Ny märklig reklamfilm från Microsoft

Permalänk
Melding Plague

Ny märklig reklamfilm från Microsoft

Microsofts PR-avdelning fortsätter att producera märkliga reklamfilmer. Efter Seinfeld och Bill Gates är det dags för sjungande skolbarn.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

asså lol ^^

Permalänk
Medlem

Är bing microsofts sökmotor..?

i så fall känns det som att dom försöker göra någon slags motattack mot google, efter att dom nu ska göra ett OS..
Om detta är fallet tycker jag det är rent löjligt.

Visa signatur

WS: Asus P8Z77-I Deluxe mITX | Intel 3770K@4.6 | NH-U12P | Asus 780 GTX | Corsair 2x8GB 1600Mhz CL9 | Samsung 840 512GB | Ubuntu 16.04.3 x86_64 | Corsair AX750 | 2x Dell U2412M | Puppe.se | NAS: i7 860, 16GB DDR3, GA-P55M-UD4, FD Define R3, 8x2TB Samsung F4EG, Serveraid M1015, EVGA 750W G2 PSU, FreeBSD x64

Permalänk
Musikälskare

Hatar barn i reklamfilmer, det är så äckel käckt...

Stängde av direkt i princip, bra M$

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Hjälpsam

Tror det är meningen att vara lite crazy.
MS verkar vilja tvätta bort stämpeln, som det tråkiga företaget.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem

Fråga mig inte exakt varför, men tyckte den var rent obehaglig. Vad håller Microsoft på med?

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ratatosk
Tror det är meningen att vara lite crazy.
MS verkar vilja tvätta bort stämpeln, som det tråkiga företaget.

... och istället brännmärka sig själva med "företaget som gör helfnoskiga reklamfilmer!"..

Visa signatur

Kom-pa-TI-bilitet

Permalänk
Medlem

Dem godkände inte min kommentar...

"They have to brainwash children that their product is good to get someone to actually use it"

Permalänk

Awesome

Microsoft har humor!

Permalänk
Medlem

Denna reklamen får mig på suget att googla något

Visa signatur

Stationär : I5-4670s | 16GB Ram | 1920x1200x2| HD7950 | 240GB SDD + 3TB + 2TB HDD|OSX 10.10
Bärbar: Clevo w230ss | I7-4810Qm | 16GB Ram |1920x1080| HD 4600+ GTX860M | 256gb msata SDD x2 + 1TB HDD|Windows 8.1

Permalänk
Medlem

Jag gillade reklamen faktiskt, att de går ut och gör sådana reklamer som ger glädje åt barn. De såg ju ut o ha kul, så jag skulle ge 5 stjärnor

Permalänk
Medlem

Annorlunda=Bra. Så vi rör oss framåt.

Dock får jag lite vibbar av diktatur-Kina.

Visa signatur

Desktop - Intel i7 6700K | Asus Z170-A | 32 GB Corsair DDR4 | RX 6700 XT w/ Arch Linux
Laptop - Thinkpad X1 Carbon Gen. 4 w/ Arch Linux
NAS - Ryzen Pro 3400G @ 35W | 64GB ECC | 32 TB HDD w/ TrueNAS Core

Permalänk

arrrrgh, nu kommer jag nynna på den där asdåliga melodin hela dan, j*kla ms

Permalänk
Medlem

den reklamen va ju läskig! usch.

Permalänk
Musikälskare

Binga

Googla

Vad låter bäst?

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

som någon redan nämnt så sträckte sig mina tankar mot barnarbete, diktatur och hjärntvätt, bra ms

Visa signatur

Define R4 | Asus z97-Pro Gamer| 4790K ~ 4.6Ghz | Gainward 1080 Phoenix | Corsair Vengeance 2x8GB 1600MHz | Phanteks PH-TC14PE | EVGA SuperNova G2 750W | Samsung 850 Evo 256gb

Permalänk
Medlem

bing ersätter väll yahoo?

Visa signatur

*AM3 X3, Gtx 560ti, 8gb corsair DDR3 1333mhz*
http:///

Permalänk

Google is my friend

Visa signatur

Religion and greed cause millions to bleed

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av trinitas
bing ersätter väll yahoo?

Ersätter de inte Live search?

Här e en rätt kul video, "google it with bing" http://www.collegehumor.com/video:1915736

Permalänk
Medlem

Var nog en av de sämsta reklamfilmerna på länge.. Tyckte deras Seinfeld reklam värdelös, men detta tar nog priset.

Permalänk
Medlem

Om jag nu hade tänkt att använda bing någon gång i framtiden, så gjorde den här reklamfilmen att jag aldrig någonsin kommer använda skiten. Microsoft... Först Windows 7:s TV-shop-reklam och nu detta?

Permalänk

bing bing bing goes the internet bing bing...
Tja, visste man inte om att det var en söksida på internet så hade man kunnat tro att det var nån ny liten makapär som man kunde ställa frågor.

Klatschig melodi men hade varit smart att ha med adressen iallafall en gång i reklamen.

Finns kanske bättre reklamfilmer. Iofs visar man denna en gång i timmen 24 timmar om dygnet i 2 månader så...

Fast då kan man lika gärna säga att Nazister och Talibaner använder det hemlighetsfulla och förtryckande google. De fria folken och världens barn använder det trygga men lite äventyrliga Bing. VAD ANVÄNDER DU?!

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk
Medlem

Fick mig att tänka på klipp man sett från filmen Jesus Camp.

Visa signatur

alla forumedlemmar skapar glädje.
vissa när de loggar in.
andra när de loggar ut.

Permalänk
Medlem

Microsoft borde väl ändå ha möjlighet att anställa ett reklamfilmsteam som vet vad de gör. För än så länge har microsoft misslyckats rejält, för reklamerna är ju totala katastrofer.

Måste väl finnas någon som kan framhäva microsoft och deras produkter på ett bra sätt, eller?

Visa signatur

Vincent Gustafsson

Än en dag går solen upp.

Permalänk
Medlem

Det är lättare att hjärntvätta barn än vuxna

Visa signatur

HTPC Lian Li PC-A05FNB | Intel Core i5-13400 | 32 GB DDR5-6000 | 4,5 TB SSD | RTX 4070 12 GB
Laptop Razer Blade 15 Base 2021 | Intel Core i7-10750H | 16 GB DDR4-2933 | 1,5 TB SSD | RTX 3070 8 GB
Laptop Lenovo ThinkPad E585 | AMD Ryzen 5 2500U | 16 GB DDR4-2400 | 756 GB SSD | Radeon Vega 8

Klocka GTX 460 med NiBiTor 5.8

Permalänk

Nej fy fan, tvinga skolbarn att hålla på med sånt här

Visa signatur

7800X3D / 7900XTX

R.I.P PALE

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fragdeath
Nej fy fan, tvinga skolbarn att hålla på med sånt här

Dom ser inte särskilt tvingade eller plågade ut.... Desutom lär dom ha fått ersättning

Permalänk
Medlem

fan va den satta sig på huvet ^^

Permalänk
Medlem

Ja, vad ska man säga? LOL

Visa signatur

// Jay-C
CPU: i7 2600K @ 4.5GHz 1.35V (load) w/ H80i v2 | GPU: GTX 1660 GAMING
SSD: MX500 500GB | MB: P8Z68-V Pro | RAM: 2x8GB G.Skill 2133 MHz CL11
APU: X-Fi Titanium Pro | PSU: AX850
Samla alla dina betalkort, gratis valutaväxling, Google Pay m.m. med Curve. £5 bonus med länken: https://www.curve.app/join#EAVGZ56E

Permalänk

Tror de har väldigt svårt att sätta sig emot google.

' Om Google tog över världen'

'om Bing tog övervärlden' suck

Google är ju bästa sökmontorn och mycket rolig reklam därifrån o ny google logga hela tiden och mycket internet skämt tex om google tog över världen. tror det är väldigt svårt att ersätta sen så kör de ju även foolding så..

Visa signatur

I am Extrazz.