[WoW] SweC World of Warcraft guild-intresse?

Permalänk

Skulle bara föreslå att nån av er "drivande" bör tala med nån inom SweC så det är ok att ta deras namn som guildnamn. Vet själv hur man skulle reagera ifall ett gäng randoms plötsligt tar ens organisationsnamn utan ens tillåtelse. Bara ett tips från coachen.

Visa signatur

Define S | Seasonic Focus Plus 850w | Asus TUF Gaming X670E-PLUS | AMD 7800X3D + Noctua NH-D15 | 2x16GB GSkill DDR5 6000Mhz | Asus RTX 4070 TUF OC | Samsung 980 PRO 2TB | iFi Audio Zen Dac Signature + iFi Audio Zen Can Signature 6XX Amp | Sennheiser HD650 + Elgate Wave:3 | Samsung Odyssey OLED G8

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Augustini
Skulle bara föreslå att nån av er "drivande" bör tala med nån inom SweC så det är ok att ta deras namn som guildnamn. Vet själv hur man skulle reagera ifall ett gäng randoms plötsligt tar ens organisationsnamn utan ens tillåtelse. Bara ett tips från coachen.

Eller gratis reklam

Visa signatur

ASUS Maximus III Formula || Intel i5-760@4.0Ghz || Noctua NH-D14 || Gigabyte GTX480 || 2x1TB sataIII raid0 || Corsair Dominator 1600Mhz@1800Mhz || Sound Blaster X-Fi Titanium - Fatal1ty Champion Series || Corsair HX850W || Logitech Z-5500 || AOC 619VH 26" || Obsidian 800D || Logitech G19 || Razer Copperhead 3G ||

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hunt3r
Som Frankoz, vad kör ni för sida då? Ska se till o logga in på Defias så fort WotLK kommer i lådan. Tänkte även passa på att fråga om det är någon mer än jag som kommer rerolla o köra från scratch? Eller migrerar ni gamla chars? Till sist, någon speciell sorts klass ni behöver? Är öppen för att pröva vad som helst.

Vi kör alliance.

Som det ser ut nu så har vi bara dps spelare, så om någon vill lira tank eller healer så vore det kanon.

Det är lite dåligt med folk just nu, men det finns någon som rerollar iaf... Ts som för övrigt inte är aktiv i guilden än, skulle väl rerolla står det tidigare i tråden.

/ T

Permalänk
Medlem

En fråga till här: har även vänner på Shattered Hand EU PvP, kan jag med samma konto vara på två servrar? Alltså inte samma karaktärer givetvis, utan bara samma konto. Vill alltså kunna lira med både er på defias brotherhood rppvp och mina andra kompisar på Shattered Hand med samma konto, går detta?

När det gäller healers, hade tänkt köra en Shaman och satsa på tailoring o enchanting. Alternativt en Druid och skinning och leatherworking, får se vad som finns behov utav. Båda är ju hybridklasser så kan anpassa build efter behov.

Permalänk
Medlem

Jajemen går utmärkt att bara starta en ny på en annan server, jag har massor av karaktärer utspridda på olika servrar även om jag nu bara spelar på Defias.

Vi kör ju mest för att ha kul och ha lite folk att skoja med när vi levlar, så kör på den klass du tycker verkar roligast. När vi väl kommer upp i level och ska börja köra instanser så löser det sig.

Jag har en paladin på lvl80 och en druid med resto specc på väg till lvl80, jag kommer köra med den som behövs när vi kör instanser sen.
Druiden är dual talent speccad och tanken är att paladinen ska bli det sen med. Jag tycker det är värt 1k g bara för att kunna variera sig lite

Permalänk
Medlem

När jag körde pre tbc testade jag pala, warrior och warlock, tänkte att det skulle vara kul att testa lite nytt nu. Skickar tell när jag väl fått WotLK och patchat upp allt.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Lirar inte WoW nå mer men ska nog börja med nya expansionen då den kommer, troligtvis levla upp en Worgen med brorsan. Men kanske tar och miggar min Paladin till eran server och joinar i så fall..

Har gear för alla specs, men den börjar bli lite kass nu. Innan 3.1 var det bästa man kunde ha iaf.

Visa signatur

Antec Twelwe Hundred | Asus M4A78-E | Phenom 2 x4 940 Black Edition, Corsair H50 Hydro | Sapphire 5870 1GB Vapor-X | Fractal Design 650W | Kingston 4GB 800MHz DDR2 | Samsung SyncMaster P2450H | Apple iPhone 3GS 16GB | Sony PlayStation 3 Slim 250GB

Permalänk
Medlem

Ja men som sagt tidigare specc och gear spelar mindre roll, vi levlar lite små seriöst och snackar skit i guildchatten.. Du är så välkommen så

Permalänk
Medlem

En fråga här, håller på och installerar och patchar wow och stött på problem. Första problemet är att när jag patchat klart och installerart klart och ska spela får jag upp fel #112. Postade detta i den stora wow-tråden men inte fått något svar om det så tänkte fråga om ni kan något om detta. Försökt installera om det utan att det löst problemet, så om ni kan något om detta posta gärna.

Nästa problem jag har är att jag kan inte merga mitt konto med Battle Net av någon anledning eftersom Battle Net inte godkänner mitt kontoid och lösenord för WoW trots att det är det jag loggat in med och patchat med. Utan att kunna fixa in kontot med Battle Net blir det ju svårt att kunna få igång WoW efteråt. Någon mer som vet något om detta får gärna hjälpa mig med detta tack.

Permalänk
Medlem

Ingen aning, har du kikat i det officiella forumet om det är fler med liknande problem? Jag fick inte upp nå vettigt när ja googla det heller.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kapten Kattskit
Ingen aning, har du kikat i det officiella forumet om det är fler med liknande problem? Jag fick inte upp nå vettigt när ja googla det heller.

Enda lösningen jag hittat som skulle kunna funka är att ringa supporten, men den har stängt på helgerna, så måste vänta tills imorgon då. Suck... Aja bara det löser sig så får man väl stå ut några dagar med att vänta helt enkelt.

Permalänk

Ingen planering på servern Talnivarr?

Är många polare inklusive jag som har 80chars som villl joina.

Visa signatur

DunderdatorN ZOMFG:

Intel core 2 duo E6600 2,4ghz @ 2,8Ghz | XFX Radeon 4850 "XXX" | Creative fatality | 1500gb HDD 7200rpm | 2gb corsair 800mhz | Intel bad axe 2 mobo | 12890p i 3Dmark06

Permalänk
Medlem

Tjenare, installerar det nu igen ,inte spelat det sen i början av sommaren.

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Har inga planer på att joina, men vill ni ha en bra server o lira på kan jag starkt rekomendera jaedenar, har utan tvekan den bästa playerbasen jag sett bland dom servrar jag spelat på. Har nu alla mina chars där på horde sidan, förutom en DK pga en DK per server restriction.

Om ni inte bestämt er för en server så e det min rekomendation iaf.

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X // Corsair iCue H150i RGB PRO XT // G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB (2x16GB) 3600Mhz CL16 // ASUS GeForce RTX 3080 12GB TUF GAMING OC // Asus Tuf Gaming x570 Plus // PSU: Corsair RM750W v2 // Chassi: Lian Li PC-O11 Dynamic // Keyboard: Weikav Stars75 // Mouse: Redragon M686 // Display 1: Philips 34M2C6500 // // Display 2: Dell S3422DWG // Cam: Nikon D7500 //

Permalänk
Medlem

Fortfarande inte hittat någon lösning på problemet med Merge-grejen, får prata med supporten igen, nu kan man i alla fall betala. Märks var Blizzard har sina prioriteringar^^

Har ni någon hyffsad uppfattning om vad för klasser det finns i guilden nu? Vore intressant och veta om det är något som behövs sedan när man väl får igång allt och kan börja spela igen.

Permalänk
Medlem

Har nu äntligen fått igång allt och startat en Shaman. Hade iofs föredragit Horde, men men nu är det som det är. Heter Blazur på servern och inte sett några av er listade online ännu. Ni får gärna skicka mig tell när ni kan och invita mig. Kommer spela ganska mycket nu under ledigheten här så bör kunna lelva upp ganska fort, kan ändra spec allt efter behov och håller på och läser på hur man bäst spelar shaman. Tycker hybrider är roligast att spela då man inte blir så låst till just en roll.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av milkacid
Do it, Balnazzar är servern att spela på!

Haha, kör på balnazzar. SKIT SERVER.
Vad heter du? Horde/alliance?

Visa signatur

"Tvångsmata dig med nitroglycerinkabbare"

Permalänk
Medlem

Vi kör som sagt på defias brotherhood som alliance nu och alla är så välkomna. Vi är bara några stycken men vi har kul endå. Vi som kör har kommit igång lite så vi hjälper gärna nya spelare på servern. Vi är mellan 21-38år för tillfället om någon undrar.

Till er som vill köra ren pvp server vill jag gärna förklara lite om RPPvP. Det är exakt samma regler som en vanlig PVP server förrutom att det är schysstare community, hur ofta anordnar folk t ex world pvp events på vanlig server? Jag rollspelar inte men kan gärna stanna upp utanför cathedral of light eller Darkshire och lyssna på dom som gör det, rätt kul faktist. Sen är det givetvis så att dom är hårdare på namn dvs nick som "lingondricka" hör inte hemma här

Bara och skicka ett tell för invite till:
Rolfe/GÖtar
Dragaana/Hohner
Blazur
Zalssa

Permalänk
Medlem

Jag joinade igår...
Bolme heter jag.

Visa signatur

Homer Simpson: "Internet! Is that thing still around?"

Continuously updating

Permalänk
Medlem

Verkar onekligen väldigt intressant. Har inte spelat på ett tag, men ska göra en karaktär för skojjs skull
Skulle vara kul att hoppa i ett heltsvenskt gille och köra om på nytt, särskilt på alliance sidan då jag kört horde så mycket sedan release!

Funderar ännu på klass

Visa signatur

Tidigare använt ilsken som användarnamn.

Permalänk
Medlem

Du är hjärtligt välkommen

Permalänk
Medlem

Bara undrar, så kom denna guild igång faktiskt? ^^ Hur ser det ut just nu med medlemmar och aktivitet? Jag ville inte köpa ny månad och sedan börja lira förut om den skulle bara "dö ut" vilket de brukar ofta göra.

Visa signatur

Gaemer Addicted!

Permalänk
Entusiast

Nordrassil Skulle vara nice att lira med den guilden på Nordrassil är en bra server och bra folk :] Skulle gärna hoppa in i guildet med min Death knight

Visa signatur

PC: AMD Ryzen 9 3900X - Asus STRIX B550-F - G.Skill 3200MHz 4x8GB - AMD RX 5700 XT 8GB - Intel 730 240GB - Intel 530 480GB - AX760 Platinum
Kringutrustning: Dell S2721DGFA - Dell U2515H - Logitech G603 - Ducky Shine3 MX Brown - Sennheiser HD558/Game One

- Feedback - Kontakt - Regler -

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av we_man1
Bara undrar, så kom denna guild igång faktiskt? ^^ Hur ser det ut just nu med medlemmar och aktivitet? Jag ville inte köpa ny månad och sedan börja lira förut om den skulle bara "dö ut" vilket de brukar ofta göra.

Jodå guilden är i gång och vi spelar för fullt. Mig vetligt är det inga planer på att bli en "månadsslända" utan satsa mer seriöst. Problemet just nu är ju bristen på medlemmar, alla är välkomna som sagt.

Dessutom tycker jag det är konstigt att folk kan föredra pvp framför rppvp? Samma sak ju fast fördelen med rppvp är att det är seriösare människor där. Visst dyker väl alltid upp nån idiot, men överlag föredrar jag rppvp framför vanligt pvp.

Som sagt, alla nya medlemmar är hjärtligt välkomna

Permalänk
Medlem

ok, nå det är ju trevligt att den är fortfarande igång :). Hur många medlemmar är det just nu då? Och är det många som håller på levla från 1 upp eller är alla gamla level 80 karaktärer som transfer? Samt någon som är sugen på RAF isåfall?

Visa signatur

Gaemer Addicted!

Permalänk

Hur är det med ganking på rp-pvp servrar, förekommer det mycket? Tex utanför ingången ICC å så?
Är rätt sugen på att köra på en RP server men flyttade från en PvP server till en PvE när WotLK släpptes bara för att slippa all meningslös ganking...

Visa signatur

Dator [ MacBook Pro 13" late 2016 nTB | Core i5 6360U | 8GB RAM | 256 SSD ]
HTPC [ Apple TV (4th gen) 32GB ]
Mobil [ Nexus 6P 32 GB ]

Permalänk
Avstängd

La av en månad innan Icecrown men är bra sugen igen. Är arbetslöst och har inget att göra om dagarna. Dock orkar jag inte från level 1 igen och min 80 har jag inte mycket jag kan göra med förutom att raida Icecrown och döda mount bossen i Karazhan och tiger bossen i ZG varje reset. Fasen vill inte sitta och raida 4 timmar per kväll igen. Vet i fasen vad jag ska göra faktiskt.

EDIT

Nu kom jag på en sak =D

http://eu.wowarmory.com/character-sheet.xml?r=Bladefist&n=Psy...

Den har jag ju också. Kanske man skulle föra över och joina er med. Vad tar dom för en transfer och hur lång tid tar det?

Visa signatur

Cyrix 686 - 166MHz, ASUS P5S-VM, 64MB ram, Matrox Mystique 4mb + Orchid Righteous Voodoo 2 3DFx 12MB 2x SLI, Quantum Fireball 1.28Gb, Quantum Bigfoot 6GB, Creative Soundblaster AWE32 8mb, 3Com 3C509B-TPC 10Mbit, Mitsumi CD-ROM 6x.

Permalänk
Medlem

Det kostar väl runt 20EUR har jag för mig, och tiden beror väl på. Fast det har varit för mig runt 1 timme till max 6 timmar att transfer.

Visa signatur

Gaemer Addicted!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av aVaTar
Hur är det med ganking på rp-pvp servrar, förekommer det mycket? Tex utanför ingången ICC å så?
Är rätt sugen på att köra på en RP server men flyttade från en PvP server till en PvE när WotLK släpptes bara för att slippa all meningslös ganking...

Mindre än på PVP och det är långt ifrån lika många CCare i STV.
Jag klarade mig genom STV utan att bli CCad en enda gång, men hade en rogue i heirlooms som ständigt mobbade mig men åkte på stryk hela tiden.
Dock på den gamla goda tiden på PVP server var det rätt ofta jag fick logga in med min warlock och spöa skiten av alla CCare som trodde dom hade ett par kulor.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken