Voddler finns nu till OS X!

Permalänk
Medlem

Voddler finns nu till OS X!

Tänkte bara tipsa om att Voddler äntligen kommit till oss macanvändare!

http://blog.voddler.com/?p=250

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem

awsome! Nu är det bara att fortsätta vänta tills man får en invite också:P

Visa signatur

På A svarar jag B, och på C vill jag höra om frågan.

Permalänk
Medlem

Den fungerar bättre än windows klienten tycker jag

Nu kan man plocka bort windows från bootcamp! Äntligen!

Visa signatur

|MacBook|Macbook Air
Medlem i signaturgruppen hjälpsamma Appleanvändare.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Snook
Den fungerar bättre än windows klienten tycker jag

Nu kan man plocka bort windows från bootcamp! Äntligen!

Precis, mycket snabbare, snabbare laddtider och allt

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk

Hur sjutton gör folk för att få en invite till Voddler? Anmälde mig till invite-grejen för bra längesen men inte hört något än.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sprucetwig
Hur sjutton gör folk för att få en invite till Voddler? Anmälde mig till invite-grejen för bra längesen men inte hört något än.

Bredbandsbolaget De verkar dessutom ge folk med deras 100 Mbit tjänst förtur? För jag fick invite för någon vecka sedan, och jag anmälde mig 1-2 veckor innan.

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem

Har man bredbandsbolaget är det ju bara logga in i sin box och aktivera Voddler så är man igång.

Permalänk

Man skaffar bredbandsbolaget så får man en rätt fort

Permalänk

"Tyvärr" sitter jag med öppet stadsnät. Bara att vänta alltså?

Permalänk
Medlem

Ja, jag provade att titta på en film igår. Funkade bra. Men det är dåligt utbud av filmer.

Visa signatur

tack o bock

Permalänk

Hört att de går som sirap att kolla på film och vad jag förståt de så är de bara runt 1500 beta testare kan tänka mig hur de kommer gå sen .... krävs ju inte lite bandbredd liksom ....

Visa signatur

|***<SÖDER BRÖDER GLÖDER>*| http://www.bajenfans.se|*<SÖDER BRÖDER GLÖDER> *** |
|* Cornelis Vreeswijk den största svenska trubaduren genom tiderna http://www.cornelis.nu |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bajenvraket
Hört att de går som sirap att kolla på film och vad jag förståt de så är de bara runt 1500 beta testare kan tänka mig hur de kommer gå sen .... krävs ju inte lite bandbredd liksom ....

Voddler bygger på P2P/torrent-teknik så de inte ska behöva tillhandahålla så mycket bandbredd själva.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Timpa
Ja, jag provade att titta på en film igår. Funkade bra. Men det är dåligt utbud av filmer.

Voddler har ju i alla fall skrivit avtal med Disney och Paramount.

"This means that you will be able to enjoy great movies from Disney, including Touchstone Pictures and Miramax Films, and Paramount Pictures, including Dreamworks Studios."
http://blog.voddler.com/?p=245

Kommer ju troligen ta ett tag innan "alla" filmerna finns uppe. Men de är på väg i alla fall

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bajenvraket
Hört att de går som sirap att kolla på film och vad jag förståt de så är de bara runt 1500 beta testare kan tänka mig hur de kommer gå sen .... krävs ju inte lite bandbredd liksom ....

Har inte provat själv men vad jag läst (på diverse forum och bloggar) så ska det inte buffra alls i princip. Dock så krävs det ju som sagt bandbredd. Enligt Voddler själva så krävs följande:
* SD: 2 Mbit/s
* 720p: 6 Mbit/s
* 1080p: 10 Mbit/s (och Voddlers egna box...)

Övrigt så känns det bra att Voddler folket inte säger sig ha några problem med att tredjeparts-utvecklare skapar egna klienter till deras tjänst och att API-ena kommer att släppas samt diverse kod för XBMC.
Ser fram emot vanliga XBMC med stöd för Voddler på min AppleTV (som kommer att kunna spela upp 1080p material inom en relativt snar framtid). Måste bara skaffa mig bättre bredband då jag just nu endast har ~6 Mbit/s (ADSL).

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag tyckte det gick bra att kolla på film. Dock kan man inte direkt tanka något samtidigt. Iaf inte om man bara har ADSL

Visa signatur

tack o bock

Permalänk
Medlem

Buggar med 2 skärmar.

Visa signatur

Mac Pro
2x 2.66GHz Clovertown Xeon Dual Core | 2,5TB | 7GB 667MHz ECC FB-DIMM | ATI Radeon 4890 1GB OC | Logitech G19 + MX Revolution
Hell yes.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av penna_ha
Buggar med 2 skärmar.

Om du tänker på att få Voddler på din andra monitor så är det en känd bugg ifrån XBMC som blivit fixad i senare versioner. Har vi tur drar Voddler in nya patchar ifrån XBMCs versionshanteringssystem.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bajenvraket
Hört att de går som sirap att kolla på film och vad jag förståt de så är de bara runt 1500 beta testare kan tänka mig hur de kommer gå sen .... krävs ju inte lite bandbredd liksom ....

Går segt som sirap om man har sirap som ISP Med en vettig uppkoppling så är det inga problem, för mig buffrar den i ca 2 sekunder innan filmen startar, och inget mer.

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk

nu pratade ja framtiden som ja sa är de ju inte så många använder är sluten isp som har tillgång till detta och som sagt p2p teknik byggde ju joost på också de var ju som sirap och var ju 2 år sen typ så mycket har ju inte hänt sen dess iaf inte med internet vill se sen när dom slänger in alla jänkare... japanerna blir nog inga problem dom har bra uppkoppling i de landet

Visa signatur

|***<SÖDER BRÖDER GLÖDER>*| http://www.bajenfans.se|*<SÖDER BRÖDER GLÖDER> *** |
|* Cornelis Vreeswijk den största svenska trubaduren genom tiderna http://www.cornelis.nu |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bajenvraket
nu pratade ja framtiden som ja sa är de ju inte så många använder är sluten isp som har tillgång till detta och som sagt p2p teknik byggde ju joost på också de var ju som sirap och var ju 2 år sen typ så mycket har ju inte hänt sen dess iaf inte med internet vill se sen när dom slänger in alla jänkare... japanerna blir nog inga problem dom har bra uppkoppling i de landet

Förmodligen lär det vara skilda system mellan US marknaden och Europa, brukar va så de flesta löser problemen.

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk

Går inte segt som sirap här inte på BBB 8/1 adsl och Banhof 100/100

Visa signatur

Stationär: PC-K62 | i7 930 @ 2.8ghz | TRUE | Gigabyte X58A UD7 | 6 gb | GTX570 | 2x500+2x1000+320 gb | Windows 7
Server: Athlon II X2 240E | Asus M4A78T-E | 8 gb | 320 GB + 8x2TB | FreeBSD
Bärbar: Thinkpad T60 | C1S 1.6 ghz | 2 gb | 40 gb hdd | Archlinux https://www.dropbox.com/referrals/NTEzMjU3MDk

Permalänk
Medlem

Och alla är med på hur "servern" (p2p-demonen snarare, vnet) funkar och vilka rättigheter den körs med?

Visa signatur

Me fail english, thats unpossible!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tva
Och alla är med på hur "servern" (p2p-demonen snarare, vnet) funkar och vilka rättigheter den körs med?

Att det är en p2p-demon som "delar" ut det du kollat på är jag med på i alla fall men eftersom jag inte har fått någon invite till V så vet jag inte vilka rättigheter den körs med så upplys mig! user (antar att det inte är det eftersom du påpekar det här i tråden), root eller kernel?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Är det någon annan än jag som har problemet att voddler krashar i mitten av vissa filmer.... De filmer som har krashat för mig är Detension, Initial D och G.I Jane

För övrigt är det en riktigt schysst tjänst, som är snabb och bra