Permalänk
Medlem

Databaserror

Eran site är lite slö ibland sen fick jag detta fel nyss.
Jag tror att det är po41-20g-r85.cr0-r86.hy-sto.se.p80.net [82.96.1.161] som skapar fördröningen.

Citat:

Warning: mysqli_connect() [function.mysqli-connect]: (08004/1040): Too many connections in /var/lib/www/public/forum/admin/db_mysql.php on line 40

Warning: mysqli_error() expects parameter 1 to be mysqli, boolean given in /var/lib/www/public/forum/admin/db_mysql.php on line 220

Warning: mysqli_errno() expects parameter 1 to be mysqli, boolean given in /var/lib/www/public/forum/admin/db_mysql.php on line 221

There seems to have been a slight problem with the database.
Please try again by pressing the refresh button in your browser.
An E-Mail has been dispatched to our Technical Staff, who you can also contact if the problem persists.

We apologise for any inconvenience.

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Geeks
SweClockers

Hej Orici,

Med tanke på tiden du skapade inlägget så var det nog backupsystemet som genererade ett litet fel för besökarna. En tillfällighet alltså.

Hälsningar,
Andreas

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify) » Pappa till Moderskeppet 1–3 » SweClockers chefredaktör 2007–2015 (Team Jonas, Emil, Jacob och Ytterberg)

Permalänk

Jag brukar ibland också få en del sådana errors vid nattetid.

Visa signatur

[i7 2600k @ 5GHz| NH-D14, fläktar utbyta mot ljudlösa 120mm SySS 800| Asus P8P67| HD6870 DirectCU| Corsair 4x8GB (32GB) 1600MHz DDR3| Moddat Corsair 550VX | Mac Pro / G5 Chassi| 2x120GB raid0 Intel 520 sys+ 2x3TB slask & home (riktig lagring på 12TB ZRAID NAS som även home backuppas/rsyncas till) ] - Helt ljudlös om man inte lägger örat intill chassit
[ MacBook Pro Retina 13 | 16GB ram | 256GB PCIe SSD | OS X(main), Arch ]

Permalänk
Geeks
SweClockers
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=|ZetaXtreme|=-
Jag brukar ibland också få en del sådana errors vid nattetid.

Backupen startar 04:00 och pågår ca. 15-20 minuter. Då brukar det antingen visas ett meddelande eller ett databaserror (när allt sparkas igång igen).

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify) » Pappa till Moderskeppet 1–3 » SweClockers chefredaktör 2007–2015 (Team Jonas, Emil, Jacob och Ytterberg)

Permalänk

Fick faktiskt samma fel ny för 1 minut sedan

sidan blev otroligt seg

Warning: mysqli_connect() [function.mysqli-connect]: (00000/1040): Too many connections in /var/lib/www/public/forum/admin/db_mysql.php on line 40

Warning: mysqli_error() expects parameter 1 to be mysqli, boolean given in /var/lib/www/public/forum/admin/db_mysql.php on line 220

Warning: mysqli_errno() expects parameter 1 to be mysqli, boolean given in /var/lib/www/public/forum/admin/db_mysql.php on line 221

There seems to have been a slight problem with the database.
Please try again by pressing the refresh button in your browser.
An E-Mail has been dispatched to our Technical Staff, who you can also contact if the problem persists.

We apologise for any inconvenience.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk

Jag vet inte om detta är en slump men i natt fick jag ett meddelande om backup istället för databas errors så jag antar att ni har fixat det.

Visa signatur

[i7 2600k @ 5GHz| NH-D14, fläktar utbyta mot ljudlösa 120mm SySS 800| Asus P8P67| HD6870 DirectCU| Corsair 4x8GB (32GB) 1600MHz DDR3| Moddat Corsair 550VX | Mac Pro / G5 Chassi| 2x120GB raid0 Intel 520 sys+ 2x3TB slask & home (riktig lagring på 12TB ZRAID NAS som även home backuppas/rsyncas till) ] - Helt ljudlös om man inte lägger örat intill chassit
[ MacBook Pro Retina 13 | 16GB ram | 256GB PCIe SSD | OS X(main), Arch ]

Permalänk
Geeks
SweClockers
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=|ZetaXtreme|=-
Jag vet inte om detta är en slump men i natt fick jag ett meddelande om backup istället för databas errors så jag antar att ni har fixat det.

Egentligen ska meddelandet visas hela tiden backupen pågår. Löser det i Swec 5.0.

Visa signatur

Permalänk

Så sidan kommer ligga ner 20minuter mitt i natten sedan?

Visa signatur

I am Extrazz.