olåst iphone, topp eller flopp?

Permalänk

olåst iphone, topp eller flopp?

Tänkte om man skulle skaffa en iphone, olåst då.. Är det något att rekomendera?

Jag inser ju att man inte kommer kunna surfa mobilt osv men är det värt det i alla fall? A de e frågan.

Visa signatur

Intel Core i5 750 @ 3 Ghz | Asus P7P55D-E PRO | Powercolor HD 5850 | 4 Gb Corsair XMS3 1600 Mhz | Corsair HX 650W | FDD R2

Permalänk
Medlem

Utan billigt dataabonnemang är en iPhonen som mobil ungefär en som en überelajt 3D gamerdator som orbdehandlare.

Visa signatur

Me fail english, thats unpossible!

Permalänk
Medlem

Ska du ha en iPhone så måste du ha internet i den.

95% av allt jag gör på min iPhone använder jag internet till. Och då ringer jag ändå ganska mycket...

Visa signatur

Dator - Louqe Ghost S1 - i5 9600K - MSI Z390I MPG GAMING EDGE AC - Corsair Vengeance LPX 16GB - Samsung 960 EVO - Palit GeForce RTX 2080 GamingPro OC - Corsair SF600 V2

Ljud - Audeze LCD-2 - Schiit Jotunheim - Schiit Modi Multibit

Permalänk
Avstängd

Iphone måste man kunna surfa fritt och snabbt med Ta 3 abonnemang Oftast dubbelt så snabbare än alla andra nät

Visa signatur

>AMD Phenom™ 1055T@3,8Ghz + NH-D14|Gigabyte GTX460 1GB@ 850/2200mhz|Gigabyte 870A|A-Data 4GB Ram|CM HaF 912+|Creative X-Fi Titanium+Z-5500|Kingston SSD| Och lite till.<

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av piddeman
Iphone måste man kunna surfa fritt och snabbt med Ta 3 abonnemang Oftast dubbelt så snabbare än alla andra nät

Har upplevt precis tvärtom. Har ju förfan inte ens mottagning inne i random varuhus mitt i Stockholm medan fadern som står brevid har full med sitt Telia.

Sen är det allmänt dålig mottagning överallt ifall man åker runt i Sverige.

Permalänk

Men jag kommer ha trådlöst nätverk hemma och i skolan så det är ju bara på vägen hem man inte kommer att ha de =). Men om ni inte anser att det är värt så köper jag inte

Visa signatur

Intel Core i5 750 @ 3 Ghz | Asus P7P55D-E PRO | Powercolor HD 5850 | 4 Gb Corsair XMS3 1600 Mhz | Corsair HX 650W | FDD R2

Permalänk

den stora frågan vad ska du ha den till?

vissa använder telefonen överallt surfar, ringer messar, spotify, u name it
själv klarar jag min gott och väl på en telefon för typ 500:- ringer typ 5 samtal i veckan och skickar typ 1 mess i månaden knappt det.

det mesta jag använder telefonen till är att ta imot samtal då den agerar både privat och företagstelefon så mestadels ringer folket till mig sällan jag till dem.

dock är ju iphone en mer surf telefon som sagt som kommer använda sig av internet mestadels av tiden .
kan nog vara nice att ha spotify i telefonen typ om man skulle behöva åka långt i en bil eller kunna surfa i bilen för att fördriva tiden är ju inte häller fel.
Mobilspel i all ära men dom brukar inte vara så kul i längden.

iom att du kommer köra via trådlöst största delen av dagarna kanske du skulle ha ett kontantkort ?
kan ju iaf börja med det och sen byta upp dig till ett abonnemang med bra pris på datortrafik om du anser att kontantkort inte räcker till för ditt surfande

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem

Jag skulle valt Nexus one eller liknande. Iphone börjar bli gammal, och det kommer förmodligen en fjärde version snart. Snapdragon <3

Permalänk

MÅSTE man vara online hela tiden då? Alla skriver att man absolut måste ha dataabonnemang till en iPhone...

Jag har inte ens lagt in nån APN för uppkoppling via mobilnätet, kör enbart wlan och har bara kontantkort. Jag överlever faktiskt utan att vara online på nätet mellan wlan:en...

Visa signatur

Vafan var det för fel på min gamla signatur...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av craftsman
MÅSTE man vara online hela tiden då? Alla skriver att man absolut måste ha dataabonnemang till en iPhone...

Jag har inte ens lagt in nån APN för uppkoppling via mobilnätet, kör enbart wlan och har bara kontantkort. Jag överlever faktiskt utan att vara online på nätet mellan wlan:en...

Det blir ett beroende...

Visa signatur

Maila mig

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av craftsman

+1

Kör vissa spotifylistor på offline så man klarar sig den biten bra ändå

Visa signatur

[ Fractal Design R4 ] [ EVGA G2 750W ] [ Intel Core i7 4790K @ 4.2 Ghz ] [ Asus Z97-A ] [ MSI RTX 2060 ] [ 16GB Crucial 1600Mhz DDR3 ] [ Samsung EVO 850 500GB + 2TB HDD ]

Permalänk
Medlem

Varför skulle du inte kunna surfa med din olåsta iphone???

Jag kör en olåst jailbreakad iphone med mitt comviq abbonemang bara det att du tecknar ett surf paket för 79/mån för 1gb surf duger gott och väl så kör man trådlöst hemma om man nu har det

Visa signatur

Gigabyte X58 UD5 , i7 920@3,5Ghz Turbo ON+Noctua 12P , 6gb ddr 1333mhz@1500mhz , Gigabyte 470 gtx SLI , Razer Lachesis, DiNovo Edge , Z5500 + Creative HS 1200 Headset ,

Permalänk

exakt :), jag kommer ju ändå vara online 2/3 av dagen och spotify funkar ju offline också. Men nu kommer ännu en fråga, är det värt att skaffa iphonen från ebay? Där går de ju bra mycket lägre än i Sverige

Visa signatur

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kr0cket boy
exakt :), jag kommer ju ändå vara online 2/3 av dagen och spotify funkar ju offline också. Men nu kommer ännu en fråga, är det värt att skaffa iphonen från ebay? Där går de ju bra mycket lägre än i Sverige

Jag köpte min 3gs 32gb från Ebay. Eftersom jag hade så bråttom så fick jag en för 4900 kr inkl 500krs tillbehör + applecare (kan endast utnyttjas i USA, men, att skicka den till AT&T ska inte vara så svårt:P).

Jag tror nog att du kan få en 3 3gs ganska billigt, speciellt om du kollar under morgonen, det är en sak som jag nyligen upplevt själv. Blir inte så många bud under tidigt på morgonen pga av tidsskillnaden.

Men var noga med att ENDAST köpa från säljare med 100+ omdömen. Du vill verkligen inte ta risken att bli lurad från Ebay.Har aldrig blivit lurad, men det är bara för att jag är så noggrann nu med att kolla omdömena osv.

Permalänk
Medlem

Jag har haft en iPhone ett bra tag nu, hade 3G först och numera har jag 3Gs. Jag har WiFi på jobbet, WiFi hemma och WiFi på kafet jag brukar sitta på, jag kommer inte ens upp i 10Meg datatrafik i månaden. Jag har inget "surfa fritt" i mitt teleabbonnemang och kommer inte skaffa det heller för jag ser ingen poäng i det.

Jag hade Spotify Premium i 2 månader men la ner det eftersom jag har typ allt jag vill ha på mp3 ändå. När jag hade premium syncade jag ner alla låtarna.

Den enda datatrafik jag använder när jag inte har tillgång till wifi är email eller prisjakt appen (riktigt bra när man funderar på att köpa något dyrt i en butik).

Som sagt, alla använder telefonen olika, jag känner inte att jag saknar datatrafiken alls och tror du skulle klara dig bra hur du än väljer att göra.