Permalänk
Medlem

Xfx 8800Gts sli

Tja har 2st xfx 8800gts 512 mb g92 i sli. Men nu efter 1år i bruk får jag fps drops i cod4. Har kört 250 fps 24/7 och den har varit stadig även i smoke då jag kör låg upplösning. Men nu när temps kommer upp i 60 °c så dropar fpsn till 100 och ligger där. Dock märkte jag att den alldrig går över 60 °c nu som om det vore stop där, tidigar kom den upp i 70-75 °c. Och då var det inge problem med fpsn så har ingen anning om vad det kan vara.

Så behöver lite hjälp!

Btw kommer 2 st 5870 + i750 eller i7 860 klara av codmw2 med 250 fps stadigt ?

Behöver 5870 CF x16 x16 eller funkar det med x8 x8 utan större prestanda förlust

Permalänk
Medlem

ett 58xx kommer klara cod i 250fps..

Permalänk
Medlem

va ska du med över 125 fps till? (det är ju de man kör för å få max höga hopp)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xyllian
va ska du med över 125 fps till? (det är ju de man kör för å få max höga hopp)

ja men du rör dig inte så bra med 125 som du gör med 250

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Quzzi
ja men du rör dig inte så bra med 125 som du gör med 250

Nej det gör man inte.

Tillexempel om din skärm har 60hz så kommer du aldrig kunna se skillnad mellan 60 och 250fps.

De flesta skärmar har väl 60/75 hz..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SprengdPanda
Nej det gör man inte.

Tillexempel om din skärm har 60hz så kommer du aldrig kunna se skillnad mellan 60 och 250fps.

De flesta skärmar har väl 60/75 hz..

Du missförstår nog det hela. Vissa spelmotorer är lite fel programerade som gör att fysiken rör sig smidigare med flera FPS. Dvs man kan hoppa högre och springa fortare...

Visa signatur

Macifierad militant mactivist....
"Why join the navy if you can be a pirate?" - Steve Jobs

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AkUs
Du missförstår nog det hela. Vissa spelmotorer är lite fel programerade som gör att fysiken rör sig smidigare med flera FPS. Dvs man kan hoppa högre och springa fortare...

Kan du säga en?

Skulle gärna testa

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AkUs

OMFG... Klart jag inte ser skillnad men jag känner skillnad så undrar nog vem som har missförståt. +du kan inte hoppa med 60 fps ...

Inga mer kommentar om 250 fps. jag undra bara om dess kort klara av det. Vill inte ha förklaringar om vad fps är och vad det gör.

Permalänk
Medlem
Citat:

Kan du säga en?

Skulle gärna testa

Ja du kan ju testa cod4 på 60 fps och rör dig som mig...

Permalänk
Medlem
Citat:

Kan du säga en?

Skulle gärna testa

Världens mest använda 3D motor. Quake 3. Lider av detta jätte syndrom, folk trimmar spelen genom att plocka bort texturer och grejer för att ni 500fps+ då hoppar man som en kängru...

Visa signatur

Macifierad militant mactivist....
"Why join the navy if you can be a pirate?" - Steve Jobs