Bra Internet Security

Permalänk

Bra Internet Security

Hej

Mitt NOD32 har gått ut (endast Anti-Virus) så jag planerar på att köpa ett komplett Internet Security program denna gång. Har tittat på:

Kaspersky Internet Security 2010
Avira Premium Security Suite
Norton Internet Security 2010

Finns det fler alternativ som är bra?

Vilken bör man välja?

Tack på förhand

Edit: Använder XP

Permalänk

Nu är inte mina kunskaper alldeles färska så det kan ha hänt nåt det senaste året men tidigare var Norton riktiga prestandaslukare.

lite google ger dessa jämförelser:
http://internet-security-suite-review.toptenreviews.com/

http://www.pcworld.com/article/158157/top_internet_security_s...

I den sista får Norton högst betyg så man kanske ska ta det jag skrev inledningsvis med en nypa salt.

Permalänk

Låt mig slå ett slag för zonealarm extreme security. Andvändt i 10år dock inte extreme. Men ända problemet var för 3år sen i en dag då det bugga med någon windows uppdatering och zonealarm kom en patch från zonealarm som fixxade windows problem på mindre än ett dygn

Visa signatur

i7 4770k @ 4.4 with 1080ti 2050/11800 med PQ438Q
Retired 680 GTX SLI @ +120 +500

Retired i5 750@4116 speedstep+vcoreoffset = Love idle/load 1.02-1.34
5970@925/1250

Permalänk

Jag kan säga direkt att Norton och Kaspersky är skit bra val men du måste bane mej skaffa Avast! Internet Security http://www.avast.com/internet-security upp till tre datorer (tror upp till tre datorer är standard =P)

Permalänk

Kaspersky vann testet i senaste PC tidningen!

Visa signatur

AMD64 4000+, Geforce 6800, 1024 Ram, HP 19" TFT 16ms, 660 Gb HDD

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Meganeoman
Kaspersky vann testet i senaste PC tidningen!

Finns en del PC-tidningar. Vilken tidning syftade du på?

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Medlem

Det finns en hel del som dissar Norton men det är för att dessa människor inte är uppdaterade själva. Norton 2010 är suveränt.

Visa signatur

Fractal Design Define R5 | Corsair AX860 | Asus X99-A | Intel Core i7 5820K 3,3 GHz | Noctua NH-D15 | Corsair Vengeance LPX 2666 MHz 32GB (4x8GB) | Asus ROG Strix GeForce GTX 1080 | Intel SSD 750-series 400 GB | 3 x WD Black 6+1+1 TB | LG GGW-H20L | Asus Xonar Essence STX | Windows 10 Pro | Xiaomi 34" | B&W MM-1 | Ducky Shine 5 | Logitech G Pro

Permalänk

Norton 2010 är riktigt bra, använder testversionen som fungerar suveränt. Slukar knappt någon prestanda och hittar virus utan dess like. Tror Norton kom tvåa efter Kaspersky i senaste PC För Alla, dock så tyckte man Norton hittade virus bättre, och det är väl det viktigaste antar jag

Visa signatur

i7 2600K@4,6ghz - ASUS GTX 670 DC2 - MSI P67A-GD55 - Corsair Vengeance 8GB - Samsung 830-Series 256 GB
Corsair H80 - Xonar Essence STX - XFX XXX 750W - Fractal Design XL - DELL U2412m

Var snäll mot nördar. Det är stor risk att du får en som chef en dag.

Permalänk
Medlem

Huvudsaken är att Internet Security-programmet gör sitt jobb, och det gör Kaspersky och Norton. AVG och McAfee gör inte sitt jobb så värst bra, då de tror att Spotify är ett virus, samt Trend Micro och Panda har fått typ sämst betyg under de senaste 2 åren.

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Medlem

Re: Bra Internet Security

Citat:

Ursprungligen inskrivet av zoohoomoo
[B]Hej

Mitt NOD32 har gått ut (endast Anti-Virus) så jag planerar på att köpa ett komplett Internet Security program denna gång. Har tittat på:

Kaspersky Internet Security 2010
Avira Premium Security Suite
Norton Internet Security 2010

Eftersom du har använt NOD32, har du kollat på ESS (Eset Smart Security)?
Blir billigare för dig att bara uppgradera licensen än att köpa från ett annat antivirus företag.
Men du väljer själv, kanske har NOD32 krånglat för dig?
Enligt min erfarenhet har jag alltid gått tillbaka till att använda NOD32 efter att jag har provat lite olika konkurrenter, men som sagt, det är bara min åsikt.

Permalänk
Medlem

Körde själv med nod förr, då de räddat mig ur situationer som AVG, Norton osv inte klarade av. (dock äldre versioner än vad som finns nu) Och nod har också varit så skönt för de klagar aldrig eller nått sånt överhuvudtaget.

Nu kör jag Avast antivirus free tsm med Comodo FireWall free och de funkar suveränt, dock har jag inte haft virus på mycket länge oavsett setup av av/bv.

Personligen litar jag inte på att Norton går från botten till toppen på en version, va har dom gjort? bytt ut all personal? Nej de krävs bevis på att dom verkligen är så pass bra 24/7 som AV testerna visar.

Kaspersky har jag också bara positiva erfarenheter utav.

Zonealarm kör jag på min laptop o tkr de e mycket bra, kan ställa in precis vad man vill ha. (dock buggar de sönder på W7 så går inte på min stationära:( )

Windows har ju sitt Security essentials antivirus program som ska vara mycket bra de med och de kostar ju inget.

Men allt som allt, kör på ESS men överväg att köra gratis program som Avast/Comodo, de är väldigt bra.

Visa signatur

- - - - S.T.A.L.K.E.R FAN - - - -

Permalänk
Medlem

Jag funderar också på att köpa Kaspersky (dock bara antivirus delen).

Någon som har det och Vista x64 och kan berätta hur det funkar?

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk

köp panda jag tycker den är riktigt bra

Visa signatur

Asus: Bara vi har äkta USB 3.0 och SATA 6,0 Gbps
[img]http://valid.canardpc.com/cache/banner/w47khy.png[/img]

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av edgren
Finns en del PC-tidningar. Vilken tidning syftade du på?

Som jag skrev! PC tidningen.....

http://pctidningen.se/

Visa signatur

AMD64 4000+, Geforce 6800, 1024 Ram, HP 19" TFT 16ms, 660 Gb HDD

Permalänk
Medlem

De flesta internetanvändare sitter bakom en router med inbyggd brandvägg i dagens läge? Då räcker det med den brandväggen och möjligtvis Windows inbyggda, fler behövs och sak inte köras.

Kör med enbart ett antivirusprogram tycker i alla fall jag (så vida du har en router m. brandvägg).

Visa signatur

Rasmus

Permalänk

Enligt min erfarenhet,jämfört med mcafee och AVG samt f-secure (som jag numera hatar djupt), så har norton lyft upp sig rejält senaste året. Dom senaste åren så har norton programmen käkat massor med kraft. Men nu testade jag (och köpte) Norton 2009 Gaming edition och det funkar skit bra, har inte märkt att det äter någon kraft alls (förutom när man söker igenom datorn). Tog upp aktivitetshanteraren nu och mycket riktigt så gjorde det inte mycket väsen av sig.

Visa signatur

Låda:R3|PSU:Corsair HX650w|mobo:ASRock P67 Pro3|CPU:Intel 2500K|SSD:intel 320 120GB|Minne:Corsair XMS3 8gb|GPU: Asus GTX 670DC2 OC.

Permalänk
Inaktiv

Norton Internet Security (NIS) 2010 vinner de flesta tester på Internet. Installeras snabbt, fungerat tillräckligt snabbt och tynger inte ner systemet som andra paket gör.

Det är dock skapat för den vanliga Svensson och sköter det mesta automatiskt. De mer manuellt styrda säkerhetspaketen är det allra bästa, men kräver också en hel del 'user-input' och brandväggsregler.

Ska du gå gratisvägen föreslår jag Microsoft Security Essentials för antivirus, och Comodo Firewall. Brandväggen är dock inte den smartaste och kräver en del av användaren, men vinner ändå dagen.

Lägg till Malwarebyte's AntiMalware och utför snabbskanningar då och då.

En liten referens - http://internet-security-suite-review.toptenreviews.com/

Permalänk
Medlem

Nod32 är min favorit. Avast är också bra. Övriga antivirusprogram brukar jag inte rekommendera.

Visa signatur

Rasmus

Permalänk

Har haft extrema problem med Norton Internet Security 2010, med deras SONAR-teknik. Den zappar filer till höger och vänster när man kör dem. Allt mellan egenkompilerade hello-world program till cygwin-program såsom perl mfl. Den tog även bort Netbeans av senaste versionen. Jättedåligt.

Visa signatur

Dator: i5-13600K, Asus Prime Z690-P, Noctua NH-D14, Kingston Fury Beast RGB 32GB DDR5-6000, Gigabyte RTX 4090 gaming OC, Seasonic Platinum SS-1000XP, Lian-Li Lancool 215, Samsung 980Pro 2TB M.2 NVME, Acer Predator XB323QKNV 4k 144Hz

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Milky Way
Har haft extrema problem med Norton Internet Security 2010, med deras SONAR-teknik. Den zappar filer till höger och vänster när man kör dem. Allt mellan egenkompilerade hello-world program till cygwin-program såsom perl mfl. Den tog även bort Netbeans av senaste versionen. Jättedåligt.

Norton är det sämsta skitet ever. Det dom försöker tjäna pengar på är att skrämma upp folk med en massa varningar, så folk tror att man måste ha en antivirusprogram. När användaren sedan byter får hon inte några varningar längre, då tror användaren att hon är oskyddad och köper Norton igen för att det är "säkrast". Fler felaktiga varningsmeddelanden går inte att få med något annat program.

Norton är så pass beskyddande att man inte kan kolla på bilder på images.google.com utan att avaktivera skiten, ikeas bilder fungerar inte heller med Norton aktiverat

Visa signatur

[Intel i7 4770K] [ GTX 1070] [Asus ROG VI Gene] [Corsair AX860] [Corsair 16GB Vengeance LP] [120GBIntel 520] [Bitfenix Phenom M]

Citera för svar

Permalänk
Medlem
Citat:

Norton är så pass beskyddande att man inte kan kolla på bilder på images.google.com utan att avaktivera skiten, ikeas bilder fungerar inte heller med Norton aktiverat

Jag kollar på IKEA:s bilder just nu med Norton Internet Security 2009 installerat och aktiverat. Fungerar hur bra som helst. Att kolla bilder på images.google.com fungerar precis lika bra.

Har du överhuvudtaget testat Internet Security de senaste åren? Om så verkar vi ha ett extremt fall av sbs då jag har svårt att se ett enklare program.

Visa signatur

Fractal Design Define R5 | Corsair AX860 | Asus X99-A | Intel Core i7 5820K 3,3 GHz | Noctua NH-D15 | Corsair Vengeance LPX 2666 MHz 32GB (4x8GB) | Asus ROG Strix GeForce GTX 1080 | Intel SSD 750-series 400 GB | 3 x WD Black 6+1+1 TB | LG GGW-H20L | Asus Xonar Essence STX | Windows 10 Pro | Xiaomi 34" | B&W MM-1 | Ducky Shine 5 | Logitech G Pro

Permalänk
Medlem

NIS 2010 fungerar imponerande bra. Man märker inte av det utan det sköter sig själv och drar lite systemresurser.

Prova 90 dagar gratis.
http://www.symantecstore.com/dr/sat1/ec_main.entry25?page=ING...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rokkoko
Det finns en hel del som dissar Norton men det är för att dessa människor inte är uppdaterade själva. Norton 2010 är suveränt.

+1

Permalänk

Själv hade jag inga problem med NIS 2009 utan det var efter uppgraderingen till NIS 2010 som eländet började. Man får en summering varje månad och det stod att den eliminerat 120 hot. Några (~30 eller så) var tracking cookies medans resten var falska positiva.

Jag är inte ensam om problem heller, kolla här t.ex: http://community.norton.com/t5/Norton-Internet-Security-Norto...

Visa signatur

Dator: i5-13600K, Asus Prime Z690-P, Noctua NH-D14, Kingston Fury Beast RGB 32GB DDR5-6000, Gigabyte RTX 4090 gaming OC, Seasonic Platinum SS-1000XP, Lian-Li Lancool 215, Samsung 980Pro 2TB M.2 NVME, Acer Predator XB323QKNV 4k 144Hz

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Milky Way
Har haft extrema problem med Norton Internet Security 2010, med deras SONAR-teknik. Den zappar filer till höger och vänster när man kör dem. Allt mellan egenkompilerade hello-world program till cygwin-program såsom perl mfl. Den tog även bort Netbeans av senaste versionen. Jättedåligt.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av nivv
Norton är det sämsta skitet ever. Det dom försöker tjäna pengar på är att skrämma upp folk med en massa varningar, så folk tror att man måste ha en antivirusprogram. När användaren sedan byter får hon inte några varningar längre, då tror användaren att hon är oskyddad och köper Norton igen för att det är "säkrast". Fler felaktiga varningsmeddelanden går inte att få med något annat program.

Norton är så pass beskyddande att man inte kan kolla på bilder på images.google.com utan att avaktivera skiten, ikeas bilder fungerar inte heller med Norton aktiverat

Jävla skitsnack du kommer med.
Jag har inte haft några somhels problem, gör om gör rätt!

Många fjantar som uttrycker sig om NIS är inte alls uppdaterade, så pröva senaste versionen och kom sen å säg samma sak...

Det går att stänga av alt. dra ner på insight och sen tror jag ni kan stänga av månadsrapporten också om ni vill det...

Permalänk
Medlem

Jag slog till och testade 2010 i 90 dagar så får vi se. En första full scan visar iaf inga större underligheter efter scanning av drygt 600.000 filer (många blir det). Lite cookies och några tveksamma apps som jag inte är kapabel att avgöra om dom verkligen är hot eller inte. Får väl dubbelkolla med några online scanners och se vad dom säger om samma filer

Visa signatur

I used to think I was ambivalent but now I'm not so sure

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av edgren
Huvudsaken är att Internet Security-programmet gör sitt jobb, och det gör Kaspersky och Norton. AVG och McAfee gör inte sitt jobb så värst bra, då de tror att Spotify är ett virus, samt Trend Micro och Panda har fått typ sämst betyg under de senaste 2 åren.

I morse trodde Norton att Spotify var ett virus: http://community.norton.com/t5/Norton-Internet-Security-Norto...

https://www.spotify.com/blog/archives/2010/01/28/issues-with-...

Läs innan ni säger något om senaste versionen tack, det är med NIS 2010.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av tcntad

Många fjantar som uttrycker sig om NIS är inte alls uppdaterade, så pröva senaste versionen och kom sen å säg samma sak...

Kör NIS 2010 och har liveupdate + pulsupdate aktiverat, så uppdaterad är jag ju.

EDIT: Länk till Spotify.

Visa signatur

Dator: i5-13600K, Asus Prime Z690-P, Noctua NH-D14, Kingston Fury Beast RGB 32GB DDR5-6000, Gigabyte RTX 4090 gaming OC, Seasonic Platinum SS-1000XP, Lian-Li Lancool 215, Samsung 980Pro 2TB M.2 NVME, Acer Predator XB323QKNV 4k 144Hz

Permalänk
Medlem

I morse trodde Norton att Spotify var ett virus: http://community.norton.com/t5/Nort...ive/td-p/198370

Läs innan ni säger något om senaste versionen tack, det är med NIS 2010.

Jaja, den ignorerade iaf både Spotify och för den delen Voddler hos mig

Visa signatur

I used to think I was ambivalent but now I'm not so sure

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jdad
I morse trodde Norton att Spotify var ett virus: http://community.norton.com/t5/Nort...ive/td-p/198370

Läs innan ni säger något om senaste versionen tack, det är med NIS 2010.

Jaja, den ignorerade iaf både Spotify och för den delen Voddler hos mig

Samma här, aldrig haft problem med installerade program.

Vet inte om det är spotify i sig eller faktiska felaktiga definitioner..

Läste lite nu om det på spotifys hemsida och fick tag på följand:

Both Spotify and Symantec are aware of this problem and they have been very quick to respond and release an update for their anti-virus software.

Citat:

We’re told by Symantec that if you are running SEP or SAV, then Rapid Release definitions have just been released dated 28/01/2010 rev. 2 - these also have the fix included. They will be included in the next full release for both SEP and SAV. You can also manually download and install the new Rapid Release if you’d like. More help can be found on our forums.

Citat:

We’re really sorry that this happened but we hope everyone can get back up and running soon.

Sav är då symantec antivirus, snabbt löst vad det verkar som?

Nåväl, tillbaka till topic!.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tcntad

Sav är då symantec antivirus, snabbt löst vad det verkar som?

Nåväl, tillbaka till topic!.

Även NIS 2010 var drabbat. Från sista posten från en Symantec anställd:
http://community.norton.com/t5/Norton-Internet-Security-Norto...

Citat:

orla_cox
Symantec Employee

Some additional information for NIS 2010 users. When the FP was corrected earlier today, this information was passed into the Cloud.

Bra att de fixade det samma dag dock.

Visa signatur

Dator: i5-13600K, Asus Prime Z690-P, Noctua NH-D14, Kingston Fury Beast RGB 32GB DDR5-6000, Gigabyte RTX 4090 gaming OC, Seasonic Platinum SS-1000XP, Lian-Li Lancool 215, Samsung 980Pro 2TB M.2 NVME, Acer Predator XB323QKNV 4k 144Hz