Säljråd? hade tänkt sälja min dator, vill veta rimmligt pris

Permalänk
Medlem

Säljråd? hade tänkt sälja min dator, vill veta rimmligt pris

Hej
Köpte det här från komplett och ska sälja det nu efter bara 1 månad.
Hade tänkt åka utomlands så min fråga är, vad får man för det?
Är lite dålig på vad man tar för elektronik i andra hand, men det är ju en hel del garanti kvar.
Köpte allt för ca 28.000kr. Hade tänkt ta runt 21.000kr för allt nu, är det för billigt eller för dyrt ?

Moderkort:
* 1 ASUS P6T Deluxe V2, X58, Socket-1366 DDR3, ATX, SLI&CrossFireX, Firewire, 2xGbLAN, 3xPC

Minne:
* 1 Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 6GB CL9 Kit w/3x 2GB XMS3 modules, CL9-9-9-24

Processor:
* 1 Intel Core? i7 Quad Processor i7-950 1366, 3.066GHz, QuickPath 4.8GTs, 4x 256KB, Boxed

Grafikkort:
* 1 Gainward GeForce GTX 295 1792MB PhysX PCI-Express 2.0, 2xDVI, HDCP, HDMI, Core 240x2, 55

Brännare/Blu-ray läsare:
* 1 Sony NEC Optiarc Blu-Ray reader BR-5100S , Black, SATA, DVD

Hårddiskar: (2.15 TB)
* 1 Western Digital VelociRaptor 150GB, 10000RPM, SATA, 3 Gb/s, 16MB
* 1 Western Digital Caviar® GreenPower? 1TB , Sata 3 Gb/s, 32MB Cache
* 1 Western Digital Caviar® GreenPower? 1TB , Sata 3 Gb/s, 32MB Cache

Övriga specs:
* 1 Komplett Gamer - New generation
* 1 Strömkabel PC m/jord 2m rak plugg
* 1 Nero 8 OEM Vista kompatibel stöderLabelFlash och LightScribe
* 1 CyberLink DVD Suite 6, 6Channel, OEM CD, for XP/Vista
* 1 Qpad|UC, Small Komplett Black, 4mm, Uncoated gaming and glidz
* 1 Cooler Master HAF 932 Svart 1x 230mm front fan, 1x top 230mm fan, 1x side 230m
* 1 Corsair Powersupply TX 850W 140mm fan, 4x PCI-E 8-pin
* 1 USB2 multikortläsare 3.5" svart för CF I/II,MMC,RS MMC,MMC Plus,SD,SDHC,miniSD,microSD
* 1 MS ROYALTY Vista Home Premium En,No,Sv,Fi,Da
* 1 MS COA Label Windows Vista Home Premium Nordisk
* 1 MS MANUALS Win Vista Home Premium Svensk
* 1 MS Win Vista Home Premium Svensk SP1, DVD, 64bit
* 1 MS Win Vista Home Pr. PUP 64bit DA/NO/SV =>Windows 7
* 1 Garanti 3 år - Skicka in PC skickas av kund till Komplett.se

vill gärna ha lite snabba råd då jag lagt ut den på blocket
http://www.blocket.se/vi/24080271.htm
men fick lite funderingar om det verkligen var rätt pris

Permalänk
Avstängd

Hejsan, eftersom datorn är begagnad kan du räkna med 60% av vad grejerna kostar nu. Datorn är inte värd 21000:-. Jag skulle tänka mig 15000:-.

Permalänk
Medlem

För det första tror jag att du kommer få det mycket svårt att överhuvudtaget få den såld iom att du har tex i7 950 som kostar mycket mer än den smakar. Att sälja i delar kan vara ett alternativ (fast då kanske inte garanti gäller?)

Om du institerar på att sälja allt i ett så skulle jag säga som föregående, 70% är optimistiskt räknat om du bara har använt den överhuvudtaget.

Visa signatur

Citera om du vill ha svar.

Permalänk
Medlem

Svårläst lista. Ska du få ut den pengen får du skriva en proffsig annons på blocket. Ingen bryr sig om man får "Strömkabel PC m/jord 2m rak plugg" exempelvis.

Det är ju en bra dator, men såna monstermaskiner är svåra att kränga i andra hand. Ska man ändå lägga 20k på en dator köper man nytt, så är det. Själv skulle jag sälja den i delar på tradera.

Visa signatur

DAN Cases A4-SFX | AMD Ryzen 7 9800X3D | Thermalright AXP90-X47 Full Copper |
INNO3D GeForce RTX 4070 Ti SUPER 16GB Twin X2 | Kingston 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 | ASUS ROG Strix B650E-I Gaming WIFI | Samsung 960 EVO 1TB | Corsair SF-600

Permalänk

Vet inte riktigt vad man skulle sätta för pris. i7 950 kan du inte sälja mkt eftersom den klockar nästan lika med en 920 som kostar hälften så mkt och dessutom är ett gtx 295 väldigt ointressant iomed nya dx11 korten.

Permalänk
Avstängd

Det stämmer det du säger, en person som lägger 20000:- har nog gott om pengar, och vill ha nya grejer skulle jag tro. Sen som någon anna sa "1 Stötsäker kartong STOR" , ehe tror inte den kartongen spelar så stor roll faktiskt när man ändå ska hämta datorn på plats.

Permalänk
Medlem

Jag skrev inte allt det där i annonsen det var bara en ren kopia från komplett det där.
Låter ju lite konstigt att en 4 veckor gammal dator med tre års garanti skulle vara sänkt 10.000kr+ i pris

Även om man nu kan köpa billigare processorer och klocka så kan du väll köpa den här och klocka med?

Jag menar, dom är ju ändå garanterade att sakerna fungerar eller blir lagade under 3 år?
Kunde förstått om det bara var ett par månaders garanti kvar, men tre år liksom...

aja, men om man sätter pris till 17-18k så lär den ju bli såld... 11-10k billigare än om man köper det själv ju, eller vad tror ni?