Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nioreh83
Tror denna kommer floppa rejält. Ser inte riktigt att nån skulle köpa en sån över en ultraportabel. De tar ju samma plats i väskan, fast denna måste man väl packa in i skumplast så inte skärmen spricker? Klart att det suger lite i pryltarmen ändå, men ärligt? Tror inte på detta koncept, känns lite som ett skämt.

Ja finns ju case som är rätt snygg annars.

Visa signatur

iMac 27" 5K - i5 3.5Ghz - Radeon Pro 575 - 8GB
Corsair Crystal 460X RGB|Intel Core i7-8086K Limited Edition|Corsair Hydro Series H100i v2|MSI Z370 Gaming Pro Carbon|Ballistix Sport LT DDR4 16GB|Samsung PM981 SSD 512GB M.2 PCIe SSD|ASUS GeForce GTX 1080 Ti Turbo|

Permalänk

Köper den direkt när den kommer!

Visa signatur

Asus P7P55 LX i5 2,66, XFX 5770(Snart 2), Corsair VX 550W 80+, Corsair 4GB 1333MHz

Permalänk
Medlem

Jag är lite småbesviken faktiskt, hade hoppats på något mer. Vet inte om jag ska se den som en uppblåst iPhone eller en gimpad netbook. Inget som tilltalar mig oavsett. Hade den kostat 3999 så kanske det hade varit en sak, men jag tror ju snarare att vi kommer få ge det dubbla för den.

Visa signatur

Scenery och flygplansutvecklare till X-plane 11 och FS2020
Besök gärna Flightsim Sweden på: https://discord.gg/QcWHZ2Q

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Wooe
Jag är lite småbesviken faktiskt, hade hoppats på något mer. Vet inte om jag ska se den som en uppblåst iPhone eller en gimpad netbook. Inget som tilltalar mig oavsett. Hade den kostat 3999 så kanske det hade varit en sak, men jag tror ju snarare att vi kommer få ge det dubbla för den.

Eftersom instegsmodellen kostar 499 USD så är det skapligt säkert att den kommer att ligga på 4990:- här.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hakkenarsk
Eftersom instegsmodellen kostar 499 USD så är det skapligt säkert att den kommer att ligga på 4990:- här.

Knappast. Hade önskat att det vore så men här brukar alltid grundpriset bli dyrare, så har du moms och skatt på det med.

Visa signatur

Scenery och flygplansutvecklare till X-plane 11 och FS2020
Besök gärna Flightsim Sweden på: https://discord.gg/QcWHZ2Q

Permalänk
Citat:

Knappast. Hade önskat att det vore så men här brukar alltid grundpriset bli dyrare, så har du moms och skatt på det med.

499,00 USD ger dig
3 544,65 SEK

Sen lägger vi på tull/moms så 5000KR låter vettigt.

Visa signatur

Asus P7P55 LX i5 2,66, XFX 5770(Snart 2), Corsair VX 550W 80+, Corsair 4GB 1333MHz

Permalänk
Medlem

iPad är ett givet köp för mig, Min trista netbook åker direkt!
Denna produkt passar mig som handen i handsken, Det enda som kan vara en dealbreaker är om inte går att streama film till den.

Trist att man lär få vänta 2,5-3 månader innan leverans dock.

Permalänk
Medlem

Dualboota linux på den och jag köper direkt.

Permalänk
Medlem

Ser detta som en riktigt bra lösning gentemot netbooks, hatar dom. Det enda problemet som jag ser är att man måste docka den om man ska skriva mycket, men går det att få över dokumenten smärtfritt till vanliga datorn?

Att den inte har multitasking ser jag inte som något negativt, msn är jag gärna utan några timmar om dagen, och man kan väl lyssna på musik på den samtidigt?

Permalänk
Medlem

Flopp.

ingen flash
ingen multitask
ingen kamera
ingen telefon
ingen gps
ingen hdmi

Den enda som den har som inte iFönen har är iWorks och böcker.Ursäkta men ingen normal människa kommer att sitta och jobba iWorks. Jag har aldrig läst en bok på en skärm, men min gissning är att det inte riktigt är samma sak som att läsa en pappersbok.

Kan det vara så att Apple försöker med något PR trick och medvetet sket i allt som skulle kunna göra iPad användbart. Och sedan "fixa" till detta innan den släpps?

Visa signatur

- Hon är säkert nåt monster.
- Men vadå? Hon har ju armar och ben och pratar normalt, det gör väl inte monster inte?
- Vi får väl se när vi slår ner henne.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hultent3
Flopp.

ingen flash
ingen multitask
ingen kamera
ingen telefon
ingen gps
ingen hdmi

Den enda som den har som inte iFönen har är iWorks och böcker.Ursäkta men ingen normal människa kommer att sitta och jobba iWorks. Jag har aldrig läst en bok på en skärm, men min gissning är att det inte riktigt är samma sak som att läsa en pappersbok.

Kan det vara så att Apple försöker med något PR trick och medvetet sket i allt som skulle kunna göra iPad användbart. Och sedan "fixa" till detta innan den släpps?

* Wi-Fi
* Digital compass
* Assisted GPS (Wi-Fi + 3G model)
* Cellular (Wi-Fi + 3G model)

Permalänk
Medlem

Jag sätter min högra pingpong på att flash kommer.

Edit: Källa på ingen multitask?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av malte
Jag sätter min högra pingpong på att flash kommer.

Edit: Källa på ingen multitask?

Finns ingen källa på det, heller ingen källa på att det finns, men man kan dra slutsatsen att den finns med tanke på att OS:et är i princip samma som på iPhone/iTouch

Permalänk
Medlem

Tycker den här kommentaren på Macfeber är ganska träffande när det gäller dem som skriker flopp och liknande...

http://mac.feber.se/art/172590/hr_r_den_ipad/#comment-3155980...

Citat:

Det är så kul att se folks reaktioner. De vill ha något som bara finns i deras egen fantasi och allt annat är fail. Många klagar bara för att klaga -samma som med iPhonen ständigt och jämt. Vad i h-e förväntar ni er? En 17 skärm som går ut i kanten, unibody, 3G och helst 4G, 8MP kamera bak och fram -givetvis med HD-videomöjlighet så att man kan filma och köra videosamtal, givetvis utan lagg. Den ska vara minst lika kraftfull som iMac -helst mer, ha anslutningar till allt, kunna köra photoshop som självklart ska ingå, den ska givetvis gå ner i en ficka annars är det ju skräp för vem vill släpa omkring på något överhuvudtaget? Och så ska det gå att ringa med den, grilla t-bone steak's och kyla öl på mindre än en minut...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jnk3
Tycker den här kommentaren på Macfeber är ganska träffande när det gäller dem som skriker flopp och liknande...

Nja. Utan flash och nån form av filhanterare år 2010, Då talar vi nog Flopp.
Time will tell!

Permalänk
Medlem

Hade det funnit så borde det varit med i presentationen. dessutom är det många som fått testa den nu så det är bekräftat.

Jag tror inte flash kommer. De kommer istället satsa på HTML 5, vilket kanske inte är helt fel. Men det hade inte skadat med stöd för flash.

Hade varit betydligt tuffare om dem slängt in OSX i den istället för iPhone OS.
Förmodligen skulle dem kunnat stoppa in allt som alla efterfrågar i den men då hade dem fått svårare att lansera iPad 1 2 3 4 osv.. om några år kör den säkert OSX, har kamera, gps, telefon osv osv.

Visa signatur

- Men vadå? Hon har ju armar och ben och pratar normalt, det gör väl inte monster inte?

Permalänk

Bara jag som tycker denna verkar totalt onödig?
Klarar mig gott på iphonen, och om inte den räcker så får jag klara mig utan en skärm framför näsan.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jnk3

Jag känner mig inte det minsta träffad. Den saknade verkligen allt man hade hoppats på. hans kommentar är ju bara löjlig, man kan ju läsa hans egen besvikelse mellan raderna.

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Nu är det redan påpekat, men jämför priset på MacBook i USA med priset i Sverige.

999$ exklusive VAT vs 9.995:- inklusive moms.

Det är så det generellt sett fungerar med Apples priser.

Permalänk
Medlem

Flash kommer inte komma tror jag då Apple inte vill binda sig till Adobe.

Visa signatur

iMac 27" 5K - i5 3.5Ghz - Radeon Pro 575 - 8GB
Corsair Crystal 460X RGB|Intel Core i7-8086K Limited Edition|Corsair Hydro Series H100i v2|MSI Z370 Gaming Pro Carbon|Ballistix Sport LT DDR4 16GB|Samsung PM981 SSD 512GB M.2 PCIe SSD|ASUS GeForce GTX 1080 Ti Turbo|

Permalänk
Sötast

Jag måste säga att jag är duktig konfunderad.

iPhonen för mig, är helt underbar.

Den klarar allt, och lite till av det jag vill ha i fickan.

En macbook, klarar allt det jag förväntar mig av en laptop.

Medans... iPaden verkar... som sagt vara lite av en uppblåst iPhone.

Det känns som att man saknar _grundläggande_ funktionalitet som man kan förvänta sig av en dator, då den är just i den storleken.

Det är väl egentligen inte en ENORM skillnad på en iPad och en Air egentligen.

Knäck hellre av skärmen på en Air isåfall, och limma den där tangentbordet sitter, då får man ju en Airpad som iallafall har USB portar och sådant som nu har funnits sen 90-talet

DEN hade jag beställt idag.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nioreh83
Tror denna kommer floppa rejält. Ser inte riktigt att nån skulle köpa en sån över en ultraportabel. De tar ju samma plats i väskan, fast denna måste man väl packa in i skumplast så inte skärmen spricker? Klart att det suger lite i pryltarmen ändå, men ärligt? Tror inte på detta koncept, känns lite som ett skämt.

Håller med där. Skulle hellre sett en ultratunn netbook i alu.

Visa signatur

Intel i7 2700k | Asus P8Z77-V PRO | Noctua NH-D14 | Gigabyte GTX 670 | Corsair 8GB LP | Samsung 830 128GB | Define R3 | Corsair HX 650W
Thinkpad X41 | Thinkpad X200 - RIP | Thinkpad X220 | Thinkpad T480s | Fri frakt - Inet.se | Dagens fynd

Permalänk
Medlem

Jag är besviken. Jag spar mina pengar till någon spännande läsplatta med eInk-teknik istället.

Permalänk
Medlem

Innan Mars ska ni nog få se att det hänt grejer med iPhone OS
Tror ni på allvar att Apple släpper en produkt, slänger in ett OS som redan är i behov av en update och sätter release i om tre månader och sen bara skiter i att göra något?

Kolla bara på tillbehören, all hårdvara är nu klar. Nu börjar dom direkt att fixa till OS:et.

Permalänk

perfekt har man dass bok som updaterar sig själv klart toa köp

Visa signatur

|***<SÖDER BRÖDER GLÖDER>*| http://www.bajenfans.se|*<SÖDER BRÖDER GLÖDER> *** |
|* Cornelis Vreeswijk den största svenska trubaduren genom tiderna http://www.cornelis.nu |

Permalänk
Medlem

Jag har inget emot Apple generellt. Sitter på en iMac på jobbet och har några ipods själv.

Steve Jobs presentation är dock skrattretande. http://www.youtube.com/watch?v=kN0SVBCJqLs .

"Vi har en sååå häääär tunn hårddisk som rymmer 1000 låtar!!". Flash minnen lol.

"Firewire är så jävla bra, vi utvecklade det! En CD går på 10 sec med Firewire och 5 minuter med USB, 1000 låtar på under 10 minuter, som tar 5 timmar med usb".

Hmm... Usb 3.0 vs Firewire... (vet att han pratar om usb 2.0 dock, så han kan vara överlägsen)

Läste en artikel i dagens industri tror jag det var för ett halvår sedan. Många som avskyr Steve Jobs på Apple då han inte vet särskilt mycket tekniskt i någon av prylarna, men skriver ändå in sig på ALLA patent som Apple tar, att han varit med och gjort tekniken. Inget fanboy här, bara att deras marknadsföring är otroligt överdriven, även för att vara apple.

Permalänk
Medlem

Förlåt men jag måste bara. HAHAHAHAHAHAH. Vet det var omoget, men för tusan, Ingen multitasking och framförallt ingen Flash på en dator han kallar " Den bästa internetupplevelsen." HAHA. Vad håller apple på med? Om folket vill ha flash varför stoppar dom inte bara in det? Det blir bara löjligt till slut..

Permalänk
Medlem

Med att annat os på den hade jag varit nyfiken men med det som den levereras nu så får man kolla på andra tillverkares tablets.

Permalänk
Medlem

Är väl pga att Adobe är griniga och vägrar utveckla flash till Apple. Hörde någonstans att dom gav Apple en version som var totalt usel, drog massor med processorkraft och var inte optimerat någonstans. Så Apple avstod från att använda den. Och Adobe orkade inte slösa tid på att utveckla mjukvara till Apple. Vet dock inte vad som startade bråket. Pengar?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mazk0
Med att annat os på den hade jag varit nyfiken men med det som den levereras nu så får man kolla på andra tillverkares tablets.

Håller med. iPhone/iPod touch OS är rätt begränsat och trist. Man tröttnar snabbt på det. Hade det varit ett bantat OSX, hade det varit betydligt intressantare. Många kommer väl jailbrakea den endå så.