Permalänk

Ram till MBP

Okej jag har tänkt uppgradera till 4GB ram i min MBP(nyaste modellen från sommars) då jag har märkt att 2GB är på tok för lite så jag tänkte det är väll bara att kötta vilket SO-DIMM DDR3 1066MHz 2x2GB packet som helst men så sa någon till mig att MacBookarna inte accepterar vilka minnen som helst även om det är rätt sort (SO-DIMM DDR3 1066MHz) så nu undrar jag om detta stämmer och i sådant fall vilka minnen är lugnt att sätta i?

Visa signatur

[i7 2600k @ 5GHz| NH-D14, fläktar utbyta mot ljudlösa 120mm SySS 800| Asus P8P67| HD6870 DirectCU| Corsair 4x8GB (32GB) 1600MHz DDR3| Moddat Corsair 550VX | Mac Pro / G5 Chassi| 2x120GB raid0 Intel 520 sys+ 2x3TB slask & home (riktig lagring på 12TB ZRAID NAS som även home backuppas/rsyncas till) ] - Helt ljudlös om man inte lägger örat intill chassit
[ MacBook Pro Retina 13 | 16GB ram | 256GB PCIe SSD | OS X(main), Arch ]

Permalänk
Medlem

äpplet i övre vänsta hörnet > om den här datorn > mer info > minne så står det hastighet iaf

annars kolla där, behöver bara veta vilken du har.
http://en.wikipedia.org/wiki/Macbook_pro#Models_2

Visa signatur

i7 14700k, 32gb ram, massa lagring, Windows 11, Fractal Design North
Citera så jag hittar tillbaka :)

Permalänk
Medlem

Snälla sluta göra mera trådar om Macbook Pro minnen. Säkert 10 trådar om detta bara denna månaden. Börja söka nu istället.

Visa signatur

Macifierad militant mactivist....
"Why join the navy if you can be a pirate?" - Steve Jobs

Permalänk

Alltså jag vet vilken hastighet och vilka minnen det är (SO-DIMM DDR3 1066MHz), ganska självklart att jag vet vad jag har i min dator bara att en jag känner sa att inte alla minnen funkade I MacBooks även om det var rätt minnen med rätt hastighet (SO-DIMM DDR3 1066MHz) utan att bara vissa skulle funka därför gjorde jag en tråd och för att fråga om det är sant och om det är det vilka minnen som då fungerar, om det inte är sant däremot så är det ju lugnt, det skulle ju vara det bästa men jag vill inte punga ut 800 spänn på minnen utan att först kolla upp om det han sade var sant.

Visa signatur

[i7 2600k @ 5GHz| NH-D14, fläktar utbyta mot ljudlösa 120mm SySS 800| Asus P8P67| HD6870 DirectCU| Corsair 4x8GB (32GB) 1600MHz DDR3| Moddat Corsair 550VX | Mac Pro / G5 Chassi| 2x120GB raid0 Intel 520 sys+ 2x3TB slask & home (riktig lagring på 12TB ZRAID NAS som även home backuppas/rsyncas till) ] - Helt ljudlös om man inte lägger örat intill chassit

Permalänk
Medlem

Det där skulle kunna vara världens längsta mening.

Men du tycker alltså, att om det är 10 personer som är i samma sits som dig, ska varje göra en egen tråd istället för att söka? Den där meningen är ju bara en bortförklaring till varför du inte orkar använda sökfunktionen här och på google...

Permalänk

Okej förlåt att jag inte sökte tillräckligt, sökte och kunde inte hitta något som styrkte min kompis uttalande men jag ville fortfarande vara på den säkra sidan och därför frågade jag här.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Flesta tillverkare har på sina hemsidor verktyg för att hjälpa med val av minne. Man matar in tillverkare och modell så får man ett resultat. Har fungerat för mig.