HP iPaq Voice Messenger (1095 kr på Dustinhome)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av eas@tetris
Är bara att aktivera knapplåset att gå igång automatiskt under samtal

Inställningar> Security > Key Guard > Activate Key guard during calls.

Fast det kräver att man har installerat uppdateringen / uppdateringarna. Min mobil levererades utan den funktionen, sen kom en keyguarduppdatering som låste alla knappar och nu den senaste som bara låser touchknapparna under samtal.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kicken
Det jag funderar på är hur man ser vilket nät InternetExplorer surfar via, jag vill kunna styra (strypa) min webbläsare till att enbart använda WLAN när det är tillgängligt så jag inte får en massa datatrafik går det att göra via IE eller måste man in med annan läsare? Vilka läsare funkar till denna då den inte har touch?

Du ska installera "NoData" för den funktionen.

Jag har fixat min optiska joystick att bli riktigt najs.

Håller på att knåpar på ett program som du kan ställa känsligheten mer fritt och framförallt högre.

Visa signatur

Nämns inget annat så menar jag denna maskinen:
ASUS G53SW - Intel i7-2630QM @ 2.00Ghz - 12GB RAM - Nvidia GeForce GTX460M 1.5GB
Intel 510 SSD 128GB - Seagate Momentus XT SSHD 500GB - Windows 7 x64 Ultimate SP1
Chrome v38/latest, Chrome Canary och Firefox for development / debug

Permalänk

Ok, tack för 2 bra tips! (keyguard during calls och nodata)

Visa signatur

C2D E6600@3,2GHz. Kylning: ZALMAN CNPS9700 LED - ASUS p5w dh deluxe BIOS 1305 - 4Gb Geil DDR2 PC2-6400 - Geforce 8800GTS 512. - APLUS Case XClio 2, Sidodörr med 250mm-fläkt, Midi tower. - Hiper Nätagg ATX 530W. - Windows XP Pro. - NEC MultiSync 20WGX2 20.1".

Permalänk
Medlem

Jobbar som sagt på ett settings program för den så man kan bla stänga av gpsen och ställ sens på optojoypaden.

Vi får se vad det blir

Visa signatur

ASUS G53SW - Intel i7-2630QM @ 2.00Ghz - 12GB RAM - Nvidia GeForce GTX460M 1.5GB
Intel 510 SSD 128GB - Seagate Momentus XT SSHD 500GB - Windows 7 x64 Ultimate SP1

Permalänk
Medlem

Det låter ju grymt bra Josasp! Tror du att du kan fixa något program som gör att man kan använda fotolampan som ficklampa också?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av w0x
Det låter ju grymt bra Josasp! Tror du att du kan fixa något program som gör att man kan använda fotolampan som ficklampa också?

Jag tror tyvärr inte att det går eftersom Hp kör en egen kameradrivare som ingen vet hur man kommunicerar med. Men jag kan ju kolla på det.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Joinade Sweclockers endast pga att jag nyss köpte en IPAQ Voice Messenger och samtidigt hittade denna tråd.

Ni som har den redan, är den värd 1495 kronor?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av roglman
Joinade Sweclockers endast pga att jag nyss köpte en IPAQ Voice Messenger och samtidigt hittade denna tråd.

Ni som har den redan, är den värd 1495 kronor?

Ja väldigt bra för de pengarna.
Men skulle nog inte ge mer för den.

Den har ganska bra balans på priset kan man säga.

Visa signatur

Permalänk

Med tweakande tycker jag också den är värd stålarna.
Om nu även herr Josap här kan stänga av GPSen och därmed förlänga batteritiden så blir den ju ännu bättre.

En annan fråga. Jag kör Garmin v 5.00.20w s
Med karta: CN Europe NT 2010.1

Jag uppfattar kartan som rätt gammal i sverige... Rondeller/ombyggnationer som dök upp för flera år sedan är ofta inte med.

Finns det nyare varianter till denna mobil?

Visa signatur

C2D E6600@3,2GHz. Kylning: ZALMAN CNPS9700 LED - ASUS p5w dh deluxe BIOS 1305 - 4Gb Geil DDR2 PC2-6400 - Geforce 8800GTS 512. - APLUS Case XClio 2, Sidodörr med 250mm-fläkt, Midi tower. - Hiper Nätagg ATX 530W. - Windows XP Pro. - NEC MultiSync 20WGX2 20.1".

Permalänk
Medlem

Har kört utan GPS nu i min i några dagar för att se om det blev någon större skillnad.

Men vad jag upplevt så är antagligen GPSn i något typ standby läge när den inte används så ingen större förändring med den av.

Däremot så om man har den av så kan man inte starta den av misstag som jag gjort förut och tömt batteriet på typ 3h.

Visa signatur

Permalänk

Gick och la mig igår kväll med 2 batteripluppar (typ 50%). Vaknar, som tur är, av mitt "backup alarm". Telefonen är död, batteriet helt slut.

Inga program kördes i bakgrunden. 3G på roaming...

Fyfan va illa!

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hedenhös
Gick och la mig igår kväll med 2 batteripluppar (typ 50%). Vaknar, som tur är, av mitt "backup alarm". Telefonen är död, batteriet helt slut.

Fyfan va illa!

Det är inte normalt. Du måste köra något som drar ur batteriet. Jag hade detta problemet på min 614c, gjorde en total återställning och sedan var allt bra igen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Fyfan va illa!

Om du använder MSN i mobilen, logga ut när du är klar. MSN syns inte i taskmanagern, fast det borde inte gått åt så mycket batteri endå...
Men kanske finns fler inbyggda program som gömmer sig?

Visa signatur

🖥️ IQUNIX ZX-1 - i5-10600K - Z490I Unify - RTX 3070 - 32 GB 3600 MHz - SF750 - ASUS PG279QZ
🚗 Fanatec CSL DD - CSL Pedals LC - HP Reverb G2
📺 LG B1 55 - Dali Concept 6 - Pioneer VSX-923
🎮 AYN Odin Lite
📞 Asus Zenfone 10

Permalänk
Medlem

Har haft mobilen nu i ca 3 dagar och är bekymmersam över några saker

1. Hur stänger man av program helt och hållet, utan att behöva gå in i task managern varenda gång?

2. För det mesta när jag startar om mobilen, så hakar den upp sig vid omstart och jag måste ta ur batteriet och köra igen. Det upprepar sig kanske 3-4 gånger, sen rullar den på bra igen.

3. Streaming player verkar inte funka för mig? Youtube.com buffrar inte t.ex.

4. När jag börjar skriva sms så verkar alltid mobilen ändra till default settings på multitap:en, så det blir engelska. Det är väldigt irritersamt att behöva ändra tillbaka nästan varenda gång man skall skriva ett sms.

5. Egna ringsignaler? Tankade ett program som hette Ringo. Det var ju totalt värdelöst. Man kunde välja sina egna mp3-filer som ringsignal, men de blev förminskade till ca 10-15 sek. Någon som har tips på annat program?

6. Kontakterna är konstiga. T.ex Brandén, Jessica/2. Jag vill att de ska vara normala igen: Jessica Brandén. Hur fixar man detta?

Kommer inte på någonting mer just nu. Hoppas någon kan ta sig tid till att svara på mina frågor, eftersom jag är inte helt riktigt nöjd än med mobilen och jag vill förstås känna att jag har gjort ett bra köp!

Tack på förhand

Edit: Nu fick jag till youtube! Jag vet inte vad som var fel innan, men nu verkar det allt buffra!

Permalänk
Medlem
Citat:

Har haft mobilen nu i ca 3 dagar och är bekymmersam över några saker

4. När jag börjar skriva sms så verkar alltid mobilen ändra till default settings på multitap:en, så det blir engelska. Det är väldigt irritersamt att behöva ändra tillbaka nästan varenda gång man skall skriva ett sms.

5. Egna ringsignaler? Tankade ett program som hette Ringo. Det var ju totalt värdelöst. Man kunde välja sina egna mp3-filer som ringsignal, men de blev förminskade till ca 10-15 sek. Någon som har tips på annat program?

6. Kontakterna är konstiga. T.ex Brandén, Jessica/2. Jag vill att de ska vara normala igen: Jessica Brandén. Hur fixar man detta?

Kommer inte på någonting mer just nu. Hoppas någon kan ta sig tid till att svara på mina frågor, eftersom jag är inte helt riktigt nöjd än med mobilen och jag vill förstås känna att jag har gjort ett bra köp!

Tack på förhand

Edit: Nu fick jag till youtube! Jag vet inte vad som var fel innan, men nu verkar det allt buffra!

4. Det vet jag inte hur man löser, men när man skriver kan man hålla inne knappen *^ (längts ner andra från vänster, för de som inte kunde tyda det jag skrev ) för att snabbt komma till en liten popup ruta med språkinställningar.

5. De låtar som ligger i mappen 'My documents' går att använda som ringsignal, alarm, ja alla ljud som mobilen spelar upp.
Lägg filen i My documents\ (ej i någon undermapp), gå sedan in i Settings\Sounds\ så finner du alla ljuden du kan ändra. Då kommer din musikfil vara med i rulllistorna för varenda ljud.

6. Ladda ner programmet Contact Changer
och kör det, då kan du ändra till förnamn-efternamn.

Visa signatur

🖥️ IQUNIX ZX-1 - i5-10600K - Z490I Unify - RTX 3070 - 32 GB 3600 MHz - SF750 - ASUS PG279QZ
🎮 AYN Odin Lite
📞 Asus Zenfone 10

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dunde
Det är inte normalt. Du måste köra något som drar ur batteriet. Jag hade detta problemet på min 614c, gjorde en total återställning och sedan var allt bra igen.

Hmm, jaha, hur upptäcker jag "vad som körs i bakgrunden"?

Total återställning känns lite drastiskt...

:arrow:Men ok, hur gör man en total återställning? Måste man tidsödande installera om program som Garmin då?

Citat:

Har haft mobilen nu i ca 3 dagar och är bekymmersam över några saker...

1. 2. Skulle jag också gärna ha svar på!

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

2. För det mesta när jag startar om mobilen, så hakar den upp sig vid omstart och jag måste ta ur batteriet och köra igen. Det upprepar sig kanske 3-4 gånger, sen rullar den på bra igen.

Rör inte den optiska styrplattan under tiden den bootar och ca 10 sekunder efter du har sett startskärmen.

Permalänk

Angående punkt 1. där...

Skulle vara jävligt trevligt med ett program som ligger i bakgrunden (haha fatta ironin) och som övervakar andra program...
Är de inaktiva en viss tid så stängs alla "icke system-essentiella program" av... typ.

Eller kanske att man kan ställa in att stänga av alla "icke system-essentiella program" i en viss profil.... typ "Silent".

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Hedenhös: Jo det vore jävligt skönt med ett sånt program, hehe!

Igår surfade jag runt och hittade en uppdatering för Voice Messenger.
Att gå från Windows Mobile 6.1 till 6.5

Någon som vågar testa?

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=559630

Permalänk
Medlem

Updatera inte för då kan du inte gå tillbaka till den du har förän det kommer någon update från hp.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Varför skulle man vela gå tillbaka om man har ett fullt fungerande Win 6.5?

Permalänk
Medlem
Citat:

Varför skulle man vela gå tillbaka om man har ett fullt fungerande Win 6.5?

"This is a custom rom which will invalidate your warranty"

En rätt god anledning till varför man, om oturen är framme, skulle vilja byta tillbaka till WM6.1

Visa signatur

| NZXT H2 | Corsair HX 750W | Asus P8Z68-V Pro | Intel i5 2500K@4,5Ghz | 16GB | GTX970 | SSD: 1x512Gb + 1x240Gb + 1x120Gb | Lenovo Thinkpad E530 | ASUS RT66U+56U | Synology DS412+ 4x4TB + DS214 | Zyxel NAS540 8TB | Boxee Box | OnePlus X |

Permalänk

ok, men vi får hålla ögona öppna efter en bra fungerande 6.5 release till denna telefon... 6.5an verkar ju på många sätt vara mer stabil.

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Fyfan va illa!

Har klarat mig rätt bra sedan ovan. Stängde av ActiveSync, synk med exchange via WiFi och den verkar ha klarat sig ca 2 dagar utan laddning...

Sen igår på jobbet så drog jag igång ActiveSync igen. Kom hem, såg till att inga program kördes i BG (task manager) och inget WiFi heller, gick o la mig med 3 batteripluppar.
Väcks av backup alarmet igen (som numera blivit ett krav pga opålitligt mobillarm). Telefonen har gått ner på sparläge och varnar mig om att jag ska ladda/byta batteri.

Bara jag som lider av opålitligheten med denna telefon?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Har klarat mig rätt bra sedan ovan. Stängde av ActiveSync, synk med exchange via WiFi och den verkar ha klarat sig ca 2 dagar utan laddning...

Sen igår på jobbet så drog jag igång ActiveSync igen. Kom hem, såg till att inga program kördes i BG (task manager) och inget WiFi heller, gick o la mig med 3 batteripluppar.
Väcks av backup alarmet igen (som numera blivit ett krav pga opålitligt mobillarm). Telefonen har gått ner på sparläge och varnar mig om att jag ska ladda/byta batteri.

Bara jag som lider av opålitligheten med denna telefon?

Hur är alarmet opålitligt? Jag har haft problem med det, men det beror på att jag haft profilen 'silence' aktiverad. När man har den på så låter inte alarmet någonting.

Visa signatur

🎮 AYN Odin Lite
📞 Asus Zenfone 10

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av eas@tetris
Hur är alarmet opålitligt? Jag har haft problem med det, men det beror på att jag haft profilen 'silence' aktiverad. När man har den på så låter inte alarmet någonting.

Som jag skriver... för att telefonen under natten tappar all sin laddning och stänger av sig själv.
Då funkar inte larmet så bra.

Alarmet fungerar FÖ för mig i profilen "Silent". Dock ej utan ström...

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Som jag skriver... för att telefonen under natten tappar all sin laddning och stänger av sig själv.
Då funkar inte larmet så bra.

Då förstår jag

Visa signatur

🎮 AYN Odin Lite
📞 Asus Zenfone 10

Permalänk
Medlem

Min röd-lur knapp gav just upp, har kontaktat dustin.

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Josasp
Min röd-lur knapp gav just upp, har kontaktat dustin.

Låter ju lovande... (ironi)

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Låter ju lovande... (ironi)

Visar sig att det är HP som ska stå för reparation direkt.
Men dustin lovade att om HP vill att jag ska betala frakt så betalar dustin frakten.

Visa signatur