Operation Flashpoint 2 - Dragon Rising [2009]

Permalänk
Medlem

Måste säga det igen det var inte i närheten av vad jag förväntade mig. Arma 2 är så mycket bättre i mina ögon. Spelar heldre ett spel som är helt seriöst än ett som är på gränsen, på något sätt försvinner det roliga.

Och den otroligt jobbiga quick command. Q så kommer den rundade menyn fram, navigera den med W,A,S,D välj meny, välj sub meny, välj submeny och kanske väl commando sedan ska man trycka Q igen. "Kanske jag som är lite kräsen av mig, kan ju navigera Armas utan problem :3"

Grafiken är väldigt klen, tyckte texturerna var patetiska och det mesta objekt, vapen, bilar, träd, hus.

Kontrollerna är uppenbarligen också tänkta för konsol. Trodde även A.I.n skulle vara bättre än arma 2 man hipsvips så springer någon galen kines rakt ut.

Permalänk
Medlem

Efter allt jag läst runt om på olika forum så lär det inte bli nåt köp för min del.

Av ren nyfikenhet dock, hur är fysiken (inkl flygmodellen) och skademodellen för fordon?

Permalänk

Nej, jag håller mig till Arma2, förjävligt av codemasters.

Visa signatur

7800X3D / 7900XT

R.I.P PALE

Permalänk
Medlem

Vapenmodellerna är....hemska. Nåväl, man lär sig av sina misstag.

Visa signatur

4690k 1.25V 4.8 ghz |16 gb Corsair Plat|Slitmoddat 780TI 1250 mhz|Z97x SOC force|Seasonic plat 750W|Evo 850 250 gb.

Permalänk
Medlem

Tyckte de va äckligt dåligt! fanns ingen kännsla någonstans i spelet. får bli amra2 igen.

Visa signatur

Stationär " KAIDA" : 5900X | RGB!! | 32GB 3600Mhz CL16 | ASUS RTX 4070 Super
LAPTOP Lenovo P1 | i7 13700H | RTX A1000

Sommarbilen: Toyota Supra

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av S_Z
Efter allt jag läst runt om på olika forum så lär det inte bli nåt köp för min del.

Av ren nyfikenhet dock, hur är fysiken (inkl flygmodellen) och skademodellen för fordon?

Har inte prövat att flyga men jag pepprade sönder en attackhelikopter med en M4 på 500 m håll. Finns inte heller något "skjuta sönder hjul" utan hela fordonet tar stryk vid alla träffar. Det går alltså inte att använda vapnet på en jeep med sönderskjuten motor osv.

EDIT: AI är ganska tråkig. Går inte att smyga sig på fienden, de börjar skjuta vid ca 200 m håll. Väldigt buggig inomhus dessutom, mina lagkamrater och fienden stodde och glodde på varandra i ett rum, förstod inte att det inte var mitt lag förräns jag såg att siktet var rött när jag siktade på en av dom...

Visa signatur

Q6600 - 4870 1GB - 4GB

Permalänk
Medlem

Spelade igenom första uppdraget lite snabbt innan sovdags igår... Det var rätt intressant, gav mig direkt in på hardcore-läget, anade att det bara var det som skulle ge lite utmaning... Och på hela första banan blev jag träffad av ETT skott från kineserna, som tydligen inte var det minsta farligt, för det hände ingenting. Siktandet funkade som vanligt, jag sprang lika långsamt som man alltid gör i spelet, och allt såg ut som vanligt. Detta trots att vi hade MG-bestyckade bilar och vanligt inf mot oss, även på avstånd under 50 meter. Grafiken var dessutom allt annat än vacker, det snällaste man kan säga om den är väl att den är lättdriven. Vidare går det inte att röra sig när man ger order eller vill byta vapen, det är ju fruktansvärt smidigt i strid har jag hört...

Sen vet jag inte riktigt vad dom gjort med kameran, men jag känner mig SJUKT kort i det där spelet! Dvärglik, i det närmaste. Och nej, jag har inte klantat mig med aspectration. Men jag sitter och trycker på space för att ställa mig upp hela tiden, men inser att jag redan står upp. Det är dessutom en i det närmaste obefintlig skillnad i att sprinta eller springa/gå vanligt. Går fruktansvärt långsamt.

Nej, ska ge det en ny chans imorrn, med uppdrag två, hoppas det är svårare, för det här var det mest patetiska "hardcore"-läge jag varit med om. Menyerna var rätt kul dock, jag fick NFS-vibbar, väntade mig att en hårdstylad HMMWV skulle komma insladdande på skärmen när som helst.

Visa signatur

CyberpowerPC Tracer III EVO: i7-9750H | GTX 1660 Ti | 16GB | 1250GB SSD

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Choffe
Vidare går det inte att röra sig när man ger order eller vill byta vapen, det är ju fruktansvärt smidigt i strid har jag hört...

Märkte du också att när man laddar om vapnet måste vänta minst 2 sekunder efter att omladdningen är klar innan man kan skjuta. Har gått på det flera gånger i närstrider då jag har laddat om och trott att det går att skjuta men så blir jag dödad av en AI istället.

Permalänk
Medlem

Det var intressant, det måste jag testa ikväll... Det är ju helt horribelt om så är fallet!

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Choffe
Det var intressant, det måste jag testa ikväll... Det är ju helt horribelt om så är fallet!

Testade igen nu och det var mindre tid med detta vapen, m16, men med det Kinesiska motsvarigheten blir det så iaf.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cat_fish_1
Tyckte de va äckligt dåligt! fanns ingen kännsla någonstans i spelet. får bli amra2 igen.

Neej! Är det verkligen så här illa och dåligt?
Jag som längtat så efter en bra soldatsim.
Inget de kan lösa med ett par patcher??

Då får det bli ArmA2 då...

Permalänk
Medlem

allt går att lösa med patchar.

de som inte har spelat ArmA2 verkar vara rätt nöjda. sen så får man inte direkt någon uppfattning om ett spel på 30 min. ge det en värdig chans FFS.

jag kommer testa det när jag kommer hem ikväll vid 18 snåret. ska testa spelet, då. men tänker ialla testa, verkar som om spelet kan ha en stor potensial för att bli riktigt bra

Permalänk
Medlem

Tycker det är kul att alla som klagade på "det där andra spelet" med att det var buggigt nu sitter och förespråkar att allt i det här spelet ska lösas med patchar...

Visa signatur

Permalänk
Medlem

ArmA2 var rejält buggigt när det släpptes. var ospelbart enligt många. nu börjar det väll lösa sig om jag inte har fel.

tycker dagens spel som släpps oftast inte är klara.
Flashpoint 2 är ingen undantag utan det märks att de laggt allt "krut" på konsolversionerna, får väll bara hoppas att de börjar prioritera oss PC användare nu när spelet är släppt!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Falcon

Kan säga direkt att ingen patch i världen kan göra detta till en soldatsimulator. Spelet är en arkadshooter portad rakt från konsoll.

Ni som är ute efter en riktig soldatsimulator borde testa Project Reality.

Visa signatur

Snabbare än Bolt på Jolt ⚡

Permalänk
Medlem

Spelet är ju självfallet inte helt felfritt, så jag väntar in en del patchar i framtiden. Men det är verkligen inte portat på nått sätt och vis! Jag har inte märkt något alls angående det. Det är dock betydligt mer spelbart och väldigt optimerat, jämfört med äckliga ArmA 2, som var hur buggigt som helst när det släpptes (gäller även Operation Flashpoint-serien (inte Dragon Rising) och ArmA-serien. När ska Bohemia lära sig att göra klart sina spel innan de släpps?).

Nej, tacka vetja Dragon Rising ^^ Sjukt jävla kul spel, och jag spelar kampanjen för allra första gången i ett spel, sedan flera år tillbaka! Det kanske bevisar hur bra det är.

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me. Andra projekt: Keizai, Koroth, Serenum & Enc.

Permalänk
Medlem

Någon annan som bara snurrar runt hela tiden? Jag kan inte göra ett piss. :/

Aha.. det var Guitar Hero gitarren som gjorde det.

Permalänk
Medlem

Var hem på lunch nu och såg att det hade kommit, så ikväll ska det liras. Fast det brakar inte loss före imorgon då vi är några som ska köra det i co-op.

/jon

Visa signatur

XBOX 360 gör livet lättare :-)

Permalänk
Medlem

Har varken spelat Arma eller OF1 så DR lär nog duga för mig iaf.

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Falcon

dom får patcha så mycke att de blir en ny release om de ska bli bra :S

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Får mitt om en halvtimma. fick äntligen lite pirr i magen efter edgrens inlägg. det kan inte vara SÅ kasst. sen får vi hoppas på några rejäla patchar och att dom lyssnar på oss.

Visa signatur

Spela Arma II i Plutonstruktur
ARMA II - SWEDISH STRATEGIC GROUP

Permalänk
Medlem

Hehe. Samma här. Sitter och rullar tummarna i väntan på Postis Per. Om spelet inte ligger i brevlådan idag så kommer jag förmodligen gå bärsärkagång i grannskapet. Helgen förstörd etc..

Visa signatur

"Where should I put this thing so that it doesn't hurt anyone we know or care about?"
"Out the window, Sam. There's nobody but strangers out there."

Permalänk
Medlem

En grej jag inte fattar är varför konsolversioner alltid verkar vara så fulländade. förr gick det inte att patcha några konsoll spel och buggarna existerade knappt men på pc versionerna så patchas det friskt och buggar dräller det om.

GTA4 ett bra exmpel, släpptes först till PS3 och X360, fungerade kalas! sen kom pc varianten och bilar föll genom asfalten och såg ut som fan själv.

Visa signatur

Spela Arma II i Plutonstruktur
ARMA II - SWEDISH STRATEGIC GROUP

Permalänk
Medlem

Antar att konsolversionerna generar mer pengar och därför läggs det också mer tid på dessa. Tycker dock att det patchas hejvilt på xbox-live. Är iofs ganska små patcher, och allting sköts automatiskt.

Visa signatur

"Where should I put this thing so that it doesn't hurt anyone we know or care about?"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av majsalle
Antar att konsolversionerna generar mer pengar och därför läggs det också mer tid på dessa. Tycker dock att det patchas hejvilt på xbox-live. Är iofs ganska små patcher, och allting sköts automatiskt.

jo dom genererar mer pengar,, ett xbox spel ligger ju på 700:- medans ett pc spel är mycke billigare oftast.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Ja. tv-spel är helt sanslöst dyrt. Men det har det nog alltid varit. Har för mig att snes-kassetterna också var brutalt plånboks-uttömmande.

Men visst, 599-699 tycker jag är alldeles för mycket pengar för några timmars underhållning. Beställde pc-versionen av OFP2 för 399:- vilket jag tycker är helt ok för ett nytt spel. Förmodligen även trevligare att spela det med mus+tangentbord.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Detta spel är absolut inte ett kasst spel, Men förväntar man sig att det ska vara som ARMA2 blir man besviken. Men för dom som gillar COD spelen och BF2 så kommer ni även gilla detta spel skarpt.

/Jon

Visa signatur

XBOX 360 gör livet lättare :-)

Permalänk
Medlem

Jag gråter inombords, det blev inte alls som jag ville. Det är fortfarande ett riktigt bra spel, men någon krigs simulator är det då inte.

Visa signatur

| CPU R7-9800X3D | Mobo MSI MAG X670E Gaming Plus WIFI | Ram 32Gb DDR5 6000MHz CL30 | GFX RTX 4080 Super | HDD 2x 1024Gb M.2 SSD | Corsair 850W | Playstation 5 | Xbox Series X |
"Om allt verkar gå bra vet du förmodligen inte alls vad som pågår."

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av edgren
Spelet är ju självfallet inte helt felfritt, så jag väntar in en del patchar i framtiden. Men det är verkligen inte portat på nått sätt och vis! Jag har inte märkt något alls angående det. Det är dock betydligt mer spelbart och väldigt optimerat, jämfört med äckliga ArmA 2, som var hur buggigt som helst när det släpptes (gäller även Operation Flashpoint-serien (inte Dragon Rising) och ArmA-serien. När ska Bohemia lära sig att göra klart sina spel innan de släpps?).

Nej, tacka vetja Dragon Rising ^^ Sjukt jävla kul spel, och jag spelar kampanjen för allra första gången i ett spel, sedan flera år tillbaka! Det kanske bevisar hur bra det är.

Skönt o höra nån som inte är negativ! jasså fasta du för spelet? gör sällan det hoppas att detta är spel som jag fastnar i!

Visa signatur

WS:/ASUS M4A78-E/Phenom 940BE/OCZ Reaper DDR2 PC8500 6Gb/CF Ati 4870 1GB//Server: AMD Phenom 9550/MSI K9A2 CF-F/OCZ Reaper PC8500 2Gb/XFX GTS 250 Nvidia
"En enskild människas död är en tragedi, en miljon döda är statistik" -Josef Stalin

Permalänk
Medlem

Jag tycker det var kul! Har spelat lite nu och visst det är en del COD över det. Men jag gillart!

Visa signatur

/////Beeos (!)