Konstruktiv kritik, förslag och feedback.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av datorbutiken.com
Nej, det hjälper nog inte...

"Sänk! Sänk! Sänk!"?

Allvarligt?

Nej.. "tralalala"-kommentaren avslöjade nog att den biten skulle tas med en gnutta humor. (dålig humor är också humor). Jag antar att jag var för trött för att göra en smiley.

Eftersom ni skrev "det hjälper nog inte" antar jag att det fortfarande finns en chans.. påbörjar mitt korståg snarast.

Nerå, jag ger upp.. ville bara uppmärksamma er om att priserna låg lite väl högt då ni faktiskt har bett om sådan respons på både swec och tbg flera ggr (sist var det nog dvd-delen/tbg tror jag)

Permalänk

Oki.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cure

Nej.. "tralalala"-kommentaren avslöjade nog att den biten skulle tas med en gnutta humor. (dålig humor är också humor). Jag antar att jag var för trött för att göra en smiley.

Eftersom ni skrev "det hjälper nog inte" antar jag att det fortfarande finns en chans.. påbörjar mitt korståg snarast.

Nerå, jag ger upp.. ville bara uppmärksamma er om att priserna låg lite väl högt då ni faktiskt har bett om sådan respons på både swec och tbg flera ggr (sist var det nog dvd-delen/tbg tror jag)

Visa signatur

E-mail: ej aktiv
Shoppingsajterna Svenska AB, 556577-2547, försattes i konkurs 17/11-08
Information till drabbade kunder finns på www.shoppingsajterna.se

Permalänk
Hedersmedlem

db.com: Jag har alltid varit nöjd hos er, men, alltid (eller för det mesta) saknat riktig produktbeskrivning! Det hade ni på eran förra hemsida bra, men nu finns det bara på vissa produkter. Jag och säkert många andra uppskattar detta väldigt mkt. om ni kunde fixa detta.

Ha det bra!

MVH
Rickard

Visa signatur

Intel i7 4790K | MSI GeForce GTX 980 Gaming | ASUS Z97M-PLUS | Samsung 850 Pro 256GB
8GB Corsair Vengeance Pro | Fractal Define Mini | Noctua NH-U14S | EVGA Supernova G2 750W
rickardj.se | Spotify-profil: http://open.spotify.com/user/richswe

Permalänk

Det finns fortfarande - men ej i nya systemet. Om det fanns ett gammalt datablad står det "Länk till gammalt datablad". Vi jobbar dock på det nya systemet för datablad och bättre produktinfo kommer! Idag är den i det närmaste obefintlig, det vet vi - men som sagt - vi jobbar på det!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av nVIDIA
db.com: Jag har alltid varit nöjd hos er, men, alltid (eller för det mesta) saknat riktig produktbeskrivning! Det hade ni på eran förra hemsida bra, men nu finns det bara på vissa produkter. Jag och säkert många andra uppskattar detta väldigt mkt. om ni kunde fixa detta.

Ha det bra!

MVH
Rickard

Visa signatur

E-mail: ej aktiv
Shoppingsajterna Svenska AB, 556577-2547, försattes i konkurs 17/11-08
Information till drabbade kunder finns på www.shoppingsajterna.se

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av datorbutiken.com
Det finns fortfarande - men ej i nya systemet. Om det fanns ett gammalt datablad står det "Länk till gammalt datablad". Vi jobbar dock på det nya systemet för datablad och bättre produktinfo kommer! Idag är den i det närmaste obefintlig, det vet vi - men som sagt - vi jobbar på det!

aaaahhh, snabba svar -det gillas!

ok, men det låter bra det där!

Visa signatur

Intel i7 4790K | MSI GeForce GTX 980 Gaming | ASUS Z97M-PLUS | Samsung 850 Pro 256GB
8GB Corsair Vengeance Pro | Fractal Define Mini | Noctua NH-U14S | EVGA Supernova G2 750W

Permalänk
Glömsk
Citat:

nVIDIA:
"Störande att ingen här på forumet inte kan stava till Wiew, POW, Point Of Wiew"

Det stavas View.

Visa signatur

...man is not free unless government is limited. There's a clear cause and effect here that is as neat and predictable as a law of physics: As government expands, liberty contracts.

Permalänk
Medlem

db-mannen...
Här där jag skriver mitt inlägg idag hade du skrivigt ett inlägg igår.
Varför tog du bort det?

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Psionicist

Det stavas View.

lol... jag vet... det är bara ett citat från en person här på forumet...

Visa signatur

Permalänk
Medlem

nVIDIA... har inte du fått berätta d ett antal ggr? tips: skriv från vem citatet är eller att det kommer från forumet... hehe sparar dig några enkla knapptryckningar lol

=D

//zamson

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zamson
nVIDIA... har inte du fått berätta d ett antal ggr? tips: skriv från vem citatet är eller att det kommer från forumet... hehe sparar dig några enkla knapptryckningar lol

=D

//zamson

Offtopic: hehe, jo, det har jag fått göra, men jag vill inte hänga ut nån.

Visa signatur

Permalänk
Glömsk

Jo, förresten. Jag saknar möjligheten att köpa era lådor utan nätaggregat. Köper jag ett chassi köper jag ett "chassi", inte ett "chassi och nätaggregat"...

Visa signatur

...man is not free unless government is limited. There's a clear cause and effect here that is as neat and predictable as a law of physics: As government expands, liberty contracts.

Permalänk
Medlem

Förslag..

Har mailat datorbutiken för x antal månader sen om att dom borde snegla lite på hur en viss datorbutik i USA sköter sin hemsida. Då tänker jag främst på hur toknoga det är med bilder och information på ALLA varor.

Ber er återigen att ta en titt på http://www.newegg.com/
Dom har bilder på precis allt dom säljer. Jag har iaf inte hittat nån vara som inte har en bild. Då ska jag även tillägga att dom har ett gigantiskt sortiment gämfört med svenska datorbutiker. Mkt mkt imponerad av newegg.

Permalänk
Glömsk

Håller med mhe. Om det inte vore för att newegg inte säljer till Sverige skulle jag köpa alla mina delar därifrån. Mycket billigt, stort sortiment och framför allt ohyggligt professionellt.

Visa signatur

Permalänk

Vilket javla hånglande med DB... Dom borde fan Hångla med Oss KUNDER:::
Och dessutom borde SweClockers ha vett att ta betalt från DB per inlägg.. typ 500Kr.. Det är bara en spotstyver av vad dom tjänar per inlägg..

Buizzinez is buizzinez

Visa signatur

Högre fart för en bättre vardag :)

Permalänk
Hedersmedlem

Förslag till DB :

När jag kollar på eran site störs jag på något, och det är att ni har alledels för lite produktinformation.
Det jag skulle vilja se framför allt är bilder på _alla_ produkter, samt specifikationer. Till exempel på moderkort vill man veta max processor, extra funktioner, minnestyper som stöds m.m, på skärmarna vill man veta max upplösning och uppdateringsfrekvens, rekommenderar upplösning m.m. Ni fattar vinken...
Sen att ni inte har bilder på alla chassin är ju inte sådär jättebra, då iaf jag köper mina chassin 99% efter design..

Två sidor är bra på det:
www.komplett.se
www.gtek.net

Så klart kan det bli bättre och jag antar att erat mål är att vara ännu bättre än era konkurenter

Sen vill jag ha en länk till tillverkaren på varje produkt samt helst deras sida till just den prylen.

Sen får ni gärna sänka priserna på SDRAM (såg att komplett.se hade gjort det, 631.- för 512MB )

MVH

Edit: Ändrade lite

Visa signatur

- If you don't change direction, you may end up where you're heading

Permalänk
Medlem

dbmannen: ni kanske behöver mer supportfolk, isåfall ställer jag upp, du ser var jag jobbar (avatar) och det företaget har ju sveriges bästa support enligt mig!

Visa signatur

Søk på "BjoKib" på Spotify om du gillar Progressive House / Deep / Trance.

Permalänk
Medlem

dbmannen: en snubbe jag känner köpte en wd caviar disk av er.. Den va pajj.. va ska han göra?

Visa signatur
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lurcazzus
Snälla dbmannen, detta är ett seriöst datorforum och inget lunarstorm, gillar era priser, leveranser och service, (förutom att jag bara fick en godis bit då medan min kompis fick en hel näve som bestälde för mindre ).
Ni/du skriver som en fjortis här.

Nu behöver du inte överdriva.

Sen vill jag skälla lite på alla andra som klagar på DBmannen.
Hur kan ni???
Dbmannen går å företagets vägnar hit och ställer upp och svarar på frågor som man antagligen annars inte skulle få svar på. Eller så skulle man få vänta flera dagar på ett mail, som kanske inte ens skulle bli bra besvarat.
Han ställer alltså upp och skriver tillbaka till varje individ för att förklara sig och sitt företag. Tycker jag är ett mycket bra initativ av DB (och DBmannen) att göra detta.
OCH SÅ KLAGAR NI PÅ HONOM FÖR ATT HAN SKRIVER I 3:E PERSON! Skärpning, var glada att han hjälper till!!

Visa signatur

Workstation: Intel Core i5-10400 | Gigabyte B460M DS3H | 16GB DDR4 | Geforce GTX1660 SUPER 6GB |
NAS: Synology 218play 2x4TB | MSMCP CCNA1

Permalänk
Medlem

Död tråd, lika bra att deleta...

Visa signatur

[size="1"][color="red"]ASUS A7V333 | AMD XP2200+ ThoroughBred @ 1.8GHz | Volcano 9 | 512MB PC2700 | PoV Gf3 Ti200 250/560 | Seagate Barracuda 4 80gb || 3DMark - 9090p [/size][/color]