Permalänk
Medlem

Snyggt bygge. Gör min ännu mer sugen på att skaffa en HTPC.

Hur är det med tempen på HDD:n??
Försökte själv hänga upp min WD-disk i chassit för att den lät så jävligt och fick hela chassit i resonans. Tempen gick över 50 grader under användning!! Även innan jag hängde upp den var den minst 10 grader varmare än min samsung trots att båda låg ungefär mitt framför en fläkt.
Har en fläkt upphängd precis över WD-disken nu. Jobbigt med en extra fläkt, men jag slipper det värsta oväsendet iaf. och slipper bränna disken.

Permalänk
Medlem

Jäkligt nice... men även det riktigt fina kan göras bättre och har därför ett par förslag:

1. Byt ledden mot en gul/orange som är mindre synlig (behövs det verkligen en led?)

2. Skaffa kabellister så kablar kan gömmas undan snyggt... strama uppspikade kablar i alla ära men ikke synliga är ändå snyggare.

3. Skaffa lite "trä-film" och modda högtalarna.

4. Kanske inte går men jag tycker nu de där fula grå lådorna ovanpå borde komma in i ett skåp de också, de förstör helhetskänslan. Kan bli lite klurigt med fjärrkontrollen men finns fina rökfärgade skivor man kunde modda in i luckan.

Visa signatur

AMD R7700/ASRock X670E/GSkill 32GB DDR5 6000cl32/XFX RX6800/Kingston Fury 2TB NVMe/Corsair RM850e
KIDS: i7 4790K/16GB/GF1070Ti/1TB NVMe #2: i7 4790K/16GB/GF970/1TB SSD
CLUB: i5 6600K/16GB/GF980/1TB SSD #2: i7 2600K/16GB/GF680/256GB SSD #3: Q9550/4GB/GF770/500GB SSD
HTPC: E8400/4GB/R4600/2TB HDD SONY VAIO: i3 2310M/6GB/R6470M/500GB SSD
AMIGA A4000/PPC, A4000/060, A1200/060, A600/030, A500/020, A1000 etc.

Permalänk

Måste säga att tv hörnan var lite läcker Inte lsut och länka lite bilder på hur tv rummet ser ut i övrigt?

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Var länge sen jag orkade logga in för att rösta.. men det här var grymt snyggt! Har också funderat på att göra något liknande - gömma datorn.
en tia!

Permalänk
Medlem

Du är saknad i matsalen på Uddetorp

// Calle

( inte mitt konto )

Permalänk
Medlem

Grymt!

Visa signatur

NR200P | 2xNF-A12x15 | SF1000L | STRIX B450-I GAMING | 5800X3D | NH-U12S | 32GB LPX 3600 MHz | RX7800XT PULSE

Permalänk
Medlem

roligt

Visa signatur

InMortumVeritas

Permalänk
Medlem

detta va skit snyggt helt klart enkelt, men välgjort!

Visa signatur

Jag har en SpElDaTa

Permalänk
Medlem

riktigt snyggt! 10P lätt!

Visa signatur

Intel C2D e8400@4,0 Gigabyte GA-EP45-ds4 3gb hyperx 8500@.nVIDIA 8800GT . 1 TB sataII.Acer Aspire s3. i5. 320gb hybrid. 4 gbram.iMac 27" i5 2.8 . 3 tb. 12 gbram. hd57xx

Permalänk

Länge sen man såg detta fina bygge. förresten hur får grejorna Ström. Internets och Tv?

Det andra går ju köra trådlöst men Strömmen? kablar i väggen?

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Tack för alla snälla kommentarer, det sitter ett 4 vägs uttag bakom HD-boxen, syns bara om man är över 1.80 och tittar i en viss vinkel sen är alla kablar instoppade i kabellistor (kan inte bila upp väggen när man bor i en hyreslägenhet).

Permalänk
Medlem

Väldigt bra hantverk, inget att tala om. Samt originellt och kul galleri. Dock föll inte resultatet mig i smaken, för mycket trä ( har inget emot trä men helheten gav mest ett konstigt intryck) Gillar liksom inte hur centerhögtalaren och tv:n s former spelar mot varandra när de sitter så tätt. Oval mot ren rektangulär botten, samt högtalarnas större djup som får dem att sticka ut mer från väggen än tv:n. Inte heller högtalarnas färg med fejk trä mot äkta trä matcha så bra i mitt tycke samt att det känns för mycket träslöjds projekt över det hela. Har väll inte varit nåt större fan av swedx trä teve genom åren heller.

Men det är mitt tycke, hantverket och idéerna går inte att klaga på och det är bara att berömma fint genomfört projekt även om inte designen föll mig i smaken. Dock vet jag hur svårt det kan vara att genomföra sådana här projekt även i mindre skala så beröm skall du allt ha! Kul med fräscha idéer, även om min smak kanske är lite plastigare än din

Permalänk
Medlem
Skrivet av pacman_sweden:

ser ganska fint ut:) Jag brukar inte gilla sånna här ghetto mods men det här var faktiskt snyggt

Inte för att jag förstår hur det här är en Ghetto-mod. Ghetto-mod brukar väl innefatta silvertejp, fula stripes, dioder och allmänt ickeanpassade konstruktioner? Det här är enligt mig hantverk.

10P

Visa signatur

He who fights with monsters should look to it that he himself does not become a monster. And if you gaze long into an abyss, the abyss also gazes into you.

Permalänk

Gillar konceptet med ett hopkok av diverse överblivna komponenter! 8 poäng bjuder jag på

Permalänk
Medlem

Fyfan vad snyggt 10 poäng hundra gånger om!

Visa signatur

Intel i9 10900K | H150i PRO XT | Asus Rog Strix Z490-E Gaming | Asus Strix 3090 OC | G.Skill Trident Z Royal 4x8GB 3600MHZ CL17 | Corsair Force MP600 1TB | Asus Rog Swift PG278QE | EVGA Supernova T2 1600W

Permalänk
Medlem

Detta måste vara det, estetiskt sett, mest otilltalande jag någonsin fått uppleva på sweclockers galleri.

Visa signatur

Motorola 68020 @ 42Mhz, AGA Grafik, 2MB RAM, 8MB Fast RAM, 2GB eMMC

Permalänk
Medlem

Jag har likadan tapet! Det har du gjort riktigt bra, personligen hade jag nog slängt på lite färg men Tummen Upp!

Visa signatur

(>^.^)> Datorn: B450 - Ryzen 7 3700X - GTX 1070 - 16GB 4000MHz <(^.^<)

Permalänk
Medlem

Du gillar trä ser jag

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Permalänk
Avstängd

Äkta hantverk Älskar det!

Visa signatur

PNY GTX480 OC+
1055T@ 3,8ghz+ NH-D14