Permalänk

Var säljs det sockerpasta?

Jag är på jakt efter sockerpasta (sugarpaste), som är typ som marsipan, fast utan den ganska vidriga mandelmassasmaken. Jag tänkte ha det till årets pepparkaksbygge, men det verkar va jävligt svårt att få tag på in real life.

Vet någon en fysisk butik/kedja (i Gbg) som säljer detta? Panduro har vanligtvis, men det är slut på deras centrallager. Att beställa på nätet är uteslutet pga dyr frakt.

Visa signatur

[Intel Core i5-3570K, Noctua NH-U12P SE2, ASUS P8Z77-V, Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 4x4GB, Powercolor Radeon 4870 1 Gb, 2x BENQ V2400 ECO + 1 Samsung syncmaster 940BF, Steinberg CI2.]

Permalänk
Medlem

Riktiga män gör sin egna sugarpaste!
http://www.tasteline.com/Recept/Sugarpaste

Visa signatur

"We're paratroopers, lieutenant. We're supposed to be surrounded!" - Lt. Winters, Bastogne 1944

Permalänk
Medlem

Aldrig hört talas om innan! =O
Googlingar säger att det är lätt att använda och forma... Men vad smakar det? Konsistens? Som marsipan fast mindre mandel och mer socker?

Går det att använda till pepparkakshusbak? Ingen risk att det möglar?

Visa signatur

Cat funeral! Cat funeral!
>>> 112383 <<<

Permalänk

Möglar? Knappast med så mycket socker i. Snarare att ev. cocosfett härsknar om det går lång tid.

Visa signatur

i7 930 @ 3.8 | P6X58D-E | 6GB Corsair XMS3 | 2x R9280X | Intel SSD|
Dell UltraSharp 2707WFP | Logitech Z5500 | Logitech Illuminated | MIONIX Saiph 1800 |

Permalänk

Hmm, man kanske skulle prova det där receptet. Återkommer eventuellt med resultat (då jag förstår att det är mycket efterfrågat på ett datorforum).

Visa signatur

[Intel Core i5-3570K, Noctua NH-U12P SE2, ASUS P8Z77-V, Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 4x4GB, Powercolor Radeon 4870 1 Gb, 2x BENQ V2400 ECO + 1 Samsung syncmaster 940BF, Steinberg CI2.]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zax31415926
Hmm, man kanske skulle prova det där receptet. Återkommer eventuellt med resultat (då jag förstår att det är mycket efterfrågat på ett datorforum).

Gör gärna det!

Visa signatur

"We're paratroopers, lieutenant. We're supposed to be surrounded!" - Lt. Winters, Bastogne 1944

Permalänk
Avstängd

UH jag läste sockerplast så nu har jag björn rosenströms låt i huvudet-.-

Visa signatur

[antec nine hundred] [corsair 650w][asus p5q-e][q6600 oc 3ghz vcore 1.3] [4gb corsair dominator 8500 2x2gb] [powercolor 4870x2]

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av svart_smurf
UH jag läste sockerplast så nu har jag björn rosenströms låt i huvudet-.-

Heter ju sockiplast juu!!
Men nån borde lansera ett sockerbaserat plastmaterial.
Framtidens stenkaka = sockerkaka

Visa signatur

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB
Laptop: Xiaomi Mi Notebook Air 13.3″

Permalänk
Medlem

Min syster gör tårtor som hobby och använder sockerpasta till dekorationer. Det fanns en webbutik där man kunde beställa tårt-dekortationer, så pröva lägga till tårta osv i sökorden. Men nu för tiden gör hon egen sockerpasta, så det går också!

Visa signatur

Lian Li 6070B / Asus P8P67 B3 / Intel Core i5 2500K @ 4.5GHz
Corsair Vengance 8GB 1600MHz / Asus GTX780 / Corsair TX650V2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av anton_mjor
Heter ju sockiplast juu!!
Men nån borde lansera ett sockerbaserat plastmaterial.
Framtidens stenkaka = sockerkaka

Haha.. som dom små byggubbarna i fragglarna!

Visa signatur

"We're paratroopers, lieutenant. We're supposed to be surrounded!" - Lt. Winters, Bastogne 1944

Permalänk
Medlem

Är väll enkelt att göra själv, bara ta och blanda smör och en massa socker tills du får den konsistensen du vill ha och sedan tillsätta olika smaker. Blir godare med smör än cocos fett.

Visa signatur

PSN: todddan Adda gärna

Permalänk

Bara smör och socker? Det skiljer sig ju avsevärt från ovanstående recept. Du tycker inte att det saknas något?

Visa signatur

[Intel Core i5-3570K, Noctua NH-U12P SE2, ASUS P8Z77-V, Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 4x4GB, Powercolor Radeon 4870 1 Gb, 2x BENQ V2400 ECO + 1 Samsung syncmaster 940BF, Steinberg CI2.]

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av )ExecutoR(
Möglar? Knappast med så mycket socker i. Snarare att ev. cocosfett härsknar om det går lång tid.

Kokosfett används bl.a. till tvål och är raffinerat. Enligt vad jag läst så ska kokosfett kunna klara sig i upp till 2 år i rumstemperatur.
Vi får hoppas att det blir uppätet innan dess.

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Scanian
Haha.. som dom små byggubbarna i fragglarna!

Visa signatur

(: pɐʞɔolʞ ⇂⇂`ᄐ sʍopuıʍ ålq uǝ

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zax31415926
Bara smör och socker? Det skiljer sig ju avsevärt från ovanstående recept. Du tycker inte att det saknas något?

om man inte vill ha någon speciell smak så är det bara att blanda på med smör och flor socker. Har lite släkt som bor i usa och dom kör på smör och flor socker och smak tillsatser. Trixet ligger i att blanda så det blir rätt konsistent och inte ha smör som är för mjukt.

Visa signatur

PSN: todddan Adda gärna