[WoW] SweC World of Warcraft guild-intresse?

Permalänk
Medlem

[WoW] SweC World of Warcraft guild-intresse?

Hej, alla på SweClockers

Jag har tänkt på att börja spela World of Warcraft igen efter en 3 månaders paus. Jag ska kanske få min kusin att börja spela också, det vill säga med "Recruit-A-Friend". Okay, nu kommer vi till trådens orsak, jag och min kusin hade tänkt med att spela med andra kompisar, men dom har slutat spela World of Warcraft efter att ha blivit besvikna på Wrath of the Lich King's raiding instancer. Nu när det inte funkar så tänkte vi på att samla ihop lite svenskar, helst genom SweClockers som är villiga att kanske börja levela till 80 igen före Cataclysm. Vilken server vi ska spela på vet vi inte än, men det blir nog en RP eller Normal server, för att vi hatar när man blir gankad medans man försöker ta sig upp i max level.

Faction: Alliance

Server: Defias Brotherhood

RPPvP - Orsak; Känns som om det är det rätta valet. Har kollat igenom alla PvP servrar som är "legit". Det är alltid nå drama på båda sidorna. Kollade t. ex på "New to the server" och "Thinking about moving here"- trådar på flesta PvP servrarna jag kollade över och det började snackas skit och sådant. När jag kollade på Defias Brotherhood så var det verkligen inte så. Jag förstår att ni flesta vill spela på PvP server, men det finns dom som vill köra RP/Normal. Här kan ni köra PvP och vara i ett skönt community.

Guild namn: SweClockers

Om ni vore intresserade skulle vi verkligen uppskatta lite feedback om vad ni vill köra (faction) och om ni kände till en bra server. Vi kanske har postat detta i fel tråd, men vi visste inte om vi borde ha skrivit detta i World of Warcraft -tråden.

Members lista. SweClockers namn i svart:

Kapten Kattskit - Rolfe
Macke68 - Zafe

MvH

Heja & Karzan

PS: Vi börjar lira senast 1 December. Hans grafikkort är sönder så vi ska bara köpa en, och ingen av oss har tid under de kommande dagar. Mew konsär och prov, sådant.

Permalänk
Medlem

Jag är gärna med

Permalänk
Medlem

Om ni ska skapa guild för SweClockers då börja jag wow igen

guild namn: SweClockers?

pvp server tack. pga jag älskar gank ally.

Jag har en pally lvl 80 i darksorrow server.

Visa signatur

Ny dator, Moderkort: Asus Z170-A cpu: intel 6700k 4.8 ghz Kylare: Corsair h105 Ram minne: Corsair 16gb 2400mhz Grafikkort: Nivida Gainward 680gtx 2gb, sdd 2 st, hdd 3st, nätaggregat Evga supernova 750 watt, Chassi: Fractal arc xl

Dator fd den dog. 2008-2015 rip.

Permalänk
Medlem

Låter bra! Bara att vänta på fler som vill spela

Permalänk
Medlem

Jag är på..har 5x 80 chars att migrera..trött på min nåbbserver..:)

Permalänk
Medlem

Inte så många som är intresserade

Permalänk

im in!

Visa signatur

Life sucks, but in a beautiful kind of way.

Permalänk
Medlem

Mjo går alltid o fixa fler folk

Permalänk
Medlem

Tvivlar på det kommer fungera bra om man ska spela på en högre nivå än random heroic/10manna-lirande.

Tror det kommer gå rätt fort till att ni måste rekrytera icke-swecare och inom kort kommer det bara vara tex officerare kvar som faktiskt är från swec.

Visa signatur

Du vet att det är måndag när du upptäcker en landmina i din frukost. - Garfield

Permalänk
Medlem

Jag skulle kunna tänka mig att hänga på. Föredrar dock Pvp-servrar

Edit: Allra helst med high population. Riktigt tråkigt att spela på en server med för få spelare

Permalänk
Medlem

Do it, Balnazzar är servern att spela på!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Twiggeh
Tvivlar på det kommer fungera bra om man ska spela på en högre nivå än random heroic/10manna-lirande.

Tror det kommer gå rätt fort till att ni måste rekrytera icke-swecare och inom kort kommer det bara vara tex officerare kvar som faktiskt är från swec.

Det må bli så. Vi får väl se, det kanske stannar vid 10 man normal/heroic med bara SweClockers användare. Om det blir så och folk tröttnar, då kanske vi tar en drastisk åtgärd och införskaffar oss lite andra svenskar. Men, om det händer så är det majoriteten som bestämmer.

Desto fler vi får härifrån, desto lättare blir det. Ser att ganska många är intresserade, jag och Heja hoppas på att få fram flera före vi börjar spela igen. Datum är inte satt än, men Heja är lite sjuk just nu så har inte pratat om det.

Angående saker som TeamSpeak/Ventrilo och guild hemsida fixar vi senare.

Peace out - H & K

Permalänk
Medlem

Fan vad skönt det hade varit tbh ser mycket framemot det .
Har nu powerlvlat min priest till 65 orkar seriöst inte lvla om på en annan server .

Så vilken server är plannerad just nu?

Permalänk
Medlem

jag e med

Permalänk
Medlem

Som sagt, server är inte bestämt. Men det lutar mot en PvP server. Ska göra en liten forskning kring dom mest omtalade servrarna som har en stabil Alliance & Horde population. Efter vi har bestämt server så blir det nog bara att bestämma vad för faction och vad man vill spela för något.

Peace - H & K

Permalänk
Medlem

Okay. Jag gjorde lite sökning:

Bloodfeather [PvP - Population; ~normal] - Alliance har en "upper hand".
Burning Legion [PvP - Population; ~full] - Ganska jämnt mellan Alliance & Horde.
Kazzak [PvP - Population; ~full] - Ganska jämnt, men skulle nog säga Horde.
Ravencrest [PvP - Population; ~full] - Skulle nog säga att Alliance har en "upper hand".

Hittade bara dessa, ska nog leta lite mera ikväll.

Peace - H & K

Permalänk
Medlem

Jag kan hänga på att slö spela lite på nån server, helst dock inte PvP.

Visa signatur

AMD Phenom II X4 965 3.4Ghz|XFX HD5850 1Gb|A-Data DDR3 4GB (2GBx2)1600Mhz Game Series,CL9, PC3-12800|Corsair TX650|320GB Samsung Spinpoint F1 T HD322HJ|

Det är svårt att leva, det är svårt att dö, det är svårt att skita i meterdjup snö.

Permalänk

Har en 80 Paladin på Shattered Hand (i princip Svensk server), han är human för tillfället men kan tänka mig att migrera/byta faction om det blir nåt

Visa signatur

Lancool PC K-62 - i5 2500k@4,2 - MSI GTX 980 - 850 EVO 500GB

Permalänk
Medlem

Macke68, flesta ville lira PvP, så det blir nog det.

Brainfreeze, före jag slutade spela World of Warcraft levelade jag min Horde Shaman där. Jag gillade inte alls stämningen. Det var liksom små grabbar med ett "wtfomgpown" vokabulär. Man kunde inte göra några heroics om man inte hade [Epic] achievement. Det ända sättet jag gearade upp var att mina guild kompisar hade kontakter och fick in mig i VoA & Naxxramas grupper genom att ljuga och säga att jag var deras alternative character. Jag vet dock inte hur det är på alliance sidan. Är det samma sak?

Permalänk
Medlem

Har varit på G många gånger innan. Börjar med en rätt ok uppslutning, många trillar av efter vägen, en del kanske något max-lvl men så går det en månad till så är alla tillbaka på sina gamla mains på andra servrar igen.

Visa signatur

Scenery och flygplansutvecklare till X-plane 11 och FS2020
Besök gärna Flightsim Sweden på: https://discord.gg/QcWHZ2Q

Permalänk
Medlem

Tänkte bara tipsa om att inte ta kazzak, har varit där en sväng och för de första är servern asseg men det är tack vare den höga populationen så klart och sen tyckte jag att stämningen generellt inte ligger på topp där. Ganska taskig attityd generellt sett.. Visst jag var där inte mer än lite mer än en månad men jag hann med en och annan pug samt guildet jag var i vid det tillfället.

Var väl inga större problem att komma in i pugs då där e gott om folk men som sagt, servern är snorseg.. Själv lirar jag numera på azjol nerub och den är inte överknökig direkt och kan vara lite drygt att hitta pugs ibland. Jag hade nog rekommenderat en server som ligger mittemellan gällande population. Finns inget drygare än serverlagg när man försöker få ner hardmodes etc eller bara farma saker.

Permalänk
Medlem

Wooe, det är sant. Har sett flera sådana trådar. Jag kan inte lova något och säga "Nej, det kommer inte hända här. Alla är jätte pigga och vill spela mig oss!", för om jag säger det så ljuger jag bara. Vi kommer att spela så långt det går. Jag hoppas vi kommer upp till max level tillsammans och har kul med end-game.

TndB, tack för att du sa det. Stryker nog Kazzak från min lista nu.

Peace - H & K

Permalänk
Medlem

Lutar sig även mot Darksorrow nu. Läste igenom lite och kändes lite välkomnande. Inte så jätte populated, men har ganska bra PvE guilds. Ni som vill lira, kolla igenom dessa servrar och tänk över vilken ni vill spela på, blir en omröstning senare.

Burning Legion
Darksorrow
Ravencrest

Peace - H & K

Permalänk
Medlem

Tarren Mill är en trevligt server annars, börja precis levla en priest där Alliance då.

Visa signatur

9800X3D - 4090 FE allt vattenkylt.

Permalänk
Medlem

Kör på Defias brotherhood, rppvp och bra community.

Permalänk
Medlem

Haziza, jag ska kolla upp Tarren Mill lite.

Kapten Kattskit, jag tror inte folk vill köra RPPvP. Vi får se hur det utspelar sig.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zithos
Macke68, flesta ville lira PvP, så det blir nog det.

Mjo det verkar ju onekligen så, ja ja, håller koll på tråden iaf, får se hur det blir.

Visa signatur

AMD Phenom II X4 965 3.4Ghz|XFX HD5850 1Gb|A-Data DDR3 4GB (2GBx2)1600Mhz Game Series,CL9, PC3-12800|Corsair TX650|320GB Samsung Spinpoint F1 T HD322HJ|

Det är svårt att leva, det är svårt att dö, det är svårt att skita i meterdjup snö.

Permalänk
Hedersmedlem

*poll reset och redigerad* på begäran av TS

Visa signatur

Samlingstråd om SSD/HDD | PC:amd ryzen 9 5900x, 64gb, nvme SSDs | Silverstone ft03 svart | Seasonic x460FL Server:Intel, 8GB, 20+TB,Ubuntu | Kamera:Canon 5d mk4 oj vad gammal länk MySpace

Permalänk

Är lätt intresserad av att joina.

För mig spelar det ingen roll ifall det är pvp/rp pvp eller normal.

/ T

Permalänk
Medlem

Hoppas det blir Tarren Mill iaf Hade vart trevligt flera trevliga folk. Levlar iaf vidare då

Visa signatur

9800X3D - 4090 FE allt vattenkylt.