Bad Company 2 fryser datorn

Permalänk
Medlem

Bad Company 2 fryser datorn

Hej.
Har spelat Battlefield: Bad company 2 ett tag och har älskat det hittills.
Men ett problem finns, och det är att den fryser hela datorn när jag spelar på servrar med punkbuster på.
Single player fungerar utmärkt, men efter 5-30 minuters spelande i en punkbuster server så fryser spelet sig helt utan förvarning och då måste jag starta om med knappen.
Vad kan jag göra för att få bort det här irriterande problemet?
Tacksam för svar!

Permalänk
Inaktiv

Finns redan en tråd för teknisk support för spelet

http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&postid=995...

Permalänk
Medlem

Jag vill bara nämna att jag fått exakt samma problem, det visade sig vara överhettning.

Jag vet inte vad du har för dator/grafikkort men BC2 är fruktansvärt krävande och ser till så att hela burken jobbar rejält.

Jag löste mitt problem nu här ikväll genom att ha grafikkortsfläktarna på 40%. Låter förjävligt men det finns inte så mycket annat att göra åt saken.

Visa signatur

[I-860 @ 4,01GHZ]*[Corsair 8gb 1600mhz Ram]*[Intel X25-M 80GB X2 Raid 0 SSD]*[XFX XXX 5870X2 CF @ 900/1300]*[Asus Sabertooth i55]*[Samsung 24" 2ms P2450]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zagrow
Jag vill bara nämna att jag fått exakt samma problem, det visade sig vara överhettning.

Jag vet inte vad du har för dator/grafikkort men BC2 är fruktansvärt krävande och ser till så att hela burken jobbar rejält.

Jag löste mitt problem nu här ikväll genom att ha grafikkortsfläktarna på 40%. Låter förjävligt men det finns inte så mycket annat att göra åt saken.

Som jag nämnde förut så händer inget vid single player så det är nog inte överhettning.
Klarade ut single player utan problem men vid multiplayer med punkbuster så fryser sig datorn efter ett antal minuter.
Vet tyvärr inte hur man fixar det och behöver hjälp på det.

Permalänk
Medlem

Re: Bad Company 2 fryser datorn

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Diako
Hej.
Har spelat Battlefield: Bad company 2 ett tag och har älskat det hittills.
Men ett problem finns, och det är att den fryser hela datorn när jag spelar på servrar med punkbuster på.
Single player fungerar utmärkt, men efter 5-30 minuters spelande i en punkbuster server så fryser spelet sig helt utan förvarning och då måste jag starta om med knappen.
Vad kan jag göra för att få bort det här irriterande problemet?
Tacksam för svar!

Jag har samma problem som dig och skulle gärna vilja ha hjälp med detta oxå.

Sorry om jag kapar din tråd lite....

Själv så kör jag Crossfire och där är inga problem när man kör singel men när man drar igång så multi så fryser hela datan.