Permalänk
Medlem

Planer för sommaren

Vad är era planer för sommaren. Själv reser jag med min fru till Abrantes på en intensivkurs i portugisiska. Det blir fjärde gången.

Visa signatur

Fagerja

Permalänk
Medlem

Är ledig 4 veckor med start på v27.
Det som är mest troligt är att man sitter på en solstol med ett par öl på magen, och grillar järnet.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av fagerja
Vad är era planer för sommaren. Själv reser jag med min fru till Abrantes på en intensivkurs i portugisiska. Det blir fjärde gången.

Hur lång är kursen?

Visa signatur

"If anyone ask why I fight another man's war, I say nothing. Because they dont want to understand..."

Permalänk
Medlem

Blir väl förhoppningsvis praktik på någon byrå i Stockholm. Tacka vet jag pappersexercis!

Annars så ska jag nog försöka klämma in lite resande samt en hel del allmänt livsnjutande.

Visa signatur

Dekadens

Permalänk
Medlem

Semester i hemtrakterna, pga bröllop och dubbla 50-årsdagar, förhoppningsvis!

Visa signatur

Lian Li 6070B / Asus P8P67 B3 / Intel Core i5 2500K @ 4.5GHz
Corsair Vengance 8GB 1600MHz / Asus GTX780 / Corsair TX650V2

Permalänk

Har faktiskt inte planerat någonting, har jobbat varje sommar sedan 8an så det har inte varit så mycket planering på somrarna. I år vet jag dock inte vad jag ska göra, jobba eller njuta av livet.

Visa signatur

Eeeeeeh.

Permalänk
Medlem

Har börjat sätta undan pengar till semesterkassan ifall jag kommer på något jag vill göra.

Det enda som i dagsläget är spikat är Sonisphere i Sthlm med lillebror 7e augusti.

Jag är småsugen att göra en bilsemester genom tyskland, får se om jag är för lat eller om man kanske genomför den grejjen.

En sak är säker iaf, tidigare i mitt liv har jag som mest varit ledig 2,5 vecka på sommaren, iår blir det minst 5 veckor!

Permalänk
Medlem

Om jag inte tar tag i det tidigare så tänkte jag fixa till arbetsrummet - Tapetsera, nytt golv och lite nya möbler.
Sen blir det väl någon spontan resa till ett varmt land, som det sig bör.

Permalänk
Medlem

Ska köra denna runda till sommar, men har inte bestämt exakt stad vi ska köra igenom.
Har ni tips så hojta
http://maps.google.com/maps/ms?ie=UTF8&hl=sv&msa=0&msid=11641...

Permalänk
Medlem

I år ska jag fan unna mig lite riktig semester för engångsskull.. Sweden rock och Arvikafestivalen till att börja med.
festivalsommar helt enkelt

Visa signatur
Permalänk
Medlem

blir nog mestadels fiske för min del, åka runt i skärgården lite

Visa signatur

Stationära: Ryzen 7 3700X | 32GB DDR4 3200MHz | EVGA Geforce 1070 8GB | 120GB Intel 520 SSD | 500GB Samsung 850EVO |
Server/ NAS : Phenom2 X4 965 | 6GB DDR2 RAM | Nvidia 6600LE 128MB | WD Red 3TB | Ubuntu server 16.04
HTPC: Raspberry Pi 2 | 8GB class 6 SD card | 900MHz quad core

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AzzEX FX
Är ledig 4 veckor med start på v27.
Det som är mest troligt är att man sitter på en solstol med ett par öl på magen, och grillar järnet.

Hur lång är kursen?

Kursen är två veckor lång. Är ett par dagar före och efter kursen i Lissabon.

Visa signatur

Fagerja

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Mina planer är att först hitta jobb, tjäna pengar, åka utomlands å sen hem igen efter 3 månader med tjejen^^.

Hoppas det går:)

Citat:

Ursprungligen inskrivet av SteFFoo
Ska köra denna runda till sommar, men har inte bestämt exakt stad vi ska köra igenom.
Har ni tips så hojta
http://maps.google.com/maps/ms?ie=UTF8&hl=sv&msa=0&msid=11641...

Hamburg och lubeck är fina grejer det:)

Permalänk
Medlem

Förhoppningsvis så kan jag få med ett finger i detta projekt: http://www.skistar.com/vemdalen/svenska/skidakning/grizzly_ex...
Skistars personal ska ju bygga snökanonssystemet, och det är ett ganska så rejält projekt i sommar... Jobbar ju åt skistar nu, men bara som vinteranställd...

Om inte lär jag väl göra nån variant på förra året, sova bort eländet så det kan bli vinter igen

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 9 5900X | RAM: 32gb Corsair Vengeance RGB 3600mhz CL18 | GPU: Gigabyte RTX 2080 Windforce | Mobo: Asus X570-E Strix | Lagring: 3TB NVMe SSD | PSU: Corsair HX 750i | Chassi: Fractal Design Meshify 2 | Kylning: Corsair HydroX custom loop CPU+GPU

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SweZor
Förhoppningsvis så kan jag få med ett finger i detta projekt: http://www.skistar.com/vemdalen/svenska/skidakning/grizzly_ex...
Skistars personal ska ju bygga snökanonssystemet, och det är ett ganska så rejält projekt i sommar... Jobbar ju åt skistar nu, men bara som vinteranställd...

Om inte lär jag väl göra nån variant på förra året, sova bort eländet så det kan bli vinter igen

Sova bort sommaren!?
Är du tokig? Fyfan för vinter..

Aja, ont:
Peace and Love och eventuellt Uppsala Reggaefestival.
Och så fort den förbannade snön försvinner, motorcykel!

Permalänk

Inte en anning...

Kanske ta och fixa något shiftjobb eller jobba kväll/natt .. hade nog bara 1.5v i sommras så varför inte jobba istället?

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Ska jobba hela sommaren så att jag får ihop lite pengar och sen ska jag slösa bort det på allt möjligt....

Visa signatur

AMD Athlon xp 2100+ | Asus A7M266 | 512 DDR | GeForce3 | 40 GB Hdd | DVD Plextor 16X

Permalänk

Ska resa genom Asien i 3 månader. Börjar i Kina sen ner till Vietnam, Malaysia, Bali, Borneo o tillbaka till Kina för shopping!

Permalänk
Entusiast

Jag siktar på att jobba hela sommaren och plugga lite på omtentor. Övrig tid tänker jag göra så lite som möjligt.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Musikälskare

Leta jobb = Inte hitta jobb = Leta mer jobb

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av flashen
Leta jobb = Inte hitta jobb = Leta mer jobb

Kombinerat med Sprit.

Visa signatur

Motherboard:Asrock Z370 Extreme4
Cpu:Intel I5 8600K@Stock
Memory: Corsair Vengeance LPX 16Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB

Permalänk
Medlem

Kanske åka utomlands. Tyskland, UK eller USA. Har dock inte bestämt mig för något men helst inte något charter som en "svensson." Orka med skrikiga ungar på stränder då man gärna skulle ta det lugnt där.

Annars hemma och ta det lugnt. Har haft absurt mycket att göra på jobbet så sliten det känner man sig.

Permalänk
Medlem

Tänkte hyra ett flygplan och bygga lite erfarenhet i antingen USA, Sydafrika eller Australien. Sen blir det en massa longboard!

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk

Jag tänker hitta tranbär i skogen.

Annars tänker jag springa runt med min vaskpanna och hoppas på det bästa!

Visa signatur

Balle

Permalänk

Tågluffa!

Permalänk
Medlem

1v semester och 9 veckor jobb, eller något

Permalänk

Sommaren? Den... har jag inte ens planerat.
Jag lär inte göra något speciellt. Hitta på något kul projekt i slutet av sommaren kanske.

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk
Medlem

Arvikafestivalen och plantsättning om inget annat jobb dyker upp

Permalänk
Medlem

Jobba häcken av mig samtidigt som jag ska ta MC körkort. Förhoppningsvis kan jag ta kortet under tidig sommar/vår så jag kan ut och åka en del med
Annars ska jag plugga lite till omtentaperioden i augusti, och glassa på nån strand.

Permalänk
Medlem

Jag ska försöka innan sommaren plugga så jag får körkort sen på sommaren så ska jag nog jobba en del.

Permalänk
Medlem

Det blir väll 1-2 veckors semester. Troligtvis Göteborg med frugan och vänner över någon helg.

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR

Ah, MX Blues, the power of nuclear bombs at your fingertips!

13700KF / Gigabyte Z790UD / 32gb DDR5@6000mhz / Powercolor RX 6700 XT 12Gb / NZXT HALE90 750 / NZXT H2 White