Vill ha bra prestanda, runt 15" och fullHD

Permalänk
Medlem

Vill ha bra prestanda, runt 15" och fullHD

Jag är på jakt efter en ny laptop.
Jag vill ha bra spelprestanda, runt 15"skärm, fullHD är ett måste. 768px på höjden är alldeles för lite för min smak.
Alternetiven med dessa krav verkar vara ganska få. Mest intressant just nu är Dell sxps 16, även om spelprestandan där inte är helt klockren.
Har en budget på runt 15.000kr.
Har någon tips på datorer som följer mina krav?

Permalänk
Medlem

notebookguru.de

fire i7 med full HD upplösning, confa som den passar dig du kanske hamnar strax ovan din budget men tro mig du kommer inte ångra dig.

Går liksom inte få samma prestanda för pengarna i sverige tyvärr.

Visa signatur

CPU: Intel Core i7 13700K 3.4 GHz 54MB Grafikkort: Gigabyte GeForce RTX 4080 16GB EAGLE OC
Moderkort: MSI MAG Z690 Tomahawk WIFI Minne: Kingston 32GB (2x16GB) DDR5 4800MHz CL38 FURY
Chassi: Fractal Design Meshify 2 Svart Mörk TG Nätdel: Corsair RM1000X 1000W v3 Bildskärm: LG Ultragear 34

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av adrii
notebookguru.de

fire i7 med full HD upplösning, confa som den passar dig du kanske hamnar strax ovan din budget men tro mig du kommer inte ångra dig.

Går liksom inte få samma prestanda för pengarna i sverige tyvärr.

*Ahum* Sverige skrivs det

Håller med dig, det är helt klart bästa prestandamaskinen i klassen och den enda nackdelen verkar ju vara den korta batteritiden. Har tänkt köpa den själv som huvudmaskin men avvaktar lite i väntan på matt skärm...

Som ett billigare alternativ kanske en av MSIs speldatorer kan passa? 15,4" 1680x1050 upplösning (16:10) och beroende på modell hyffsad grafikkraft. De är dock inte jämfört med ovanstående i prestanda, eller ens pris/prestanda.

Permalänk
Medlem

om jag ska beställa mig en i7. bör jag uppgradera den något eller är den bra som standard? tänkte för att få den så prisvärd som möjligt.

vid närmare eftertanke tror jag att jag skippar den. 1330 euro utan uppgraderingar känns för saftigt.