Permalänk
Medlem

Dator problem

har ingen aning vart jag skulle skriva detta och jag ber om ursäkt för det är första gången jag försöker få hjälp här.

jag har vänt mig till JME data för och få hjälp men har inte fått någon vidare bra hjälp och försökt och leta runt på olika hemsidor tills jag fann denna.
jag behöver hjälp med exakt alla 4 bilder.

jag beställde nytt moderkort och om ni ser på bilden så är den vit och jag antar de är till strömsladden så man kan starta datorn. jag har ingen aning vad sladden heter. när jag väl satte in alla sladdar som passade och som ja behövde så funkade inte för ja saknar bild på datorn och datorn gick inte ens och starta då. så jag bytte till mitt gamla moderkort och då funkade de inte heller förmogligen har den gått sönder. den är svart som ni ser på den andra bilden och är mycket mycket mindre. min strömsladd till min gamla moderkort eller om de nu heter strömsladd har ingen aning så ser den ut så på den tredje bilden. jag har ingen aning va som är fel och jag hoppas ni vet vart man kan köpa sån sladd eftersom ja inte hittade när jag letade. om de skulle hjälpa och byta ut hela den stål burken som är på fjärde bilden och vad den nu heter som jag inte heller vet. men jag tror nog att det är sladden. och den passar ju inte på mitt nya moderkort så om ni vet vart ja kan köpa den vita som är på den första bilden så blir ja oerhört tacksam.

1.

2.

3.

4.

sorry för bilderna är så stora men jag hoppas ni ser och förstår vad jag menar. vill ni fråga mer så svarar jag så fort jag kan

Permalänk

Kan börja med att säga att det finns en funktion som heter macro på kameror.

Förstår inte riktigt vad du menar. Från nätaggregatet till moderkortet ska 3 sladdar kopplas för att datorn ska starta. en 20 alternativt 24 pin, en till processorn (kopplas på moderkortet brevid processorn) samt en power switch kabel. Verkar som du kopplat powerswitch fel. Du har dessa sladdar från chassit: http://www.pctechguide.com/images/tutorials/MBoard/Power.jpg
som skall kopplas rätt till den här kontakten: http://img204.imageshack.us/i/connectedzm9.jpg/ Powerswitch kabeln måste vara rätt kopplad för att datorn ska starta när du trycker på "on" knappen.

Stålburken kallas med andra ord för hårddisk.

Visa signatur

i7 2600K@4,6ghz - ASUS GTX 670 DC2 - MSI P67A-GD55 - Corsair Vengeance 8GB - Samsung 830-Series 256 GB
Corsair H80 - Xonar Essence STX - XFX XXX 750W - Fractal Design XL - DELL U2412m

Var snäll mot nördar. Det är stor risk att du får en som chef en dag.

Permalänk
Medlem

problemet är när ja bytte tillbaks till mitt gamla moderkort så gick de inte ens och starta datorn. jag har för övrigt en packard bell.
så jag satte i den sladden där den skulle sitta men bara fläktarna gick igång då och inget hände. jag fick inte ens igång moderkortet som är en Asus p5qpl-vm EPU Model. jag antar ändå att ja råkat förstöra nätaggregatet eftersom de inte gick och starta datorn då. när jag hade kopplat allt rätt.

Permalänk
Medlem

Du sa att kanske nätaggregatet gått sönder.
Har du köpt nytt netaggregat eller har du behållt det gamla?
Vilken effekt har netaggregatet i Watt?

Är det fler grejer som du köpt än moderkortet, tex. RAM-minnen som kräver
mer ström?

Visa signatur

Den som hugger yxan i båten får ro som fan...

Permalänk
Medlem

jag har köpt ram minne Corsair DDR 2 2 gb 1333 mhz och processor intel core 2 duo 3.00 ghz busshastighet 1333 mhz l2 cache 6mb.
grafikkort sapphire 512 mb ddr3 radeon HD 4550 (funkade på mitt gamla moderkort med) miitt moderkort stödjer allt de och kan även ta max 1333 mhz med

okej ja fick igång min dator med alla sladdar men på mitt nya moderkort så saknas en sladd och det är den vita intagt i mitt nya moderkort som jag förmogligen saknar för ja saknar isåfall bara den och vart isåfall kan man köpa en sån sladd?

så det är inte nättaggeratet som är sönder

Permalänk
Hedersmedlem

Större chans för hjälp i denna forumdelen.
Ett tips är att du jämför kontakten från chassit med eventuell märkning på det gamla moderkortet och flyttar trådarna i kontakten så de stämmer med hur kontakten är märkt på det nya kortet. Finns nämligen ingen standard för hur de trådarna ska sitta.
När man blandar märkesdatorer och lösa delar finns det inget som heter 'köpa passande sladd'. Man får allt mecka själv, eller lämna in till kompetent verkstad som fixar det åt en.
* Tråd flyttad *

Visa signatur

Kontaktas via PM eller IRC [color="green"]#Sweclockers.com [/color]@ quakenet.org Mina regler: §1 Jag har alltid rätt. §2 Jag KAN ha fel men då inträder §1 automatiskt.

Permalänk
Medlem

jag köpte datorn från Netonnet och skulle dem ta emot datorn om ja fixat med moderkort och andra delar? för farsan säger att dem inte kommer göra det eftersom i har rört med den. Eller skulle JME data kunnat fixa det? med och flytta trådarna för jag och farsan är inte så bra med sånt. men vi känner en som kan mycket om sånt så får prata med farsan om han kan be han göra det. problemet med den sladden det är att den har ett täckhål som inte går att använda.

eller hur menar du med trådar? dem som sitter på modedkortet? kan man typ dra upp dem eller hur mena du?