Permalänk

Ny telefon <1500kr

Hej!

Nu har min kära SE k550i gått i graven efter två års intensivt användande Jag behöver därför en ny mobil, men jag är långt ifrån insatt i mobiltelefonsvärlden, så jag behöver er telefonexperters hjälp!

Mina krav är:

*Max 1500kr

*Stöttålig (min k550i dog förmodligen pga frekvent tappande)

*Många roliga applikationer ska funka

*Minst 2 Mpix kamera

*Gärna trådlöst nätverk

Jag hittade HP ipaq voice messenger (http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=361550) och den verkar rätt nice. Jag har aldrig haft en smartphone förut men det verkar intressant. Eftersom den har Windows Mobile så antar jag att det finns många program till den.

Vad tycker ni?

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte GA-EP45-DS3 CPU: Intel C2Q Q6600 @ 3,61 GHz (1,48 vCore) med ZeroTherm NV120 Prem. GPU: Sapphire Radeon HD6950 1GB Minnen: Kingston HyperX PC6400 2x2GB CL5 HDD: Samsung SpinPoint F1 320GB PSU: Corsair TX650W Chassi: Antec Three Hundred
Citera mig om du vill vara säker på att få svar.

Permalänk
Medlem

Ja iPaqen är i allafall mest för pengarna, men du får nog ta att se över dina "tapp" vanor.

Kolla in Voice Messenger tråden för info om telefonens "peeks and perks".

Visa signatur

Nämns inget annat så menar jag denna maskinen:
ASUS G53SW - Intel i7-2630QM @ 2.00Ghz - 12GB RAM - Nvidia GeForce GTX460M 1.5GB
Intel 510 SSD 128GB - Seagate Momentus XT SSHD 500GB - Windows 7 x64 Ultimate SP1
Chrome v38/latest, Chrome Canary och Firefox for development / debug

Permalänk

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?o=436612

Har en och är nöjd Bra batteri tid om man använder den till sms och typ en timme musik om dagen... Grymt skön touch för 1500kr! Inte i klass med iPhone men det är inte så konstigt. Det enda negativa är väl att det inte är en 3g telefon och att det är jävligt svårt att skriva sms med vinterfodrade arbetshandskar

Visa signatur

Religion and greed cause millions to bleed

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sennebring
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?o=436612

Har en och är nöjd Bra batteri tid om man använder den till sms och typ en timme musik om dagen... Grymt skön touch för 1500kr! Inte i klass med iPhone men det är inte så konstigt. Det enda negativa är väl att det inte är en 3g telefon och att det är jävligt svårt att skriva sms med vinterfodrade arbetshandskar

Hmm, jag vet inte riktigt om jag vill ha touchscreen, jag vill kunna skriva sms med skidhandskar

Sen hade den inte GPS vilket skulle vara lite häftigt att ha!

Josasp: Menar du att den är känslig för stötar? Alltså, jag använder telefonen i varierande förhållanden, dvs det händer att den tappas i snön eller i leran. Hur svår är den att skriva sms med handskar med?

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte GA-EP45-DS3 CPU: Intel C2Q Q6600 @ 3,61 GHz (1,48 vCore) med ZeroTherm NV120 Prem. GPU: Sapphire Radeon HD6950 1GB Minnen: Kingston HyperX PC6400 2x2GB CL5 HDD: Samsung SpinPoint F1 320GB PSU: Corsair TX650W Chassi: Antec Three Hundred
Citera mig om du vill vara säker på att få svar.

Permalänk
Medlem

Fin blir den ju inte om du ska tappa den eftersom den har blank finnish.

Handskar kan jag inte svara på eftersom jag aldrig skriver sms med handskar, går det på någon telefon?

Visa signatur

Nämns inget annat så menar jag denna maskinen:
ASUS G53SW - Intel i7-2630QM @ 2.00Ghz - 12GB RAM - Nvidia GeForce GTX460M 1.5GB
Intel 510 SSD 128GB - Seagate Momentus XT SSHD 500GB - Windows 7 x64 Ultimate SP1
Chrome v38/latest, Chrome Canary och Firefox for development / debug

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JagHeterFelix
Hmm, jag vet inte riktigt om jag vill ha touchscreen, jag vill kunna skriva sms med skidhandskar

Sen hade den inte GPS vilket skulle vara lite häftigt att ha!

Josasp: Menar du att den är känslig för stötar? Alltså, jag använder telefonen i varierande förhållanden, dvs det händer att den tappas i snön eller i leran. Hur svår är den att skriva sms med handskar med?

Jag tror inte du kan få en telefon med GPS för under 1500 :-

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Josasp
Fin blir den ju inte om du ska tappa den eftersom den har blank finnish.

Handskar kan jag inte svara på eftersom jag aldrig skriver sms med handskar, går det på någon telefon?

Utseendet bryr jag mig inte om, bara den fungerar så duger det för mig!

Eftersom den har vanliga knappar så antar jag att det går, jag skrev alltid sms med handskar med min k550, krävs bara lite träning på vart man ska sikta för att trycka in rätt knapp

ipodtouch12: Kolla telefonen jag länkade till i första posten xD

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte GA-EP45-DS3 CPU: Intel C2Q Q6600 @ 3,61 GHz (1,48 vCore) med ZeroTherm NV120 Prem. GPU: Sapphire Radeon HD6950 1GB Minnen: Kingston HyperX PC6400 2x2GB CL5 HDD: Samsung SpinPoint F1 320GB PSU: Corsair TX650W Chassi: Antec Three Hundred
Citera mig om du vill vara säker på att få svar.

Permalänk

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=147586
Har haft min i 2 år nu, fungerar fortfarande perfekt.
Stöttålig och bra pris.

Visa signatur

Main Fractal Design Define R2. Gigabyte GA-P67A-UD3. Intel Core i5 2500K. Asus GTX760-DC2OC. Samsung 840 PRO 128GB. 2x SpinPoint F4 320GB. Samsung SpinPoint 500GB. WD Green 1TB. Corsair CMPSU-620HX 620W.
HTPC Lian Li PC-V351B. MSI K9AGM2-FIH. AMD Athlon 64 X2 5600+. XFX HD4850 1GB. Samsung SpinPoint 250GB. WD Green 1TB. Corsair CMPSU-520HX 520W.

Permalänk
Medlem

Ipaq'n är helt klart prisvärd och passar dig nog fint.

Om det inte hade varit åt de begränsade antalet apps så skulle jag helt klart rekommenderat Nokia 3720. Nog är den då stöttålig. Se själv: Nokia 3720.

Men då faller den som sagt på det andra.

Visa signatur

Acer Predator G5-793 - [17.3" IPS][i7 6700HQ][GTX1060][16GB DDR4 ram][500GB SSD]

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zidust
Ipaq'n är helt klart prisvärd och passar dig nog fint.

Om det inte hade varit åt de begränsade antalet apps så skulle jag helt klart rekommenderat Nokia 3720. Nog är den då stöttålig. Se själv: Nokia 3720.

Men då faller den som sagt på det andra.

Hah, den såg ju ut att hålla för mycket våldsam behandling Dock så verkar den lite tråkig i övrigt som du säger. Jag tror det blir ipaqen om ingen har något att invända

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte GA-EP45-DS3 CPU: Intel C2Q Q6600 @ 3,61 GHz (1,48 vCore) med ZeroTherm NV120 Prem. GPU: Sapphire Radeon HD6950 1GB Minnen: Kingston HyperX PC6400 2x2GB CL5 HDD: Samsung SpinPoint F1 320GB PSU: Corsair TX650W Chassi: Antec Three Hundred
Citera mig om du vill vara säker på att få svar.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ipodtouch12
Jag tror inte du kan få en telefon med GPS för under 1500 :-

Jo en iPaq Voice Messenger.

Visa signatur

Nämns inget annat så menar jag denna maskinen:
ASUS G53SW - Intel i7-2630QM @ 2.00Ghz - 12GB RAM - Nvidia GeForce GTX460M 1.5GB
Intel 510 SSD 128GB - Seagate Momentus XT SSHD 500GB - Windows 7 x64 Ultimate SP1
Chrome v38/latest, Chrome Canary och Firefox for development / debug

Permalänk

Tack för all hjälp, jag har nu bestämt mig för en iPaq voice messenger

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte GA-EP45-DS3 CPU: Intel C2Q Q6600 @ 3,61 GHz (1,48 vCore) med ZeroTherm NV120 Prem. GPU: Sapphire Radeon HD6950 1GB Minnen: Kingston HyperX PC6400 2x2GB CL5 HDD: Samsung SpinPoint F1 320GB PSU: Corsair TX650W Chassi: Antec Three Hundred
Citera mig om du vill vara säker på att få svar.