Permalänk

Hur mkt är datorn värd?=)

Hej ska nu sälja min dator, hur mkt kan jag få ungefär tror ni? Datorn i sign.

Tack på förhand! /Mark

Permalänk
Medlem

ca 12-15k skulle jag tro.

Visa signatur

||Fractal North XL||
Main system: Asus ROG Crosshair x670E Hero, AMD 9800X3D, 64GB DDR5 CL30, ASUS ROG Astral RTX 5090
||Nikon Z6ii, 24-200 f4-5.6|| 105 z macro f2.8||

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Vivace

Ja okej, det låter rimligt.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Markenswe
Hej ska nu sälja min dator, hur mkt kan jag få ungefär tror ni? Datorn i sign.

Tack på förhand! /Mark

I runda tal ta halva nypriset på alla komponenter (du kan kolla upp detta på prisjakt.se

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Vivace

Skulle du ge 12K för denna dator ja då är du galen, jag tror mer att den ligger kring 5000-8000:-

Visa signatur

Ursäkta Videfix va bara tvungen den va så bra. Mina regler: §1 Jag har alltid rätt. §2 Jag KAN ha fel men då inträder §1 automatiskt.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kockski
I runda tal ta halva nypriset på alla komponenter (du kan kolla upp detta på prisjakt.se

Skulle du ge 12K för denna dator ja då är du galen, jag tror mer att den ligger kring 5000-8000:-

5-8 tusen?:O

Permalänk
Medlem

5000? Grafikkorten kostar ju t.o.m mer än så.

Visa signatur

Mac Pro
2x 2.66GHz Clovertown Xeon Dual Core | 2,5TB | 7GB 667MHz ECC FB-DIMM | ATI Radeon 4890 1GB OC | Logitech G19 + MX Revolution
Hell yes.

Permalänk
Medlem

Skulle säga runt 10k, då du kör 3 x 260.

Permalänk
Avstängd
Citat:

5-8 tusen?:O

det är inga speciella komponenter i din dator

processorn ligger nypris ca 2100:- 1000:- får du då
moderkortet kostar kanske 2000:- Dock inget bra moderkort för just en quad processor 1000:- där med
Minnen nypris 890:- säljpris max 500kr
grafikkort 4500:- beggat ca 3000:- (Nu va detta baserat på 1500:- styck som nu va det billigaste jag fann på Prisjakt.se)
Nätagg 1400:- beggat ca 800:-
skärm E2400HD 2700:- beggat 1500:-

enligt mina beräkningar 8000:- Dock så kan du testa med 9000:- på blocket men du ville veta av oss som har koll och vi betalar inte mera en det jag angav.

Märk väl din sign säger inget om hårdisk osv ,så dom kan vi inte räkna på , samt så anger du inte vilket märke på respektive sak grafikkorten har jag tagit pris på ett gainward vilket jag har testat och vet att dom är bra. Sen måste du utgå från att I5an har tagit över marknaden för dagens datorköpare så ingen vill betala lika mycket för en 775 rigg.

Visa signatur

Ursäkta Videfix va bara tvungen den va så bra. Mina regler: §1 Jag har alltid rätt. §2 Jag KAN ha fel men då inträder §1 automatiskt.

Permalänk
Citat:

det är inga speciella komponenter i din dator

processorn ligger nypris ca 2100:- 1000:- får du då
moderkortet kostar kanske 2000:- Dock inget bra moderkort för just en quad processor 1000:- där med
Minnen nypris 890:- säljpris max 500kr
grafikkort 4500:- beggat ca 3000:- (Nu va detta baserat på 1500:- styck som nu va det billigaste jag fann på Prisjakt.se)
Nätagg 1400:- beggat ca 800:-
skärm E2400HD 2700:- beggat 1500:-

enligt mina beräkningar 8000:- Dock så kan du testa med 9000:- på blocket men du ville veta av oss som har koll och vi betalar inte mera en det jag angav

Okej jag förstår hur du menar, synd att delarna ska gå ner så mkt i pris, men det är väl bara sälja å se glad ut.

Permalänk
Medlem

jag hade nog kunnat hosta upp runt 8k. man får ju tänka på att folk vill tjäna på affären. så att ta över 10 blir svårt att sälja tror jag, iaf via swec. men 8k låter rimligt.

Visa signatur

Jag har en SpElDaTa

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Disclose
jag hade nog kunnat hosta upp runt 8k. man får ju tänka på att folk vill tjäna på affären. så att ta över 10 blir svårt att sälja tror jag, iaf via swec. men 8k låter rimligt.

Okej kan väl lägga ut den på blocket för runt 9 då, tänk på att det medföljer en 24" skärm + tangentbord och mus och ev högtalare.

Permalänk
Medlem
Citat:

Okej kan väl lägga ut den på blocket för runt 9 då, tänk på att det medföljer en 24" skärm + tangentbord och mus och ev högtalare.

hade jag haft pengar hade jag tatt den för 8k.

btw. vad får du för 3dmark score? vantage/06?
hur länge har den legat stabilt på 4GHz? temps osv? på grafikkorten?
har du bilder på din skapelse?

btw. på blocket kan du nog få den för lite mer. ca 10 där. men sälj den till någon som vet hur man ska använda den istället för att nån snobb unge ska sitta där med all den kraften och chata på msn. värdelöst. du vill väl endå den ska komma i rätta händer. varje gång jag säljer så tycker jag faktiskt det e ganska viktigt

Visa signatur

Jag har en SpElDaTa

Permalänk

Jag skulle sålt 2 av dina grafikkort separat och sedan lagt ut datorn för ca 7-8 papp om jag vore du. Lås dig inte endast vid vad dina komponenter "borde" vara värda begagnade, du måste även se till vilken setup man idag kan köpa för motsvarande pengar.

Visa signatur

WS: GA-P35-DS3L, E7400 @ 3,36GHz, 4x2GB PC-8500, 9800GT 512MB GDDR3, OCZ SSD 30GB, 1TB SATAII
FS: Point of View ION 330, 2x1GB PC-6400, Adaptec RAID 2405, 12TB SATAII
FTP: D201GLY2, 1GB PC-5400, 4GB CF, 500GB SATA

Permalänk
Citat:

hade jag haft pengar hade jag tatt den för 8k.

btw. vad får du för 3dmark score? vantage/06?
hur länge har den legat stabilt på 4GHz? temps osv? på grafikkorten?
har du bilder på din skapelse?

btw. på blocket kan du nog få den för lite mer. ca 10 där. men sälj den till någon som vet hur man ska använda den istället för att nån snobb unge ska sitta där med all den kraften och chata på msn. värdelöst. du vill väl endå den ska komma i rätta händer. varje gång jag säljer så tycker jag faktiskt det e ganska viktigt

Haha självklart håller med dig fullständigt, jag har inte gjort några test i 3Dmark, men processorn har legat stabil i 4ghz sen jag köpte den i juni-juli ngn gång, grafikkorten går inte över 75 c iaf=) Bilder ska jag fixa så fort jag får tag i en riktig kamera.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rosensparven
Jag skulle sålt 2 av dina grafikkort separat och sedan lagt ut datorn för ca 7-8 papp om jag vore du. Lås dig inte endast vid vad dina komponenter "borde" vara värda begagnade, du måste även se till vilken setup man idag kan köpa för motsvarande pengar.

Låter smart, kan ju iaf sälja 2 grafikkort för ca 800-1000 kr styck.

Permalänk
Medlem
Citat:

Haha självklart håller med dig fullständigt, jag har inte gjort några test i 3Dmark, men processorn har legat stabil i 4ghz sen jag köpte den i juni-juli ngn gång, grafikkorten går inte över 75 c iaf=) Bilder ska jag fixa så fort jag får tag i en riktig kamera.

låter bra! är väldigt intresserad av att se på denne. fresta mig lite så kanske har en kompis i trollhättan som kan sköta dealen såfall haha. inget e omöjligt.

Visa signatur

Jag har en SpElDaTa

Permalänk
Citat:

låter bra! är väldigt intresserad av att se på denne. fresta mig lite så kanske har en kompis i trollhättan som kan sköta dealen såfall haha. inget e omöjligt.

Hehe självklart, kan skicka ett PM när jag ordnat det.:)

Permalänk
Medlem
Citat:

Hehe självklart, kan skicka ett PM när jag ordnat det.:)

gör så!

Visa signatur

Jag har en SpElDaTa

Permalänk
Medlem

Jag sålde min dator med benq 24" skärm för 12500..
Spec:
asus p6t deluxe v2
i7 920
corsair dominator 8-8-8-24 ddr3 1600mhz
corsair 750w
haf 932
2 st Dvd brännare
900gb hdd
4870x2

Vattenkylning:
Aqua cuplex hd
Laing DDC pump
Aqua 360 radiator
2 st Fractal design fläktar
slang/västka/niplar.

Benq 2411HD 24" full hd.
tangent bord mus musmatta

Först satte jag ut 16. ingen ringde/maila.
Sen satte jag ut 15. inge ringde/maila.
sen satte jag ut 14. ingen ringde maila.
sen satte jag ut 12.500 och 1 ynka person ringde och honom solde jag till...

dödsdömt att sälja dator just nu..

Permalänk
Avstängd
Citat:

Låter smart, kan ju iaf sälja 2 grafikkort för ca 800-1000 kr styck.

om du nu är smart så läs detta :

så gå inte under 1000lappen om du nu ska käna in nått på att sälja dom löst ,det blir oftast billigare att köpa i paket så ta 1200kr löst och om dom köper båda 2 så typ 2000kr eller nått ,så gör jag affärer i allfal

Visa signatur

Permalänk
Citat:

om du nu är smart så läs detta :

så gå inte under 1000lappen om du nu ska käna in nått på att sälja dom löst ,det blir oftast billigare att köpa i paket så ta 1200kr löst och om dom köper båda 2 så typ 2000kr eller nått ,så gör jag affärer i allfal

Yes tack så mkt:)

Permalänk
Medlem

Jag kan tänka mig att köpa ett av dina 260 kort!

PM:a mig

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av darrefreak
Jag sålde min dator med benq 24" skärm för 12500..
Spec:
asus p6t deluxe v2
i7 920
corsair dominator 8-8-8-24 ddr3 1600mhz
corsair 750w
haf 932
2 st Dvd brännare
900gb hdd
4870x2

Vattenkylning:
Aqua cuplex hd
Laing DDC pump
Aqua 360 radiator
2 st Fractal design fläktar
slang/västka/niplar.

Benq 2411HD 24" full hd.
tangent bord mus musmatta

Först satte jag ut 16. ingen ringde/maila.
Sen satte jag ut 15. inge ringde/maila.
sen satte jag ut 14. ingen ringde maila.
sen satte jag ut 12.500 och 1 ynka person ringde och honom solde jag till...

dödsdömt att sälja dator just nu..

Hmm kanske ska vänta med det lite då?

Permalänk
Medlem
Citat:

De tycker jag du ska göra..

Permalänk
Citat:

Att vänta med en datorförsäljning pga att det inte är rätt läge kommer bara leda till att det kommer nya budgetvarianter som slår din dator på fingrarna och priset sjunker. Tror lite som dom sagt tidigare att sälja ut datorn med ett grafikkort och sälja dom andra 2 löst kan ge dig mest pengar, men det är ju bara spekulationer.

Permalänk
Medlem

kan med tänkta mig ett 260 PM tack!

Visa signatur

"I may be wrong, but I'm not uncertain."
Robert Heinlein, Glory Road

Permalänk
Avstängd

Är sugen på att köpa 1 ev 2 av grafikkorten, men för 1200kr som nån sa är ju ett drömpris när man får ett nytt för bara nån hundralapp mer

Permalänk
Medlem

Att påstå att den skulle vara värd 5000 kr är helt galet. Kanske om du ska sälja den till någon som är totalt insatt i att jaga billiga komponenter och som bygger och klockar datorer själv. Men varför sälja till någon som gör det?
Ta priset på någon liknande rigg som ett företag tar för liknande byggen... sen lägger du dig en bit under... eller så tar du samma pris som dom gör för en liknande rigg fast som kanske bara har 2 kort i sli. att motivera högre pris för att du antagligen har bättre kylning och är färdigklockad när du säljer till någon mindre kunnig är inte helt fel heller.
men som andra säger tror jag att omkring 12000-15000 är rimligt. Vet dock inte om någon är villig att betala 15000 för en "gammal" arkitektur.

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem
Citat:

Varför är alla här så pessimistiska när det gäller priser? Fick den här datorn såld för 5600:-, så tycker du borde få uppåt 10 iaf

Permalänk

Har en köpare på datorn i sign för 8k.. ge er nu, på blocket är allt möjligt.

EDIT: Alltså bara datorn, inte skärm eller tgb/mus/annat

Visa signatur

7800X3D / 7900XT

R.I.P PALE