Muskampen 2025: Segraren korad!
Permalänk
Hjälpsam
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pierretox
Utan att bli anklagaf för att vara Fan-Boy (Är för gammal för det)
Men är det inte så att ATI har haft en del problem med Instabila drivrutiner? Finns ju en hel del trådar om det här på Swec när det gäller 4XXX- serien.

Hittar inte lika mycket trådar på strulandes Nvidia Drivisar..

Jag har alltid fått för mig att Nvidias drivisar är bättre för gaming pga att det helt enkelt mutar sig in hos speltillverkarna "The Way Its meant to be played"

Men jag ändrar mig gärna om någon kan lägga fram bevis på motsatsen

Nej, det är en myt och om du kommer med ett påstående är det du som skall bevisa någonting, inte tvärtom.
Min erfarenheter är tvärtom att dom är mycket stabila, inte för att det heller bevisar någonting.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5700X | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/51gntq | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 9600 XT 16GB | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/gwcxfs
HTPC | https://valid.x86.fr/gqtxws |

Permalänk
Medlem

Hur som haver tror jag detta blir kanon för oss konsumenter.

Ati har alltid varit mest köpvärda i mellansegment ex 4850,70,90 och nvidia har haft prestandatronen.
Nvidia har därmed haft enorma överpriser för sin prestanda.
Nu däremot är ati mest prisvärd både i mellan segment samt har prestanda tronen.
Detta måste medföra att nvidia måste SÄNKA sina överpriser och därmed bli köpvärda.
Slutsats : Konkurans och byte av prestanda mästare kanonbra för oss konsumenter.

Permalänk
Medlem
Citat:

Oäkta källa? Du kan fråga vem som helst som är lite insatt och inte är en hysterisk fanboy, att Fermi lanseras som tidigast Q1 2009. Det är vad jag har skrivit hela tiden länge nu på forumet. Att folk har så dålig koll att dom inte kan tolka teknisk information och ha lite koll på datorindustrin är skrämmande.

Om du skrivit Q1 2009 kan jag förstå du fått motargument.
Men du menar väl 2010?

Men som sagt, PhysX är det som håller mig kvar till nVIDIA, även om jag tycker det är dåligt av dem att låsa tekniken till deras produkter, men har man PhysX spel och inte orkar krångla med moddade drivrutiner så köper man nVIDIA just av den orsaken. I framtiden hoppas jag alla spel släpps med OpenCL stöd och att det släpps OpenCL patchar till nuvarande PhysX spel, öppen marknad med samma förutsättningar vore det bästa.

PS
Det är konstigt att nVIDIA inte blivit stämda för sitt "PhysX lås", men eftersom Microsoft inte blivit stämda för sitt DirectX så kommer det aldrig att hända.

Visa signatur

HTPC Lian Li PC-A05FNB | Intel Core i5-13400 | 32 GB DDR5-6000 | 4,5 TB SSD | RTX 4070 12 GB
Laptop Razer Blade 15 Base 2021 | Intel Core i7-10750H | 16 GB DDR4-2933 | 1,5 TB SSD | RTX 3070 8 GB
Laptop Lenovo ThinkPad E585 | AMD Ryzen 5 2500U | 16 GB DDR4-2400 | 756 GB SSD | Radeon Vega 8

Klocka GTX 460 med NiBiTor 5.8

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ratatosk
Nej, det är en myt och om du kommer med ett påstående är det du som skall bevisa någonting, inte tvärtom.
Min erfarenheter är tvärtom att dom är mycket stabila, inte för att det heller bevisar någonting.

Han behöver inte bevisa nånting, han har en uppfattning, om nån nu av okänd anledning skulle vilja ändra på hans uppfattning måste dom bevisa för honom hur det verkligen är.

Detta är min åsikt och vill ni ändra på den så måste ni visa mig varför någon annan åsikt vore bättre (ni hajar poängen antar jag)

Visa signatur

Fractal R3, Corsair AX 850W, 2x Gigabyte 580 Windforce + Gigabyte 210, I7 2600k @ 4.6 GHz, Asus P8P67 PRO, Corsair 32GB 2133 MHz, Corsair H80, Intel 320 300GB, 5x2TB WD GP, 5xSchyte F-Flex 1600, 2xFractal 140mm Silent, 7xFanmate, 3xDell U3014, LG BH10LS30, Qpad 5k, Logitech Z-5500, Sennheiser 360, 2xDinovo Edge. Samsung 900X4C, 256GB SSD, 16 GB Ram.

Permalänk
Medlem
Citat:

Men är det inte så att ATI har haft en del problem med Instabila drivrutiner? Finns ju en hel del trådar om det här på Swec när det gäller 4XXX- serien.

Jo, man hör ofta det där lite luddiga argumentet som aldrig bevisats utan bara har etsat sig kvar eftersom folk upprepar det tills de tror på det själva.
Faktum är att 29% av alla krascher i Vista under 2007 berodde på Nvidias drivrutiner. Motsvarande siffra för ATI var 9,3%, alltså en tredjedel av Nvidias. Hur det ser ut efter 2007 vet jag inte, men det har väl inte hänt något revolutionerande på drivrutinsfronten så jag antar att det är något liknande.
Hur fördelningen ser ut mellan Nvidia och AMD vet jag inte men jag tror inte det finns tre gånger fler kort från Nvidia än från AMD på marknaden, så då kan man väl dra slutsatsen att det faktiskt är precis tvärt om mot vad du påstod.

Visa signatur

"We're paratroopers, lieutenant. We're supposed to be surrounded!" - Lt. Winters, Bastogne 1944

Permalänk
Hjälpsam
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Alexei
Han behöver inte bevisa nånting, han har en uppfattning, om nån nu av okänd anledning skulle vilja ändra på hans uppfattning måste dom bevisa för honom hur det verkligen är.

Detta är min åsikt och vill ni ändra på den så måste ni visa mig varför någon annan åsikt vore bättre (ni hajar poängen antar jag)

Det har du rätt i, jag tänkte inte på att det var så han menade.
Nåväl Scanian gav ett motbevis, jag hittade inte den länken, när jag sökte tidigare.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5700X | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/51gntq | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 9600 XT 16GB | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/gwcxfs

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Musslan
*Tar fram sista påsen med popcorn*

Tur att popcorn är billigt, annars hade forumbevakandet på sweclockers varit en hög utgiftspost varje månad.

Beror på vad det är för popcorn du äter. Goda kostar alltid mycket mer än billig skit.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Devil May Cry
HD5850 spöar inte gtx 285, det är i samma liga.
Och HD 5870 spöar inte GTX 295
http://www.guru3d.com/article/inno3d-geforce-gtx295-ichill-li...

I DX9 testet av Crysis Warhead slår den GTX 295 och i DX10 testet åker den på stryk.
Tycker personligen det är jävligt fina siffror för ett kort med tidiga drivrutiner och ingen möjlighet att köra DX11 test.
Visst det finns inga DX11 spel idag men dom kommer och när dom gör det och 5800 serien varit ute en längre tid kommer det bli intressant hur bra dom presterar i jämförelse med varandra.

Citat:

Hittar inte lika mycket trådar på strulandes Nvidia Drivisar..

Jag har alltid fått för mig att Nvidias drivisar är bättre för gaming pga att det helt enkelt mutar sig in hos speltillverkarna "The Way Its meant to be played"

Men jag ändrar mig gärna om någon kan lägga fram bevis på motsatsen

Problem med drivrutiner beror oftast på skit bakom tangentbordet.
Inte haft några större problem med drivrutiner sedan Radeon 8500 och Riva TNT 2.
Dom enda stora problem jag haft var med 6600GT (var tvungen att formatera datorn) och med 8400GS till laptop.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Scanian
Hur fördelningen ser ut mellan Nvidia och AMD vet jag inte men jag tror inte det finns tre gånger fler kort från Nvidia än från AMD på marknaden, så då kan man väl dra slutsatsen att det faktiskt är precis tvärt om mot vad du påstod.

Marknadsandelarna var väl ca 20% och 30% för amd respektive nvidia år 2007, så det blir nog bara dubbelt så vanligt med krascher för nvidia som för amd. Sedan vet man ju aldrig vad som egentligen orsakar problemen; kanske har nvidia störst problem med de ofantligt vanliga lågbudgetkorten (när var det de hade överhettningsskandalerna?) medan amd har problem med de snabba korten?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 2good4you
Skitsnack. Ge oss en källa (vilket du inte kan)

Sen är du trams och inte Eyefinity. Eyefinity är en imponerande teknik, och skärmarna med mindre kanter eller inga alls kommer om du hade läst på lite. Bl.a så gör Samsung specialskärmar just för Eyefinity just nu. Eyefinity är inte bara en teknologi framtagen för 13 åriga datorspelare som klagar på kanter, utan för industriella ändamål och inom sjukvård. och en nVidia fanboy.

Det var inte meningen att det skulle vara någon form av skitsnack, det är bara uppfattningen jag fått rent generellt av att läsa trådar och reviews, om kortet inte blir speciellt varmt så har jag fått fel uppfattning bara..
http://techgage.com/article/ati_hd_4870_1gb_vs_nvidia_gtx_260...(möjligt att de ljuger, men är det inte rätt stor skillnad i temps?)

Eyefinity är visst det trams, när det används som argument för att satsa på ATI's 5-serie till vanliga gamers!(att det inte framkom av tidigare post är beklagligt) Hur stor andel vanliga datoranvändare kommer ens tänka tanken på eyefinity? Sen att det kan vara väldigt framstående inom sjukvården och så, visst, men inte fan ska man ha det som köpargument till den stora massan..
Och vem fan kallar du 13-åring?

Visa signatur

"You're sweet, like a horny little carebear."
ALT+248= °
Memento Mori

Permalänk
Medlem

Tror personligen att detta är dåligt för alla konsumenter, inte för att jag tror att Nvidia kommer gå under men jag tror chansen finns att dom gör det. Ju större dom är desto hårdare faller dom. Detta är inget som ATI eller Nvidia fanbois skulle bli glada över. Två aktörer är redan för lite. Och Intel är 2 år efter i tiden med sitt nya grafikkort enligt en del siter jag läst (och dom kommer antagligen släppa en firmware som brickar Larrabee).

Visa signatur

Fractal R3, Corsair AX 850W, 2x Gigabyte 580 Windforce + Gigabyte 210, I7 2600k @ 4.6 GHz, Asus P8P67 PRO, Corsair 32GB 2133 MHz, Corsair H80, Intel 320 300GB, 5x2TB WD GP, 5xSchyte F-Flex 1600, 2xFractal 140mm Silent, 7xFanmate, 3xDell U3014, LG BH10LS30, Qpad 5k, Logitech Z-5500, Sennheiser 360, 2xDinovo Edge. Samsung 900X4C, 256GB SSD, 16 GB Ram.

Permalänk
Hjälpsam

Om nu Fermi släpps Q1/Q2 2010, kommer antagligen Nvidia tjäna grova pengar på den, kanske inte från gamers men från CGI och beräknings-nissarna.
Nvidias intäkter kommer enligt VD:n till 2/3 från dessa och där kommer troligtvis Fermi bli en stor succé, även om det blir ett mellanår vad gäller gamers.
Så oroa er inte för Nvidia, dom har vissa problem med förseningar, men är absolut inte illa ute.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr.Borka
Kilroy, skärp dig, en quad-post enbart på att skälla på olika fanboys känns ju inte som någon ädel sak att göra.

Sedan tycker jag det är lustigt när folk målar upp AMD för att bedriva någon form av monopol när allt dem gör är att vara snabbare ut med DX11-stöd. Det är väl lite som när Nvidias 8-serie lanserades och dem var ensamma med DX10-stöd en ungefär lika lång stund som AMD kommer vara ensamma med DX11-stöd, varav både är lika värdelösa tekniker just nu ändå och stöds bara av ett-två program i vilket fall.

Jag tyckte hans inlägg var bra, han klargjorde väldigt tydligt brister i de andra inläggen. Tråden är rolig läsning för övrigt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av elfs
Jag tyckte hans inlägg var bra, han klargjorde väldigt tydligt brister i de andra inläggen. Tråden är rolig läsning för övrigt

Håller med, mycket bra skrivet och tillrättavisande.
En mkt underhållande tråd

Visa signatur

ALT+248= °
Memento Mori

Permalänk
Medlem

Även om jag gillar att folk blivit mer intresserade av nationalekonomi så tycker jag folk bör läsa på lite mer kring monopol och dess prissättning. Det här börjar bli lite löjligt. En, två eller tre aktörer på grafikkortsmarknaden gör minimal skillnad på prissättningen. Nästa år kommer prissättningen ha ännu mindre att göra med de andra företagens produkt då dessa blir mer och mer olika varandra.

Visa signatur

//Bacon

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av piddeman
Ang, det att Nvidia hade mera reklamationer än Ati är ju inte så konstigt då Nvidia sålde mer än dubbelt så många kort som ATI gjorde under den generationen ju =/ så detta var ännu ett dåligt argument. Som att säga ''Ja det händer ju mindre olyckor med flygplan än vad det gör med bilar'' finns ju miljontals fler bilar i världen än vad det finns flygplan så i detta fallet så kan man säga att ATI säljer tusentals ''flygplan'' medans Nvidia säljer miljontals ''bilar''

Så om man ser på _Helheten_ så har jag bara sett en massa olyckliga kunder mest hos ATI faktiskt...Om man räknar procentuellt.

EX, ATI säljer 1000kort 100 utav dom är sönder

Nvidia säljer 100.000kort och 10.000 utav dom är sönder så om man ser det så, så har ATI lika dåliga kort såfall ju..

Touché!

Fattar inte ens vf Swec lade upp en ''oäkta'' källa från första början? lite dåligt utav dom. Men jag gillar dom ändå <3 Swec så

Är du dum i huvudet eller missförstår du medvetet?? De hade självklart mer reklamationer i PROCENT, när man talar om denna typ av statistik så talar man alltid om procent inte antal.. Vilket alla på denna sida utom du verkar ha fattat..

Visa signatur

Home: i5 3570K, 16GB RAM, Gigabyte HD7950 WF, Samsung 830 SSD 128GB, Corsair 650W.
Work: Xeon X5260, 8GB RAM, nVidia Quadro FX 4600.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SAiKoU

Eyefinity är visst det trams, när det används som argument för att satsa på ATI's 5-serie till vanliga gamers!(att det inte framkom av tidigare post är beklagligt) Hur stor andel vanliga datoranvändare kommer ens tänka tanken på eyefinity? Sen att det kan vara väldigt framstående inom sjukvården och så, visst, men inte fan ska man ha det som köpargument till den stora massan..
Och vem fan kallar du 13-åring?

Eyefinity är väll ungefär lika mycket trams som PhysX, och har man en gång vänt sig med 2 skärmar är det väldigt svårt att gå tillbaks. Allt som ökar stödet för flera skärmar i spel tycker då jag är ett framsteg.
Flygande papperslappar på golvet är ju annars värt ett steg ner i FPS:en

Visa signatur

"Jag har inte gått 5 år på Chalmers, men till och med jag vet att det är en dum idé att blanda vatten och elektronik"
Min Fru

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Essin
Är du dum i huvudet eller missförstår du medvetet?? De hade självklart mer reklamationer i PROCENT, när man talar om denna typ av statistik så talar man alltid om procent inte antal.. Vilket alla på denna sida utom du verkar ha fattat..

Tag det lugnt men påhoppen. För övrigt är det korrekt att de räknar andelar, men de tar som sagt inte hänsyn till hur många kort som finns. Det man ser är att 29% av krascherna beror på något nvidia-aktigt och 9% beror på något amd-artat, inget annat. Nu råkar vi veta att nvidia inte sålde tre gånger så många kort (det var snarare 50% fler), men det framgår inte av de där siffrorna.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av lideri
Eyefinity är väll ungefär lika mycket trams som PhysX, och har man en gång vänt sig med 2 skärmar är det väldigt svårt att gå tillbaks. Allt som ökar stödet för flera skärmar i spel tycker då jag är ett framsteg.

Nu skulle man väl kunna hävda att physx trots allt är ganska mycket mera användbart för de flesta? Än dröjer det nog länge tills fler än två skärmar anses icke-extremt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Elgot
Nu skulle man väl kunna hävda att physx trots allt är ganska mycket mera användbart för de flesta? Än dröjer det nog länge tills fler än två skärmar anses icke-extremt.

Mer användbart men inte användbart.

Nörd som man är väntar man tills Physx används i större skala innan man inhandlar sig ett physxkort.
Hade Physx varit användbart i dagens läge hade jag utan tvekan köpt ett, men nu finns det inget program eller spel jag spelar där jag skulle få en prestanda eller grafisk förbättring.

Så jag kan säga att Physx inte är speciellt användbart idag men det är mer användbart än en massa skärmar.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lideri
Flygande papperslappar på golvet är ju annars värt ett steg ner i FPS:en

Nja, PhysX är ju något mer lättillgängligt än att behöva köpa ett gäng skärmar.
Förstår att om man en gång vant sig vid flera skärmar är det svårt att gå tillbaks till en, men det kan ju inte vara någon större andel datoranvändare som har mer än en skärm, och då menar jag vanliga användare, inte överklassbrats som ska ha större e-pitt eller så.
Men du har rätt i att PhysX inte är något gångbart argument att köra Nvidia, om det inte råkar vara så att man spelar det fåtal (fortfarande inte såå många stora spel med PhysX-stöd, tyvärr) spel med PhysX-stöd.

Visa signatur

ALT+248= °
Memento Mori

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr.Borka
Kilroy, skärp dig, en quad-post enbart på att skälla på olika fanboys känns ju inte som någon ädel sak att göra.

Det var inte menat som en ädel sak, jag hade svårt att sova och hade inget bättre för mig.
Vad menar du med att jag ska skärpa mig?
Ligger min diskussionsnivå under snittet i den här tråden?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kilroy
Men om man inte vill ha fler skärmar är Eyefinity ingenting.

Vem har påstått det? Brukar du vara så dum att du köper saker som är bra för en viss användning och framtaget just till dom när du själv inte behöver det? Du verkar tolka saker väldigt bra, eller inte.

[QUOTE]Bara för att det är en imponerande och smart teknik betyder det inte att den är bra för ens egna behov.[/QUOTE]

Ingen som påstått. Men att skriva att Eyefinity är skräp skiter du i fullständigt. Däremot när jag klargör varför det existerar och att det är en bra teknik, då är man en Fanboy. Kom med något bättre om det nu är något som stör dig så förbannat. Du har ingen konkret.

[QUOTE]Och ditt raljerande om saker som är på väg är ju helt idiotiskt, då kan ju nvidia fanboys lika gärna säga att Fermi är påväg och kommer snart.[/QUOTE]

Dit blablabla......... Vad är det du vill komma till? Är du minsta insatt i hur utvecklingen av drivrutiner till grafikkort sett ut dom senaste 10-15åren så vet man att man kan förvänta sig en hel del prestanda. För att vänta på steken så kan du ju själv titta på hur mycket G8x/G9x och GT2xx har boostats genom månaderna med drivrutiner. HD58xx har mycket kvar att hämta med drivrutiner ett tag framåt. Skillnaden är att du just nu bara snackar dynga och är spydig, medans jag klargör fakta och kan backa upp det. Och du ska ha varit medlem sedan 2001? Sköt din diskussion bättre.

[QUOTE]Du använder egna spekulationer som faktiska argument i diskussionen?[/QUOTE]

Hur kan en spekulation vara falsk Det där var väldigt roligt sagt av dig om du nu vet vad en spekulation innebär. Till saken, vad kallar du för egna spekulationer när det är fakta? Som du ser precis ovanför så förklarade jag kort hur det ligger till med drivrutiner till dagens grafikkort.

[QUOTE]Det är som ett Fanboy skämt.[/QUOTE]

Det var mycket från dig din sillmjölker. Ord som "idiot" "idiotiskt" "fanboy". Är argumenten svåra att finna och din frustration okonkret? Det brukar tendensera till väldigt grundlösa påståenden och låg diskussionsnivå då, vilket uppenbarligen märks på din text. För att klargöra för dig en gång. Jag är inte märkesbunden, och det som är bäst intresserar mig. Jag ser så objektivt jag kan på det mesta, och misstycker du, citera det istället och ifrågasätt så ska jag styrka det jag skrivit, eller skulle en styrkning på ett informativt påstående innebära att man är en fanboy också? Kanske mitt nVidia kort, alla mina tidigare nVidia kort och nForce kort som jag dessutom lovordat och extremklockat också gör mig till en ATI-fanboy? Lägg ner din förbannade smörja. Samma sak var det här där du helt oprovocerat och helt utan anledning snackar skit. Du är välkommen att svara då jag svarade på ditt inlägg och även bevisade att jag hade rätt:

http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&postid=948...

Har du inget bättre för dig?

[QUOTE]Q1 2010...[/QUOTE]

Q1 2009 var en felskrivning, och är givetvis som tidigast Q1 2010 som gäller för Fermi.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Calle2003
Om du skrivit Q1 2009 kan jag förstå du fått motargument.
Men du menar väl 2010?

Givetvis, blev en felskrivning.

[QUOTE]Men som sagt, PhysX är det som håller mig kvar till nVIDIA, även om jag tycker det är dåligt av dem att låsa tekniken till deras produkter, men har man PhysX spel och inte orkar krångla med moddade drivrutiner så köper man nVIDIA just av den orsaken.[/QUOTE]

För att vara en låst standard så har PhysX etablerat sig bäst tack vare tidigare AGEIA som tog initiativet. Som du skrev så kommer vi få se ett unifierat GPGPU stöd och fysik stöd med DX11, och DC/SM5.0, vilket blir trevligt.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av SAiKoU
så har jag fått fel uppfattning bara..
http://techgage.com/article/ati_hd_4870_1gb_vs_nvidia_gtx_260...

Eftersom kylning alltid varit en kompromiss mellan kylprestanda och ljudnivå så väljer man att optimera kylarna på olika sätt. Ibland kan ett kort som är tystare medvetet köra lägre fläktvarvtal för att gå tystare men samtidigt gå varmare. AMD och nVidia har olika fläktstyrningar. Om du tittar här så ser du:

HD4870 tystare i idle:
http://tpucdn.com/reviews/ATI/Radeon_HD_5870/images/fannoise_...

HD4870 tystare under load:
http://tpucdn.com/reviews/ATI/Radeon_HD_5870/images/fannoise_...

[QUOTE]Eyefinity är visst det trams, när det används som argument för att satsa på ATI's 5-serie till vanliga gamers![/QUOTE]

Jag personligen skulle absolut inte använda det som ett argument till en vanlig person för att satsa på HD58xx. Däremot är teknologin i sig imponerande och finns för dom som vill. Inget annat har påståtts. Som Kilroy t.ex som tror att alla måste ha Eyefinity bara för att det är en bra teknik till dom som har det ändamålet. Det finns gigantiska kolgrävare också, men inte behöver jag en sån i garaget för det.

Visa signatur

[ AMD 9800X3D // EK-Block @ custom loop, 2x420mm ][ MSI B650 Tomahawk ][ 32GB G.Skill Z5 Neo @ DDR6000 CL28 1T ][ AMD 7900XTX @ custom loop ][ Corsair 750D // Corsair RM1000X ][ 2TB Samsung 990PRO M.2 SSD ][ Linux EndeavourOS ][ LG 34GN850 ]

Permalänk
Medlem

Vadå, vem väntade sig att det skulle släppas innan jul? Det känns som det har varit Q1 2010 väldigt länge nu. Eller i alla fall ett par månader.

Visa signatur

System: AMD Ryzen 7 9800X3D, 64 GB RAM, RTX 5080
Shitlist: Asus, NZXT

Permalänk
Medlem
Citat:

Text riktad till mig

Okej, var fel av mej att generalisera att 4870 är varma och högljudda kort..

Jag har varit otydlig som satan (skyller på trötthet;)) när det kommer till eyefinity.
Det är inte så att jag har något emot eyefinity, per se, men det stör mej något fruktansvärt att i nästan alla "hjälp mej köpa grafikkort"-trådar så rekommenderas alltid 5-serien (inte så konstigt) bla med argumentet eyefinity, det känns liksom inte relevant för de allra flesta! (och jag kan ju lova att nästan ingen av de som använder eyfinity som argument ens har tänkt skaffa det..)

Visa signatur

ALT+248= °
Memento Mori

Permalänk

Jag köpte ett GTX 275 förra veckan, självklart val för mig. Tyst dator är viktigt, och har bara hört positivt om nvidias ljudnivåer medan jag hört dåligt om ATIs. Dessutom kollade jag igenom ATIs kort i den prisnivån innan jag köpte, och enligt swecs egna tester spöade gtx275 ATIs motsvarighet i samma prisklass rätt hårt.

Dessutom klarar inte ATIs kort av de 3D-program jag avänder lika bra som nvidia.

Enough said.

Permalänk
Medlem
Citat:

http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&postid=948...

Har du inget bättre för dig?

Haha, kul att du länkar till ett annat exempel på hur dåligt du argumenterar.

Och nej, som jag skrev, jag kunde inte sova och hade verkligen inget bättre för mig just då.
Men det har jag nu, så jag orkar inte bemöta det du säger.
Du har vissa poänger, men du för fram dom på ett otroligt fanboyiskt vis.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kilroy
Haha, kul att du länkar till ett annat exempel på hur dåligt du argumenterar.

Och nej, som jag skrev, jag kunde inte sova och hade verkligen inget bättre för mig just då.
Men det har jag nu, så jag orkar inte bemöta det du säger.
Du har vissa poänger, men du för fram dom på ett otroligt fanboyiskt vis.

Du ljuger för dig själv, och även har nöje åt det, genom att komma med falska påståenden, och inte minst påstå att jag har falska påståenden när jag kan styrka det. Vad har du själv bidraget med? Du har inte ett skit till belägg eller någon konkret motargumentation. Börjar bli riktigt illa. Du kan inte motargumentera, och du kan inte citera exakt det som enligt dig är felaktigt eller visa/förklara/argumentera till att jag vore märkesbunden.

Gratulerar, du har fet-förlorat diskussionen tills du gjort ett korrekt citat och kan skriva något vettigt. Såvida datumet ang ditt registreringsdatum här på forumet inte ljuger så är det skrämmande dåligt presterat från dig. Läs om mitt inlägg igen och peka på vad som inte stämmer eller är märkesbundet som du är så gla i att kalla andra helt utan vidare.

SAiKoU Jag håller med. Det är inte något bra sett för att motivera ett köp, utan det är bara en funktion som är rätt sällsynt, men väldigt häftigt för dom som nu ska punga ut 3 skärmar eller mer. Ännu mer sällsynt är så totalt meningslösa inlägg gjorda av Kilroy.

Visa signatur

[ AMD 9800X3D // EK-Block @ custom loop, 2x420mm ][ MSI B650 Tomahawk ][ 32GB G.Skill Z5 Neo @ DDR6000 CL28 1T ][ AMD 7900XTX @ custom loop ][ Corsair 750D // Corsair RM1000X ][ 2TB Samsung 990PRO M.2 SSD ][ Linux EndeavourOS ][ LG 34GN850 ]

Permalänk
Medlem

Eftersom argument slängs här och där.

Hur ser det ut med LPCM för nvidia? Klarar alla deras kort 8 kanaler LPCM över HDMI?

5xxx serien är väl också den enda som klarar HD ljuden i bitstream.

Vet inte men som hemmabiokille är ATi valet sen ett tag tillbaka.

Visa signatur

Speldator: Intel i7 4770k - 16 GB DDR3 - GeForce GTX 1060 EVGA SC MiniITX - Samsung 850 Pro 256GB (OS) - Samsung 840 EVO 500GB (Install) - 3x4TB Seagate (Mix) - Fractal Node 304

Permalänk
Medlem
Citat:

Du ljuger för dig själv, och även har nöje åt det, genom att komma med falska påståenden, och inte minst påstå att jag har falska påståenden när jag kan styrka det.

Jag sade inte att du kom med falska påståenden, när sade jag det?
Jag sade att du kom med dåliga påståenden eller nått.

Citat:

Gratulerar, du har fet-förlorat diskussionen tills du gjort ett korrekt citat och kan skriva något vettigt. Såvida datumet ang ditt registreringsdatum här på forumet inte ljuger så är det skrämmande dåligt presterat från dig. Läs om mitt inlägg igen och peka på vad som inte stämmer eller är märkesbundet som du är så gla i att kalla andra helt utan vidare.

Jag sade inte att det du sade inte stämde, men att gå till att använda spekulationer om framtida prestanda i argument om vad som är bäst är ett väldigt typiskt tecken på fanboy beteende.
Jag skrev också att du hade många poänger men att dom försvann bakom väldigt starka fanboybeteenden.
Om jag är ensam om att tolka det på det viset så okej, men jag har lång erfarenhet och jag tycker det är typiskt.
Jag var på Sweclockers sedan sweclockers var grön!

Hade jag velat föra en annan typ av diskussion hade jag kunnat göra det, om du tycker det är dåligt presterat av mig i den här diskussionen så kanske du har rätt, men jag tycker vissa poänger jag tagit upp är ganska uppenbara för det.

Förlåt om du tog illa vid dig, och jag hade inget minne av att jag kommenterat på dina inlägg tidigare så det var inget menat mot just dig utan jag reagerade bara på saker du sade och sättet du argumenterade på.

Permalänk
Hedersmedlem

Sluta bråka nu barn; de meningsskiljaktigheter som eventuellt återstår kan säkert klaras av via pm.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AxMi-24
Medan det är inte kul så förstår jag det och AMD förtjänar att få in lite pengar för att stödja CPU delen. Inte kul för oss konsumenter men hellre lite mer pengar på GPU (det handlar inte om speciellt mycket) och lite kraftigare AMD mot Intel som resultat.

Hur som helst är det fortfarande mest prisvärda, även efter höjningen.

Vänta och se vad som händer när Fermi väl är släppt, DÅ först får du se vad 58XX-serien BORDE ha kostat, du kommer inte att bli glad