Fractal Design Define R2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av skocke
Har läst den andra tråden ja men där var det väl bara spekulationer, det är väl det här med i och för sig=) Men om det går bra att skjuta in den lite så är det väl lugnt.

Vet inte alls men ska inte usb 3.0 kontakten se lika dan ut, de ska väl vara bakåtkompitabelt iaf. Då borde de ju bara vara att moderkortet och sladden till frontpanelen är 3.0 varianten..?

Fysiskt är den väll likadan men efterssom det brukar stå på specifikationerna på chassin att det är usb 2.0 så undrar man om man kommer upp i 3.0 hasigheter med de kontakterna och kablarna som medföljer eller om man måste byta ut dom, de samma undrar jag om eSATA:)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av seriegubben
Att sweclockers inte heller testade hur ljudnivån blev med maximalt antal fläktar installerade är också en besvikelse.

Mjo, eller åtminstone testade påverkan av att tex att öppna vissa luckor och/eller flytta runt de existerande fläktarna.

Men fint att se en överlag bra recension iallafall

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

"Bakom grafikkortet finns det gott om utrymme vilket innebär att även större modeller än testets Geforce GTX 275 får plats utan problem."

ska man tolka detta som att hd5870 går bra att installera?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DunderOskar
Det verkar som att Obsidian lyckats bättre med att kombinera ljudnivå och temperatur. Iaf enligt min jämförelse mellan recensionerna...

Har inte Obsidian fläktar i taket som gör så att temperaturen sjunker kraftigt?

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av astrob0y
Har inte Obsidian fläktar i taket som gör så att temperaturen sjunker kraftigt?

Jo, men det har även Define R2. Hurvida man använde dessa fläktar i Obsidian-recensionen vet jag ej.

Permalänk
Medlem
Citat:

Jo, men det har även Define R2. Hurvida man använde dessa fläktar i Obsidian-recensionen vet jag ej.

Vad jag förstod, av en snabb läsning (kollade mer på de urläckra bilderna), så användes inte takfläktarna i detta test. Och om jag inte helt misstar mig så användes dem i Obsidian testet.

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk

Känner mig ännu nöjdare över min beställning nu Känns som de missar som fanns inte gör något men hoppas på att man kan montera kylaren problemfritt ändå.
Synd att det dröjer 10 dagar innan man får hem det

Visa signatur

Religion and greed cause millions to bleed

Permalänk
Medlem

NÄsta låda blir en sån lätt ;D

Permalänk
Inaktiv

Jag har beställt mitt nu.
Kommer nog bli bra.

Permalänk
Medlem

Mycket bra test, jag gav FDs förra chassi kapningar vid hälsenan varje gång det kom upp på tapeten, bla pga fläktgallret och lite tunna metalldelar men allt verkar vara fixat och gjort mycket bättre även om priset inte gått upp.

Permalänk
Medlem

Det står t.ex på inet:

Citat:

695:- är ett introduktionspris och gäller endast ett begränsat antal

Hur länge gäller det och hur mycket kommer det att kosta sen?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kilroy
Det står t.ex på inet:

Hur länge gäller det och hur mycket kommer det att kosta sen?

Till 15 November och efteråt blir det 100kr mer (795kr).

MVH

Visa signatur

Fri frakt hos Inet.se
Vill du få cashback vid köp online? Klicka här och få 50kr av bonusway
Google Pixel 4a | Lenovo IdeaPad 15ARH05

Permalänk
Medlem

Ser onekligen trevligt ut, men vågar man ha bitumenplattor i taket sådär? Tänker bara på att det nån gång kommer droppa ner över en stackars processorkylare och grafikkort etc...

http://en.wikipedia.org/wiki/Pitch_drop_experiment

Permalänk

Den chassitillverkare som kombinerar Define R2 och Obsidian 800D kommer tveklöst bli en av världens populäraste...
Tänk er kvalitet och innovation från Corsair till ett pris från Fractal Design.
Lär väl få drömma ett tag till... tyvärr.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Naruto
Till 15 November och efteråt blir det 100kr mer (795kr).

MVH

Tack, jag får känslan av att den informationen fanns på ett jätteuppenbart ställe som jag missat.

En hundring mer känns ju inte så farligt. Jag trodde det skulle röra sig om en höjning på typ 300, 995:- känns inte som ett överpris.

Permalänk
Medlem
Citat:

Den chassitillverkare som kombinerar Define R2 och Obsidian 800D kommer tveklöst bli en av världens populäraste...
Tänk er kvalitet och innovation från Corsair till ett pris från Fractal Design.
Lär väl få drömma ett tag till... tyvärr.

Vilka funktioner från Obsidian 800D är det du hade velat se i Define R2?

Permalänk
Medlem

Går det att ta bort hårddiskburarna?

Visa signatur

Friskyttarna.eu - Ditt Ljus i MMO-mörkret
LotRO || SWTOR || Guild Wars 2 || World of Tanks || Elder Scrolls Online || World of Warcraft || Black Desert

Permalänk
Medlem

Efter detta ångrar jag inte en sekund att jag beställde det. Det verkar ju endast småsaker som är lätt att åtgärda själv

Visa signatur

SpelDator: Ghost s1, Ryzen 5, RTX 2060 FE

Datorljud: O2+ODAC & Beyerdynamic DT990 250 ohm

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av majje
Efter detta ångrar jag inte en sekund att jag beställde det. Det verkar ju endast småsaker som är lätt att åtgärda själv

Jag vill iaf slippa kapa i det, tänkte på kabeldragningen bakom moboplåten.

Visa signatur

Religion and greed cause millions to bleed

Permalänk
Medlem

Helt galet, lådan har ALLT som man kan begära och mer (?) än vissa modeller som har dubbla prislappen.

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sennebring
Jag vill iaf slippa kapa i det, tänkte på kabeldragningen bakom moboplåten.

Sant. Jag hoppas att slippa det. Annars får man försöka fila eller kapa hålet så att det blir lite större.
Men somsagt, hoppas att man slipper det.

Kommer att bli en dröm att byta detta mot mitt gamla NZXT Lexa som knappt har några kabeldragningsmöjligheter alls och som dessutom vibrerar lite smått störande ibland.

Visa signatur

SpelDator: Ghost s1, Ryzen 5, RTX 2060 FE

Datorljud: O2+ODAC & Beyerdynamic DT990 250 ohm

Permalänk

Stilla er nu pojkar! -Lämna en låda till mej åxå! -Jag såg den först!
Det här chassiet kommer ni tjäna bra med guld på Fractal Design!

Visa signatur

Ett sexpack ska man ha *I* magen-inte på!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kilroy
Vilka funktioner från Obsidian 800D är det du hade velat se i Define R2?

Skriver vilka delar jag skulle vilja kombinera:

Over-all-storlek: Define
Kvalitet: Obsidian
Ljuddämpning: Define
Kabeldragning: Obsidian>Define
Indelning i Olika kammare: Obsidian (Tycker det verkar skitbra)
Pris: Define (såklart?)
Hårddiskplatser: Obsidian (Tycker det är i vägen i Define)
Material (yta/finish): Obsidian (Gillar borstad alu och stål)

Typ så nånting...
I det stora hela hade jag velat se ett chassi med hög kvalitet till ett relativt lågt pris (1-1.5 k)...
Helt enkelt en kombination av Define R2 och Obsidian 800D.

Permalänk
Medlem

Det räcker att sätta dit en fläkt i taket så sjunker antagligen temperaturen lite.

Och småfel som att hålet för att montera kylare är för litet...det är ju nästan skit samma, när man ändå tar ut moderkortet kan man ju passa på att finjustera kabeldragningen lite.

Det här blir garanterat mitt nästa chassi, riktigt fint!

EDIT: Obsidian må vara bättre, men tänk på prisskillnaden...

Visa signatur

Rigg: E8500 @ 3.6Ghz NH-U12P | Asus P5Q Pro | Corsair xms PC6400 4GB 800 Mhz | PNY 8800GT | Corsair HX850 | Antec 900 | Windows 7 Ultimate 32-bitars | Logitech G15 | Logitech MX Revolution | Logitech X-540 |
SWE[color="grey"]CLOCKERS.[/color][color="orange"]COM[/color]

Permalänk
Medlem
Citat:

Skriver vilka delar jag skulle vilja kombinera:

Over-all-storlek: Define
Kvalitet: Obsidian
Ljuddämpning: Define
Kabeldragning: Obsidian>Define
Indelning i Olika kammare: Obsidian (Tycker det verkar skitbra)
Pris: Define (såklart?)
Hårddiskplatser: Obsidian (Tycker det är i vägen i Define)
Material (yta/finish): Obsidian (Gillar borstad alu och stål)

Typ så nånting...
I det stora hela hade jag velat se ett chassi med hög kvalitet till ett relativt lågt pris (1-1.5 k)...
Helt enkelt en kombination av Define R2 och Obsidian 800D.

Corsair har planerat en mindre variant av Obsidian 800D till jul, där kanske du har just det du söker. Med tanke på vad 800D kostar nu så borde den ligga som högst vid 1500 tycker man väl.

Funderar faktiskt på om man vågar köpa detta chassit direkt innan man sett Corairs nya skapelse, det kan ju vara helt prefekt till ett i alla fall humant pris:P

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tazavoo
Som jag har väntat på den här recensionen.

Ser ju ut att vara ett väldigt bra chassi, förutom lite småsaker här och där. Hoppas de även återgärdar kabeldragningsproblemet samt stoppar gummiupphängning på fläkten i nästa revision. Fast fläkten kan man i och för sig fixa själv. Om prisnivån håller kanske det här blir mitt nästa chassi (jag är medveten om att priset skall stiga med, var det 100 kronor?, snart.)

Till recensenterna: I stort sett bra recension, men jag saknar jämförelserna med andra chassin gällande ljudnivå och temperatur. Visst, man kan titta i andra recensioner, men ändå något jag saknar!

Jag håller med, jag hade velat se se jämförelser i samma test med samma hårdvara.

Visa signatur

Intel Core i5 760, Gigabyte P55A-UD4, 2x4gb 1333mhz, 120gb Intel 510 SSD + Hitachi 2TB 59xx rpm, Corsair HX650 nätagg, Fractal Design R4 White.

Permalänk
Medlem

Givet köp i dec!

Visa signatur
Permalänk

Verkar som att det kommer ersätta Antec 300 som the #1 budgetchassi här på swec verkar skitbra, och jag skulle mer än gärna ha en så fin skapelse i mitt hem

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte GA-EP45-DS3 CPU: Intel C2Q Q6600 @ 3,61 GHz (1,48 vCore) med ZeroTherm NV120 Prem. GPU: Sapphire Radeon HD6950 1GB Minnen: Kingston HyperX PC6400 2x2GB CL5 HDD: Samsung SpinPoint F1 320GB PSU: Corsair TX650W Chassi: Antec Three Hundred
Citera mig om du vill vara säker på att få svar.

Permalänk
Medlem

Nu väntar man bara alla dem LÅÅÅÅNGA dagarna tills man får hem det,

Permalänk
Medlem

beställde ett för typ en vecka sen(dustin med student rabatt, 656kr och gratis frakt ), med den här recensionen ångrar jag mig absolut inte, verkar va ett riktigt super chassi!