Vad händer med Intel SDD?

Permalänk
Medlem

Vad händer med Intel SDD?

Beställde en Intel X25-M 80GB 2.5" hårddisk från komplett förra veckan.
Nu när jag kollade upp min beställning när jag borta och hämtade en tidigare beställd vara så säger dem att disken är borta. Dvs att den är slut och dem inte kommer att få in flera.

Kollade på deras hemsida och det stämmer att den är borta där också.
Nu finns det bara 1.8" intel X25-M diskar...

Vad händer? Byter Intel ut modell? Är 1.8 tummarna nya,bättre? Är den inte för laptops? Eller är det bara komplett som inte håller koll?

Vore väldigt snällt om någon kunde ge mig både tips och svar om mitt köp och problem!

Permalänk
Hedersmedlem

Vissa mindre datorer, typ UMPC och mediaspelare kan ha diskar med 1,8" storlek. Min UMC jag har saknar dock sata så jag kan inte använda den i min lilla dator. Skillnaden mellan 2,5" och 1,8" är storleken SAMT att den mindre har "micro-sata" kontakt. det är fortfarande samma gränssnitt men OLIKA kontakter mellan 1,8" och 2,5" av intels SSDs.
Den mindre 1,8" ska vara lika bra som den större 2,5".
2,5" är standardstorlek för SSDs och de passar i vanliga bärbara datorer.

Visa signatur

Samlingstråd om SSD/HDD | PC:amd ryzen 9 5900x, 64gb, nvme SSDs | Silverstone ft03 svart | Seasonic x460FL Server:Intel, 8GB, 20+TB,Ubuntu | Kamera:Canon 5d mk4 oj vad gammal länk MySpace

Permalänk
Medlem

Okej, lite skumt att komplett plötsligt dissar 2.5" tummarna helt plötsligt bara...

Permalänk
Medlem

Dom fanns där tidigare idag..... Stod då så här Tillgänglighet: Efterbeställes (Antagen leveranstid till oss: 5 dagar)

Väntar på min som jag beställde den 28/9 och den finns kvar i min beställning...förväntat sänddatum 2009-10-07

Dom får väl inte tag på fler !

Permalänk
Hedersmedlem

Gissar att de tar bort disken så man inte kanbeställa den just för att den kommande leveransen är fullbokad och nästa leverans är obestämd. Det är väll bättre att ta bort den temporärt ur sortimenet än att göra som tex Inet som låter köparna som blir allt fler vänta månader på diskar de beställt. däribland mig. Har väntat på 2st G2 80 från Inet i 1månad nu och får vänta bra länge till.

Att sälja varor som man inte kan leverera och bara skylla ifrångsig på Intel är ganska dåligt enligt mig.

Visa signatur

Samlingstråd om SSD/HDD | PC:amd ryzen 9 5900x, 64gb, nvme SSDs | Silverstone ft03 svart | Seasonic x460FL Server:Intel, 8GB, 20+TB,Ubuntu | Kamera:Canon 5d mk4 oj vad gammal länk MySpace

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CrAcKman
Gissar att de tar bort disken så man inte kanbeställa den just för att den kommande leveransen är fullbokad och nästa leverans är obestämd. Det är väll bättre att ta bort den temporärt ur sortimenet än att göra som tex Inet som låter köparna som blir allt fler vänta månader på diskar de beställt. däribland mig. Har väntat på 2st G2 80 från Inet i 1månad nu och får vänta bra länge till.

Att sälja varor som man inte kan leverera och bara skylla ifrångsig på Intel är ganska dåligt enligt mig.

Kanske skulle skriva till inet här på sidan o se vad dom säjer om ditt problem?

Kan ju vara värt något för dig och andra!

http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&postid=950...

Visa signatur

╠═►MSI GX660 15,6'' 1920x1080 ╠═►Intel i5-450m ╠═►4GB ╠═►500GB ╠═►ATI HD5870 1GB ╠═►HDMI ╠═►BT╠═►W7HP

Konsole ╠═► Ps3 Slim 120G

Permalänk
Medlem

finns 19 kvar!

de e G2 med fel visningsbild...

http://www.jmedata.se/PartDetail.aspx?q=p:2538829

Visa signatur

╠═►MSI GX660 15,6'' 1920x1080 ╠═►Intel i5-450m ╠═►4GB ╠═►500GB ╠═►ATI HD5870 1GB ╠═►HDMI ╠═►BT╠═►W7HP

Konsole ╠═► Ps3 Slim 120G

Permalänk
Medlem

Netonnet skulle få in igen om två veckor.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SvinVild
finns 19 kvar!

de e G2 med fel visningsbild...

http://www.jmedata.se/PartDetail.aspx?q=p:2538829

Retail ja, som av ngn anledning kostar 400kr mer än vanliga...

Permalänk
Medlem

de bryr jag mig inte om! bättre 400kr mer än att vänta till jul innan jag får min.
Ville bara säja till om de var mer folk som skiter i priset o vill ha ssd g2:an
/SvinVild

Visa signatur

╠═►MSI GX660 15,6'' 1920x1080 ╠═►Intel i5-450m ╠═►4GB ╠═►500GB ╠═►ATI HD5870 1GB ╠═►HDMI ╠═►BT╠═►W7HP

Konsole ╠═► Ps3 Slim 120G

Permalänk
Medlem

Mailade faktiskt komplett och frågade iochmed att jag också upptäckt att de försvunnit från sidan. Fick detta som svar:

Citat:

>> För eran del så skall det inte göra någon skillnad, anledningen till att
>> den är borta från sidan är för att Intel har problem att leverera diskarna
>> och vi vill inte skapa en backlog som är för stor. Det kommer att dyka upp
>> fler diskar och ni står på kö för att få en av dem. Jag vågar dock inte ge
>> dig något datum då jag vet hur hård åtgången har varit på diskarna och att
>> Intel har problem att leverera dem så det kan ta en vecka eller 3, i
>> dagsläget så har vi ingen mer info utan väntar på svar från Intel och då
>> kommer det att synas på hemsidan igen.

Alltså, lite luddigt formulerat men de borde komma nya inom en månad tycker jag mig kunna utläsa ur deras mail?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av saccer
Mailade faktiskt komplett och frågade iochmed att jag också upptäckt att de försvunnit från sidan. Fick detta som svar:

Alltså, lite luddigt formulerat men de borde komma nya inom en månad tycker jag mig kunna utläsa ur deras mail?

Dom vet helt enkelt inte hur många de får och när.
Han tror på 1-3 veckor.

Samma hysteri som med GeForce 8800 för ett par år sedan.
Intel klarar inte av efterfrågan och Cruical verkar ha ännu större problem.

Permalänk
Medlem

Retail kommer med stabil ram (som om det skulle behövas för en disk som knappt väger något), skruvar, cd, manual och klistermärke MY SSD ROCKS.

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk

Efter att väntat i en månad och med löftet om ytterligare en månads frustration,
så köpte jag min Retail 80GB G2 på NetOnNet för det rimliga priset 2 290:- .
Det var då sista exemplaret i Ullared... Att de andra tar 400:- i skillnad är på grund av tillgång och efterfråga.

Visa signatur

Windows 10 Pro x64 | inwin A1 Plus White | AMD Ryzen 9 3900X | Asus ROG Strix X570-I Gaming | Corsair 3600MHz 16GB | Sapphire Radeon RX 5700XT | Samsung SSD M.2. 960 Pro. 1TB | LG 4K OLED55C9PLA

Permalänk
Medlem

Misstänker att det här påverkar
http://www.dailytech.com/article.aspx?newsid=16407

visserligen använder inte Intel flashminne från Samsung, men flera andra, t ex Crucial & OCZ gör ju det så det ökar ju trycket på Intels SSD'er.

Permalänk
Hedersmedlem

Jag kan i alla fall vara lite gladare. la en beställning på komplett den 2:a kl15. De har/ska skicka dem så jag får ham paket på måndag. men somsagt så stog det ju att det "prelemenärt kommer 4st den 7:e" när jag la beställningen.

Det är som sagt inte bara Komplett som har problem med att få leveranser men måste dock ge dem creeds för att de håller backloggen liten. kul o vänta på en beställning över 1,5månad från tex Inet som jag har en annan beställning på samma diskar. :/

Visa signatur

Samlingstråd om SSD/HDD | PC:amd ryzen 9 5900x, 64gb, nvme SSDs | Silverstone ft03 svart | Seasonic x460FL Server:Intel, 8GB, 20+TB,Ubuntu | Kamera:Canon 5d mk4 oj vad gammal länk MySpace

Permalänk
Medlem

Jag avbeställde en disk från Inet för nån vecka sedan när man fick info om att de inte kommer på ett bra tag. Hade då redan väntat i över en månad! Trött på detta och skiter i SSD för tillfället...Funderar på att vänta tills andra än Intel släpper nyare versioner med den lägre minnestillverkningstekniken. Irriterad på Intel.

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ArtMan
Jag avbeställde en disk från Inet för nån vecka sedan när man fick info om att de inte kommer på ett bra tag. Hade då redan väntat i över en månad! Trött på detta och skiter i SSD för tillfället...Funderar på att vänta tills andra än Intel släpper nyare versioner med den lägre minnestillverkningstekniken. Irriterad på Intel.

HeHe
Jag tror att Intel skiter i det.
De säljer ju så många diskar de bara hinner tillverka...
Dessutom, jag väntar på två till hos Inet så varje avbeställning från er gör att mina kommer längre fram i listan

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CrAcKman
Jag kan i alla fall vara lite gladare. la en beställning på komplett den 2:a kl15. De har/ska skicka dem så jag får ham paket på måndag. men somsagt så stog det ju att det "prelemenärt kommer 4st den 7:e" när jag la beställningen.

Det är som sagt inte bara Komplett som har problem med att få leveranser men måste dock ge dem creeds för att de håller backloggen liten. kul o vänta på en beställning över 1,5månad från tex Inet som jag har en annan beställning på samma diskar. :/

Beställde också den en intel ssd från dem fast det var innan oktober slutet av september så jag hoppas jag står bra till i kön om man säger så xD

Permalänk
Medlem

haha sist jag köpte något vettigt till min dator var det 8800gt, och då fick jag vänta läääääääänge, nu när jag ska köpa hårddisk får jag vänta läääääääääänge haha.
den som väntar på något gott väntar alltid för länge!

Visa signatur

• ASUS 35" ROG Strix XG35VQ • Lian Li PC-O11 Air Mini • Ryzen 7 5800x3D • NZXT X63 • Asus TUF RTX 3070
• Asus B550-F • G.skill 2x16GB (3600MHz 16-19-19-39) • Corsair RM750x • Corsair Force MP600 1TB • Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CrAcKman
Jag kan i alla fall vara lite gladare. la en beställning på komplett den 2:a kl15. De har/ska skicka dem så jag får ham paket på måndag. men somsagt så stog det ju att det "prelemenärt kommer 4st den 7:e" när jag la beställningen.

Det är som sagt inte bara Komplett som har problem med att få leveranser men måste dock ge dem creeds för att de håller backloggen liten. kul o vänta på en beställning över 1,5månad från tex Inet som jag har en annan beställning på samma diskar. :/

Surt... Jag la min beställning på SSD diskden den 2:a kl 15.54... Och jag fick ingen -.-'

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av saccer
Surt... Jag la min beställning på SSD diskden den 2:a kl 15.54... Och jag fick ingen -.-'

Ojda! då hade jag nog tur. 4st fanns kl 15:34. lite konstigt med posten bara. går inte tracka leveransen alls atm. Står iaf på komplett att de har skickat.

Visa signatur

Samlingstråd om SSD/HDD | PC:amd ryzen 9 5900x, 64gb, nvme SSDs | Silverstone ft03 svart | Seasonic x460FL Server:Intel, 8GB, 20+TB,Ubuntu | Kamera:Canon 5d mk4 oj vad gammal länk MySpace

Permalänk
Medlem

De flesta SSD-diskar i USA har rusat i pris och kass tillgang de senaste veckorna,vet inte varfor

Visa signatur

Core i5 3570K@stock||Asus Z77 Sabertooth||16GB 1600mhz G.Skill RipJaws X||5850 1GB||Corsair Force GT SSD 120GB||XFX XXX 650W||CM HAF XB||Opad Mk-85 MX Red||Win7 Ultimate Signature Edition signerad av Steve Ballmer

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CrAcKman
Ojda! då hade jag nog tur. 4st fanns kl 15:34. lite konstigt med posten bara. går inte tracka leveransen alls atm. Står iaf på komplett att de har skickat.

Kan du hojta till när du fått dina.... För tydligen finns det ingen disk hemma till mig och jag beställde ju före dig så man undrar ju vad som händer.....

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tomasol
Kan du hojta till när du fått dina.... För tydligen finns det ingen disk hemma till mig och jag beställde ju före dig så man undrar ju vad som händer.....

När beställde du då?

Ser ut som de har fassnat på Posten någonstans pga datastrul i sthlm. min andra beställning på ett par härlurar fassna den med. Får se när de skickar ut dem. Kommer med edit när de kommer hem.

Visa signatur

Samlingstråd om SSD/HDD | PC:amd ryzen 9 5900x, 64gb, nvme SSDs | Silverstone ft03 svart | Seasonic x460FL Server:Intel, 8GB, 20+TB,Ubuntu | Kamera:Canon 5d mk4 oj vad gammal länk MySpace

Permalänk
Medlem

Om ni känner nån i USA som kan hjälpa till så funkar det ganska bra. Tog en vecka för mig att få hem min, inkl mellanlandning och ompaketering för att få den att se begagnad ut hos hon som beställde åt mig, fick betala totalt 250ish dollar (1800 sek med forex växlingskurs) inkl frakt, beställde från pcnation.

Visa signatur

E det så?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CrAcKman
När beställde du då?

Ser ut som de har fassnat på Posten någonstans pga datastrul i sthlm. min andra beställning på ett par härlurar fassna den med. Får se när de skickar ut dem. Kommer med edit när de kommer hem.

28/9 gjorde jag min beställning och då var det många på väg hem.

Permalänk
Hedersmedlem

Jag fick hem 2st igår kväll. Bara det som fanns i min beställning. satte upp en raid0 på 8k stripe-size och får runt 400+ hastighet. bra hastighet även i lite mintre storlekar som tex 4k o 16k.

har en bild på sid 37(!!!) i Intel g2 tråden.

Visa signatur

Samlingstråd om SSD/HDD | PC:amd ryzen 9 5900x, 64gb, nvme SSDs | Silverstone ft03 svart | Seasonic x460FL Server:Intel, 8GB, 20+TB,Ubuntu | Kamera:Canon 5d mk4 oj vad gammal länk MySpace

Permalänk
Medlem

Nice Lotto dig......

Vore kanon om du kunde skicka ett PM till mig med ditt order nummer på diskarna(som bevis) så ska jag höra med Komplett vad dom har för förklaring på turordningen och varför jag inte fått nån disk.