Komplett.se - allmän diskussion

Permalänk
Komplett.se

Ny Marknadschef

Hej ärade Sweclockers-medlemmar!

Jag har tagit över efter Sebastian som marknadschef och det är därför som det varit lite tyst ifrån oss ett tag.

Jag ser fram emot att läsa och vara med i vår tråd. Era åsikter och engagemang är viktigt för oss. Den feedback och de tips jag får här tar jag givetvis vidare med mig på våra möten och diskussioner!

Nu kör vi på ett fortsatt gött 2009!

MVH

Erik, Marknadschef
Komplett.se

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk

uppdaterar min post med länk till recensioner på minnena som komplett säger är felfria.

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=334571

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600x
32gb ram
Asus Rog Strix B550-e gaming
Asus Tuf 3080 oc
Anycubic kobra 3 kombo

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Evil_AnAnAs
Jag har en liten grej som jag stör mig på:

Gamla fyndvaror går inte ner i pris även om de är redigt gamla. Jag har köpt fyndvaror från er flera gånger med perfekta resultat men då har det varit väldigt nya saker med bra pris.

Ett GeForce 7800GTX 256mb tar ni till exempel ca 1900kr för, för att ni ska bli av med ett sådan kort krävs antingen: Någon på ert lager trillar på kortet så det går sönder, någon okunnig köper det och blir oerhört besviken eller så sänker ni priset.

Hoppas ni håller lite koll på gamla grejer för att köpa billiga gamla grafikkort är alltid kul.

Sedan hade det varit kul att få veta stepping på nyare cpuer, det måste gå att synka med ert lagersaldo då jag vet att ni har ett väldigt avancerat lagersystem.

Håller med på båda punkter.
Hittade ett äldre grafikkort på fyndvaror som hade passat perfekt till min äldre HP dator. Dock kostade det cirka 1700kr.

Blir mycket enklare om man får reda på vilken stepping ni har i lager så att man slipper ringa runt och leta efter den rätta.

Visa signatur

SpelDator: Ghost s1, Ryzen 5, RTX 2060 FE

Datorljud: O2+ODAC & Beyerdynamic DT990 250 ohm

Permalänk
Medlem

hur kan de vara att ni har så långa väntetider på EVGA grafikkort just nu?

Visa signatur

Stationär " KAIDA" : 5900X | RGB!! | 32GB 3600Mhz CL16 | ASUS RTX 4070 Super
LAPTOP Lenovo P1 | i7 13700H | RTX A1000

Sommarbilen: Toyota Supra

Permalänk

Tänkte bara säga att det finns bara en enda anledning till att jag inte köper min nästa dator för ca. 24.000 kr hos er (komplett), det är att det inte går att välja till en eftermarknads processorkylare till en komplett PC som ni bygger ihop.
Det är en ganska liten grej men jag är ganska säker på att ni förlorar en del kunder på det sättet, pga. det så väljer jag inet istället.
Eller ja nu när jag tänker efter lite mer så är det några fler saker.. det är att urvalet är så extremt begränsat.
Tycker att inets system är mycket bättre, där man kan välja vilka komponenter som helst och de bygger ihop datorn.

Permalänk

Re: Ny Marknadschef

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Komplett
Hej ärade Sweclockers-medlemmar!

Jag har tagit över efter Sebastian som marknadschef och det är därför som det varit lite tyst ifrån oss ett tag.

Jag ser fram emot att läsa och vara med i vår tråd. Era åsikter och engagemang är viktigt för oss. Den feedback och de tips jag får här tar jag givetvis vidare med mig på våra möten och diskussioner!

Nu kör vi på ett fortsatt gött 2009!

MVH

Erik, Marknadschef
Komplett.se

Vad sägs om att fixa gratis frakt vid större köp??

/ Benjamin

Visa signatur

CPU: Ryzen 7800x3d | Mobo: Asus ROG Strix B650E-E Gaming | Kylare: Arctic Liquid Freezer III 420 PP | GPU: Sapphire RX 7900 XTX Nitro+ | RAM: 2x32GB G.Skill Trident Z5 Neo RGB 6000c32 | Lagring: Samsung 990 PRO 2TB + 2x Samsung PRO 990 4TB | PSU: EVGA Supernova 1200 P3 | Chassi: Phanteks Eclipse P500A | Skärm: ASUS ROG Swift PG32UCDM 32" 4K | OS: Windows 11 PRO

Permalänk
Komplett.se
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blackbird_CaD_
Tänkte bara säga att det finns bara en enda anledning till att jag inte köper min nästa dator för ca. 24.000 kr hos er (komplett), det är att det inte går att välja till en eftermarknads processorkylare till en komplett PC som ni bygger ihop.
Det är en ganska liten grej men jag är ganska säker på att ni förlorar en del kunder på det sättet, pga. det så väljer jag inet istället.
Eller ja nu när jag tänker efter lite mer så är det några fler saker.. det är att urvalet är så extremt begränsat.
Tycker att inets system är mycket bättre, där man kan välja vilka komponenter som helst och de bygger ihop datorn.

Hej! Detta är en av alla de punkter som är med på listan över vad som skall ändras eller läggas till i vår ”PC byggare” Vi uppdaterar kontinuerligt utbudet av komponenter och ser över vilka funktioner som vi önskar addera till systemet.
Just CPU-kylare är en viktig komponent men vi har tidigare stött på en del problem då de kvalitativa kylarna ofta väger mer än standardkylarna och därför riskerar att lossna och skada datorn i frakten. Att släppa ett paket med en dator endast någon decimeter skapar stora g-krafter som kan få kylaren att lossna och i värsta fall skada hårdvaran i datorn. Vi ser på lösningar för detta och hoppas kunna få in 3:epartskylare i våra Komplett PC under hösten.

MVH

Erik J
PC & Paketansvarig

Visa signatur

Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lellebror
uppdaterar min post med länk till recensioner på minnena som komplett säger är felfria.

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=334571

De går sönder pga att folk kör dem fyra åt gången! Om man kör dem som tänkt, alltså två åt gången så är felfrekvensen betydligt lägre. Dessa minnen grillar både moderkort och sig själva om de körs fyra samtidigt. Förr eller senare kommer man få defekta moduler eller moderkort om de körs fyra åt gången.

Edit:
Det var inte som svar till Lellebror och hans problem med minnena egentligen utan bara en iakttagelse gällande de kundomdömen som länken pekade på. Jag menar alltså inte att Lellebror kört minnena på felaktigt sätt eller något sådant, det har jag ingen kunskap om!

Visa signatur

Odla hemma, odla borta.

Permalänk

Mm för i mitt fall så har jag bara ett par,
Har dock fått rma godkänd direkt från tillverkaren nu efter att jag mailade dom om kompletts bemötande.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600x
32gb ram
Asus Rog Strix B550-e gaming
Asus Tuf 3080 oc
Anycubic kobra 3 kombo

Permalänk

Har alltid undrat varför man bara kan välja 32bit till era färdigbyggda datorer. Varför?

Permalänk
Komplett.se

32- eller 64bit?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tobz0r
Har alltid undrat varför man bara kan välja 32bit till era färdigbyggda datorer. Varför?

Vi har successivt implementerat Windows 64bit i vår datorer. Testprocessen är omfattande då vi testar all hårdvara med operativsystemet för att kunna garantera kompatibilitet och att det inte uppstår några fel med drivrutinerna. Vi börjar närma oss den punkt då vi kan erbjuda 64bitars operativsystem i samtliga datorer. Fram till att vi testat hårdvaran för "äldre" standarder (sockel 775) så finns Windows 64bit att tillgå i de senare modellerna som baseras på Intel i5 & i7 samt AMD AM3, exempelvis Komplett Gamer Premium i35

MVH
Erik J
PC & Paketansvarig

Visa signatur

Permalänk

Komplett ni har verkligen fått mig att avstå nätköp av datorkomponenter!!!

Den 27 Juli (Orderdatum: 2009-07-27T13:28) beställde jag datorkomponenter som Grafikkort moderkort och några andra delar.

fick sakerna hem smidigt men grafikkortet var paj. visst lite otur kan man väl få ha.

men när jag fick hem mitt andra grafikkort så verkade det uppstå samma problem?! det var också trasigt efter att ha undersökt med andra datoret vilket uteslutade nått anat fel.

Och nu så sitter jag här och väntar, Den 15 oktober får ni varan i lager, men icke. Det blir den 1 november grafikkortet är i lager..

Nu orkar jag inte längre vänta och vill byta ut den eller ha tillbaka pengarna för grafikkortet men får då tydligen endast vad den är värd för idag?! har inte ens hunnit använda sakerna än!

Detta är dåligt stil! usch!

edit: stavfel

Permalänk
Medlem

Bra priser, Bra hemsida

Men det är helt omöjligt att beställa ett flertal grejer ifrån er samtidigt, beställde en halv dator för ett tag sen och fick beskedet att grafikkortet inte fanns i lager vilket jag visste om när jag beställde, däremot så sköts datumet upp flera gånger och tillslut så försvann grafikkortet från er hemsida utan ett ord från er. Jag ringde då upp er och bad om att få byta ut grafikkortet till ett annat vilket var helt ok (Ni bör däremot kolla er mail oftare än högst en gång per dag). Dock så hade ni då fått slut på en annan vara så att jag blev tvungen att vänta ytterligare, och när den varan hade kommit in så hade en annan gått ur lager så det blev ytterligare väntetid, tillslut så blev jag så less så jag avbeställde hela ordern och la den hos inet istället som skickade allt samma dag. Jag har beställt från er tidigare och varit väldigt nöjd med både leveranstid och kvalité men den här gången strulade ni så mycket så jag kommer undvika att beställa stora ordrar från er i framtiden.

Dåligt: Fraktpriser, Mail-supporten, Att ni inte reserverar de varor som finns i lager när man beställer. Ni har helt enkelt blivit för stora för ert eget bästa.

Visa signatur

Clevo W110ER (X-128b): i7 3612QM, Nvidia GeForce GT650M 2gb, 8gb RAM, SSD Crucial M4 256gb

Permalänk
Medlem

Enda anledningen till varför jag absolut inte beställer från er är för att ni inte kör med gratis frakt om man beställer rätt mycket. Vem fan vill ge bort 100kr till ingenting?

Visa signatur

E2160 @ 3,2 , scyte infinity, p35 ds3, 4gb corsair 800mhz, Sapphire 5850 1gb. Intel x-25 V 40gb, 1x western digital black. /laptop amd x2 2.2ghz 3gb 5730.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mäki
Enda anledningen till varför jag absolut inte beställer från er är för att ni inte kör med gratis frakt om man beställer rätt mycket. Vem fan vill ge bort 100kr till ingenting?

Givetvis är det trevligt med gratis, men tror du Komplett får frakten gratis av posten?

En normal modern bil kostar allt mellan 30-50kr milen att köra, med allt inräknat. Ska det också vara gratis? Milersättning från företagen kanske?;):p

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mäki

De flesta företagen har ju en fraktavgift, de som inte har det tar ut pengarna på ett annat sätt (tex... fynda.se eller kör det under en begränsad period (som Inet tex.) Så gratis frakt är något som vi swecare blivit bortskämda med av Inet

Visa signatur

Desktop - AMD Ryzen 5 7600X | Asrock B650 PG Lightning | 32 GB Corsair DDR5 6000MHz | RX 6700 XT w/ Arch Linux
Laptop - HP Dragonfly Gen. 3 w/ Arch Linux
NAS - Ryzen Pro 3400G @ 35W | 64GB ECC | 32 TB HDD w/ TrueNAS Core

Permalänk
Medlem

som glad student har man alltid gratis frakt samt procentuell rabatt på i stort sett alla varor ... hos Dustinhome

Kom igen komplett ... vart tror ni ungdomarna kommer handla då de är ansvariga för inköp åt det företag dom jobbar på i framtiden? Hos någon dom inte handlat av speciellt mycket eller hos någon dom ofta handlat hos?

Visa signatur

weeeee

Permalänk

Jag beställde ett par Kingston DDR3 minnen, väldigt nöjd med priset men paketeringen tog lite lång tid? beställde runt 11:20 19/10

Plockning påbörjad: 2009-10-19 T11:42
Färdigpackat: 2009-10-20 T14:16

I övrigt nöjd med min beställning, ville bara ge lite feedback.

Visa signatur

i7 3930k | Rampage IV Gene | 32GB RAM | HD7950 | Silverstone SG10
Retina 15" | Sennheiser RS180 | Audioengine A5+ | Sound Blaster X-Fi HD

Permalänk

Enda synpunkten jag har är väl fraktpriserna, även om ni är 200 kr billigare än komkurrenterna blir ni 300 kr dyrare efter att frakten räknas in.

Dock kanon om man bor i GBG! Vilket jag inte gör

Visa signatur
Permalänk

Bra att ni också är här på sweclockers !

Nu ä det såhär att jag tänkte köpa ett i5 system med en H50 men ni har ju knappt några fläktar, så jag skulle gärna vilja se mer fläktar , gärna schyte

Visa signatur

Intel i5 @ 2,66Ghz | Noctua NH-D14 | 4gb corsair 1600mhz | Asus P7P55D-E PRO | Antec p182 | Corsair 550w |Asus 6950 2gb upplåsta shaders, ASUS 5770 V2|Samsung SpinPoint F3 1 TB |Benq BL2400PT | LG 42PQ6500 | Steelseries Siberia v1 |Asus Xonar DX |Creative EP-630 | AKG K601 | Dynavoice F-6 EX 5.0 |Canton Reference 9.2 DC | Atacama Nexus 6| Onkyo 607

Permalänk
Medlem

Fraktpriserna kan jag delvis hålla med om, men jag förstår också att era marginaler kanske inte håller för gratis frakt. Någon form av studentrabatt saknar jag väldigt mycket, dock.

För övrigt, ni har ett bra sortiment och överkomliga priser.

Ett tips jag har är att börja lista passande grafikkylare under varje kort.

Permalänk
Medlem

Är irriterad på den dåliga service jag fick. Beställde grejer för tre veckor sedan, för en vecka sen mailade jag och undrade varför de inte hade skickat paketet. De berättade att de inte skulle få in den ram jag hade beställt i lager. Det tog alltså två veckor för dem att tala om det och jag var tvungen att fråga. Nu har de skickat paketet men tre dagar senare sitter jag ändå utan grejerna. Hoppas verkligen att det här var en engångshändelse.
(Mest irriterad på att det är LAN i helgen, och med beställning tre veckor före räknar man med att grejerna ska hinna komma)

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xeon404
Fraktpriserna kan jag delvis hålla med om, men jag förstår också att era marginaler kanske inte håller för gratis frakt. Någon form av studentrabatt saknar jag väldigt mycket, dock.

För övrigt, ni har ett bra sortiment och överkomliga priser.

Ett tips jag har är att börja lista passande grafikkylare under varje kort.

Studentrabatt? Jag är ganska häpen över hur många ungdomar som alltid vill ha rabatt för att dom är studenter - ändå har vissa råd att köpa relativt dyra datorsystem.

On topic: Beställde ett EVGA GTX260 + Corsair 550W nätagg från Er för ett par dagar sedan, trillade in på posten otroligt fort vill jag medge. Något jag blev positivt överraskad av, var den rejäla emballagen, stort plus!!

Fräcka kuddar faktiskt, jag har dom nu som rump-underlägg på sentimmarna.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zpiritual
De flesta företagen har ju en fraktavgift, de som inte har det tar ut pengarna på ett annat sätt (tex... fynda.se eller kör det under en begränsad period (som Inet tex.) Så gratis frakt är något som vi swecare blivit bortskämda med av Inet

Precis. Men just detta gör att jag allt mer väljer Inet.

Permalänk

tycker att Inet har bättre priser, minst lika bra support, bättre omdömen och dem har också *gratis frakt* när man handlar för mer än 500 kr

tycker inte ens att komplett är konkurrenskraftiga

lite hård kritik kanske, men det behövs

Visa signatur
Permalänk

Tackar för god service på RMA.

Visa signatur

[Intel i5 2500K][Corsair 1600 Mhz][EVGA GTX 780][Corsair TX750][WD Black 750GB][Intel 510 SSD 128GB][Lian Li PCV-1020A][ASUS PB278Q]

Permalänk
Medlem

Tänkte beställa ett paket från er precis nu - tills jag såg fraktpriset för hela kalaset. 500:- är inte ett rimligt pris enligt min åsikt. Ni borde seriöst se över det där med frakten. Ni kanske inte ska ha fri frakt för över 500:-. Men när man beställer ett system för över 10 000:- så tycker jag att det borde gå att få in frakten i det priset.

Permalänk
Medlem

Snabb fråga.
Om jag plockar ihop ett paket själv kan då komplett montera/testa systemet innan leverans? Hittade inget på sidan längre.

Mvh.

Permalänk
Medlem

Det här med fri frakt är lite konstigt egentligen... Det är lite som att säga att man får en gratis USB-hubb vid alla köp bara för att man gillar att se på tv. (byt till valfria parametrar)

Men eftersom konkurrenterna har just gratis frakt så är det skäl nog att komplett borde ha ett sånt alternativ. Annars kommer man helt enkelt inte titta efter kompletts priser för enstaka produkter vilket i förlängningen ger färre inköp i längden.

Min snabba bedömning är att gratis frakt kan äta upp hela marginalen vid ett köp av en enstaka produkt i prisklassen 500:- till 1000:-, men jag har svårt att tro att det kommer gå med röda siffror. (ej inräknat övriga kostnader). Och i allra värsta fall (enligt min bedömning) är att det kommer gå plus/minus noll i förlängningen.
Den enda förklaringen som jag ser det är att man helt enkelt inte vill ha en specifik kundgrupp av diverse anledningar. Men jag vill inte tro att studenter/swecare är speciellt jobbiga kunder.

Fast egentligen tror jag att svaret ligger i att komplett finns i fler länder dit denna trend inte har kommit.

Visa signatur

Kan en del om trä
Ctrl-Shift-N

Permalänk
Medlem

tänkte bara säga att jag aldrig haft problem med komplett, super snabba leveranser, bra service, inget!! att klaga på.
samma gäller dock även dustin och inet.
Eftersom inet erbjuder gratis frakt har det inte blivit några som helst inköp hos komplett på sistone.
Framför allt när det gäller produkter 500,- 2000,- klassen där priserna butiker emellan inte skiljer märkbart. vore ju konstigt att man väljer att betala mer.

en fråga som jag har till komplett är: märker ni av någon skillnad i försäljning till privatpersoner i sverige? jag misstänker att jag är inte den enda som resonera som jag gör

Visa signatur

5800x -- 32Gb DDR4@3600 -- 3080Ti -- 500Gb M2+1Tb M2 +2x1Tb sata SSD