Permalänk
Medlem

Får tacka för kommentarerna

MooDHooDs: Mjaa lite jobbigt när man står och pissar men annars når man bra

Visa signatur

Dator: Antec P183, ASUS M4N72-E, AMD PhenomII X4 940 3GHz BE, 4GB DDR2, Gigabyte GeForce 260+
Kamera: Canon 80D, 10-22/3.5-4.5, Tamron 90/2.9 Macro, Speedlite 430EX II
Media: Playstation 4, Google Nexus 6p

Permalänk
Medlem

Riktigt nice lägenhet, Elite. Har du det så städat hela tiden?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Elite
Får tacka för kommentarerna

MooDHooDs: Mjaa lite jobbigt när man står och pissar men annars når man bra

Varför ska man ha papper när man pissar?

Visa signatur

"Tvångsmata dig med nitroglycerinkabbare"

Permalänk
Citat:

Fin lägenhet!

Vart köpte du tavlan du har i sovrummet?

Visa signatur

[u]Mer CO-OP åt folket[/u]
Macbook 2.0GHZ alu

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av artiq
Riktigt nice lägenhet, Elite. Har du det så städat hela tiden?

Nje det kan jag väl inte påstå, passade på att ta kort efter en storstädning

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gunvald Larsson

För att inte gå runt och lukta piss?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av orka_krull
Vart köpte du tavlan du har i sovrummet?

Ikea.

Visa signatur

Dator: Antec P183, ASUS M4N72-E, AMD PhenomII X4 940 3GHz BE, 4GB DDR2, Gigabyte GeForce 260+
Kamera: Canon 80D, 10-22/3.5-4.5, Tamron 90/2.9 Macro, Speedlite 430EX II
Media: Playstation 4, Google Nexus 6p

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gunvald Larsson

haha, fan vad fräscht!

Visa signatur

Lian Li O11D Dynamic Mini || MSI MEG X570 Unify || Ryzen 5600x || MSI 3080 Suprim X || 2x8 GB PC 3600 HyperX || Corsair SF750 Platinum 750W || 2x SN750 NVMe 1TB

Permalänk
Citat:

Har nog inte postat här, tog lite bilder på lägenheten igår. En 2a.

Helvete vad nice! Om man ska klaga på någon liten skitgrej så skulle väl det vara att din datorskärm inte sitter på väggen

Visa signatur

(\__/)
(O.o)
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Enkronan
@liv&helvete: riktigt fint och stilrent.:)(Y):D

Tackar.

Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 samt en hängiven spöksamlare på hobbybasis 365 dagar om året
• GreeniX 800 G4 SFF i5 | Intel Core i5-8500 | 16GB | GeForce RTX 3050 6GB | 500 GB NVMe SSD | Windows 11 Home
• ASUS M52AD-NR001T | Intel Core i5-4460 | 8GB | Nvidia GTX 960 | Windows 10

Permalänk
Medlem

Mitt sovrum. Ganska nyinflyttad så resten av lägenheten är för tillfället inte så intressant att se, hehe.

Tapeterna ser förjävliga ut, ska tapetseras om inom snar framtid.

Visa signatur
Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NysoO
Mitt sovrum. Ganska nyinflyttad så resten av lägenheten är för tillfället inte så intressant att se, hehe.

Tapeterna ser förjävliga ut, ska tapetseras om inom snar framtid.

Jävla sjysst!

Riktigt hemtrevligt och mysigt.

Permalänk

Definitivt bland de finare studentrum i Ryd jag har sett!

Bra där NysoO, golvet gör ju sig bra också

Permalänk
Medlem

Tack båda, kul att höra

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Har en precis lika dan sänglampa, mycket praktisk.

Visa signatur

Corsair 450 W, Gigabyte GA-P35-DS3, Intel E2160 @ 3 GHz, HD3870, 250GB S-ATA, Corsair DDR2 2046Mb Twin2X 6400
"Redan de gamla grekerna trodde sig leva i nutiden."

Permalänk
Hedersmedlem

NysoO väldigt schysst rum där. Fattar inte hur folk kan vara så duktiga på att inreda. Mitt rum ser ut som skit. Jag har ju inte ens tapeter. Vet inte vad som sitter på mina väggar, färg kanske?

Finns det nån tävling för snyggaste rummet i Ryd? Måste finnas en del både dåliga och bra.

Permalänk

Den tävlingen skulle jag vilja se, kan dock inte delta själv eftersom jag håller till utanför Ghettot... Ska försöka fixa någon bild hit snart dock!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Shimonu
NysoO väldigt schysst rum där. Fattar inte hur folk kan vara så duktiga på att inreda. Mitt rum ser ut som skit. Jag har ju inte ens tapeter. Vet inte vad som sitter på mina väggar, färg kanske?

Finns det nån tävling för snyggaste rummet i Ryd? Måste finnas en del både dåliga och bra.

Väggarna får ju inte se ut hur som helst heller. Är dom alldeles för risiga så tror jag hyresgästen har rätt till nya tapeter.
Hur som helst så ingick det med inflyttningen att man skulle få ett rum omtapetserat gratis.

Skulle vara kul med en sådan tävling

Visa signatur
Permalänk
Avstängd

Hur visste du det var i Ryd?

Visa signatur

Cyrix 686 - 166MHz, ASUS P5S-VM, 64MB ram, Matrox Mystique 4mb + Orchid Righteous Voodoo 2 3DFx 12MB 2x SLI, Quantum Fireball 1.28Gb, Quantum Bigfoot 6GB, Creative Soundblaster AWE32 8mb, 3Com 3C509B-TPC 10Mbit, Mitsumi CD-ROM 6x.

Permalänk
Medlem

Tråkigt som jag själv tycker det är till trots; minhembio.com-länk!

Är för lat för att ladda upp bilder igen

Visa signatur

Bleak

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mr.zojjz

Fint som fan

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mr.zojjz

Riktigt fint, dock känns det lite tveksamt med den sängen. Det finns ju vissa begränsningar med den låga takhöjden om man har hittat någon trevlig tös på krogen ect. =/

Visa signatur

"If you are really extreme, you never let informed facts or the scientific method hold you back from your journey to the wrong answer." (jayhall0315)
Celeron 352 @ 7822.8mhz 50k Vantage 40k 3Dmark06

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Evil_AnAnAs
Riktigt fint, dock känns det lite tveksamt med den sängen. Det finns ju vissa begränsningar med den låga takhöjden om man har hittat någon trevlig tös på krogen ect. =/

Tack till bägge ovanstånde, och ja du har rätt med höjden.. Soffan finns ju tillgänglig men det blir ju inte riktigt samma sak. >< Tyvärr var det den enda lösningen som gjorde att jag fick plats med allt. Och jag kan lova att jag vände och vred på varenda möbel : /

Visa signatur

Bleak

Permalänk
Medlem

Länkar till minhembio också,

då jag är på mobiltelefonen

www.minhembio.com/redFLip

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Medlem

Bor i en student-etta på 22 kvm i Lund. Just nu är jag relativt nyinflyttad så jag har de möbler jag har kunnat få tag på, men efter nyår ska det bli en sväng till Ikea och då kan det se ut såhär (gjort i Solidworks):

Bild 1, Bild 2

Det här är bara den möblerbara delen på ca 18 kvm - genom dörren i nedre högra hörnet finns kokvrå och toalett på totalt ca 4 kvm.

Visa signatur

Mvh Johan

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lakanman
Hur visste du det var i Ryd?

För att lägenheter på Ryd kanske ser ut sådär

Visa signatur

AMD Athlon xp 2100+ | Asus A7M266 | 512 DDR | GeForce3 | 40 GB Hdd | DVD Plextor 16X

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lunait
Bor i en student-etta på 22 kvm i Lund. Just nu är jag relativt nyinflyttad så jag har de möbler jag har kunnat få tag på, men efter nyår ska det bli en sväng till Ikea och då kan det se ut såhär (gjort i Solidworks):

Bild 1, Bild 2

Det här är bara den möblerbara delen på ca 18 kvm - genom dörren i nedre högra hörnet finns kokvrå och toalett på totalt ca 4 kvm.

klaustrofobiskt litet det där

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av J0hAnN48
klaustrofobiskt litet det där

Jodå, jag vet. Men det går bra så länge man bara är en person (eller möjligtvis två ibland ). Compact living kan vara rätt skoj.

Visa signatur

Mvh Johan

Permalänk
Citat:

Bild 1, Bild 2

Bra planerat, jag hade dock skippat den sängen. Inte så kul om du drar hem ett ons och ska ha sex i den där. Jävligt trångt minst sagt

Permalänk
Citat:

Bild 1, Bild 2

Går det inte att vända in sängen 90 grader? Ser ju ut som en alkov där för en säng, så det borde väl passa.
Försök använda dig av mer grejer som sitter på väggarna istället för på golvet, det tjänar du massor av plats på. Ser ut som att du har väldigt mycket förvaringsgrejer överallt, även om du har stora 2 garderober i hallen. Behövs det verkligen? Särskillt det bakom mat-bordet ser en aning överflödigt ut.
När jag ändå sitter här och babblar så kan jag tipsa om en sån här till hallen, som är mycket mindre, smidigare och snyggare än en traditionell sko-hylla. Ikea har några billigare varianter i olika storlekar också Så kommer kanske tjocka släkten in på besök också.

Men aja, det blir nog riktigt najs med nya grejer i vilket fall!

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem
Citat:

Bild 1, Bild 2

Vart är köket och badrummet? Eller delar man detta med andra?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr. Bravo
Går det inte att vända in sängen 90 grader? Ser ju ut som en alkov där för en säng, så det borde väl passa.
Försök använda dig av mer grejer som sitter på väggarna istället för på golvet, det tjänar du massor av plats på. Ser ut som att du har väldigt mycket förvaringsgrejer överallt, även om du har stora 2 garderober i hallen. Behövs det verkligen? Särskillt det bakom mat-bordet ser en aning överflödigt ut.
När jag ändå sitter här och babblar så kan jag tipsa om en sån här till hallen, som är mycket mindre, smidigare och snyggare än en traditionell sko-hylla. Ikea har några billigare varianter i olika storlekar också Så kommer kanske tjocka släkten in på besök också.

Men aja, det blir nog riktigt najs med nya grejer i vilket fall!

Tack för tipsen. Svar i tur och ordning:

* "Alkoven" är ca 2,5 m bred, så det skulle nog funka. Men den hörnan är dessutom bra som TV-hörna eftersom det står en soffa under sängen, och TV:n står i den vita hyllan mittemot sängen. Annars blir det lite jobbigt med möbleringen om jag ska få plats med TV och soffa någon annanstans.

* Garderoberna är redan överfulla med kläder och annat, och jag har en del böcker, pärmar och andra saker som mest ligger och skräpar nu som jag skulle vilja få upp i hyllor.

* Skoskåpet verkar vara en bra idé. Ska kika runt på Ikea lite.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av turbi
Vart är köket och badrummet? Eller delar man detta med andra?

Som jag skrev förut: Det här är bara den möblerbara delen på ca 18 kvm - genom dörren i nedre högra hörnet finns kokvrå och toalett på totalt ca 4 kvm.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av RealMadrid
Bra planerat, jag hade dock skippat den sängen. Inte så kul om du drar hem ett ons och ska ha sex i den där. Jävligt trångt minst sagt

Jo, jag förstår problemet, men jag har lite svårt att få plats med allt annat om jag ska ha sängen direkt på golvet.

Visa signatur

Mvh Johan