Permalänk
Avstängd

Battlefield BC2 problem

Tja..

Någon annan som märkt att allt vatten / rutor / allt som reflekterar ljus, flimrar?

Sjukt störande faktiskt.. vet inte om det bara är ATI kort som är drabbade.

Kör Ati 5970 med max på allt o de flyter på hur bra som helst men flimret gör mig tokig.

Tiv

Visa signatur
Permalänk

Jag har exakt samma grej, oxå 5970. Funderade först på om det ska vara så, men kanske inte?

Permalänk
Medlem

Bad Company 2 är kanske ännu ett spel som inte trivs till 100% med ATI, precis som med WoW, men jag läste att flera hade snarlika problem, nyaste drivrutiner installerade?

Visa signatur

Derp

Permalänk

Inget flimmer för min del och jag sitter på ett 5870 dock med dom drivrutinerna som följde med 09.11!

Visa signatur

Ammath- "Hur fan orkar ni tjafsa. Låt dom som gillar Mac få gillar Mac, låt dom som gillar PC få gilla PC och låt oss som gillar båda få göra det. Vafan jobba, plugga eller pilla er i näsan istället för att sitta här och försöka föra en debatt som är lika meningslös som valet i höst"

Permalänk
Medlem

Allt ser bra ut på mitt 5870, men däremot så får jag låg FPS när jag har massa rökeffekter nära runt omkring mig, speciellt om man t.ex. zoomar in på det med sniper siktet

Permalänk

ni får helt enkelt vänta tills det kommer en ny patch/ hotfix som tar hand om det sitter med samma problem med mit 5970

Permalänk

jag kan få fyrkanter på vissa ställen (black squares) speciellt när man byter vapen i höger kant kommer det upp en sådan svart skit hela tiden -.- väntar på hotfix även att de inte stör så mkt vill man ju att ALLT ska funka fint och den där vita pricken i nedre höger hörn? någon programmerare som tog en kaffe paus vid fel tillfälle? xD förövrigt är spelet blande de bästa fps som gjorts enligt mig, ett minus är då dessa små buggar

Visa signatur

520 watt Ace rawdeal... geforce GTS 250... asus M4A78 pro... 1tb budget hdd.. AMD phenom 945 @ 3458 Mhz.

Permalänk
Medlem

Jag har svart flimer med mina 275 GTX i SLI, kör jag singel så får jag inget.
IOnget annat spel visar upp detta och om man söker på google så är man inte ensam om det.
Ingen av GFX tillverkarna har fått ut fullt optimerade drivisar för detta spel ännu så vänta lite så kommer det nog bli bättre.

Permalänk
Medlem

Det var ju folk som hade problem med vattnet i betan, och då var det crossfire som spökade.

Permalänk
Medlem

massvis med pers har blinkebill problemet, finns nåra trådar på amd forumet... för vissa funkar det men andra inte...

Permalänk
Medlem

Sjuk tur att man inte köpte ett ATI-kort, var sugen ett tag, men eftersom BFBC2 är det enda jag kommer spela på många många månader så var det nog tur att jag inväntade GTX480!

Visa signatur

ASUS Sabertooth Z87, Intel Core i7-4770K, Corsair Vengeance LP DDR3 2x8GB, EVGA GeForce GTX 980, Samsung 850 evo 500gb ssd, Fractal Design Define R4, Corsair HX 1000W, Dell u3011 30" 2560x1600, fråga gärna om du undrar om något i min profil, hjälper gärna till om jag kan...
Hjultomtenz i BF4

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Balbuto
Sjuk tur att man inte köpte ett ATI-kort, var sugen ett tag, men eftersom BFBC2 är det enda jag kommer spela på många många månader så var det nog tur att jag inväntade GTX480!

Ja vänta du bara..

Hoppas att du sitter på en grovt överklockad quadcpu bara,annars kommer du bli grovt besviken....

Visa signatur

Asus Commando Q6600@3,6GHZ Coolermaster Gemini2 8GB Corsair Dominator Intel X25-V 40GB Samsung 250gb Gainward GTX295(på garantibyte) Win 7 Home Premium X64.......

Permalänk
Medlem

Sitter på 4870 och har inga problem, verkar vara mjukvaru fel.

Visa signatur

13700k-32gb 3200mhz-RTX3080

Permalänk
Medlem

Det är endast ett crossfire problem.

Edit: Avaktivera CF eller stäng av A.I så försvinner det. Likaså prestandan dock.

Visa signatur

[I-860 @ 4,01GHZ]*[Corsair 8gb 1600mhz Ram]*[Intel X25-M 80GB X2 Raid 0 SSD]*[XFX XXX 5870X2 CF @ 900/1300]*[Asus Sabertooth i55]*[Samsung 24" 2ms P2450]

Permalänk
Medlem

Har samma problem med mitt 4870x2. Strutar i vilket om jag ska vara ärlig då spelet ändå var en besvikelse.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pika
Har samma problem med mitt 4870x2. Strutar i vilket om jag ska vara ärlig då spelet ändå var en besvikelse.

Vet inte riktigt vad du syftar på men för mig tog alla problem bort all glädje och lust att spela spelet.

Hade förövrigt hoppats på lite mer flygande fordon och sådär. Men det får man i BF3 senare.

MW2 var trotsallt roligare. Inte på grund av några särskilda funktioner eller abstrakta saker utan mer att det ändå flöt på och kändes finslipat, även om onlinefunktionen sög.

Kommer nog fortsätta spela bc2 med jämna mellanrum men man orkar inte mer än nån timme eller två. Betan var fruktansvärt lovande men releasen va inte mycket att hänga i julgranen alltså.

Visa signatur

[I-860 @ 4,01GHZ]*[Corsair 8gb 1600mhz Ram]*[Intel X25-M 80GB X2 Raid 0 SSD]*[XFX XXX 5870X2 CF @ 900/1300]*[Asus Sabertooth i55]*[Samsung 24" 2ms P2450]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zagrow
....

Spelet är enligt mig trasigt och fortfarande i beta-stadiet då inget har hänt sedan betan. Alla dessa irritationsmoment (fungerande server-browser, hitboxarna, möjligheten att chatta när man är död, bara för att ta några exempel) borde varit en (fungerande) självklarhet när spelet släpptes. Samma problem förekom i alla DICE tidigare spel och det är för mig en gåta hur de inte kan lär sig av sina misstag. Nåja, ska inte sitta här och sura på forumet över ett spel, det bidrar ju inte direkt till att spelet blir bättre.