Muskampen 2025 är igång! Varje dag 19:00
Permalänk
Medlem

Be-Quiet och Enermax?

Någon med erfarenhet med dessa märken? Sneglar framför på Enermax Modu82+ 425W och Be-Quiet Dark Power BQT P7 Pro 450W.

Visa signatur

Science flies you to the moon. Religion flies you into buildings.

Permalänk
Medlem

har ingen personlig erfarenhet av deras agg, men det jag har hört om dom är att de båda håller hög kvalitet. Be-Quiet har jag för mig skall vara riktigt bra och tysta, vilket också återspeglas i priserna.
Som med mycket annat kan ju kvaliteten variera mellan olika produktserier och "årgångar" så jag kan inte säga något specifikt om just de två produkterna som du nämner.
silentpcreview.com brukar väl vara ganska bra på att lista bra PSUs. Enermax Modu82+ 625W finns med på listan av rekomenderade PSUer vilket kanske kan tala litet för att 425W-modellen också är iaf OK.
Källa: http://www.silentpcreview.com/Recommended_PSUs

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X, ASUS TUF B650-Plus wifi, Kingston Fury Beast 32GB 6000Mhz CL30, Kingston KC3000 2TB, Sapphire 7800 XT Pulse, Peerless Assassin 120, DarkPower 630W, Benq XL2411T + DELL U2312HM, Phanteks Eclipse P400S

Permalänk
Medlem

Jo, jag läste det med i artiklen och det är ju därför jag frågar också.

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

Jag sitter inte med agget du undrar om, men jag sitter med ett BeQuiet! PurePower 530Watt och det funkar riktigt bra knäpptyst är det oxå...

Så det är nog lite smak sak mellan dom 2 aggen!

MVH

Permalänk
Medlem

Jag kör med agget i sign och är hur nöjd som helst! Tyst och fint är det också, klart det bästa agget jag har ägt!

Visa signatur

P182|Phenom2 955BE@3.8Ghz|Asus CrosshairIII|Noctua NH C12P|OCZ 2x2Gb 1600Mhz DDR3|4890 VaporX|1Tb,500Mb,340Mb Hdd|BeQuiet Dark Power Pro 850W

Permalänk
Medlem

Re: Be-Quiet och Enermax?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Solaris
Be-Quiet Dark Power BQT P7 Pro 450W.

Sånt kör jag med, har haft det ett bra tag nu och jag är ruskigt nöjd. Inte märkt av något fuffens alls.

Permalänk

Kör med be quiet! Straight Power E7, 400W 80+. Bästa agget jag haft.

Så otroligt tyst. Mycket bättre än CX400W och VX450 från Corsair.

Dock blir dom snabbt dyra, speciellt om man väljer modulärt.

Permalänk

Har ett pro82+ 625w, fantastiskt agg med väldigt jämna volt (med multimeter) och knäpptyst. Inte tyst som vissa tillverkare säger utan riktigt tyst, som mest har fläkten snurrat upp i 800rpm och mest ligger den i 5-600rpm. Enermax är väl svåra att få tag i i Sverige? Jag köpte mitt här i england där jag bor och har inte ångrat mig

Visa signatur

Simlärare

Permalänk
Medlem

Har du chansen så ta ett Enermax nätagg för de är dokumenterat tystare än de flesta andra. Be Quiet är säkert bra med men det saknas dokumentation från pålitliga hårdvarusidor som testar ljudnivå korrekt. Därför hade jag valt Enermax av dem två.

Visa signatur

Core i5 2500K@4Ghz, 8 Gb Kingston Hyper X 1600 DDR3, MSI Z68-GD55, OCZ Vertex 4, Asus GTX670 DC2, Corsair VX 450.
Kyld av Hyper 212 Plus Evo: Corsair SP120 Quiet PWM, 3 Nexus Real Silent 120 mm @ 7V.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av typewriter
Kör med be quiet! Straight Power E7, 400W 80+. Bästa agget jag haft.

Så otroligt tyst. Mycket bättre än CX400W och VX450 från Corsair.

Dock blir dom snabbt dyra, speciellt om man väljer modulärt.

Menar du att Be Quiet! är tystare i allmänhet än corsair eller endast vid dessa specifika modellerna?
Vill gärna veta för jag värdesätter tystnad högt.

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk

Om du ska köpa av en Svensk återförsäljare bör du välja ett Be Quiet.

Enermax Svenska återförsäljare håller tyvärr ingen vidare standard, ifall du får behov av support. När det gäller kvaliten på Enermax i sig finns det inget att anmärka på.

Visa signatur

Why? I was bored.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Piece of Cake
Menar du att Be Quiet! är tystare i allmänhet än corsair eller endast vid dessa specifika modellerna?
Vill gärna veta för jag värdesätter tystnad högt.

Jag menar att just mitt be quiet!-agg är tystare än Corsair CX400W & VX450W, även HX1000W - alla tre är agg jag haft.

Hela STRAIGHT POWER E7-serien har dock samma typ av fläkt så det skulle inte förvåna mig om deras värre modeller också är riktigt tysta.

Permalänk
Avstängd

Mitt PurePower 530W (BeQuiet!) Är tystare än mitt gamla CorsAir VX450W

Permalänk
Medlem

Jag ska kanske även säga att jag värdesätter om enheten är modulär, då chassiet jag sneglar på är Lian-Lis Q08:a.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Dark Power agget har utgått skulle jag tro så du får snegla på ett annat agg eller köra på deras nya Straight power agg är det agg med lägst agg och har löstagbara kablar.

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=504796

Permalänk
Citat:

Jag ska kanske även säga att jag värdesätter om enheten är modulär, då chassiet jag sneglar på är Lian-Lis Q08:a.

Då borde denna passa: http://www.inet.se/artikel/6900292/be-quiet-straight-power-e7...

http://www.be-quiet.net/be-quiet.net/index.php?StoryID=550&we...

Permalänk
Medlem
Citat:

Har du sett nån indikation på vad priset för en q08 blir i Sverige?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ElZoido
Har du sett nån indikation på vad priset för en q08 blir i Sverige?

Jadu, jag har inte en susning om pris eller om den ens kommer säljas i Sverige fast gissningsvis så borde den väl kanske ligga på samma prisnivå som Q07 eller någon hundralapp mer.

Fast om Q08 (stora kakburken) drar iväg mot 1300-1500 så blir det nog en Antec P180 Mini för min del.

Visa signatur

Permalänk

Antec P180 Mini för 624:-

Billigare blir det nog aldrig.

http://www.misco.se/product/product.aspx?P_ItemId=657007&Sear...

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av typewriter
Antec P180 Mini för 624:-

Billigare blir det nog aldrig.

http://www.misco.se/product/product.aspx?P_ItemId=657007&Sear...

Otroligt prisvärt kvalitetschassie. Någon tipsade redan förra veckan.;)

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro