SweClockers drop!

Produktnyckel-fel med MSDNAA

Permalänk
Medlem

Produktnyckel-fel med MSDNAA

Det är s att jag har laddat hem Windows 7 Professional med tillhörande nyckel via MSDNAA. Nu är det så att jag har Köpt enny dator och installerat samma windows jag ladda ned men den vägrar att aktivera min produktnyckel. Jag använde denna nyckeln när jag installera Windows 7 på den gamla datorn.

Så licenserna från MSDNAA kan bara användas på EN dator eller? Så vad ska jag göra?

Permalänk
Medlem

Använd alternativ aktiveringsmetod. Följ bara instruktionerna på skärmen.

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hardware guy
Använd alternativ aktiveringsmetod. Följ bara instruktionerna på skärmen.

Så jag ska alltså ringa deras automated phone så fixar det sig eller? Kan man bara använda den på en dator?

Permalänk
Medlem

Du kan bara ha ditt windows installerat på en dator samtidigt, men å andra sidan så har de flesta msdnaa portaler minst 2 möjliga windows 7 nerladdningar. Så hämta hem en nyckel till och använd den på den nya datorn.

Visa signatur

| Errare humanum est |

Permalänk
Medlem

Själv har jag installerat en MSDNAA Vista version på 2 olika datorer och aktiverat via internet, det gick. Men som sagt ring dem.

Visa signatur

Citera för att vara säker på svar!

Permalänk
Medlem

vilka är det jag ska ringa, MSDNAA eller Microsoft? Ja det finns en Windows 7 x64 och x86.. Kommer nyckeln för x86 fungera på x64-versionen?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Magnum47
Ja det finns en Windows 7 x64 och x86.. Kommer nyckeln för x86 fungera på x64-versionen?

Ja

Visa signatur

| Errare humanum est |

Permalänk
Citat:

vilka är det jag ska ringa, MSDNAA eller Microsoft? Ja det finns en Windows 7 x64 och x86.. Kommer nyckeln för x86 fungera på x64-versionen?

Det är samma nyckel.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SkunkFunk
Det är samma nyckel.

det är samma typ av nyckel, det är däremot inte samma siffer/bokstavskombination. Man får två nycklar, inte en.

Visa signatur

| Errare humanum est |

Permalänk

jag har samma nyckel på tre datorer, enligt spec får vi göra upp till 50 kopior per nyckel till eget bruk=)

läs så får ni se!! fast har med haft endel problem..

Visa signatur

Lian Li 354B, 60A 12v, Amd x6 4.1ghz, (4.6ghz turbo), AMD 5850 oc, 8GB ram 1600 mhz, Asus evo, 3 TB, Bluray, Samsung 23" + 160" projektor,

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zlim_zune
jag har samma nyckel på tre datorer, enligt spec får vi göra upp till 50 kopior per nyckel till eget bruk=)

läs så får ni se!! fast har med haft endel problem..

det får du allt ta och bevisa. Den enda referensen jag hittar till 50 är:
http://msdn.microsoft.com/en-us/academic/bb250611.aspx#limite...
och det har ingenting med licnesnycklarna att göra.

Visa signatur

| Errare humanum est |

Permalänk
Medlem

Vill bara tillägga att det finns 4 olika nycklar på till windows 7 på msdnaa! Innan fanns det bara två med de har lagt upp två svenska versioner av windows 7 också som man kan beställa och på så sätt få två nycklar till!

Permalänk
Medlem

Jag har msdnaa genom min högskola och via den sidan så finns det bara två versioner av W7 och det är engelskt x64 och x86.. :/

Permalänk
Medlem
Citat:

Jag har msdnaa genom min högskola och via den sidan så finns det bara två versioner av W7 och det är engelskt x64 och x86.. :/

Det är bara att ladda ner svenskt språkpaket så får du ett svenskt OS.

Visa signatur

11600K@5.1 GHz + 32GB Corsair Vengeance RGB PRO 3200@3400 MHz + MSI RTX 2080 Super Gaming X Trio +
WDC Blue SN550 1TB + Black OEM SN730 500GB + Kingston A1000 480GB + A2000 500GB + NV2 1TB + 2TB R10 + RGB most of THE THINGS! + Corsair 4000D Airflow + 2*ZyXEL NSA326 2*3TB @ R1 + Netgear RN2100 4*3TB @ R10 + RN204 4*4TB @ R5 + Synology DS216j 2*4TB @ SHR R1 + DS418 4*8TB @ SHR R6
| tmp: R5 3600@4.2 GHz + 32GB 2666@3066MHz + 2070 8GB + 1 TB NV2 & 512GB SN730

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sneth
Vill bara tillägga att det finns 4 olika nycklar på till windows 7 på msdnaa! Innan fanns det bara två med de har lagt upp två svenska versioner av windows 7 också som man kan beställa och på så sätt få två nycklar till!

det beror på vilken skola du går på, om administratörerna är shysta nog att lägga upp så många varianter.

Visa signatur

| Errare humanum est |

Permalänk
Medlem

Jag har sammanlagt åtta versioner på msdnaa

Visa signatur

Ryzen 9 3900X | Noctua NH-U12A | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS TUF GeForce RTX 3080 10GB Gaming | Corsair Vengeance PRO 32GB 3200MHz | Seasonic FOCUS Plus 750W | Samsung 970 EVO 1TB | 4 x 1.92 TB Intel SSD | Fractal Design Define C TG | Windows 10 Pro

Xeon E3-1241 V3@3,5GHz | Cooler Master Hyper 212 Evo | Supermicro - X10SL7-F | Samsung 32GB 1600MHz ECC | Evga Supernova G2 850W | WD RED/Segate Ironwof - 50TB | Fractal Design Define R5 | Unraid 6.7

Permalänk
Testpilot
Citat:

Ursprungligen inskrivet av heande
det är samma typ av nyckel, det är däremot inte samma siffer/bokstavskombination. Man får två nycklar, inte en.

Men varje nyckel funkar till vilken version som helst, du kan alltså installera två 64-bitarsversioner med dina två nycklar.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk

saxat från FAQ i msdnaa

Q: Can I install my software on two computers at once?
A: Yes, as long as you are the owner of both computers and both are being used for instructional purposes. NOTE: If you require another key for a product you must contact the PA (program administrator) at your school. Your PA's contact email information can be found in the support page. Click on the Support button above. Also, friends, family and colleagues not currently enrolled in a course that is part of an MSDNAA department are not allowed to access or use the software available from this website. (For examples of appropriate usage see: http://msdn.microsoft.com/academic/program/usageguide/default...)

Visa signatur

Göm hornen ko!