Rött flimmer, svarta kuber på skärm, hänger sig

Permalänk

Rött flimmer, svarta kuber på skärm, hänger sig

Tjo, nu har man fått problem med datorn som annars funkat felfritt ett bra tag..

Jag kan komma in i BIOS och sitta där hur länge som helst utan att nåt händer, alla temperaturer ser bra ut
men när jag startar upp windows så får jag en massa röda pixlar som hoppar i olika rutmönster på skärmen
Jag kan fortfarande se min desktop bakom allt flimmer men om man låter den stå igång i några minuter blir det även en massa stora svarta kuber på olika ställen på skärmen, tex klockan, muspekaren, menyer osv och efter en stund hänger den sig helt och måste stängas på knapp

Nu sitter jag och undrar om det är grafikkortet som är döende, eller något annat (obs är o-klockad just nu)?
Jag är beredd att byta ut felande del och tar gärna emot förslag på uppgradering från mitt nuvarande system som är:

Asus P5B Deluxe/Wifi-AP, LGA775
Intel Core 2 Duo E6600 2.4GHz
Corsair Dual Channel 2x1024MB 800MHz CL5
Asus Geforce 8800GTX 768MB PCI-E
Seasonic 700W

Tack på förhand

Visa signatur

Primary setup: Fractal Define C || Asus Maximus VIII Hero Alpha || Skylake i7 @ 4.2GHz || Kingston HyperX 32GB || Asus GTX 1080Ti STRIX || Samsung 850 EVO 250GB, 860 EVO 1TB, WD Blue 2TB || EVGA G2 650W || Noctua NH-D15, 2x NF-A14, 1x NF-F12

Permalänk
Hedersmedlem

Är det helt rent från damm i graffets fläktsystem, för det kan sitta mycket i flänsarna?! Annars kan du ju testa att baka graffet? Det finns en tråd här på forat om just detta.

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk

http://www.playtool.com/pages/artifacts/artifacts.html

Liknar de röda pixlarna det här så har du illafall ett hum om vad det är.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av playsallybally
http://www.playtool.com/pages/artifacts/artifacts.html

Liknar de röda pixlarna det här så har du illafall ett hum om vad det är.

Kan också hjälpa att blåsa rent flänsarna för en tillfällig lösning då värmen kan vara en del av problemet.