Permalänk

Nybygge, ingen bild

Som sagt - jag är en total novis så utgå från att jag inte kan något. Har precis byggt ihop min dator enligt hopplock på Inet med hjälp av er här på Sweclockers. När jag kopplar in datorn till skärmen får jag ingen bild - skärmen säger att den inte hittar någon signal.

Har prövat kopplat in min bärbara dator till skärmen och det har funkat.

Så det måste varit något jag gjort, förmodligen väldigt grundligt.

Grafikkortet jag har är ett Ati Radeon 4870 512 mb och är kopplat via DVI till min Benq-skärm.

Den enda monteringen av grafikkortet jag har gjort är att sätta ned den i PCI-E porten, hört klicket, samt kopplat eltillförseln.

Hur ska jag gå tillväga för att hitta felet?

Tacksam för precis all hjälp!

Permalänk
Entusiast

Du har inte en annan dator att testa mot? Stoppa i gfx i den och testa ta gfx från den o stoppa i din burk. Då vet du ju ganska fort vart felet ligger o kan kontakta inet o få komponenten utbytt...

Permalänk
Medlem

Moderkortet ska ha 2 st kablar från nätagget.

Permalänk

Jag har tyvärr ingen annan dator att koppla in grafikkortet i.

Moderkortet har fått två kablar av nätaggrergatet.

Ni som vet - jag har ett ATI Radeon 4870 512mb, och det har TVÅ ingångar för 6 pin-strömtillförsel. Ska båda dessa användas eller inte? Jag har prövat båda kombinationer utan lycka, men det är ändå bra att veta inför framtiden.

Permalänk
Medlem

2 st ingångar = behöver 2 st strömsladdar från nätagget.

Permalänk

Kopplade om allt och avslutade med att nollställa moderkortet. Det fungerar!

Tack för all hjälp, utan er skulle jag aldrig klara det. Stort tack! Kanske återkommer om det skulle uppstå nya problem.