Windows 7 - antivirus

Permalänk

Windows 7 - antivirus

Jag läste någonstans att Microsoft kommer att erbjuda någon sort av virusskydd till Windows 7 men som inte kommer att vara inbyggd utan man kommer behöva att ladda hem det via deras hemsida.

Har letat runt lite nu men inte lyckats hitta något. Någon som vet något mer om det?

Permalänk
Hedersmedlem
Permalänk
Medlem

Drog in de på min Laptop som kör 86x o min desktop som kör 64. Spinner som en katt om man får säga så 5/5 betyg

Visa signatur

Intel i5 3570 | MK MSI Z77A-S01 | GTX 780 | OCZ Agility 3 120 | Corsair 16GB DDR3 | Corsair TX 650W 80+ | Asus Xonar D2X | Logitech Z5500 | Sennheiser 166 | Fractal Design Define R3

- Steam ID: Jappse ; Battlelog: Olawert ' Want a cookie?

Permalänk

Jag har haft Security Essentials i drygt två veckor nu. Körde en PTS-test för en stund sedan; helt rent. I övrigt märker man inte av dess närvaro.

Jag tror att MS har lyckats; brandväggen är även den helt OK numera. Det är som det skall vara; säkerhet skall ingå i systemet.

Permalänk

Använder också MS Security Essentials Fungerar tyst i bakgrunden precis som man vill är väldigt simpelt och snabba / effektiva scanningar gillar detta GRATIS antivirus.

jag tycker att det är förvånande att M$ släpper en gratis programvara? första gången?

Visa signatur

Intel Core i7 4770k 4.4GHz | EVGA 660Ti SC | 2x4GB XMS3 1600MHz | Crucial M500 240GB | Samsung 1TB | Logitech MX518 / QPAD MK-50

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av simonwellander
Använder också MS Security Essentials Fungerar tyst i bakgrunden precis som man vill är väldigt simpelt och snabba / effektiva scanningar gillar detta GRATIS antivirus.

jag tycker att det är förvånande att M$ släpper en gratis programvara? första gången?

MS har släppt massor av gratis programvara. Explorer på den tid det inte ingick i systemet, msn messenger, paint...

Visa signatur