Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mission_zero
Kommer att spela en hel del med dem och prioriterar ergonomi högt.

Har en maxgräns på 500:-

Några tips?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av sinned89
Skulle föredra en mer öppen konstruktion på hörlurar/headset för att få fram detaljerna i ljudet. Creative Aurona live har en stängd konstruktion som ger starkare bas men ger ett mer instängt ljud, iallafall de flesta fallen på stängda lurar under 1000:-. Öppna lurar ger mer liv åt vinnande kulor och rösterna framträder mer verklighetstroget med en viss bekostnad på svagare bas finns dock öppna lurar med stark bra bas som HD555 dock så kostar dessa ca 1000:- och körs bäst med någon sorts hörlursförstärkning.

Billig hörlursförsärkning kostar 1000kr. Varför tar du upp ett 2000kr-paket i en tråd som har en maxgräns på 500kr?

TS: Satsa på hörlurar, de kommer att låta lika bra i spel som till musik. Har själv suttit och skummat hörlurar några timmar på head-fi och där verkar de ganska överrens om att majoriteten av headsets suger stenhårt.
Att ett dåligt headset skulle låta bättre i spel, än ett par hyfsade hörlurar är ju ganska långsökt

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ilstallione
Billig hörlursförsärkning kostar 1000kr. Varför tar du upp ett 2000kr-paket i en tråd som har en maxgräns på 500kr?

TS: Satsa på hörlurar, de kommer att låta lika bra i spel som till musik. Har själv suttit och skummat hörlurar några timmar på head-fi och där verkar de ganska överrens om att majoriteten av headsets suger stenhårt.
Att ett dåligt headset skulle låta bättre i spel, än ett par hyfsade hörlurar är ju ganska långsökt

jag menar att man kan få både bra bas, diskant och mellanregister men då kostar det en slant. Sen kan man skaffa Creative Aurona Live men då får man nog mest en kraftig bas och undertryckt mellanregister/diskant ljud.

Fick själv kompromissa när jag valde hörlurar ville helst ha HD555 men hade inte råd med stärkare och allt så det landade på ett par AKG K530 som var lite av en chansning eftersom de inte fanns många recensioner men de var någon som skrev precis det jag kommit fram till.

+Ärligt ljud som inte färgar ljudet.
+Korrekt i alla frekvenser
+Snygga
+bekväma
+Väldigt lätt drivna
-Något svag bas men korrekt
-/+Ser bräckliga ut vilket de inte är!

Slutsats: Första steget in i Hi-Fi världen och går bra att driva med MP3 spelare av starkare modell till för de som inte vill ha färgad ljudbild utan exakta tolkningar av låtarna.

Visa signatur

p4 3.4ghz 1290 (3 st ddr) radeon 9800 pro 128mb

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sinned89
jag menar att man kan få både bra bas, diskant och mellanregister men då kostar det en slant. Sen kan man skaffa Creative Aurona Live men då får man nog mest en kraftig bas och undertryckt mellanregister/diskant ljud.

Fick själv kompromissa när jag valde hörlurar ville helst ha HD555 men hade inte råd med stärkare och allt så det landade på ett par AKG K530 som var lite av en chansning eftersom de inte fanns många recensioner men de var någon som skrev precis det jag kommit fram till.

+Ärligt ljud som inte färgar ljudet.
+Korrekt i alla frekvenser
+Snygga
+bekväma
+Väldigt lätt drivna
-Något svag bas men korrekt
-/+Ser bräckliga ut vilket de inte är!

Slutsats: Första steget in i Hi-Fi världen och går bra att driva med MP3 spelare av starkare modell till för de som inte vill ha färgad ljudbild utan exakta tolkningar av låtarna.

AKG530 ser inte dumma ut, men eftersom TS ska använda dem mestdels till spel borde väl mer bas vara att föredra?

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.

Permalänk
Medlem
Citat:

AKG530 ser inte dumma ut, men eftersom TS ska använda dem mestdels till spel borde väl mer bas vara att föredra?

Precis det jag menade ska man prioritera bas före alla andra register så pass mycket?
Kan tillägga att de är riktigt grymma till spel pga de är så pass neutrala och klara/luftiga förutom när det gäller Boom Booom bas i explosioner, kan säga att spelupplevesen höjdes ganska bra med lurarna
hade ett par för 200:- före dem som gick sönder i vänstra kåpan efter 2 veckor var som natt och dag i jämförelse ljud och komfort mässigt, lyssnade precis på ett par Siberia V1 med integrerat ljudkort och de lät skit (kan bero på integreade en del) och komforten var inte den bästa heller, iallfall inte med mina öron

Visa signatur

Permalänk
Keeper of Traditions
Citat:

Och det får man med creative lurarna?

Eller var det svag bas i dom?

Visa signatur

|| AMD Ryzen 9800X3D || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 990 PRO 4TB || Kingston Fury CL30 64GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 ||

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Newklear
Och det får man med creative lurarna?

Eller var det svag bas i dom?

Ska vara bra/stark bas enligt alla recensioner men två påpeka att basen Brumma lite grann och att basen dominerade diskant och mellanregister men enligt de flesta var de prisvärda lurar även när de kostade 1000:-
Kan vara så att de två recensioner som påpekade basens brummlighet och dominans var sådana som testar Hi-Fi lurar i de övre regionerna och helt enkelt är kräsna.

Så för 471:- så är de helt enkelt ett kap visst kanske ett par K530 är bättre men dessa kostar över 200:- mer och går över 500:- gränsen plus att dessa bas är inte dålig men anningen svag och en svag bas är för en del något som gör att lurar åker bort då de helt enkelt gillar stark bas och kanske lyssnar på Hip-hop, RnB och Techno/trance.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Lånar tråden lite...
Jag har också tänkt köpa ett headset vid 500-lappen och det som prioriteras allra högst är komforten.
Jag har tittat ganska mycket på Mionix Keid 20 men de verkar inte ha fått så bra kritik(med tanke på komforten).
Jag vill ha ett headset med inbyggd mic, gärna på en "arm".
Vilket är mest prisvärt?

Visa signatur

-Gaming: | NZXT Lexa S | Core i5 750 @ 3 GHz | XFX 5850 xXx | Asus P7P55D EVO | Corsair Dominator 4GB | NH-D14 | WD Caviar Black 750GB
-Programmering/grafiskt: | MacBook Pro 13.3" | SSD 128GB | Ubuntu 8.10

Permalänk
Keeper of Traditions

varför inte köpa creative hörlurarna som det pratats om här och köpa till en mic..?

Mycket bättre ljud verkar det som, och det är ju bara att fästa den lösa micen på en ståltråd eller nåt så blir det ju samma som som en "arm".

Visa signatur

|| AMD Ryzen 9800X3D || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 990 PRO 4TB || Kingston Fury CL30 64GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 ||

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Permalänk

Kul att så många förslag har kommit in.

Jag beställde Razer Carcharias igår kväll och väntar på dem nu. Återkommer med intryck om några dagar.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mission_zero
Kul att så många förslag har kommit in.

Jag beställde Razer Carcharias igår kväll och väntar på dem nu. Återkommer med intryck om några dagar.

Bra val. Hoppas du blir nöjd

Visa signatur

SpelDator: Ghost s1, Ryzen 5, RTX 2060 FE

Datorljud: O2+ODAC & Beyerdynamic DT990 250 ohm