Permalänk
Medlem

Hjälp med mitt ati 5850!

Jag har nyligen fått mitt 5850 och har installerat det riktigt. Nu till problemet när jag startar datorn och kör den en stund så blir skärmen helt svart rätt vad det är och ibland blinkar delar av startmenyn fram eller delar av bakgrunden och musen.
Men jag har aldrig fått felet då jag bara sitter i windows. Att spela dirt 2 som följer med kan jag bara drömma om .

Jag är rädd för att jag fått ett felande grafikkort men innan jag skickar tillbaka det undrar jag om ni har förslag på andra fel.

Jag tänkte att grafikkortet kanske behöver mer ström när jag drar igång något grafikkrävande och att det inte räcker till med 550 watt. Men när ja provat dragit ur DVDn och den extra hårddisken i hopp av att strömmen ska räcka till, men ikke!

eller kan det var någonting som är inkompatibelt med win 7 64bit?

Spec:
Processor: i5 750
RAM: Corsair 4gb 1600Mhz
Grafikkort: ati 5850
HDD: 120GB och 1TB
Nätaggregat: 550 watt

Permalänk

problemet med dirt 2 hade jag också, höll på att explodera igår kväll när datorn
vart helt störd så fort jag skulle starta spelet.
jag löste det genom att gå in på mina dokument/mina spel/dirt2/hardweresettings/harwere_settings_config,
där ändrade jag <directx forcedx9="false" /> till <directx forcedx9="true" />
då funkade spelet, men om det använder sig av dx11 då tvivlar jag på

har du detta problem på andra spel också eller?

Visa signatur

[cm Storm Trooper][GA-Z68X-UD5][8gb corsair Vengeance 1866mhz][Intel I7 2600K]
[corsair H100][Asus GTX 580 DcuII][corsair TX 850w]
[ HTPC.. nzxt duett][ GA-M720-US3][4gb a-data 800mhz][ athlon2 x3 455][ xfx hd 5770][LG b-ray][ corsair 400w]

Permalänk
Medlem

Nää jag testade burken lite i crysis igår och det flöt på hur bra som helst men grejjen är att det har hänt när jag bara såg ett klipp på youtube också men det ökar väll kravet på grafikkortet lite det med..

Permalänk
Medlem

Tack så mycket för svaret cossie! jag ska prova det senare, men nu måste jag iväg till skolan ett tag.

Jag är tacksam för all hjälp jag kan få.

Permalänk

har exakt samma problem vet ej vad det beror på, jag kan titta på youtube,
men inte på helskärm då fuckar dator ur. men testa det jag skrev angående dirt2

Visa signatur

[cm Storm Trooper][GA-Z68X-UD5][8gb corsair Vengeance 1866mhz][Intel I7 2600K]
[corsair H100][Asus GTX 580 DcuII][corsair TX 850w]
[ HTPC.. nzxt duett][ GA-M720-US3][4gb a-data 800mhz][ athlon2 x3 455][ xfx hd 5770][LG b-ray][ corsair 400w]

Permalänk
Medlem

Det fungerade! hah kanske inte är fel på själva kortet då utan på direct x 11 drivarna. Tack för hjälpen Cossie!

Permalänk

Är nätagget gjort av en känd tillverkare?

Permalänk
Medlem

Jarå det är väll bland de bästa märkena
Nätagget heter: Corsair VX550W

Permalänk
Medlem

DirectX 11 är väldigt buggit kan själv inte köra Dirt2 Dx11 i HD upplösningar ballar helt ur, men i DirectX 9 fungerar det fint.

Visa signatur

AMD 7800X3D | ASUS TUF X670E-PLUS | Corsair Vengeance DDR5 32GB EXPO | ASUS TUF 4090 OC 24GB |
Noctua NH-U12A | Corsair 4000D | Corsair AX1200W | Steelseries Apex 7 | Steelseries Sensei Ten | ASUS VG35VQ

https://github.com/Mariusz89B

Permalänk
Medlem

känns skönt att jag inte behöver skicka tillbaka kortet iaf, men ati får ta o fixa till dx11! det var ju hela poängen med dirt2.

Permalänk
Medlem

Fungerar spelet i dx10 då?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zalleswe
Fungerar spelet i dx10 då?

Nej, bara dx9 och dx11.

Visa signatur

AMD 7800X3D | ASUS TUF X670E-PLUS | Corsair Vengeance DDR5 32GB EXPO | ASUS TUF 4090 OC 24GB |
Noctua NH-U12A | Corsair 4000D | Corsair AX1200W | Steelseries Apex 7 | Steelseries Sensei Ten | ASUS VG35VQ

https://github.com/Mariusz89B

Permalänk
Medlem

mitt flyter på riktigt fint i directX 11 men kör på 1400x900 o då funkar det klock rent med W7

har du laddat hem dom senaste drivisarna (9.11) till graffet?

Visa signatur

Amiga 500 + Amiga CD32 + Game & Watch 😊

Permalänk
Medlem

DirectX 11

Måste man ladda ner DirectX 11 ? isåfall var ?

Permalänk
Medlem

Mitt Dirt 2 hängde sig vid introfilmerna, eller snarare, datorn börjar hacka väldigt sakta, var tvungen att starta om datorn för att det skulle försvinna.

Jag tror inte jag gjorde något speciellt men nu fungerar det utmärkt, kör allt på fullt och 1080p på min tv. Directx 11 kanske stängdes av, vad vet jag...=P

Visa signatur

"I do not know with which weapons WWIII will be fought, but WWIV will be fought with sticks and stones."
Albert Einstein

Permalänk
Medlem

Jag har drivrutin version 9.9. Men det värkar vara ett vanligt problem, men om jag inte misstar mig så tror jag det släpptes nya drivrutiner bara för några dagar sedan. Jag kanske han ladda ner mina alldeles innan. I såna fall uppdaterar jag drivrutinerna imorgon och kommer med lite feedback!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av engywook
Mitt Dirt 2 hängde sig vid introfilmerna, eller snarare, datorn börjar hacka väldigt sakta, var tvungen att starta om datorn för att det skulle försvinna.

Jag tror inte jag gjorde något speciellt men nu fungerar det utmärkt, kör allt på fullt och 1080p på min tv. Directx 11 kanske stängdes av, vad vet jag...=P

Jag hade precis samma problem ända till jag stängde av dx 11 som Cossie förslog.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zyrah
Jag har drivrutin version 9.9. Men det värkar vara ett vanligt problem, men om jag inte misstar mig så tror jag det släpptes nya drivrutiner bara för några dagar sedan. Jag kanske han ladda ner mina alldeles innan. I såna fall uppdaterar jag drivrutinerna imorgon och kommer med lite feedback!

9.11 släpptes förra månaden och 9.12 kommer om några dagar. Så om du sitter på 9.9 har du missat 2 månader eller lyckats ladda ner fel.

Visa signatur

Antec Twelwe Hundred | Asus M4A78-E | Phenom 2 x4 940 Black Edition, Corsair H50 Hydro | Sapphire 5870 1GB Vapor-X | Fractal Design 650W | Kingston 4GB 800MHz DDR2 | Samsung SyncMaster P2450H | Apple iPhone 3GS 16GB | Sony PlayStation 3 Slim 250GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av REALIN
9.11 släpptes förra månaden och 9.12 kommer om några dagar. Så om du sitter på 9.9 har du missat 2 månader eller lyckats ladda ner fel.

hehe, jag hade inte tillgång att kolla vilka drivrutiner jag hade på den datorn i det inlägget. men det måste vara 9.11 som finns på den