Permalänk
Relik 📜

Woho, framme! Nu blir det leka av.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av robber
Vart har du beställdt den och vad går hela kalaset på?

/Rob

Köpte från Expansys, gick på cirka 3 700 kr med frakt. Ser dock att de höjt priset typ 200 kr sedan igår.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje -> R7 5700X3D - Prime B450-Plus - RX 7900 XTX - 32 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Xbox Series S

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lezziter
Woho, framme! Nu blir det leka av.

Köpte från Expansys, gick på cirka 3 700 kr med frakt. Ser dock att de höjt priset typ 200 kr sedan igår.

Jo de har höjt priset på Samsung Spica också de asen

/R

Permalänk
Medlem

Nu blir jag faktiskt sugen på en Liquid, är den snabb? Stör ni er på de "okänsliga" kanterna? Värd pengarna? Jag antar att den piskar en Nokia 5800 rätt hårt?

Just nu sitter jag på en Viewty och den dödar jag snart, hårt!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dreas89
Nu blir jag faktiskt sugen på en Liquid, är den snabb? Stör ni er på de "okänsliga" kanterna? Värd pengarna? Jag antar att den piskar en Nokia 5800 rätt hårt?

Just nu sitter jag på en Viewty och den dödar jag snart, hårt!

Den är snabb! Tycker helt klart den är värd pengarna, den är ju trots allt ganska billig. Är nöjd överlag men stör mig på lite småsaker. Hade gärna haft svenskt tangentbord inlagt av acer, har laddat ner ett men det buggar lite genom att dyka upp när som helst som en svart ruta en eller två gånger per dag när det inte ska. Tar en sek att trycka bort det, men lite störande. Förmodligen så att tangentbordet inte är helt kompatibelt med acer och förhoppningsvis kommer någon fix.

Hade lite problem att pricka rätt på tangenterna i början, visserligen alla tangenter men lite mer i kanterna. Nu verkar jag dock ha vant mig för kanterna stör mig inte längre. Tyckte inte dom va okänsliga, snarare att man fick trycka aningen längre in än man trodde. Tilläggas ska väl att detta är den första smart phonen jag tar i, har varken rört en iphone eller nokia 5800 innan.

Kameran hade gärna fått vara bättre och med en lampa eller blixt. Nu blir den oduglig om det inte är riktigt bra ljus. Prioriterar man en bra kamera ska man kanske se sig om efter något annat.

Kvalitetskänslan är ok, men inte mycket mer tycker jag då skalet är i plast. Tycker dock den är snyggare irl än på bild.

Låter kanske negativ men är som sagt nöjd överlag. Hade varit kul om den klarade att spela xvid men vet inte hur många telefoner som klarar det.

Hade jag haft en ok telefon i dagsläget hade jag nog väntat på någon av HTC's nyare eller googles. Nu hade jag inte det så det fick bli denna, och ångrar det inte.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av apan12
Den är snabb! Tycker helt klart den är värd pengarna, den är ju trots allt ganska billig. Är nöjd överlag men stör mig på lite småsaker. Hade gärna haft svenskt tangentbord inlagt av acer, har laddat ner ett men det buggar lite genom att dyka upp när som helst som en svart ruta en eller två gånger per dag när det inte ska. Tar en sek att trycka bort det, men lite störande. Förmodligen så att tangentbordet inte är helt kompatibelt med acer och förhoppningsvis kommer någon fix.

Hade lite problem att pricka rätt på tangenterna i början, visserligen alla tangenter men lite mer i kanterna. Nu verkar jag dock ha vant mig för kanterna stör mig inte längre. Tyckte inte dom va okänsliga, snarare att man fick trycka aningen längre in än man trodde. Tilläggas ska väl att detta är den första smart phonen jag tar i, har varken rört en iphone eller nokia 5800 innan.

Kameran hade gärna fått vara bättre och med en lampa eller blixt. Nu blir den oduglig om det inte är riktigt bra ljus. Prioriterar man en bra kamera ska man kanske se sig om efter något annat.

Kvalitetskänslan är ok, men inte mycket mer tycker jag då skalet är i plast. Tycker dock den är snyggare irl än på bild.

Låter kanske negativ men är som sagt nöjd överlag. Hade varit kul om den klarade att spela xvid men vet inte hur många telefoner som klarar det.

Hade jag haft en ok telefon i dagsläget hade jag nog väntat på någon av HTC's nyare eller googles. Nu hade jag inte det så det fick bli denna, och ångrar det inte.

Okej, verkar lovande. Kamera bryr jag mig inte om, det enda jag skulle velat haft är en lampa, det är något som jag tycker borde ingå i alla telefoner idag!

Ja, jag lurar också på en htc, men det är så svårt att bestämma sig, det kostar massa pengar och när man väl slänger ut en hyffsat stor summa pengar, iaf för en student så vill man ju få något riktigt bra.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dreas89
Okej, verkar lovande. Kamera bryr jag mig inte om, det enda jag skulle velat haft är en lampa, det är något som jag tycker borde ingå i alla telefoner idag!

Ja, jag lurar också på en htc, men det är så svårt att bestämma sig, det kostar massa pengar och när man väl slänger ut en hyffsat stor summa pengar, iaf för en student så vill man ju få något riktigt bra.

Förstår dilemmat, var i samma läge själv. Det som avgjorde för mig var att den kör android, är lagom stor enligt mig. Mindre hade jag fått svårt att pricka rätt med mina klumpiga fingrar, större hade den inte legat bra i jeansfickan. Sen bra hårdvara. Visserligen har jag ingenting att jämföra med, men även enligt andra är den riktigt rapp. Tycker det är skönt när man surfar och skrollar runt på sidor, zoomar in och ut osv. Jag tror i dagsläget inte att det finns än bättre telefon, iaf inte för mina behov. Speciellt inte för samma pengar. Dock kan man ju vänta lite och se om man orkar, borde komma ut jämförelsereviews med hero, iphone osv rätt snart.

Permalänk
Medlem

Man kan inte låta bli att undra vad som berättigar hjälten till ett högre pris gentemot Liquid...

Permalänk

Jag har aldrig haft en smartphone men är sugen att köpa en. Dock tycker jag standard android ui ser lite tråkig ut, speciellt jämfört med HTCs sense ui eller touchflo3d. Går det att roota/whatever Acer liquid och installera andra människors utvecklade ui? Finns det andra ui ute till Acer liquiden?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av apan12

Var hittade du intressant info om google phone?
Är riktigt spänd på att se vad det blir.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Stonevalley
Var hittade du intressant info om google phone?
Är riktigt spänd på att se vad det blir.

http://www.swedroid.se/new-york-times-google-kommer-att-borja...

Svensk recension av liquid:
http://www.swedroid.se/test-av-acer-liquid-s100#more-10143

Permalänk
Relik 📜

Okej, har haft min i ett par dagar, här kommer lite tankar.

* Telefonen är snabb, jävligt snabb. Jag kan till och med sticka ut hakan och påstå att den (tillsammans med Droid/Milestone) är första Android-telefonen som har "iPhone-flyt". Rent hårdvarumässigt springer den cirklar runt Magic/Hero som sitter med förra generationens processor, dock finns det givetvis flaskhalsar på annat håll.

* Touchskärmen är riktigt bra, även om det verkar variera. Vissa har tydligen svårt att trycka i kanterna, inget jag märkt av. Upplösningen på 800x480 är inget man tänker på förrens man lägger den brevid t.ex. en Magic.. Då ser den senare helt plötsligt väldigt pixlig ut.

* Android känns överraskande moget. Gick från LG KS20 (Winmo) till SonyEricsson G900 (UIQ) till Nokia 5800 (S60) och sedan denna. Varje steg har upplevts som ett stort skutt, men Android stampar rejält på de andra.

* Kvaliteten är överraskande bra, den är inte alls lika plastig som bilderna ger intryck av. Inte iPhone-bra vill jag dock påstå, men någonstans ska väl dedär extra tusenlapparna gå.

* Batteritiden är godkänd, inte mer. Med bakgrundssync avslaget, måttligt wifi-användning och normalt prat- och SMS kan jag klämma ut uppåt 60 timmar vilket är OK, med för mycket lek drar jag lätt slut på batteriet över en dag.

* Småbuggar finns, det går inte att förneka. Tangentbordet hänger osynligt kvar ibland och måste tas bort med en knapptryckning, Acers mediaspelare har hängt sig någon gång och vissa apps har fått dödas med processövervakare. Inget allvarligare dock, telefonen har till exempel aldrig hängt sig, startat om eller brutit ett samtal (Vilket 5800:an gjorde ibland).

* Bara touch är inte alltid klockrent. Ett fysiskt tangentbord är skönt som sjutton ibland, likaså fysiska knappar för saker som att svara och lägga på. Det är en avvägning, jag saknar helt klart något att "blindtrycka" på ibland.

* Multitouch finns inte. Förhoppningsvis kommer det i vår då hårdvaran stödjer det, inget som någon kan lova dock. Jag saknar det vid zoom och liknande.

Summa summarium, jag ger Acer Liquid 9/10 sega gubbar i nuläget. 3 700 kronor för en ***-snabb och superkompetent telefon är ett kap på alla plan.

Lite screenshots från olika apps/vyer: http://pici.se/gal/Lezziter/Liquid/
Tyvärr har jag inga foton, inte orkat engagera mig. Finns dock gott om bilder på nätet.

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem

Glöm inte sen att den redan är rootad och man kan få 5 home screens. 3 screens är för lite för mig i alla fall. Sen finns det ju applikationer som t.ex Home++ så att man kan ha upp till 7 home screens om man inte vill roota.

Permalänk
Relik 📜

En annan sak värd att nämna..

Tocuhpanelen verkar var annorlunda mot iPhones på något vis. Jag har noterat att iPhone och iPod Touch-ägare har rejäla problem att använda touchen på min till att börja med samtidigt som "ovana" människor svoshar på som aldrig förr. Det får mig att tro att något är annorlunda, fråga mig inte vad..

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lezziter
En annan sak värd att nämna..

Tocuhpanelen verkar var annorlunda mot iPhones på något vis. Jag har noterat att iPhone och iPod Touch-ägare har rejäla problem att använda touchen på min till att börja med samtidigt som "ovana" människor svoshar på som aldrig förr. Det får mig att tro att något är annorlunda, fråga mig inte vad..

Vad är annorlunda?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RobinCC
Vad är annorlunda?

Gissningsvis lite olika känslighet, samt hur stora rörelser som krävs vid swipes etc. Är man van vid en typ av skärmkänslighet/rörelsekänslighet så kan det kännas ovant när man testar en annan, vilket ofta leder till att det nya rent subjektivt upplevs som "sämre". Människor är vanedjur.

Permalänk
Medlem

Ligger en review uppe med massa benchmarks nu http://www.swedroid.se/test-av-acer-liquid-s100

En sak fattar jag dock inte, varför är DROID är så mycket snabbare, Liquid har väl samma processor??? Det är typ 30% skillnad och Acern har ju typ 150MHz mer...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Event
Ligger en review uppe med massa benchmarks nu http://www.swedroid.se/test-av-acer-liquid-s100

En sak fattar jag dock inte, varför är DROID är så mycket snabbare, Liquid har väl samma processor??? Det är typ 30% skillnad och Acern har ju typ 150MHz mer...

Android 2.0 är bättre utvecklad för den nya generationens hårdvara.

Permalänk
Relik 📜

Dels det, sedan är det ingen Snapdragon i Droid utan en lätt annorlunda arkitektur.
Förklaras bra här:
http://www.swedroid.se/motorola-milestone-pa-expansys#comment...

Visa signatur

Permalänk
Medlem

här har ni något att se fram emot ^^

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=605442

Visa signatur

GAMING
G60SD QD-OLED|NR200P|SF750|ROG STRIX B650E-I|RYZEN 9800X3D|CORSAIR DOMINATOR TITANIUM RGB 32GB|RTX 5090|990 PRO 2TB|PLAYSTATION 5
MEDIA
AM6B+|77S95D QD-OLED|HT-A9M2+SW5

Permalänk
Medlem

Har nu gjort en beställning!! Nu måste jag vänta till början av nästa vecka

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gilgamesh
här har ni något att se fram emot ^^

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=605442

Det kan du ge dig på

Permalänk
Avstängd

Den ser fattig ut

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JohanW83
Den ser fattig ut

Dagens mest givande inlägg! Sweet!

För er som velar mellan Liquid och Nexus(Google luren) så kan ni kika här:
http://android.modaco.com/content/acer-liquid-liquid-modaco-c...
Ser ut som om Liquiden är riktigt kvick, trotts den nedklockade processorn.
Nu vet vi ju iofs inte hur färskstartad Nexusen var när testet kördes, men iallafall.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av keyser
Dagens mest givande inlägg! Sweet!

För er som velar mellan Liquid och Nexus(Google luren) så kan ni kika här:
http://android.modaco.com/content/acer-liquid-liquid-modaco-c...
Ser ut som om Liquiden är riktigt kvick, trotts den nedklockade processorn.
Nu vet vi ju iofs inte hur färskstartad Nexusen var när testet kördes, men iallafall.

Jomen tänk på vad kompisarna säger, man vill ju inte få dom att tro att man är fattig eller nåt...

Permalänk
Medlem

Hur står sig Motorola Milestone prestandamässigt i jämförelse med Liquid? Liquiden har ju Snapdragon-CPUN med högre prestanda, missar jag något eller är Liquid helt enkelt bättre än Milestone?

Står och velar mellan båda!

Visa signatur

- Åldern har tagit ut sig i form av bekvämlighet -
------- Playstation 4/5 - Nintendo Switch -------

Permalänk

Liquid har bara android 1.6 medans droid kör 2.0 vilket är fördel milestone men annars är de ganska likvärdiga och speedtests är jämna mellan de två så frågan är om du tycker att det är värt 2000 att ha android 2.0.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Riktigt snabb allt jag kan säga

Permalänk
Medlem

Milestone är redigt snygg för att vara en tangentbords mobil. Utan att tänka på prisskillnaden så skulle jag gå på en Milestone inte för att den har android 2.0 utan för den ser riktigt trevlig ut att ha att gör med. Men Acer:n ser riktigt bra den med, får hoppas på updatering till 2.0,1

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Stonevalley
Liquid har bara android 1.6 medans droid kör 2.0 vilket är fördel milestone men annars är de ganska likvärdiga och speedtests är jämna mellan de två så frågan är om du tycker att det är värt 2000 att ha android 2.0.

Håller med,

Men Acer Frankrike har ju sagt att 2.0 kommer ut i Mars till Liquid, vilket antagligen kommer ha högre stöd för Liquid-CPUN och ev. ge bättre prestanda.

Lutar nog åt Liquiden faktiskt, även om Milestone har keyboard/bättre kamera-stöd.. Varför kunde de inte gått ihop och gjort en perfekt telefon

Visa signatur

- Åldern har tagit ut sig i form av bekvämlighet -
------- Playstation 4/5 - Nintendo Switch -------

Permalänk
Hedersmedlem

Jag såg för en stund sedan att Acer Liquid 1.008.00 EMEA GEN1 finns att plocka hem från http://download.acer-club.ru/garbage/
Tänkte att jag skulle ta backup på min liquid och slänga in den där ikväll. Har någon hunnit testa den än? Av det jag läst hittills så har den bättre batteritid, ordentligt kalibrerad touch i kanterna och när man låser upp den så står det att man ska trycka på '≡' istället för 'Menu'. Väntar spänt på fler rapporter om förändringar