Muskampen 2025 är igång! Varje dag 19:00

Någon som tror på detta ?

Permalänk

Någon som tror på detta ?

http://existenz.se/out.php?id=21530

En Petabyte minneskort ? Är det något som finns eller är allt det där en fet bluff? Själv tror jag inte på det för tillfället med tanke på att de största diskarna på marknaden är 2tb

Permalänk
Medlem

jag har svårt att tror på de men man vet aldrig jo...

Permalänk
Medlem

Lite missvisande nyhet. Det är nog inte så att 1PB korten finns runt hörnet, utan att den nya standarden tillåter minnes mängder på upp till 1PB, alltså tack vare 48-bitars minneshantering.

Citat:

Den nya standarden 5.0 innebär bland annat att 48-bitarsteknik införs, vilket betyder att korten hanterar större datapaket, alltså större informationsmängd i taget.

Visa signatur

Spel: Intel i5 9600K@4,8GHz | Hydro H100i Pro | 32GB Vengeance RGB Pro 3000MHz | Z390 Gaming X | HX750 | GTX1060 6GB | MSI Optix G273QF | Corsair Obsidian 500D RGB | EVO 970 Pro 500GB + EVO 980 1TB
Barnens: Intel i7 920 | 16GB Corsair | GA-X58A-UD7 | HX520 | GTX460 SLI | P182 | EVO 840 256GB

Permalänk
Medlem

Han som har skrivit den artikeln har missförstått det hela.

Grejen är att en ny version av CF standarden har arbetats fram och de har gjort några förändringar som har ändrat den teoretiska gränsen som kan lagras på kortet till 144PB, samma sak med SD kort som har en teoretisk gräns på 2TB...

Chansen att det skall hända är dock rätt liten, i alla fall under de kommande 10 åren...

Permalänk

klart det är möjligt. Men det är mest bara prat. har läst om dvdskivor som skulle kunna lagra en petabyte och det var för fyra år sedan och sen dess har jag inte hört något:P

Permalänk
Medlem

Aftonbladet...

Visa signatur

Nej är också service.