Permalänk
Medlem

HTC Tattoo

Har idag lagt rabarber på en sådan liten goding och här är några synpunkter:

Skärmen fungerar ypperligt, var orolig att den skulle kännas liten, men känslan är mer smidig.

Upplösningen känns tyvärr lite billig och man får inte wow-känslan som av Hero.

Android Market verkar strypt på något sätt. Hittar inte några av de program jag körde i Heron, mycket trist.

Visa signatur

My arms, your hearse

Permalänk

Var kan man hitta dem i butik?

Permalänk
Medlem

Re: HTC Tattoo

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Scalp
Har idag lagt rabarber på en sådan liten goding och här är några synpunkter:

Skärmen fungerar ypperligt, var orolig att den skulle kännas liten, men känslan är mer smidig.

Upplösningen känns tyvärr lite billig och man får inte wow-känslan som av Hero.

Android Market verkar strypt på något sätt. Hittar inte några av de program jag körde i Heron, mycket trist.

Hero har för den delen inte speciellt hög upplösning den heller. Omnia HD och kommande N900 har däremot rejäl upplösning. Skulle vara intressant att se hur Tattoo står sig i jämförelse med dessa två. Omnia HD och N900 har ju trots allt 5x mer pixlar än Tattoo.

Visa signatur

Acer Predator G5-793 - [17.3" IPS][i7 6700HQ][GTX1060][16GB DDR4 ram][500GB SSD]

Permalänk
Medlem

Re: HTC Tattoo

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Scalp

http://www.swedroid.se/nyheter-pa-android-market-iom-utrullni...

Saxat:

Citat:

Google presenterade igår via ett mail som skickades ut till alla officiella androidutvecklare lite nyheter gällande Android Market. Främst kanske dessa nyheter är av intresse för utvecklare av apps, men de skvallrar även om vad som komma skall.

I mailet berättar de om ett antal ändringar som inom kort kommer göras på Android Market, av vilka de mest noterbara är stöd för tre olika skärmtyper på Market: Small, Normal och Large. Denna kategorisering av skärmstorlek (eller upplösning, snarare) är främst avsedd att se till att en app som exempelvis kräver HVGA (320×480) eller WVGA (480×800) inte skall dyka upp på Market för enheter med lågupplösta skärmar, som exempelvis HTC Tattoo.

Applikationer som bygger på Android 1.5 (Cupcake) SDK kommer inte synas på Market för enheter med skärmar som tillhör kategorin ”Small”, så apputvecklarna måste bygga om sina apps så att de är 1.6-kompatibla för att Tattoo-folket skall kunna ladda ner/installera dem.

Permalänk
Medlem

Och så börjar det... Detta är varför jag tror Apple fortfarande kommer ha en överlägsen app store ett bra tag framöver. Alla vet ju att det är mycket enklare att göra nåt till en konsoll som man vet specen på istället för en PC som hela tiden ändras

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av murklor
Och så börjar det... Detta är varför jag tror Apple fortfarande kommer ha en överlägsen app store ett bra tag framöver. Alla vet ju att det är mycket enklare att göra nåt till en konsoll som man vet specen på istället för en PC som hela tiden ändras

Ja. Var precis detta jag var rädd för. Program som bara passar X% av modellerna, eller varför inte en specifik modell? Hoppas att de kan hålla sig till dehär 3 sorterna nu bara utan att utöka det mer.

Har funderat lite på en Tattoo då den ligger närmare min prisklass än tex Heron eller Galaxy, men jag tvekar lite nu faktiskt. Vill inte stå där som ett fån den dagen det visar sig att "must have-appen" inte funkar med min lur pga upplösningen. Är precis det jag har ogillat med Symbian, där är ju uppdelningen tom bra mycket större.

Visa signatur

Scenery och flygplansutvecklare till X-plane 11 och FS2020
Besök gärna Flightsim Sweden på: https://discord.gg/QcWHZ2Q

Permalänk
Medlem

Sanning med modifikation. Alla apps som bygger på 1.6 kommer vara kompatibla om inte utvecklaren specifikt och medvetet begränsar tillgängligheten. Det är bara Andoid 1.5 (och tidigare) som inte hade stöd för lägre upplösningar.

Permalänk
Medlem

Marketproblemet fick alltså sin lösning, hur irriterande det än må vara.

Efter att ha levt med Tattoo i 4 dagar är skärmen det enda jag stör mig på. Storleken på den fungerar, men den är helt enkelt inte tillräckligt responsiv. Tycker det blir mycket feltryckningar och man får inte den där goa känslan som av Hero.

Visa signatur

My arms, your hearse

Permalänk
Medlem

Men skärmen på denna är väl resistiv och inte kapacativ som på hero? Blir väl inte lika bra då, iaf inte med fingrarna.

R

Permalänk
Medlem

Fick hem min idag o störde mig genast på det lilla utbudet på marketplace.
Någon som vet om det finns någon vettig media apps framför allt för musik?
Hur stänger man av program?
tankade någon borat applikation o den vägrade vara tyst så jag fick stänga av mobilen.

Har även märkt att vissa spel funkar dåligt...
Om jag inte fick ett måndags examplar?..
I spelet Neocore så visar den bara blå o vita färger.
För övrigt en ganska kul o lätt mobil, Med en tråkig o lågupplöst skärm.
Väntar tills htc hd2 kommer ut så ska detta bli min partymobil.

Permalänk
Medlem

Jag har just nu en Sony Ericsson T700 och jag har tittat på mobiler med pekskärm. Har testat Iphone, smidigt gränssnitt men inte värd 6k+.
Har haft andra pekskärmstelefoner t.ex. Ipaq 615(tror jag den hette) och div PDA'er.

Såg Tattoo'n o den har allt jag skulle vilja ha, ink möjligheten att styla om den.
De enda är de där med skrämen, jag har inte testat någon av androidtelefonerna. borde jag vara orolig över skärmstorleken? kommer jag som inte har haft stor-fin skärm bli lika besviken tro? samma sak, är det svårt att skriva på den?

Visa signatur

AMD Ryzen 5 1600 @3.7Ghz
Vengence LPX 4x8gb @3000Mhz
Asus RTX3070
Lagring: Samsung 860 2TB SSD