Permalänk
Medlem

Många olika problem varje gång

Hej!

Har hittat en gammal bärbar som jag försökt fått liv i.

1. NTDLR is missing
2. Formaterade om. Försökte installera W7 utan framgång, korrupta filer osv trots att jag vet att skivan verkligen fungerar.
3. Testade med XP, korrupta filer men lyckades installera. Gick inte längre än så.
4. BOOTMGR is missing. Så står det hela tiden nu.
5. Försöker med att installera W2K, har för mig att jag formaterade om efter XP men inte säker.
6. Vid installation av W2K så är det korrupta filer osv.

Det är en IBM Thinkpad T23 (mycket gammal). Har försök att boota från USB-minne men verkar som att datorn är för gammal för det.
Det enda som inte get BOOTMGR is missing är att boota från CD. Vad fan ska jag göra?

Tack på förhand
//Niklas

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem

Trasig CD/DVD enhet?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av panpo98
Trasig CD/DVD enhet?

Har du någon aning om hur jag kan kolla det?
Eller eventuellt fixa en 5.25 dvd enhet att köra utanför datorn?
Borde väl gå att plocka isär datorn och leta reda på IDE-sladden?

Hur gör jag annars då? Bara att slänga skiten?

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000

Permalänk

Jag har tyvärr ingen aning om hur man testar en DVD-läsare, men jag har haft liknande problem, dock med min stationära dator - då var det en ram-sticka som strulade. Inget operativsystem gick att installera (pga "korrupta" eller saknade filer), förutom windows 98. Hehe.

Testa att köra memtest!

Permalänk
Medlem

enda sättet för att en vanlig BOOT ska bli normal när man fått BOOTMGR is missing är att antingen reparera OS'et eller helt enkelt installera om det. vad jag vet från mina 2erfarenheter med det :/

Visa signatur

"Fidelis Ad Mortem"

Permalänk
Medlem

Har kört memtest86 över en natt och hade bara pass, inga fail. Kanske skulle kört längre? (Körde från ca 10 på kvällen till 2 på dagen)

Ska testa det du säger, RagNy.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000