Köpa Mac utomlands, garanti?

Permalänk

Köpa Mac utomlands, garanti?

Hej, funderar på att köpa en Macbook i Japan när jag åker dit över jul. Tror jag läste att de har "worldwide warrany" vilket borde innebära att om den pajar så kan jag lämna in den i Sverige, eller?

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem

Ja. Worldwide var det sist jag kollade. Min svenska MacBook va dom beredda att laga i USA, och nuförtiden sitter jag med en amerikansk MacBook Pro. Ska inte vara nagra problem.

Visa signatur

Laptop: Macbook Pro 15" Unibody | Intel Core 2 Duo 2.4GHz | 2x2GB OCW DDR3 | 250GB HDD | Mac OS X 10.6 Snow Leopard
HTPC: Intel Dual-Core E6300 @ 2.8GHz | Corsair DDR2 PC6400 2x2GB | Samsung Spinpoint F1 750GB | Asus P5N7A-VM nForce 730i | Antec NSK-2480 | Windows 7 Pro

Permalänk
Medlem

du får se till att använda den tills den går i graven då! (tangentbordet)
eller har du någon specialare angående det?

Permalänk
Medlem

Jag köpte min macbook i HongKong 07, då var det iaf worldwide garanti som gällde.
HDDn pajade någon vecka efter att jag kom hem till Sverige, det var absolut inga problem med att lämna in den och få en ny hdd på garantin, sålänge du har ett riktigt kvitto så ska det gå bra.

EDIT: Se till att köpa datorn på en riktig licenserad butik bara inte någon skit på hörnet som säljer allt möjligt.
Var noga med att kolla vad som är i kartongen innan du går därifrån.

Visa signatur

Your COMMODORE 64 computer is equipped with one of the most sophisticated electronic music synthesizers available on any computer.
This chapter is an introduction to using your computer's sound chip, the SID chip.

Permalänk
Hedersmedlem

Re: Köpa Mac utomlands, garanti?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av SheepPowa
Hej, funderar på att köpa en Macbook i Japan när jag åker dit över jul.

Inte för att jag har undersökt saken, men är inte Japan ett typiskt dyrt ställe att köpa saker på?

Permalänk

Nja, den billigaste MBP är ungefär 3k billigare där, har en kompis där nere som kollade

Angående tangentbordet är det både på vårt och deras alfabet

Permalänk
Medlem

MBP Japan 13": 10 135 kr
MBP Sverige 13": 12 495 kr

MBP Japan 17": 20 963 kr
MBP Sverige 17": 25 495 kr

hmm... nu blir man nästan intresserad.

Visa signatur

Hej! Jag är som tagen ur Brokeback Mountain.

Permalänk
Hedersmedlem

I England verkar det dock ännu bättre:
MBP 13": £899 (10045 kr)
MBP 17": £1849 (20659 kr)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SheepPowa
Angående tangentbordet är det både på vårt och deras alfabet

Woot? Svenskt tangentbord i japanska butiker, det låter ju för bra för att vara sant.
När jag var i HK så fanns det iaf bara amerikanska och kinesiska tgb layouter, men det var lätt värt med amerikanskt tgb med tanke på att jag tjänade på lite över 3k

Detta kanske är lite väl OffT:
Men är det någon som vet någon hemsida från något random EU land (typ England osv)där man kan köpa apple produkter?
Det jag funderar på är att skaffa en ipod classic, men efter nya modellen kom så har ju priset shockhöjts i Sverige

Visa signatur

Your COMMODORE 64 computer is equipped with one of the most sophisticated electronic music synthesizers available on any computer.
This chapter is an introduction to using your computer's sound chip, the SID chip.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ph33r
Woot? Svenskt tangentbord i japanska butiker, det låter ju för bra för att vara sant.
När jag var i HK så fanns det iaf bara amerikanska och kinesiska tgb layouter, men det var lätt värt med amerikanskt tgb med tanke på att jag tjänade på lite över 3k

Är ganska säker på att han menar japanska tecken eller med den typ av alfabet vi har dock amerikansk uppsättning (dvs. a-z).

Visa signatur

Permalänk

Jo precis Haha skulle va kul med å ä ö på ett japanska tangentbord XD

Permalänk

På Applestore i Ginza erbjöd de sig att sätta i ett svensk tangentbord utan kostnad om jag kunde vänta 3 dagar.

Visa signatur

Macbook PRO, 2.33Ghz, 3Gb RAM.