Dustin - Julklappstråden 2009

Permalänk
Medlem

Utdelningen 09.20 - vikt 0.2 - Dustin Home Mössa.

Tror inte det har något att göra med när man tog paketet eller hur mycket man handlat, tror bara de lottar. Lite fräckt av Dustin att skicka ut paket med bara papper i dock, man kan ju bara hoppas att det är fuskare som får dem. Jag är nöjd med min mössa men hade ju gärna tagit en NAS :).

Visa signatur

|i5 3570K| Asus P8Z77-V LE|Asus HD7950DC2-3GD5|
|Corsair PC3-12800 Veng. LP, 4x4 GB|Samsung 830 256 GB|
|Corsair HX 650W|Thermalright HR-02 Macho|FD Define R4|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tttomte
Lite fräckt av Dustin att skicka ut paket med bara papper i dock, man kan ju bara hoppas att det är fuskare som får dem.

I-landsproblem detta. I vissa länder skulle dom vara glada över ett så fint eldstartsmaterial istället för att behöva hitta torrt fnöske.

Hämtade ut mitt 1,2kg paket innehållandes Intel Scull gear. En T-shirt är lite småkul. En kompis behövde en ny musmatta och vattenflaskan kan man ha när man tränar. Är därför nöjd över presenten.

Har f.ö. handlat för ~35.000 sedan sent 2007 / tidigt 2008.

Visa signatur
Permalänk
Inaktiv

Varför klagar ni om ni får tomma paket?
Om folk här tycker att det är ok att fuska med klapphämtningen kan väl även Dustin få fuska lite med klapparna ...?

Jag hoppas förresten att fuskarna får mössor i alla sina paket.
Jag kan inte heller tycka det minsta synd om den ”stackare” som fick tre datorväskor och en mössa.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av da-li
Varför klagar ni om ni får tomma paket?
Om folk här tycker att det är ok att fuska med klapphämtningen kan väl även Dustin få fuska lite med klapparna ...?

Jag hoppas förresten att fuskarna får mössor i alla sina paket.
Jag kan inte heller tycka det minsta synd om den ”stackare” som fick tre datorväskor och en mössa.

Varför måste just de som fått tomma paket ha fuskat? Hur har de fuskat? Kanske du kan börja med att berätta det.

Jag fick tom paket och jag fuska inte, inte på något sätt. Jag klickade så fort jag såg skiten och tog hem en klapp som var tom.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Chrille82
Bara ignorera -=FULLMOON=-, han är den som skrek och härjade som en jäkla prepubertal idiot i förra årets tråd för han först inte fick nått och sen fick den 'sämsta' presenten. Ett genuint exempel av den svenska avundsjukan. (Kolla förra årets tråd så ser ni)

Haha... Men Duuu dååårh..

Sa jag att jag fått den sämsta i år? Jag nämde bara att jag tycker det var lite väl stor spridning på värdet liktså det var förra året. Bara för att jag inte har en BR läsare så varför inte ge bort den till någon annan som har isf?

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av qsx
Varför måste just de som fått tomma paket ha fuskat? Hur har de fuskat? Kanske du kan börja med att berätta det.

Jag fick tom paket och jag fuska inte, inte på något sätt. Jag klickade så fort jag såg skiten och tog hem en klapp som var tom.

Hur stor och hur mycket väger de toma paketen? Det måste ju vara någon medarbetare på dustin som har slarvat. En penna kunde dom väll iaf slängt i oavsett om det var fusk lr ej, för vem betalar änns för att skicka ett tomt paket?

Permalänk
Medlem

Jag håller med.. att skicka ut tomma paket är rätt smaklöst om det är menat så.. men jag tror att det blivit nån miss, alternativt att nån postenanställd nallat från paketen.

Visa signatur

Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Avstängd

Är det ingen av er som kontaktat dustin då ?

Alternativt skrivit i dustins tråd...

Permalänk
Medlem

Någon lär ju ha stulit grejerna från era paket om ni bara fått papper! Vore kul om han den där killen från dustin som skriver här i forumet kunde kommentera det hela..

Själv fick ja 1.9kg, var mycket riktigt en datorväska! Hade hoppats på en laptop så det blev väl det största antiklimax man kunde tänka sig - tror att jag ska få en laptop och öppnar paketet helt på spänn och darrig på fingrarna, och får en laptopvästa. Jag som inte ens har en laptop! Dock verkar den ju vara av fin kvalitet och praktiskt med flera olika fack osv. Blir väl användbar om jag skulle få råd att köpa mig en laptop någon gång i framtiden antar jag..

Vill någon byta med mig så är jag intresserad.

Permalänk

Kan det vara någon ung extrajobbare på Dustin som nallat?

Visa signatur

| Intel I7 12700k | Noctua NH-U12A | Gigabyte Z690 Aorus Pro | 32GB DDR5 Kingston 5200mhz | Samsung 980 Pro M.2 NVME 2TB | Seagate FireCuda 520 2TB | Samsung 970 pro 1TB | WDC WD30 3TB | Gigabyte RTX 3070 Aorus | Fractal Design Define R6 Black | Gigabyte Aorus P850W | Asus VG258 24" 165Hz | Benq 24" |

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Vissa här förstår tydligen inte ironi ... =/
Kan någon moderator vara vänlig och ge den här omogna (och nya) medlemmen en varning?

Permalänk
Medlem

Tror ni på allvar att Dustin med avsikt skickat ut tomma paket?

Permalänk

da-li: Ironi funkar inte över nätet, jag uppfattade ditt inlägg precis på samma sätt som qsx (jag hade, som jag tidigare sagt beställt lite annat krafs tillsammans med min julklapp, fick krafset men ingen julklapp. Och jag har inte heller fuskat). Jag tycker absolut inte att qsx ska ha någon varning, men jag tycker därimot att du hade kunnat vara en aning tydligare med att det handlade om ironi.

Resten: Jag hämtade mitt paket 16.58, öppnade det 16.59, noterade att ingen julklapp fanns med och försökte ringa Dustin precis när min telefon slog 17.00. De hade redan stängt växeln. Jag har skickat mail, men vi får se vad som händer!

/Zyber

Visa signatur

Workstation: Dell Latitude E5400, WinXP/Ubuntu 9.10. 4 GB RAM, 250GB, P8700 @ 2.53GHz
HTPC: MythBuntu, 2GB RAM, 1TB, Atom dual core @ 1.6 GHz, Sanyo PLV-Z700
Server #1: Ubuntu, 2 GB RAM, 4*143 GB 10K RAID0 +2*73GB 15K RAID1. Intel Xeon dual core @3.2 GHz

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zyber_zero
da-li: Ironi funkar inte över nätet, jag uppfattade ditt inlägg precis på samma sätt som qsx (jag hade, som jag tidigare sagt beställt lite annat krafs tillsammans med min julklapp, fick krafset men ingen julklapp. Och jag har inte heller fuskat). Jag tycker absolut inte att qsx ska ha någon varning, men jag tycker därimot att du hade kunnat vara en aning tydligare med att det handlade om ironi.

...

/Zyber

Jag ska väl inte behöva vara hur övertydlig som helst och skriva folk på näsan? En vuxen människa ska väl dels kunna förstå lite ironi utan att jag lägger till smilies precis överallt, dels kunna svara på en sådan kommentar på ett något artigare sätt (vilket du själv t.ex. lyckas bra med)?

Om man uttrycker sig på ett så oerhört omoget sätt som qsx gör har man gjort sig förtjänt av en varning.
Det finns t.o.m. en kort informationstext om hur man bör uttrycka sig alldeles vid den ruta där man skriver in sina foruminlägg.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Patrik91uk
Hur stor och hur mycket väger de toma paketen? Det måste ju vara någon medarbetare på dustin som har slarvat. En penna kunde dom väll iaf slängt i oavsett om det var fusk lr ej, för vem betalar änns för att skicka ett tomt paket?

Jag tror också det måste ha varit slarv för att jag vet att folk har fuskat och fått paket.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av MasteraCe
Jag håller med.. att skicka ut tomma paket är rätt smaklöst om det är menat så.. men jag tror att det blivit nån miss, alternativt att nån postenanställd nallat från paketen.

Det är bara taskigt och fick mig att få en dålig bild av Dustin men jag hoppas verkligen det har blivit något fel. Jag vill inte klaga för mycket för att det var gratis men alla kan nog förstå man kan inte vara 100 % glad när något sådant händer.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av da-li
Vissa här förstår tydligen inte ironi ... =/
Kan någon moderator vara vänlig och ge den här omogna (och nya) medlemmen en varning?

Det är svårt att förstå ironi över nätet speciellt när det finns flera andra människor som har skrivit att vi som har fått tomma paket är fuskare. Tror du att du hade mått bra av att bli kallad fuskare när du vaknar kl 8 och försöker vinna EN klapp åt dig själv?

Du borde få varning för att du anklagar människor för fusk utan att kunna bevisa det.

Permalänk
Inaktiv
Citat:

...
Du borde få varning för att du anklagar människor för fusk utan att kunna bevisa det.

Jag har inte anklagat dig för att vara fuskare.

En varning är hur motiverad som helst med tanke på ditt oerhört otrevliga och omogna inlägg!

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd rensad*

Permalänk
Medlem

2kg väger mtt paket blir att rusa iväg till posten nu.

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jonazz
2kg väger mtt paket blir att rusa iväg till posten nu.

Do it! spännande värre rapport snarast!

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

Tycker det är klockrent att vissa har fått tomma paket. Skulle legat en bit kol i dem för att göra saken ännu roligare.

Jag tycker inte de borde ge personer mer än ett paket anyways.

Visa signatur

lolclockers

Permalänk
Medlem

J¤#%vla Ånge! Paketet har legat där i två dygn nu

Visa signatur

Intel Core i7 920, Gigabyte GA-EX58-UD5, 6x2 GB Corsair XMS3 Twin3X DDR3 1333 MHz, XFX GeForce GTX 280 1 GB, Gigabyte GeForce 8600 GT 512 MB, Corsair TX650 650W
NileCity 105,6 Playlist

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lakej
Tycker det är klockrent att vissa har fått tomma paket. Skulle legat en bit kol i dem för att göra saken ännu roligare.

Ja om det varit fuskarna som fick det hade det ju varit klockrent, men om det är nån stackare som varit ärlig och bara tagit ett paket? det är ju ändå inte ok.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av raaaz
J¤#%vla Ånge! Paketet har legat där i två dygn nu

Samma här.. skit Ånge

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av knoxz
Bullshit! Fotot är taget 2009-07-26 kl 20:02 med en Iphone...

Ska du leka troll så kan du väll iaf försöka ta bort EXIF datan innan du laddar upp en bild...

hahahahah fan va ägd!!!

Visa signatur

http://www.tomasnilsen.se
[Stationär] 4790K ,16Gb Corsair XMS3, Samsung 850 500GB, R4, ASUS 1080 STRIX, Samsung S27A850T, EVGA G2 |[Bärbar] HP Spectre 13 [Kamera] Fuji XT-1, XT-10, [objektiv] 35 1,4, 18-55 2,8-4, 55-200, 27 1,8 [Blixtar] Nissin 622, Dörr 160x3 Mobil Nexus 5, Lumia 920, OPO 3T, iPhone5s

Permalänk
Medlem
Citat:

Do it! spännande värre rapport snarast!

Var också en datorväska. En brun targus... Var väl inte den snyggaste men jag hade ju ingen innan så den får min 15.4" laptop ligga i'':P

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jonazz
Var också en datorväska. En brun targus... Var väl inte den snyggaste men jag hade ju ingen innan så den får min 15.4" laptop ligga i'':P

Ok! men bra att det är något du har användning av=)

Visa signatur

Permalänk
Medlem

TARGUS MODE MESSENGER BRUN 15.4# den var det.

Förra året fick jag ju en av de bättre sakerna så det var väl inte mer än rätt att jag fick något sämre detta åert även om man hade hoppats:P

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lakej

Känns inte så klockrent när man bara vunnit ett paket utan något fusk + att man handlat en del där under året...
Är det istället 6 paket som ska skickas till samma adress eller något annat uppenbart så tycker jag det är helt rätt att fylla ett par med papper!

Känns inte så genomtänkt då jag inte längre tänker "bästa onlinebutiken" när jag ser deras logga, utan snarare tvärt om

Visa signatur

|| Antec P182 || Core 2 Duo E6750 (2.66 Ghz) @ 3.52Ghz || Sapphire Radeon HD4870 Silent Efficiency 1GB || GA-N680SLIDQ6 || WD Raptor 150GB + WD Caviar 500GB || Corsair XMS2 4096MB || Vista Ultimate 64-bit ||

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LittleBoy
Känns inte så klockrent när man bara vunnit ett paket utan något fusk + att man handlat en del där under året...
Är det istället 6 paket som ska skickas till samma adress eller något annat uppenbart så tycker jag det är helt rätt att fylla ett par med papper!

Känns inte så genomtänkt då jag inte längre tänker "bästa onlinebutiken" när jag ser deras logga, utan snarare tvärt om

Fick du ett tomt paket?

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Fick du ett tomt paket?

Japp, eller tomt var det ju inte... Dom hade ju pressat ner mängder med brunt omslagspapper

Visa signatur

|| Antec P182 || Core 2 Duo E6750 (2.66 Ghz) @ 3.52Ghz || Sapphire Radeon HD4870 Silent Efficiency 1GB || GA-N680SLIDQ6 || WD Raptor 150GB + WD Caviar 500GB || Corsair XMS2 4096MB || Vista Ultimate 64-bit ||

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av H3Nc3
Ni måste kontakta Dustin, detta håller ju fan inte

Japp mailade dom igår. Frågade bara om det var någonting som var fel och så. Men efter som det var gratis så kan man väl inte klaga. Lite besviken men aja. Får se vad dom svarar.