League of Legends, LoL - Inspirerat av DotA

Permalänk
Medlem

League of Legends, LoL - Inspirerat av DotA

League of Legends, LoL ännu ett akronym man bör öppna ögonen för. LoL är som Demigod och Heroes of Newerth ett MOBA-spel.

Alla som älskade dom ovannämnda får inte missa/kan inte missa League of Legends, iom en skapare av DotA, Gunisoo är med och utvecklar detta spel.

League of Legends förväntas släppas runt september.

Hemsida:
http://www.lol-europe.com/

Youtube:
http://www.youtube.com/watch?v=0vKpfxHU6oc
http://www.youtube.com/watch?v=KDDzRT5tlTw&feature=fvw
http://www.youtube.com/watch?v=vsPhvcH-KKg&feature=channel

Man kan registrera sig för Betan, men jag har varit registrerad i ca 8-10 månader o har inte blivit invitad, men dom börjar ta in mycket folk nu o mer o mer får tillgång till betan.

Vissa sidor "delar" ut beta keys o dom måste man vara mkt snabb o registrera si på så hjälp oss på sweclockers med att meddella var dessa finns och hur många beta nycklar som delas ut i fortsättningen.

Sist men inte minst, så letar jag efter min betakey, jag vill verkligen spela detta bredvid dota o HoN, så om någon har en över så skicka ett Pm! Tack i för hand.

Enjoy, Stanco

Visa signatur

okej

Permalänk
Medlem

Har en invite faktiskt, men har använt den. Har dock inte spelat än men ska ta mig tid till att göra det snart Det är snyggare än HoN tycker jag, frågan är om det är bättre? Men jag vet inte om jag orkar lära mig ett nytt spel =P

Permalänk
Medlem

det är fulare och mycket sämre än HoN

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fangorn
det är fulare och mycket sämre än HoN

Värt att ens skriva ett sånt inlägg, vad du tycker är inte speciellt i denna tråd.

Visa signatur

9800X3D - 4090 FE allt vattenkylt.

Permalänk
Medlem

Spelade detta för 2-3 månader sedan, vet inte hur mycket som ändrats sen dess, men jag gillade hero systemet. Varken bättre eller sämre än DotA, bra på olika sätt helt enkelt, däremot var det segt att man inte kunde denya sina creeps etc, det var mycket noob vänligare. Sen är ett stort minus att vinst handlar om items, det laget som har bäst items vinner, spelar ingen roll hur mycket skills man har!

Därför tycker jag att Heroes of Newerth är bra mycket bättre!

Visa signatur

3900XT - Dark Rock 4 PRO, 48GB 3600mhz, KFA2 RTX3080ti - Phanteks Evolve - RM850x
LG OLED C9 - Samsung Odyssey G9 - Rival 650 wireless - Xtrfy K4
Bärbart: Macbook Pro 15 - i7 2018 & Huawei Matebook 3K - i5 2020 - EGPU: TUF 3070 RTX
Ljudsystem: Audient ID24 - ADAM A7V - Aston Microphones Origin - Hörlurar: Austrian Audio X55 & Audio Technica M50x - Klaviaturer: Akai MPK249, MPD226 & MPK mini

Permalänk
Medlem

så man får inte skriva vad man tycker?
jag tycker ditt inlägg var väldigt onödigt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Haziza
Värt att ens skriva ett sånt inlägg, vad du tycker är inte speciellt i denna tråd.

Ditt inlägg var om något helt värdelöst.. Han var ju iaf ontopic.

Visa signatur

3900XT - Dark Rock 4 PRO, 48GB 3600mhz, KFA2 RTX3080ti - Phanteks Evolve - RM850x
Bärbart: Macbook Pro 15 - i7 2018 & Huawei Matebook 3K - i5 2020 - EGPU: TUF 3070 RTX
Ljudsystem: Audient ID24 - ADAM A7V - Aston Microphones Origin - Hörlurar: Austrian Audio X55 & Audio Technica M50x - Klaviaturer: Akai MPK249, MPD226 & MPK mini

Permalänk
Medlem

Har spelat detta i ett par veckor nu och är fast i det. Grymt kul helt enkelt. Skrev mina åsikter om spelet i en annan LoL-tråd tidigare, så går inte in mer detaljerat på det.

Items påverkar en hel del om hur bra ens karaktär blir, korrekt. Men för att veta vilka items man behöver så krävs det kunskap (dvs "skill"). Och det finns inga riktiga cookie cutters heller, utan det hela beror ju på vad det är för motståndare och hur de har byggt upp sig, och hur de anfaller/försvarar.

Relativt enkelt upplagt (och just pga detta passar det mig som inte alltid har tid att spela mycket), men för att bemästra det så ja.. då är det bara plocka fram skillbössan. Det spelar visst roll.

Men gillar man HoN förstår jag att det inte finns plats för ett LoL i hjärtat också.

Fangorn: Felet med ditt inlägg var att det var inte konstruktivt. Leinhart föregick med gott exempel där. Lär dig av han.

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk
Medlem

En sak med LoL som är väldigt bra i jämförelse med dota (och HoN?) är att det finns abilitypower. Så casters är inte lika värdelösa lategame som i dota

Fundera på vilka servrar kör ni på? Jag spelar på US eftersom att det var där betan släpptes först men är det bra på EU servrarna (ping, väntetider etc)? På US servrarna så märker varken jag eller mina vänner av lagg (laggar knappt för en som kör på mobilt heller). Väntetiderna är inte speciellt långa heller.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Leinhart
Spelade detta för 2-3 månader sedan, vet inte hur mycket som ändrats sen dess, men jag gillade hero systemet. Varken bättre eller sämre än DotA, bra på olika sätt helt enkelt, däremot var det segt att man inte kunde denya sina creeps etc, det var mycket noob vänligare. Sen är ett stort minus att vinst handlar om items, det laget som har bäst items vinner, spelar ingen roll hur mycket skills man har!

Därför tycker jag att Heroes of Newerth är bra mycket bättre!

Det är mer team baserat än dota / hon. Items är inte lika viktiga utan det går mer ut på team fighter och pushing. (Det är mycket svårare än HoN / Dota att vinna helt själv)
Att ta bort denying gör att melee hjältar inte har ett underläge i början.

Hur menar du att det laget som har bäst items vinner? Har flera gånger förlorat för att mitt lag ägt sönder fiendelaget men tillslut så har vi förlorat eftersom att ingen vill pusha även om vi har mycket bättre items. En väldigt stor skillnad är vilka heroes man har, till ex Allistar gör mer dmg på torn och tål väldigt mycket och därav väldigt bra på att just pusha.

Dota & LoL

Visa signatur

.::i5 4670K::. .::ASUS GTX 760::. .::ASUS Z87::. .::Corsair CX 750M::. .::Corsair VENGEANCE 8GB::.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Memon
Det är mer team baserat än dota / hon. Items är inte lika viktiga utan det går mer ut på team fighter och pushing. (Det är mycket svårare än HoN / Dota att vinna helt själv)
Att ta bort denying gör att melee hjältar inte har ett underläge i början.

Har inte spelat HoN eller LoL men det du sa om items och melee klasser stämmer jävligt bra.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem

Smaken är som baken, jag gav League of Legends en ärlig chans med dryga 50 games. jag tycker på intet vis att det är dåligt, det är faktist väldigt bra, och har verkligen utvecklats från DotA, men vissa saker tycker jag personligen borde förbli som i DotA.

Så jag kommer lira HoN, för att det passar mina preferenser bättre.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Ni som spelar, vilken är eran favoritchampion?

Själv har jag inte riktigt bestämt mig. Testar mig fortfarande fram. I början tyckte jag Cho'Gath var ball med sin storlek och feast. Men sedan fastnade jag för Morgana och vann lite oftare med henne. I går testade jag den där lilla ledsna mumien (Ammu?), och den var helball. Singed är också någon jag gillar, för den har lite annorlunda spelstil. Men ska fortsätta lära mig mumien, och bli mästare på den.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Crase
Ni som spelar, vilken är eran favoritchampion?

Ändrar favorit hjälte hela tiden men just nu så är det blitzcrank eller tryndamere.
US versionen är förresten släppt (inte closed beta) så ni som vill testa kan ju tanka den.

Visa signatur

.::i5 4670K::. .::ASUS GTX 760::. .::ASUS Z87::. .::Corsair CX 750M::. .::Corsair VENGEANCE 8GB::.

Permalänk
Medlem

Har de ändrat så man faktiskt kan få lasthits / denies, eller är det fortfarande bara en överhype:ad nerbantad version av dota?

Visa signatur

xellos: i7 920 @ 3,9 GHz | Asus P6T Deluxe V2| Corsair 1000W | Corsair 6GB 1600MHz DDR3 | PowerColor ATI 4870x2 x2 CrossFire | Creative SB Xtreme Gamer | 60GB SSD + 500GB Sata II | Samsung t220 x2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hasseboy
Har de ändrat så man faktiskt kan få lasthits / denies, eller är det fortfarande bara en överhype:ad nerbantad version av dota?

Överhypad... var?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hasseboy

Du har alltid kunnat lasthita och denie kommer de nog aldrig lägga till.

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

LoL är väl ändå gjort av original teamet bakom Dota? Förstår inte varför folk inte gillar detta ;o

Visa signatur

AMD Phenom II X4 720 BE @ 3.61 GHz || MSI 790XT-G45 Crossfire || 800MHz 4GB Corsair|| Sapphire HD5850 1GB || Corsair 650W || BENQ G2400W 1920x1200

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mupp3n
LoL är väl ändå gjort av original teamet bakom Dota? Förstår inte varför folk inte gillar detta ;o

De tycker att grafiken är töntig? och vägrar inse att det INTE är en DOTA-KLON som HoN är. Utan de lägger faktiskt till MÅNGA INTRESSANTA saker som kommer förändra gameplay...

Visa signatur

inför åldergräns på ÖÄ!

Permalänk
Medlem

För att vara fördomsfull verkar många HoN-spelare vara näspetande elitister med skygglappar och moppemuscha, och som också tycker det är löjligt med cartoongrafiik, av den anledning att det påminner för mycket om den genanta tiden de var störtförälskade i Bamsetidningar... som var aktuellt i deras liv sisådär ett halvår tillbaka.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Crase
För att vara fördomsfull verkar många HoN-spelare vara näspetande elitister med skygglappar och moppemuscha, och som också tycker det är löjligt med cartoongrafiik, av den anledning att det påminner för mycket om den genanta tiden de var störtförälskade i Bamsetidningar... som var aktuellt i deras liv sisådär ett halvår tillbaka.

aldrig läst bamse tycker bara det är dåligt

Visa signatur

Dator: MSI GeForce GTX 580 Twin Frozr II,corsair 4 GB,WD blue 640GB,C2Q 9550,microsoft intellimouse 3,logitech G15, logitech x-53,Corsair HS1,Samsung 2253BW,Silver Power 750Wm,Silverstone FT02.

"Time lost is time... not spent!" - HuskyStarcraft

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av saaade
aldrig läst bamse tycker bara det är dåligt

VA? Menar du!? Måste genast anteckna detta.

*Saaade har aldrig läst Bamse, han tycker bara det är dåligt. Han läste Fantomen istället och åt skumbananer.*

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Eller så tycker vissa att HoN är roligare bara, så låt oss HoN spelare vara ifred plx. Att HoN är en dotaclon är ju iofs sant, men det är hela meningen med spelet från första början, och alla vet det.

Varför måste gameplay förändras, gillar man dota väldigt mycket men tröttnat på den uråldriga grafiken så är HoN är riktigt bra alternativ.. men då ses man väl som en fördomsfull hon spelare som även är en näspetande elit med skygglapp och moppemusche...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lars Adaktusson
De tycker att grafiken är töntig? och vägrar inse att det INTE är en DOTA-KLON som HoN är. Utan de lägger faktiskt till MÅNGA INTRESSANTA saker som kommer förändra gameplay...

Grafiken är det jag har minst emot, UI:et är klumpigt fult och totalt åt skogen. Under den tiden jag spelade det så kändes det inte balanserat alls, folk som spelat och levlat hade mycket högre chans att vinna än folk som inte kört lika länge.

Sen att man kommer kunna köpa runor och andra uppgraderingar känns väldigt oroväckande ur balanssynpunkt. De många items som ger permanent status bonus verkar också väldigt... ja svåra att få balanserade.

Sen hela proceduren att starta ett spel, men laddningstider som är väldigt långa två stycken till och med känns väldigt illa. Tyckte inte riktigt om laddningstiderna i HoN, men i LoL var de mycket mycket värre. Att sen komma igång och köra ett game tyckte jag inte var speciellt självförklarande i LoL heller.

Det som jag finner positivt med LoL är väl att iaf när jag spelade det så var det inte lika hårda ord till och från med-/motspelare. I HoN går det knappt ett game innan någon blir noob-förklarad, till och med i noobs-only game så svär folk åt varandra. Detta till trots så gillar jag HoN mer, speciellt när man kör med folk man känner.

Visa signatur

| Silverstone raven rv02 | Intel Core i7 920 @ 3.5ghz + Corsair H50 | Kingston DDR3 HyperX 1333MHz 6x2GB | XFX Radeon 6870 | ASUS P6T SE | Chieftec Super Series 750W |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zerorepent
Grafiken är det jag har minst emot, UI:et är klumpigt fult och totalt åt skogen. Under den tiden jag spelade det så kändes det inte balanserat alls, folk som spelat och levlat hade mycket högre chans att vinna än folk som inte kört lika länge.

Sen att man kommer kunna köpa runor och andra uppgraderingar känns väldigt oroväckande ur balanssynpunkt. De många items som ger permanent status bonus verkar också väldigt... ja svåra att få balanserade.

Sen hela proceduren att starta ett spel, men laddningstider som är väldigt långa två stycken till och med känns väldigt illa. Tyckte inte riktigt om laddningstiderna i HoN, men i LoL var de mycket mycket värre. Att sen komma igång och köra ett game tyckte jag inte var speciellt självförklarande i LoL heller.

Det som jag finner positivt med LoL är väl att iaf när jag spelade det så var det inte lika hårda ord till och från med-/motspelare. I HoN går det knappt ett game innan någon blir noob-förklarad, till och med i noobs-only game så svär folk åt varandra. Detta till trots så gillar jag HoN mer, speciellt när man kör med folk man känner.

Håller med dig helt, communityt för HoN är helt åt skogen. Blev senast igår tillbedd att hänga mig själv haha. Bästa medicin mot sådana idioter är att inte svara dom alls Sedan tycker jag att man ska kunna lägga tickets till GM som stänger av spelare som uppför sig illa, detta lär ju ta rätt mycket resurser, men spelet hade vunnit mycket på detta.

Däremot gillar jag gameplay riktigt mycket, inte haft möjlighet att prova LoL, och det verkar inte särskilt lockande, har dock bara kollat screenshots.

Visa signatur

[Intel i7 4770K] [ GTX 1070] [Asus ROG VI Gene] [Corsair AX860] [Corsair 16GB Vengeance LP] [120GBIntel 520] [Bitfenix Phenom M]

Citera för svar

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av magnum92
Eller så tycker vissa att HoN är roligare bara, så låt oss HoN spelare vara ifred plx. Att HoN är en dotaclon är ju iofs sant, men det är hela meningen med spelet från första början, och alla vet det.

Varför måste gameplay förändras, gillar man dota väldigt mycket men tröttnat på den uråldriga grafiken så är HoN är riktigt bra alternativ.. men då ses man väl som en fördomsfull hon spelare som även är en näspetande elit med skygglapp och moppemusche...

Det är kul att reta upp HoN-spelare bara för man vet hur communityt ser ut. 90% verkar vara väldigt nära den stereotyp jag målade upp. Rätt intressant att det skapade liv det jag skrev. Vissa verkar ha tagit åt sig och har blivit förnärmade.

Visa signatur

Permalänk

Så detta är ett riktigt spel, fick en beta-key av en person i JUNI! Trodde det var spam email ^^

Har nog kvar emailet, men frågan är, är det värt att testa betan?

Visa signatur

Amd 64 3000+ @ 1836mhz. 3x512mb minne. X800xt PE AGP. Kyls med Zalman reserator 1 Plus. 80+100+120+120=420Gb hårddisk. Dual screen. Sambeställaren:)
[SwecC]Mammuten @ BF2. Min signatur är ju helt enkelt bäst :D Inte ändrad sedan 2003/2004.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av biohazard
Så detta är ett riktigt spel, fick en beta-key av en person i JUNI! Trodde det var spam email ^^

Har nog kvar emailet, men frågan är, är det värt att testa betan?

Klart det är! Bästa spelet på länge som är och kommer alltid vara helt gratis!

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Memon
Klart det är! Bästa spelet på länge som är och kommer alltid vara helt gratis!

Gratis = massa 12 åriga noobs kommer spela

kostar = äldre spelar, de flesta med lite mer än 2 hjärnceller

Vet inte riktigt om jag vågar prova LOL.

Visa signatur

Amd 64 3000+ @ 1836mhz. 3x512mb minne. X800xt PE AGP. Kyls med Zalman reserator 1 Plus. 80+100+120+120=420Gb hårddisk. Dual screen. Sambeställaren:)
[SwecC]Mammuten @ BF2. Min signatur är ju helt enkelt bäst :D Inte ändrad sedan 2003/2004.

Permalänk
Medlem

Nja tycker det fler 12 åriga noobs på dota (HoN) / CS / WoW (Vilket är svindyrt). I alla fall fler än LoL US servrarna. Det skulle kunna bero på att LoL inte är så känt än.
Kommer folket från Dota så skulle jag sluta spela direkt.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av biohazard
Gratis = massa 12 åriga noobs kommer spela

kostar = äldre spelar, de flesta med lite mer än 2 hjärnceller

Det där har ju visat sig inte stämmer sen långt tillbaka. Det märks i alla fall inte i detta spel.

Visa signatur