Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av frankof
kul initiativ, tyvärr är jag inte proffs, men jag höftade ihop en liten "önskelista" så här inför julmånaden.
Skulle tro det var allt som behövs i ett "gamer" paket.

Vi kan kalla paketet "no budget"
http://img407.imageshack.us/img407/6259/extrmgamer.jpg

Byt ljudkortet till ett Asus Xonar D2X ;).

Permalänk

Kul initiativ men varför nVidia i alla datorer? I låg budget burkarna borde 4770 vara givet, 895kr. 4850 är väl liiite bättre för typ 100kr mer.

Visa signatur

Religion and greed cause millions to bleed

Permalänk
Medlem

Konstigt att TS inte har försvarat sig eller skrivit nått i tråden sen han skapade den.

Visa signatur

[Jonsbo TK-2 Svart] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i5 9600K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB RS DDR4 32GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Rog Strix Z370-F] [ASUS RTX 4070 12GB ProArt OC] [C:Samsung 970 EvVO Plus 1TB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ant3
Konstigt att TS inte har försvarat sig eller skrivit nått i tråden sen han skapade den.

Han sover väl då tråden gjordes rätt sent

Visa signatur

Permalänk

Athlon2 och 4770 i en budget dator. Även grafikkort och processorer från AMD bör vara med i många av paketen då det ger väldigt bra prestanda per krona för tillfället. Luktar väldigt mycket intel & nvidia fanboy om paketen och dessutom så finns det en tråd med färdiga paket i olika prisklasser som uppdateras relativt ofta. Bra initiativ med en tråd som detta även om det inte vart så pass lyckat som det kunde bli.

Permalänk

Egentligen är ju tråden helt onödig då xJom och CatchMe har datorpakt 5-10k tråden där iaf xJom är väldigt aktiv

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sennebring
Han sover väl då tråden gjordes rätt sent

Äh, jag lade mig kl. 5 imorse och var vaken kl. 12. Så nog är han vaken.

Permalänk
Medlem

Hej allihopa! Tyvärr så blev forumet nerlagt inatt och jag kunde inte modifiera felen på Basic Gamer, det var trassel med processorn som jag la in. Beklagar detta.

Har också adderat ett AMD Gamer som ett alternativ för Intel/Nvidia Gamern.

Själv gillar jag bara drivrutinerna med Nvidia mer än på ATI's men processorerna är inget att klaga på, därför luktar det lite intel/nvidia fan som ni sa, men jag har samlat ihop flera av AMD också. (Alltså bygger jag som mitt hobby)

Och nej jag jobbar inte med detta gör det bara för att vara lite aktiv for forumen, så ni lär känna till mig.

Hälsningar
-Sam

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Chamezz

Haha nu har han svarat iaf.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

180-190 inköpslistor, knock yourselves out.

http://pici.se/gal/tuppel

Observera att den börjar med de äldsta bilderna.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Samatrix
Hej allihopa! Tyvärr så blev forumet nerlagt inatt och jag kunde inte modifiera felen på Basic Gamer, det var trassel med processorn som jag la in. Beklagar detta.

Har också adderat ett AMD Gamer som ett alternativ för Intel/Nvidia Gamern.

Själv gillar jag bara drivrutinerna med Nvidia mer än på ATI's men processorerna är inget att klaga på, därför luktar det lite intel/nvidia fan som ni sa, men jag har samlat ihop flera av AMD också. (Alltså bygger jag som mitt hobby)

Och nej jag jobbar inte med detta gör det bara för att vara lite aktiv for forumen, så ni lär känna till mig.

Hälsningar
-Sam

Det var nere i typ 5 minuter...

Permalänk
Medlem

SKULLE ALDRIG VILJA KÖPA EN DATOR IHOPPLOCKAD AV HONOM, SPECIELLT DÅ HAN INTE ENS KAN FÅ EN DATOR FUNGERA MED RÄTT KOMPONENTER

Visa signatur

Intel Core i5 750 - Gigabyte UD3a-p55 - 2x2gb Corsair XMS3 1333Mhz - Sapphire HD5850 1gb - 2x W.D. Raptor 74gb Raid 0 - Zalman HP-750w - Fractal Design Define r2 Titanium

Permalänk
Medlem
Citat:

Det var nere i typ 5 minuter...

Och jag var uppe i typ 4 minuter till..

Citat:

Ursprungligen inskrivet av oZein
SKULLE ALDRIG VILJA KÖPA EN DATOR IHOPPLOCKAD AV HONOM, SPECIELLT DÅ HAN INTE ENS KAN FÅ EN DATOR FUNGERA MED RÄTT KOMPONENTER

Vad menar du med det? Jag har aldrig misslyckad och har ihopplockad över 40 datorer, mellan år 2007-2009. Du behöver inte använda caps lock. Även om jag la in fel bild på Basic Gamern, jag var trött.

Det finns inte största val på chassin på inet men jag har tagit NZXT's chassin som mina favoriter, dom ser jättegrymma ut och har kabelhantering/aldrig haft problem med.

Alltså rekommenderar jag den populära Antec's det finns inget att klaga på. Ni kan ju själva välja vilken ni tar (Alla har olika smaker) och alla extragrejer som ljudkort och CD-rom's / hårddisk.

Kanske hjälper jag folk att bygga sina datorer från delar som jag har visat här eller så ger jag inspiration. Vill bara hjälpa till.

Sov ända till 14:00 idag.

Som sagt så hjälper jag till med frågor, och hjälper med datorbyggningen och liknande. Jag vet hur bra man kan lita på olika märken också, så om ni håller på att köpa nåt, fråga gärna.

Nu skall jag fixa till fler datorer på budget klassen så som användarna önskade. Ge fler råd bara.

-Sam

Permalänk
Medlem
Citat:

Byt ljudkortet till ett Asus Xonar D2X ;).

Nope, har redan ett fatal1ty, och kan inte leva utan I/O panelen

Visa signatur

i7 2600k | P8P67Deluxe | Noctua NH-D14 | KFA2 GTX1080 EXOC | Corsair 750W | Corsair Obsidian 800D | Dell U2412M
America's Army: Proving Grounds

Permalänk
Medlem
Citat:

Hälsningar
-Sam

Får väl erkänna att jag föredrar nvidia och intel jag med, men det är inget man rekommenderar som prisvärt om man försöker bli poppis på SweC.
Att starta datorpaketstrådar är inget för nyreggade.
Sry Sam, men du kan gå och lägga dej igen.

(Antar att med "Inga av dessa ska inkludera saker som inte är värda pengarna." menar du att komponenterna är prisvärda)

Visa signatur

"You're sweet, like a horny little carebear."
ALT+248= °
Memento Mori

Permalänk
Medlem
Citat:

La mig klockan 7 och vakna 11. Jag har större penis nu va?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KOKOS
La mig klockan 7 och vakna 11. Jag har större penis nu va?

Heh, jag lirade till framåt 9 och polarn väckte mej med ett sms strax innan 13

Visa signatur

ALT+248= °
Memento Mori

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SAiKoU
Får väl erkänna att jag föredrar nvidia och intel jag med, men det är inget man rekommenderar som prisvärt om man försöker bli poppis på SweC.
Att starta datorpaketstrådar är inget för nyreggade.
Sry Sam, men du kan gå och lägga dej igen.

(Antar att med "Inga av dessa ska inkludera saker som inte är värda pengarna." menar du att komponenterna är prisvärda)

Det är inget fel med att hjälpa människor som nyreggad, och man kan se att det är inget humbug när ni tittar på delarna.

Gör det bara för att döda tid antar jag, så meningen är inte att bli ett poppis direkt utom att jag är bara lite aktiv häromkring. Men du har rätt.

Permalänk
Medlem

Det var inte mycket konstruktiv kritik på det här forumet inte..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DaiNeaA
Det var inte mycket konstruktiv kritik på det här forumet inte..

Kan ju bero på att han kallade sig proffs.

Permalänk
Medlem
Citat:

Kan ju bero på att han kallade sig proffs.

Jag förstår reaktionerna men inte att alla behövde "skriva av sig"

Permalänk

Ojojoj..Finns så mkt man kan förbättra på dom där paketen

Permalänk
Medlem

Du kan göra paketen bättre. Men bra initiativ.

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Medlem
Citat:

Och jag var uppe i typ 4 minuter till..

Vad menar du med det? Jag har aldrig misslyckad och har ihopplockad över 40 datorer, mellan år 2007-2009. Du behöver inte använda caps lock. Även om jag la in fel bild på Basic Gamern, jag var trött.

Det finns inte största val på chassin på inet men jag har tagit NZXT's chassin som mina favoriter, dom ser jättegrymma ut och har kabelhantering/aldrig haft problem med.

Alltså rekommenderar jag den populära Antec's det finns inget att klaga på. Ni kan ju själva välja vilken ni tar (Alla har olika smaker) och alla extragrejer som ljudkort och CD-rom's / hårddisk.

Kanske hjälper jag folk att bygga sina datorer från delar som jag har visat här eller så ger jag inspiration. Vill bara hjälpa till.

Sov ända till 14:00 idag.

Som sagt så hjälper jag till med frågor, och hjälper med datorbyggningen och liknande. Jag vet hur bra man kan lita på olika märken också, så om ni håller på att köpa nåt, fråga gärna.

Nu skall jag fixa till fler datorer på budget klassen så som användarna önskade. Ge fler råd bara.

-Sam

capslock var inte meningen, men tycker du inte bör lägga ut datorpacket då det är helt fel, tex moderkorten passar inte med processorerna samt minnena är helt fel osv. Så gör en sådan tråd seriöst när du har kraften så inte någon stakars ny medlem går och köper något som inte funkar...

btw, i lägre prisklasserna är amd-rigg att rekomendera, bättre uppgraderingsmöjligheter samt billigt. men i högre är intel attrekomendera, socket 1156 samt 1366...

sen ett chassi som många uppskattar är nya fractal design define r2

Visa signatur

Intel Core i5 750 - Gigabyte UD3a-p55 - 2x2gb Corsair XMS3 1333Mhz - Sapphire HD5850 1gb - 2x W.D. Raptor 74gb Raid 0 - Zalman HP-750w - Fractal Design Define r2 Titanium

Permalänk

Har tråkigt så gjorde paket i samma prisklass som han.

http://pici.se/gal/tobz0r/

Bara att jämföra

Permalänk
Medlem
Citat:

Det är inget fel med att hjälpa människor som nyreggad, och man kan se att det är inget humbug när ni tittar på delarna.

Gör det bara för att döda tid antar jag, så meningen är inte att bli ett poppis direkt utom att jag är bara lite aktiv häromkring. Men du har rätt.

Absolut inget fel att hjälpa folk, men vill man bli tagen på allvar och inte bara som ännu ett troll så är "proffs" att hålla ur bilden samt att man ser till att ha korrekta paket.
Liknande tråd finns redan och den sköter sig som jag förstått det bra.

Något jag hade velat se är en tråd med komponent-rekommendationer för casualgamers, typ korta recensioner av komponenter, fördelar/nackdelar samt länk till prisjakt o dyl, gärna av en mindre grupp.

Visa signatur

ALT+248= °
Memento Mori

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tobz0r
Har tråkigt så gjorde paket i samma prisklass som han.

http://pici.se/gal/tobz0r/

Bara att jämföra

Reflektion över dina paket; 5750 är inte det bästa för 1,4k men det är iofs dx11, Accelero s1 passar inte på 4770 utan mods, har testat själv. Alpine är ingen vidare CPU kylare presterar väl ungefär som stockkylning. Angående SSD i RAID så tredubblas accestiden. Ultimatepaketet borde vara byggt kring i7 IMO. Mycket bra paket i övrigt, betydligt bättre än TS paket

Visa signatur

Permalänk

Det kommer väl bli lite jobbigt att hålla på att uppdatera tråden varje dag eftersom priserna ändras och gammla/nya produkter utgår/tillkommer?:P
Men eftersom du är "proffs" så kanske du inte gör annat än sitter och bygger ihop paket i praktiken hela dagarna?:P

BTW, sämsta paketen jag sätt! Vissa paket kommer inte fungera alls, och inget av paketen är optimala, det finns alltid bättre grejer för pengarna!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av id_hunter
Det kommer väl bli lite jobbigt att hålla på att uppdatera tråden varje dag eftersom priserna ändras och gammla/nya produkter utgår/tillkommer?:P
Men eftersom du är "proffs" så kanske du inte gör annat än sitter och bygger ihop paket i praktiken hela dagarna?:P

BTW, sämsta paketen jag sätt! Vissa paket kommer inte fungera alls, och inget av paketen är optimala, det finns alltid bättre grejer för pengarna!

Håller med. + att det som tidigare nämnts finns en annan tråd som är mycket bättre än denna vilket gör denna till helt onödig.

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk
Medlem

Tobzor paketen var 100ggr bättre genomtänkta,, och btw så finns det inget egentligen som är fel,, det finns massor med setups som funkar,,

och det kan skilja på en vecka till en annan åga priser och nyheter osv osv..

kan rekomendera Prisjakt och deras varukorg/inköpslistor för er som inte visste.. tror dock att många här använder dom.. dock så är inte den datorbutik som gäller just nu och framförallt för oss Sweclockers. pga fri frakten..

Visa signatur

||> FD North TG White <> Corsair RM 650x v2 <> Asus Rog Strix B550 F-Gaming <> AMD Ryzen-7 5800x3d + Corsair H150i RGB PRO XT <> Kingston Fury renegade 2TB m.2 + Samsung 860 EVO 1TB <> Kingston Fury Renegade 32GB DDR4 3600MHz CL 16 rgb <> Msi RTX 4070 Super OC <> Asus AC86 <|| Skärm: AOC AG271QG 1440p ips G-synk