Operation Flashpoint 2 - Dragon Rising [2009]

Permalänk
Medlem

Det märkligaste måste vara gången. Varför går han så evinnerligt långsamt? Och varför gör inte "sprint" någon märkbar skillnad? Visst han joggar lite snabbare men fort går det ju inte.

Nere i 6.5 nu på metacritic, inte dåligt att tappa 4 enheter på under 1½ timme

Permalänk
Medlem

Jävla gnäll det är då, ja tycker det är en skön balans mellan sim och arkad.. Spelar stor roll om det är konsol menyer, och i spelet tycker ja inte det känns speciellt "konsoligt". Bra mycket roligare än ARMA iaf, och ja jag gillade första opf.

Men letar man fel är det såklart riktigt att man hittar dom, lär ju gnällas bara för att gnällas antar ja.

Permalänk
Medlem

Tyckte det kändes som battlefield :S

Visa signatur

Spela Arma II i Plutonstruktur
ARMA II - SWEDISH STRATEGIC GROUP

Permalänk
Medlem

Singelplayer är godkänt men multiplayer är bortom uselt. Det laggar som bara den och kontrollerna slutar fungera lite hur som helst. Detta är nog det sämsta spel med multiplayerläge jag överhuvudtaget provat. Hur f*n kan man släppa ett spel som inte fungerar??!!

Det krävs inga små patcher för att fixa detta, helaj*vla skitspelet behöver göras om från början.

Det är inget annat än ett halvkasst försök till att kopiera Call Of Duty 4, med sämre grafik, lagg och buggar specialbeställda från hin-håles IT-avdelning.

Köp inte detta spel!!

edit: eftersom många nämnt ArmA (2). Arma är bättre på precis allt. Till att börja med så fungerar det alldeles utmärkt att spela online med 100 riktiga spelare. Grafiken är helt ok, själv har jag nästan allt på max i 1920 x 1080 och en viewing distance på 5000m utan problem online, och framförallt så kan man röra sig över ett enormt landområde helt fritt. Att skitungar inte gillar ArmA2 (då dampungar har svårt att lära sig såna enkla saker som kontroller) är bara en bonus. Äntligen ett spel där man slipper snorungar.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Henkka
Singelplayer är godkänt men multiplayer är bortom uselt. Det laggar som bara den och kontrollerna slutar fungera lite hur som helst. Detta är nog det sämsta spel med multiplayerläge jag överhuvudtaget provat. Hur f*n kan man släppa ett spel som inte fungerar??!!

Det krävs inga små patcher för att fixa detta, helaj*vla skitspelet behöver göras om från början.

Det är inget annat än ett halvkasst försök till att kopiera Call Of Duty 4, med sämre grafik, lagg och buggar specialbeställda från hin-håles IT-avdelning.

Köp inte detta spel!!

edit: eftersom många nämnt ArmA (2). Arma är bättre på precis allt. Till att börja med så fungerar det alldeles utmärkt att spela online med 100 riktiga spelare. Grafiken är helt ok, själv har jag nästan allt på max i 1920 x 1080 och en viewing distance på 5000m utan problem online, och framförallt så kan man röra sig över ett enormt landområde helt fritt. Att skitungar inte gillar ArmA2 (då dampungar har svårt att lära sig såna enkla saker som kontroller) är bara en bonus. Äntligen ett spel där man slipper snorungar.

Själv spelar jag med nästan allt på max i 1920 x 1080 och en viewing distance på 5000m utan problem (online).

Allt är inte bättre, AIn är kass i Arma 2. Ett fint exempel är att AIn ser dig på flera tusen meter och kan pricka dig med kulsprutan på tanken så fort du reser dig, patetiskt är vad det är. OFP: DR är så mycket bättre på den punkten.

Visa signatur

| ASUS ROG Crosshari VIII Dark Hero | AMD Ryzen 5950X | Noctua D15 Chromax | G.Skill TridentZ Royal Gold 32GB DDR4 @ 3600Mhz CL14 | PowerColor Radeon RX 9070 XT 16GB Reaper | 2x WD SN850 1TB @RAID 0 + 2x Samsung 860 EVO 1TB @RAID 0 | Corsair HX 1000W | Corsair Obsidian 1000D | LG 34GN850 |

Monitor Audio Platinum PL100 II + Marantz Cinema 60
Klipsch R-115SW
Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem

ArmA2 är extremfall åt ena hållet, OFPDR är extremfall åt andra hållet. Tycker inte att AI:n i OFPDR prickar ett skit på avstånd över 15 meter. Det är helt löjligt vad lätt det är bara man håller avståndet till fienden. Något mellanting hade varit trevligt, det bästa för båda spelen...

Visa signatur

CyberpowerPC Tracer III EVO: i7-9750H | GTX 1660 Ti | 16GB | 1250GB SSD

Permalänk
Medlem

Multiplayer är bra, du behöver en bra laggfri host bara, med 3Mbit eller mer upload.

Visa signatur

Fractal Design Meshify C | Corsair RM850X ATX 3.1 850W | MSI X570 MPG GAMING EDGE WIFI | AMD 5800X3D | RTX 5070 Ti Prime OC | 32GB 3200MHz CL16

Permalänk

Bara jag som upplever dålig prestanda? Tycker inte det flyter på "så bra som det borde"... dator i sign... eller så har min dator blivit gammal eller så är jag bara kräsen

Visa signatur

Intel Core 2 DUO 3.0ghz, 4.00gb RAM, HIS Raedeon HD 4870

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KlosterKatten
Multiplayer är bra, du behöver en bra laggfri host bara, med 3Mbit eller mer upload.

Jag testade t.o.m. att "hosta" själv, med dator nr 1 i signaturen och en 100/100 lina, ingen succé direkt.

Permalänk

Testade hos en god vän som var en stor fan av ettan.
Detta är rent och purt halvbakat konsolltjafs.

Undvik.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr.Schnucky
Testade hos en god vän som var en stor fan av ettan.
Detta är rent och purt halvbakat konsolltjafs.

Undvik.

Det är ju just sånna som din vän som Codemasters vill tjäna pengar på. Dom lever på namnet bara men levererar inte spelmässigt. Många vet inte om att det inte är operation flashpoints riktiga efterföljare.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xclusiv8
Du måste vara allt naiv Edgren. t.ex så är hela menysystemet är byggt för en konsoll.

Man kan navigera med datormusen i menyerna, även om det är lite dåligt justerat.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av La Mafia
Så COD 4 är inte portat då menar du? haha rolig kille du..

Call of Duty 4 finns till konsollerna och till PC, ja, men det är även ett sjukt populärt spel, även om det har nästan exakt samma kontroll- och styr-system som Operation Flashpoint: Dragon Rising.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av pull
http://img83.imageshack.us/img83/9719/asdl.png

Onödigt redigering/inlägg?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Darek
någon mer än mig som får input lagg utan v-sync på ?

Nope, men nu lämnar jag den här tråden pga jag stör mig på alla här! Ha ett trevligt hat-liv allesammans! Hej då!

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me. Andra projekt: Keizai, Koroth, Serenum & Enc.

Permalänk
Medlem

Måste säga att man blir ledsen / besviken när man läser denna tråd.
Hade stora förväntningar på spelet men ni tar ju bort alltihop är det inte värt att köpa? Någon som tycker annat än att det är skit?
Och de där med att man springer sakta, det är en simulator, de har testat med vapen och packning på riktiga människor när de gjorde spelet.

Visa signatur

AMD FX 9590 Kyls med vatten || ASUS Formula Z || Corsair 32 GB 2400MHz Vengence Pro || Samsung 840 pro || 2xIntel x25-M G2 SSD raid 0 || AMD Asus 290 || Fractal Design Newton R2 1000W || Corsair 540 air ||

Permalänk
Medlem

Ska ta o testa detta i morgon hos en god vän. Gillar jag inte vad jag ser så blir jag väldigt förvånad. Och då tar jag och köper left 4 dead 2 istället till boxen.

Edit
eXizoR
Edgren som skrev inlägget åvan ditt tycekr ju om det och honom litar jag på. Han har iaf samma smak när det gäller spel som jag.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 9070
32Gb

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av eXizoR
Hade stora förväntningar på spelet men ni tar ju bort alltihop är det inte värt att köpa? Någon som tycker annat än att det är skit?
Och de där med att man springer sakta, det är en simulator, de har testat med vapen och packning på riktiga människor när de gjorde spelet.

Det är en crossover mellan Call of Duty, lite Ghost Recon, lite Delta Force och lite BF2. Älskar det.

Visa signatur

Fractal Design Meshify C | Corsair RM850X ATX 3.1 850W | MSI X570 MPG GAMING EDGE WIFI | AMD 5800X3D | RTX 5070 Ti Prime OC | 32GB 3200MHz CL16

Permalänk
Medlem

AI'n verkar vara hur dum som helst. Så länge man strafar lite verkar dom inte ens kunna träffa inom 50meter ibland och ifall dom träffar en så gör det inget eftersom man tål en hel del stryk uppenbarligen.

Verkar som dom försökt blanda Flashpoint med Call of Duty och misslyckats totalt

Visa signatur

Core i5 3570K@stock||Asus Z77 Sabertooth||16GB 1600mhz G.Skill RipJaws X||5850 1GB||Corsair Force GT SSD 120GB||XFX XXX 650W||CM HAF XB||Opad Mk-85 MX Red||Win7 Ultimate Signature Edition signerad av Steve Ballmer

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av eXizoR

DET ÄR INTE EN SIMULATOR!!!!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xclusiv8
DET ÄR INTE EN SIMULATOR!!!!

lär dig stänga av caps-lock...

Nån som hört att de kanske kommer införa stöd för dedikerad servrar?

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Medlem

I det fallet hade jag faktiskt lust att använda caps. Det där med att folk tror att det är en simulator visar bara hur codemasters lögn reklam har satt sig. EVIL!!!!

Permalänk
Keeper of the Bamse
Citat:

Ursprungligen inskrivet av edgren

Nope, men nu lämnar jag den här tråden pga jag stör mig på alla här! Ha ett trevligt hat-liv allesammans! Hej då!

Näää lämna inte tråden Edgren, jag lyssnar på dig i alla fall! Även om jag inte alltid håller med dig

Stå på dig för dina åsikter. Folk som skriver "men lilla gubben" har ju inget bättre att komma med ändå

Personligen tycker jag att spelet är helt ok! Spelar det på TVn (antagligen som det är menat, med en 360-kontroll) och tycker att hela systemet är kalasbra! En nice shooter helt enkelt, men utan rambo-element. Ibland får man gömma sig lite, men det gör inget för ens polare rycker fram längs högerflanken och ger mig understödseld! Inget arma2 förvisso, men arma2 hade gjort bort sig helt på Xbox/PS3 så...

OPF2 är ett bra spel utan tvivel, sen att det inte håller samma nivå som arma2 är ju inget att snacka om, det är ju två helt olika spel!

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook M3 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem

Det går ALLTID åt arslet om man gör ett spel främst åt konsoll och sen bara gör en piss-portning till PC.

Får börja spela ArmA 2 istället, det klarar ju över 100 spelare online utan problem typ.

Permalänk
Medlem

Jag och polaren håller på lira co-op campaign, vi har riktigt trevligt iallfall! Vissa små saker man stör sig på lite då och då. Men kan då rekommendera co-op delen till dom som vill ha kul några timmar.
Detta dock på xbox, men säkert lika kul på PCn

Visa signatur

Intel Core 2 Duo CPU . E6850 @ 3.00GHz . XFX 5770

Permalänk
Medlem

tycker att det är riktigt bra. Flyter på i 70-170 fps i olika miljöer med allt high. Dessutom så träffar fi mig på mer en 15 meters avstånd. Dom har till och med träffat på 500m. 1000x bättre än ArmA 2.

Permalänk
Medlem

OFP2 är inte en uppföjare till OFP1, OFP2 är inte skapt för att bli en ARMA-Series killer! OFP2 är inte skapt för att vara en simulator,
Dock är ARMA-Series uppföljare till OFP1, Dock så kommer Arma fortfarande vara en simultor aka OFP1.

Jag vill inte komma här och vara stöddig..... men fan vad irreterad jag blir när OFP2 gämförs med OFP1/ARMA-Series hela tiden.

OFP2 tillhör inte änns i samma genre av spel!.

Att jämföra OFP2 mot ARMA är att jämföra Need For Speed-Series mot GTR / rFactor... ett exempel till så Ni fattar...
snyggt att jämföra hawkx / IL2 och lock on O.S.V förstår ni vad jag är ute efter ?

måste dra en till mens jag håller på snyggt att jämföra övningar i lumpen... alltså lösskutning å sims... ja ni som gjort lumpen fattar

Jag måste fråga.. varför jämförs OFP2 mot OFP1/ARMA-Series hela tiden ? snälla ni som jämför... samt ni som hela tiden blir besvikna över att det inte var likt ARMA2.

innan jag skriver mer så kan jag säga att jag vet skillnaden på arcade / simulator.

Jag har själv lirat riktigt mycket i OFP1 och Arma, och vid sidan om
BF och DF series m.m sen 1998 tills nu.

Ärligt talat kan jag EJ se sambandet mellan OFP1/Arma och OFP2 mer än att Code Masters tog Rättigheterna till namnet till OFP2 när dom ingick ett samarbete med Bohemia Interactive.
Detta är förklaringen till att ARMA-series inte bär namnet OFP2, OFP3 m.m
Värt att nämna är oxå att de 2 företagena kom i bråk med varann snart efter starten på samarbetet (de skulle skapa OFP2 tilsammans) och det slutade i ett bittert hejdå imellan dom.
Man kan väl misstänka att CM ville göra OFP2 mer arcade (ökad försäljning) medans BI ville hålla kvar OFP2 i ren SIM aka OFP1 (harcore sim). därav hejdå.
* är det detta som har skapat myterna... eller gör att vi jämför OFP2 med ARMA ?

Verkar som att historien mellan Code Masters / Bohemia Interactive har glömts bort under åren ??

Min uppfattning? jo... hela tiden under skapandet av OFP2 har jag varit medveten om att OFP2 ej skulle bli nån konkurrent till ARMA... OFP2 skulle aldrig bli en simulator! snarare nånting likt BF2, eller i bästa fall nåt som fyller luckan! vilken ? Jo luckan mellan BF2 och ren Sim aka ARMA-Series.
Däremot HOPPADES jag under alla år att OFP2 skulle bli en BF2 killer så att vi har nåt bra att lira tills BF3 kommer..... men ack... ser ut som att jag får fortsätta med BF2 i ett par år till ! eller skaffa fler timmar på dygnet så jag kan spela ARMA-series igen.

Jag själv älskar båda världarna alltså Simulator (ARMA1&2) samt ArcadeWITHsim (Hybrid) spelen som jag kallar det och i hybrid så faller BF2 in för mig. Alltså arcade med en gnutta sim isig, hittar tyvärr inget bättre ord än gnutta sim

orkar inte skriva mer..... svarar gärna på frågor! go natt.

P.S
dags att ARMA-folket håller sig i sin tråd och OFP2 folket i denna.
annars kan vi ju likt väl prata Grafikkort under lagring.

Permalänk
Medlem

Öhh kanske för att codemasters marknadsför spelet som operation flashpoints uppföljare med andra ord ARMAS enda konkurrent. Vilket de har misslyckat hårt med.

Permalänk
Medlem

Ja nu vänder vi fan tråden lite. fick också lite negativa känslor och saknade ARMA miljön, MEN så skakade jag av mig alla förväntningar och började spela och ta in allt nytt.
Får faktiskt säga att jag trivs riktigt bra i spelet nu.

Generöst med FPS trots stora scener och en Mission editorn som är kalas!

Kommer fortsätta spela ArmaII därför att det lockar fram ett mer taktiskt och realistiskt spelsätt. iom att gubben är tung att styra och känslig så tar man det piano.

Men OFP2 kommer fungera perfekt på LAN då det inte är alla som har tålamod att spela lugnt utan vill ha mer action och lättmanövererat spel.

Vi får se, jag tycker det är en frisk fläkt ändå!

Visa signatur

Spela Arma II i Plutonstruktur
ARMA II - SWEDISH STRATEGIC GROUP

Permalänk
Medlem

Eftersom jag är grymt kräsen när det gäller grafik så blev jag besviken. Varför ser grafiken så mycket bättre ut när man kollar på spelets trailers? Där är ju grafiken ialf okej.

Nej usch! Det här spelets ser ut att vara från 2002.

Visa signatur

[IT-Dept]
Ryzen 5700x - 32 - 1070

Permalänk
Medlem

Så efter en natts lirande kan jag bara säga att spelet är riktigt kul. Bra ös i uppdragen och det händer saker hela tiden.

Körde på Hardcore mode och det var riktigt kul.

Spelet är som COD4 men med större värld och ett bra fungerande menysystem för att ge order.

Vill jag spela ett spel med realism kör jag ARMA2 vill jag spela ett spel som går fort att komma igång med striderna och röjja runt lite mer så kör jag OFP2.

Jag gillar båda spelen så jag har det ju bara för bra slipper sitta och snacka skit om något av dom.

/Jon

Visa signatur

XBOX 360 gör livet lättare :-)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av martin_cs
Eftersom jag är grymt kräsen när det gäller grafik så blev jag besviken. Varför ser grafiken så mycket bättre ut när man kollar på spelets trailers? Där är ju grafiken ialf okej.

Nej usch! Det här spelets ser ut att vara från 2002.

grafiken är ju bra. kör på 1920x1200 och tycker det ser jätte bra ut. visst det finns monster spel som ser mycket bättre ut, men då måste man ju ha en ekligt bra dator för att kunna få de spelen att se bra ut också.

Permalänk
Medlem

Jag kör på 1920*1200 allt på max och det ser definitivt inte styggt ut.

Visa signatur

XBOX 360 gör livet lättare :-)