Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av boris_vodka
Skulle fortfarande uppskatta ett svar på de frågor jag ställt tidigare på den här sidan...

På komplett's hemsida står det att om får in 1 stycken(!) 3 mars dock är det preliminärt.

Jag antar också att misco har något liknande..

Så mitt råd till dig är att avbeställa och köpa ett annat märke utav hd5850 eftersom det verkar vara ASUS som har stora problem med att få ut sina kort på marknaden.

Visa signatur

Argument bör ha en trovärdig källa

Permalänk
Medlem

Prel. vecka 10 står det på min order. så det är ju lite senare än de 3:e.
Skulle naturligtvis gärna avbeställa och köpa ett kort någon annanstans, det skulle dock kosta mig 600-800kr att göra så.
Misco har ju nu fått in ASUS 5870 iaf, så lite kort verkar de ju få ut. Tycker dock att de borde satsa mer på 5850 än 5870 då det nog är fler som vill köpa det billigare alternativet.
Ett annat alternativ är att vänta på att 5830 lanseras så kanske man kan få ett sådant istället om de skulle komma in i lager snabbare av någon dum anledning....

Önskar fortfarande en kommentar från Misco´s sida.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X, ASUS TUF B650-Plus wifi, Kingston Fury Beast 32GB 6000Mhz CL30, Kingston KC3000 2TB, Sapphire 7800 XT Pulse, Peerless Assassin 120, DarkPower 630W, Benq XL2411T + DELL U2312HM, Phanteks Eclipse P400S

Permalänk
Medlem
Citat:

Prel. vecka 10 står det på min order. så det är ju lite senare än de 3:e.
Skulle naturligtvis gärna avbeställa och köpa ett kort någon annanstans, det skulle dock kosta mig 600-800kr att göra så.
Misco har ju nu fått in ASUS 5870 iaf, så lite kort verkar de ju få ut. Tycker dock att de borde satsa mer på 5850 än 5870 då det nog är fler som vill köpa det billigare alternativet.
Ett annat alternativ är att vänta på att 5830 lanseras så kanske man kan få ett sådant istället om de skulle komma in i lager snabbare av någon dum anledning....

Önskar fortfarande en kommentar från Misco´s sida.

Precis. Har en polare i exakt samma situation. Han betalade 2200:- för asus 5850 i slutet på oktober på Misco. Nu hittar du ju inte nåt av 5850 korten för under 2800:- i lager. Han har ju dessutom redan betalat kortet så blir ju ett jäkla meck att fixa ett återköp. Han börjar ju tröttna nu iallafall. Har frågat han i 4 månader nu på Msn om inte kortet kommit än och svaren har blivit mer och mer hatiska..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Antimon
Precis. Har en polare i exakt samma situation. Han betalade 2200:- för asus 5850 i slutet på oktober på Misco. Nu hittar du ju inte nåt av 5850 korten för under 2800:- i lager. Han har ju dessutom redan betalat kortet så blir ju ett jäkla meck att fixa ett återköp. Han börjar ju tröttna nu iallafall. Har frågat han i 4 månader nu på Msn om inte kortet kommit än och svaren har blivit mer och mer hatiska..

Precis som för mig så. Har också betalat mitt kort då jag beställde ett helt nytt system, allt är betalt och allt är skickat förutom grafikkortet. Ganska tråkigt att inte kunna använda en ny dator fullt ut. Har nu ett temporärt GeForce6200, inte så kul =(

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X, ASUS TUF B650-Plus wifi, Kingston Fury Beast 32GB 6000Mhz CL30, Kingston KC3000 2TB, Sapphire 7800 XT Pulse, Peerless Assassin 120, DarkPower 630W, Benq XL2411T + DELL U2312HM, Phanteks Eclipse P400S

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Antimon
Han har ju dessutom redan betalat kortet så blir ju ett jäkla meck att fixa ett återköp.

Det är lätt som en plätt att få tillbaks pengarna.
Bara skicka e-post (rekommenderas dock inte eftersom Misco inte har en fungerande mailsupport för tillfället, som en annan i den här tråden sa: mailen försvinner i ett svart hål), alternativt ring till dem och avbeställ.
Du ser pengarna på ditt konto inom en arbetsvecka, vanligtvis efter 3 dagar tror jag.

Permalänk

Attans att rabattkoden ska börja tryta lagom tills jag får pengar att lägga en beställning :/ Får lägga några hundra extra på att köpa skärmskrället på komplett då *-)

Visa signatur

Udda testrigg: Gigabyte A75-UD4H | 3,6GHz AMD A8-3850 | 120GB Intel 520 SSD | En drös hårddiskar | Corsair AX1200 | 8GB Corsair Vengeance.

Permalänk
misco.se

Hej!

Här kommer Sweclockers personalrabattkod för nästa period. Den går att använda från och med NU:

Koden: sweclockers66193
Aktivera på: www.misco.se/personalrabatt

Med Vänlig Hälsning,
/Jonas Dahlborg, MISCO

Permalänk
Medlem

tack misco! Jag lade precis en order hos er!

Tackar!

//Marcus Ljung

Permalänk
Avstängd

Beställde nyss en Noctua-D14 från er :). Men jag fick inte rabatt koden att fungera fast jag skrev in den i mina personliga uppgifter, den blev godkänd men ingen rabatt syntes när man skulle ta ''godkänn order'' =/ Men det gör inget då ni fortfarande har bäst pris på nätet på Noctua-D14 med eller utan rabatt koder :P.

Btw: ni har en bra hemsida! Ni fick fullt betyg av mig på prisjakt! -Keep the good work up!-

Visa signatur

>AMD Phenom™ 1055T@3,8Ghz + NH-D14|Gigabyte GTX460 1GB@ 850/2200mhz|Gigabyte 870A|A-Data 4GB Ram|CM HaF 912+|Creative X-Fi Titanium+Z-5500|Kingston SSD| Och lite till.<

Permalänk
Medlem

Vad har du för chassi? Vet du om noctua passar i ett fractal design chassi?

Mvh Marcus Ljung

Permalänk

Hej,

Här kommer det äntligen en liten uppdatering gällande Asus 5850, vi ber om ursäkt att det har dröjt med svar men äntligen har vi lite glädjande besked att lämna.

Vi har nu fått bekräftat att vi kommer att få Asus 5850 kort för att täcka den backlog vi har idag, korten kommer förhoppningsvis att landa hos oss inom en vecka beroende lite på väder och dylikt.
Så inom en kort framtid kommer ni som har väntat extremt länge nu att få era kort och vi ber ännu en gång om ursäkt för de problem som har uppstått.

Ni undrar säkert varför det har dröjt med leveranser utav kort när andra butiker har haft i lager?

Anledningen till varför vi har valt att ta bort Asus grafikkort från vår webb är för att vi på Misco inte vill erbjuda en produkt till ett pris som vi anser vara prissatt korrekt efter marknaden och sedan inte få tilldelningar.

Detta försvårar både för oss och för er kunder som blir drabbade med att vi skriver ut ett datum som vi inte sedan kan hålla.

Många undrar säkert också varför vi har valt att ta bort de flesta Asus grafikkorten från vår hemsida, och även detta skall vi svara på.

Vi kommer självklart göra allt för att kunna fortsätta erbjuda nya och populära kort från Asus till ett rimligt pris, dock då endast om vi vet att vi kan leverera korten utan att ge falska förhoppningar när det gäller leveranser.

Visa signatur

Misco AB
Erik Hjelm
Business Manager

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Erik Hjelm
Hej,

Här kommer det äntligen en liten uppdatering gällande Asus 5850, vi ber om ursäkt att det har dröjt med svar men äntligen har vi lite glädjande besked att lämna.

Vi har nu fått bekräftat att vi kommer att få Asus 5850 kort för att täcka den backlog vi har idag, korten kommer förhoppningsvis att landa hos oss inom en vecka beroende lite på väder och dylikt.
Så inom en kort framtid kommer ni som har väntat extremt länge nu att få era kort och vi ber ännu en gång om ursäkt för de problem som har uppstått.

Ni undrar säkert varför det har dröjt med leveranser utav kort när andra butiker har haft i lager?

Anledningen till varför vi har valt att ta bort Asus grafikkort från vår webb är för att vi på Misco inte vill erbjuda en produkt till ett pris som vi anser vara prissatt korrekt efter marknaden och sedan inte få tilldelningar.

Detta försvårar både för oss och för er kunder som blir drabbade med att vi skriver ut ett datum som vi inte sedan kan hålla.

Många undrar säkert också varför vi har valt att ta bort de flesta Asus grafikkorten från vår hemsida, och även detta skall vi svara på.

Vi kommer självklart göra allt för att kunna fortsätta erbjuda nya och populära kort från Asus till ett rimligt pris, dock då endast om vi vet att vi kan leverera korten utan att ge falska förhoppningar när det gäller leveranser.

TACK! Bästa jag hört i år typ:)

Hoppas nu inte detta är tomma ord som era datum tidigare har varit! Förlåt, men så är det. Väntat sen November på mitt Asus 5850 men nu kanske jag trots allt får det innan de blir dags att ta upp lite datorspelande med Battlefield BC2:) hoppas hoppas

Permalänk
Medlem
Citat:

Hej,

Det här beskedet var värt att vänta på!
Med två goda nyheter på samma dag! Min iPhone har skickats idag, och mitt 5850 kommer snart! Värt att fira!

Visa signatur

Permalänk
misco.se
Citat:

Ursprungligen inskrivet av piddeman
Beställde nyss en Noctua-D14 från er :). Men jag fick inte rabatt koden att fungera fast jag skrev in den i mina personliga uppgifter, den blev godkänd men ingen rabatt syntes när man skulle ta ''godkänn order'' =/ Men det gör inget då ni fortfarande har bäst pris på nätet på Noctua-D14 med eller utan rabatt koder :P.

Btw: ni har en bra hemsida! Ni fick fullt betyg av mig på prisjakt! -Keep the good work up!-

Tackar för betyget
Det står inte på vår "godkänn order"-sida vad rabatten blev. Du kan endast se rabatten på produktsidan. Men fick du inget felmeddelande så ska rabatten ha aktiverats. Eftersom jag inte vet vad du heter så kan jag inte kolla upp detta till 100% men jag kollade på de senaste beställningarna på Noctua-D14 och ser att priset är det rabatterade på alla.

Mvh John, MISCO

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av IceFire
Vad har du för chassi? Vet du om noctua passar i ett fractal design chassi?

Mvh Marcus Ljung

Jag har ett Chiftec Mesh chassi Om ditt chassi är smalare än 165mm så passar den icke.

Detta har jag.

Visa signatur

>AMD Phenom™ 1055T@3,8Ghz + NH-D14|Gigabyte GTX460 1GB@ 850/2200mhz|Gigabyte 870A|A-Data 4GB Ram|CM HaF 912+|Creative X-Fi Titanium+Z-5500|Kingston SSD| Och lite till.<

Permalänk

Har kollat lite i tråden men hittar inte ngt om hur mkt denna rabbatten är på. Testade att göra ett konto och ange rabattkoden och på 1065 kr så fick jag 3 kr i rabatt.

Det var iaf skillnaden mellan när jag va inloggad och när jag var utloggad. Det är inte så att rabatten räknas senare då man väl genomför köpte eller så?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TonyTigern
Har kollat lite i tråden men hittar inte ngt om hur mkt denna rabbatten är på. Testade att göra ett konto och ange rabattkoden och på 1065 kr så fick jag 3 kr i rabatt.

Det var iaf skillnaden mellan när jag va inloggad och när jag var utloggad. Det är inte så att rabatten räknas senare då man väl genomför köpte eller så?

Du ser direkt, under priset på varje vara hur stor rabatten är. Olika prisskillnader på olika produkter.

Visa signatur

Asus TUF Gaming WiFi | Ryzen 5600X | 32 GB Ballistix| Vega 56 | Newton R2 650 W

Permalänk

Efter lite funderingar så beställde jag delarna till min nästa dator av misco.
Priserna verkade vara lika eller lägre än Inet.
Beställt torsdag 22:00, hämtat och klart från lokala Vivohallen måndag 13:00.
Två paket som var väl förpackade och alla delar (14 st) som beställdes och som skulle finnas i lager fanns med.
Mycket bra hanterat faktiskt.
Så långt allt bra, jag hoppas slippa testa hur det är att reklamera hos dom

Visa signatur

När du är äldre blir dina leksaker dyrare....

Permalänk
Medlem

Har det kommit någon ny rabattkod?

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Keng
Har det kommit någon ny rabattkod?

Kanske läge att tvätta glasögonen?

Bläddra upp lite på sidan så ser du.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MultiMan
Kanske läge att tvätta glasögonen?

Bläddra upp lite på sidan så ser du.

tvättat och hittade koden

Permalänk
Medlem
Citat:

Hej,

Hur har det gått? Fått in några kort än?
Sitter nervöst och hoppas på att det preliminära datumet(12/3) inte skall göra sin vana trogen och ta ett nytt hopp framåt.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

På prisjakt står det nu att ni fått på lager, hur ser det ut?

Visa signatur

HTPC - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/album/?id=2902
HTPC - Galleri; http://www.sweclockers.com/galleri/6562-htpc-galleribilder
42U - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/galleri/7862-42u-rackskap-i-hemmet
i7 8700K, Antec kühler 620, Asus ROG Strix Z370-I Gaming, Corsair Vengeance RGB DDR4-2666 2x16GB RAM, ASUS GTX 1070

Permalänk
Medlem

Och BAM! så var datumet framflyttat en vecka igen....

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Avbeställ skiten bara och handla någon annanstans. De kommer aldrig få in några HD5xx kort.
Jag beställde 2st Asus HD5870 kort för sisådär 4 månader sen tror jag (tillsammans med en dator i delar), jag väntade väl i typ 2-3 månader innan jag avbeställde, och de har fortfarande inga kort i lager. De har väl haft några få kort i lager en mycket kort stund, men om jag inte hade avbeställt så skulle jag fortfarande sitta och vänta på korten (skulle därmed också fortfarande vänta på hela min dator) , är ganska säker på det.
Miscos leverantörer är minst sagt ett stort skämt, och det är en underdrift.
Har aldrig sett något liknande att en butik har haft så dålig tillgång på en produkt.
De borde sparka sina leverantörer omedelbart alternativt skaffa utländska leverantörer också och inte bara svenska.

Om jag vill köpa en produkt som det är ont om i alla butiker så är det sista stället jag handlar på Misco. Ska bli kul att se hur många år det kommer ta innan Misco har acceptabla volymer av HD5xx kort.
Ska också bli intressant att se hur många decennier det kommer ta innan Misco får in några kort av kommande Nvidia Fermi (GTX 470 och 480).

Så, nu är jag nog färdig ^^

Permalänk
Medlem

Jag hade nog väntat med att avbeställa då det står att dom har dom i lager nu:
http://www.misco.se/product/product.aspx?P_ItemId=690834

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blackbird_CaD_
Avbeställ skiten bara och handla någon annanstans. De kommer aldrig få in några HD5xx kort.
Jag beställde 2st Asus HD5870 kort för sisådär 4 månader sen tror jag (tillsammans med en dator i delar), jag väntade väl i typ 2-3 månader innan jag avbeställde, och de har fortfarande inga kort i lager. De har väl haft några få kort i lager en mycket kort stund, men om jag inte hade avbeställt så skulle jag fortfarande sitta och vänta på korten (skulle därmed också fortfarande vänta på hela min dator) , är ganska säker på det.
Miscos leverantörer är minst sagt ett stort skämt, och det är en underdrift.
Har aldrig sett något liknande att en butik har haft så dålig tillgång på en produkt.
De borde sparka sina leverantörer omedelbart alternativt skaffa utländska leverantörer också och inte bara svenska.

Om jag vill köpa en produkt som det är ont om i alla butiker så är det sista stället jag handlar på Misco. Ska bli kul att se hur många år det kommer ta innan Misco har acceptabla volymer av HD5xx kort.
Ska också bli intressant att se hur många decennier det kommer ta innan Misco får in några kort av kommande Nvidia Fermi (GTX 470 och 480).

Så, nu är jag nog färdig ^^

¨
Struntprat. Misco har haft Asus 5870 kort i lager flera veckor, MINST. Jag kontrollerade noga pga ditt tidigare gnäll. Dags att sluta prata skit? Slut just nu, men det fanns 5-10 kort under 2 veckor nyligen. Jag undrade hur det kunde vara i lager så länge trots allt gnäll på sweclockers. Folk gnäller så förbannat utan att ha koll på läget.

Det är bara att sluta vara snål och handla på dyraste stället, då får ni grejerna direkt. Företag kan inte syssla med välgörenhet och torka snoret av 12-åringar samtidigt.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Citat:

Hej,

De datum som flyttas fram på webben som syns idag på just 5850 är preliminära datum om order skulle läggas idag från våra ordinarie källor.

Som min tidigare post som jag skrev den 26/2 så fick jag veta att vi hade fått tag i kort och de skulle bli skickade till oss och leveranstiden var ca 1 vecka, vi hade inte fått korten i fredags så kommer de inte idag så lär de dyka upp imorgon och då skickas ut direkt till dig.

Visa signatur

Misco AB
Erik Hjelm
Business Manager

Permalänk
Medlem

En sak som stör är att PF har en väldigt låg gräns.
försökte köpa för 7000kr men gick ej att välja PF

Permalänk
Medlem
Citat:

Hej,

De datum som flyttas fram på webben som syns idag på just 5850 är preliminära datum om order skulle läggas idag från våra ordinarie källor.

Som min tidigare post som jag skrev den 26/2 så fick jag veta att vi hade fått tag i kort och de skulle bli skickade till oss och leveranstiden var ca 1 vecka, vi hade inte fått korten i fredags så kommer de inte idag så lär de dyka upp imorgon och då skickas ut direkt till dig.

Du skulle inte kunna posta här så fort ni fått in dem så slipper jag ringa varje vecka och kolla status? Har gjort det nu sen slutet av november

Visa signatur

HTPC - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/album/?id=2902
HTPC - Galleri; http://www.sweclockers.com/galleri/6562-htpc-galleribilder
42U - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/galleri/7862-42u-rackskap-i-hemmet
i7 8700K, Antec kühler 620, Asus ROG Strix Z370-I Gaming, Corsair Vengeance RGB DDR4-2666 2x16GB RAM, ASUS GTX 1070