iPhone-apps du inte klarar dig utan

Permalänk
VR-fantast

Ingen som testat: http://osxreality.com/2009/04/21/hack-and-slash-rpg-underworl... ?

Det ser ju ut som Divine Divinity

Permalänk
Medlem

Tap n Track calories är guld värd

Visa signatur

"The midget Bush and that Rumsfield deserve only to be beaten with shoes by freedom loving people everywhere." - Muhammed Saeed al-Sahaf

Permalänk
Medlem

Notifier (Cydia)

Ovärderligt program som ger återkommande påminnelser vid olästa sms och epost, missade samtal, och framförallt kalenderpåminnelser.

För mig är t.ex. kalenderpåminnelsefunktionen nästan värdelös utan det här programmet. Om man råkar vara ifrån telefonen just när telefonen piper till, så ser man ju inte påminnelsen förrän man tar upp och kollar på den. Med Notifier så piper telefonen till var tredje minut (inställningsbart) tills man bekräftar påminnelsen. Fungerar klockrent.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Förutom de vanliga som Facebook, Spotify o.s.v. så kör jag följande:

Convert: Bra program för att konvertera mellan enheter.
Gourmet Egg Timer: Perfekt när man, som jag, kokar mycket ägg. Man kan ta tid för både lös- och hårdkokta samtidigt.
RjDj + tilläggspack: Skapar musik utifrån vad mikrofonen spelar in. Jättebra att ha igång när man går omkring i stan.
ShoppingList: Program för att hålla reda på shoppinglistan. En killer feature är att man kan dela in listan i kategorier, vilket gör det lättare att se till att man handlar alla grönsaker när man står i grönsaksavdelningen, o.s.v.

Visa signatur

Bra, snabbt, billigt; välj två.

Ljud
PC → ODAC/O2 → Sennheiser HD650/Ultrasone PRO 900/...
PC → S.M.S.L SA300 → Bowers & Wilkins 607

Permalänk

Hittar inte vars jag kan få tag i appen backgrounder.
Eller det kanske finns nåt annat som är liknande? Jag är ute efter att kunna minimera spotify medans musiken är igång.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Matte90-Antec
Hittar inte vars jag kan få tag i appen backgrounder.
Eller det kanske finns nåt annat som är liknande? Jag är ute efter att kunna minimera spotify medans musiken är igång.

Du måste ha en jailbreakad iPhone för det, appen finns på cydia.

Permalänk

Någon som vet en bra guide för att jailbreaks?
Har en Iphone 3G S med firmware 3.0.1 eller dyligt.

Visst kan man he tillbaka den till original när man vill efter att man jailbreakat ?

Permalänk
Avstängd

Vart får man tag på den Gameboy emulatorn? Och dess roms? jag har sökt på Google men hittade inget =/

Visa signatur

>AMD Phenom™ 1055T@3,8Ghz + NH-D14|Gigabyte GTX460 1GB@ 850/2200mhz|Gigabyte 870A|A-Data 4GB Ram|CM HaF 912+|Creative X-Fi Titanium+Z-5500|Kingston SSD| Och lite till.<

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Matte90-Antec
Någon som vet en bra guide för att jailbreaks?
Har en Iphone 3G S med firmware 3.0.1 eller dyligt.

Visst kan man he tillbaka den till original när man vill efter att man jailbreakat ?

Uppdatera din iPhone med itunes och följ sedan denna guide: http://iphoneguiden.se/guide-hur-du-jailbreakar-alla-iphone-o...
Bus enkelt!

Och ja, det är bara att återställa telefonen ifall du inte vill ha den som när du fick den

Permalänk
Medlem

Jag vill bara tipsa om ett spel jag fastnat för, PathPix. Det är ett något annorlunda puzzel-spel. För er som vill prova finns PathPix Lite.

Visa signatur

Bra, snabbt, billigt; välj två.

Ljud
PC → ODAC/O2 → Sennheiser HD650/Ultrasone PRO 900/...
PC → S.M.S.L SA300 → Bowers & Wilkins 607

Permalänk
Medlem

Jag kan utöver de tidigare nämnda apparna rekommendera:
Dark Nebula - Roligt "Labyrinth" influerat spel.
Surviving high school - Halvroligt RPG där "Surviving high school" är målet.
Cydia:
Categories SB - Om man använder Categories så är denna adon ett måste. Snabbar upp laddningstiden avsevärt.
Cyntact - Visar profilbilder i kontaktlistan.
QuickReply for SMS - Använd iPhonens standard smsprogram inne ifrån vilken app som helst.
Cydget - Inte så mycket att hänga i julgrannen än men programmet har stor potential. appen låter dig köra plugins på lockscreenen

Permalänk
Medlem

Blackra länken fungerar inte ens på iphone guidens sida...:S

Permalänk

Air Video
http://www.inmethod.com/air-video/index.html

Har ni missat detta så har ni verkligen missat nåt!

Den gör din pc/mac till en video streamingserver, riktigt smidigt!
Det bästa är att den även har stöd över wifi, internet & t o m 3G!
Jag var och sov på ett hotell i södra Sverige, och det gick hur smidigt som helst att streama hemifrån!
Har man bra 3G uppkoppling så fungerar det också riktigt bra att streama.

+Konverterar i princip alla vanliga format (xvid/divx/mpg etc)
+Konverterar on-the-fly, det går nästan lika snabbt som att kolla ett klipp direkt på iPhonen.
+Wifi/internet/3G

Permalänk
Medlem

Tänkte mest fråga om någon har använt music controls. Kräver jailbreak dock
tänkte om det är värt det.. spotify idag är juh rätt dryg jämför med vanliga ipod spelaren...

http://www.jacoblo.se/iphone-spotify-music-controls/

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aletheia
Märkligt!
Vill inte låta nedlåtande men jag måste fråga, skrev du "http://" innan adressen? Alltså: http://cydia.i-phone-home.net/

/A

Skrev en guide om detta för ett tag sen: http://www.techbloggen.se/blog/?p=11

Permalänk
Medlem

Äntligen verkar SVTPlay-appen vara på g! Detta har jag väntat på sedan jag köpte telefonen.

http://gizmodo.com/5428612/apple-swedish-invasion-gallery/gal...

Visa signatur
Permalänk
Medlem

SVTs egna hemsida om SVT-PLAY.APP http://www.dearstevejobs.com/

Permalänk
Medlem

Hej hopp,

Har nyligen skaffat mig en iPhone så jag tackar ödmjukast för alla tipsen. Dessa använder jag mig av nu iaf.

Alarm Clock, snygg och bra väckarklocka. Finns som betalversion också för lite mer valmöjligheter.
Facebook, självförklarande.
IM+ Lite, Rätt nöjd. Fast funderar på om det är värt att uppgradera till betalversion. Se fråga nedan.
Swedbank, perfekt för att kolla saldo och överföra pengar.
TV.nu, självförklarande.
hitta.se, självförklarande.
Bredbandskollen, bra för att kolla ens nuvarande hastighet där man befinner sig. Kan även användas för att kolla vad andra personer i ens närhet får för hastiget.
Spotify, självförklarande.
Aftonbladet, samlat massa saker som de olika tidningarna som ingår, samt blocket, tasteline, prisjakt osv.
SF Bio, boka och köp biljetter samt se trailers.
Wikipedia, självförklarande.
Photoshop Mobile, för att pilla lite med de bilder man tar.
Max Locator, hitta närmaste Max Restaurang. Samma som McNavigator. Fast alla vettiga äter ju på Max istället. ;]
SplashColor, gör om bilder till gråskala så kan man färga en specifik del. T.ex. som klassiska New York foton där allt är svartvitt förutom taxibilarna som är kraftigt gula.
GPS Lite - Motion X, GPS-app för att tracka hur man kört osv. Testat för lite för att ge något bra omdöme.
Fuze Msgr, testade denna som vertikal MSN-app. Inte lika nöjd som med IM+.
Air Mouse, ovärderlig! Grymt skönt att ligga kvar i soffan för att slösurfa på TV:n eller dra igång ny film/serie.
Air Video, streama filmer och klipp från datorn till iPhonen. Konverterar i realtid.
feX, hämtar kontaktinformation från Facebook och lägger till e-post adress, telefonnummer, adress, födelsedag och personens presentationsbild i ens kontaktlista i iPhonen.

Ni som har betalt för IM+ fullversion, slipper man reklamen i den?

Visa signatur

ETT @ CPU: i7-10700K - RAM: 64GB - GPU: RTX 3080 - MON: 32" 1440p 144Hz
TVÅ @ CPU: i9-9900K - RAM: 64GB - GPU: GTX 1660 Ti - MON: 49" 1440p 120Hz
TRE @ CPU: i7-6700K - RAM: 16GB - GPU: GTX 1080 - MON: 27" 1080p 144Hz
FYRA @ CPU: i7-11700 - RAM: 128GB - GPU: RTX 3060 - MON 49" 1440p 120Hz
FEM @ CPU: i7-11800H - RAM: 16GB - GPU: RTX 3070 - MON 15,6" 1440p 165Hz

Permalänk
Medlem

Hejsan, tomten kom just med en iphone 3gS som jag önskat mig jätte länge nu!!!!!

Men en snabb fråga bara, tänkte dra den här istället för att starta en helt ny tråd.

Det här med wifi 3g och "edge"

jag har stängt av både wifi och 3g, men då dyker det upp ett "E"?

Jag vill alltså inte ha någon internet förbindelse alls! eller är det där edge(stavning?) kostnadsfritt?

Är rätt skrajsen för räkningen ska explodera!

Typ av abonnemang: Standard GSM-anslutning.

Jag betalar alltså inte för att "kunna" vara på internet... vill jag surfa, så kör jag via wifi,

Kortfattat: Vad är 3g Vad gör det? Kostar det?

Vad är Edge? Vad gör det? Kostar det? Kan jag stänga av det?

är mest lite paranoid när det gäller strömförbrukningen.

Tack, O god jul till er alla!

Permalänk
Medlem

Fick den igår o haar installerat en 30 apps. Den bästa appen hittils är text-tv och tv.nu.

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Medlem

Voi vittu satan vad tokig jag blir

har nån ett förbannat itunes konto och låna så jag kan ladda ner några apps?

Eller GÅR det på någe sätt att installera program på phone utan att behöva ha ett Itunes konto?

Permalänk
Medlem

Skaffa ett?

Visa signatur

| avgå alla | iPad air |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SissY
Voi vittu satan vad tokig jag blir

har nån ett förbannat itunes konto och låna så jag kan ladda ner några apps?

Eller GÅR det på någe sätt att installera program på phone utan att behöva ha ett Itunes konto?

Hur svårt är det att fixa ett eget? Tror du någon vill låna ut till dig eller?
Det är ju helt gratis att skaffa...

Ont:
Apps som jag inte klarar mig utan är
Tv Forecast: Håll koll på när dina favoritserier sänds.
Soccer Manager: Har lagt ner allt för många timmar på detta spelet. Kul för dig som gillar fotboll och managerspel.
Pocket God: Lek gud över några kanibaler
Air Mouse: Gör om in iPhone till en musplatta. Extremt användbart för folk(som mig) som använder datorn till mediastation och inte orkar resa sig upp ur soffan för att byta film/serie/låt etc.. Är för snål för att köpa extern mus och tangentbord.
APKLite: Klarar mig iof utan det men lite småroligt är det allt
Gourmet Eggtimer: Perfekt för äggkokning

Permalänk
Medlem

Har ett electron visa så det går inte!

Permalänk

Gick för mig. Gjorde det för ett par dagar sedan...

Permalänk
Medlem

Int för mig

Permalänk
Medlem

Har haft Visa electron kopplat till mitt itunes-konto i över 1 år, så nog funkar det.

Visa signatur

Neon
Citera mig om du vill ha svar!

Permalänk
Medlem

Int för mig:) jag bor på åland :/

Permalänk
Medlem

Ontopic grabbar!

Eurosport va också väldigt bra!

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SissY
Har ett electron visa så det går inte!

Klicka på köp på ett gratisapp i iTunes store och börja registrera ett konto. När du ska välja betalningssätt så kommer du kunna välja att du inte vill koppla något kort alls, funkar hur bra som helst.