Permalänk

Time machine

är ny på detta med mac. har en fråg ang att göra backup med time machine. har en 1tb wd mybook ansluten direkt till routern. jag kommer åt den via finder och har även lyckats hitta den med time machine efter ha skrivit in ett kommando i terminalen. men när jag väljer den hårdisken så får jag välja på o logga in som gäst lr registrerad användare. när jag klickar på anslut börjar det räknas ned från 120 sec. sen när tiden räknats ner står det förbereder ett tag o sen står det time machine fel säkerhetskopieskivavbilden kunde inte skapas. vad gör jag för fel ?

Permalänk
Medlem

Anger du att ansuta som gast eller registrerad anvandare? Antar att du i din router stallt in rattigheterna for att anvanda harddisken. Låter som ett rättighetsproblem. Btw, vad ar det for router?

Visa signatur

Laptop: Macbook Pro 15" Unibody | Intel Core 2 Duo 2.4GHz | 2x2GB OCW DDR3 | 250GB HDD | Mac OS X 10.6 Snow Leopard
HTPC: Intel Dual-Core E6300 @ 2.8GHz | Corsair DDR2 PC6400 2x2GB | Samsung Spinpoint F1 750GB | Asus P5N7A-VM nForce 730i | Antec NSK-2480 | Windows 7 Pro

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sebreh
Anger du att ansuta som gast eller registrerad anvandare? Antar att du i din router stallt in rattigheterna for att anvanda harddisken. Låter som ett rättighetsproblem. Btw, vad ar det for router?

är en d-link dir 655. testat båda delarna men inte fattat att det är routerns lösenord man ska ange. får testa det. jag har ju inga som helst problem att ansluta till hårdisken via finder o då behöver jag inte ange några lösenord lr något.

Permalänk

Re: Time machine

Citat:

Ursprungligen inskrivet av goalie_35
är ny på detta med mac. har en fråg ang att göra backup med time machine. har en 1tb wd mybook ansluten direkt till routern. jag kommer åt den via finder och har även lyckats hitta den med time machine efter ha skrivit in ett kommando i terminalen. men när jag väljer den hårdisken så får jag välja på o logga in som gäst lr registrerad användare. när jag klickar på anslut börjar det räknas ned från 120 sec. sen när tiden räknats ner står det förbereder ett tag o sen står det time machine fel säkerhetskopieskivavbilden kunde inte skapas. vad gör jag för fel ?

testa med routerns login men det fungerade inte heller