XFX Radeon HD 5770 1GB GDDR5 problem.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ottooo
Har fått erfara alla problem som kommit upp i denna tråden och har fortfarande problem(får freezes och stripes även i spel etc). Använder också XFX Radeon HD5770 1GB. Har uppdaterat BIOS och alla drivrutiner etc. Ska även testa med vad acc3pt föreslog för att se om det blir bättre.

Hur som helst har jag ytterligare ett problem som inte kommit upp här. När jag startar min dator efter att inte har använt den på ett tag så tar det flera minuter för den att boota/starta BIOS. Någon som vet om detta också kan vara relaterat till ett grafikkortsproblem eller bör jag oroa mig för annat utöver det? :/

fungerade hans för dig?

Visa signatur

Ryzen 5600x - 3060 Ti - 16Gb ram
Soffgaming: Nintendo Switch, Nintendo 3DS moddat
Ringa: iPhone 13 Pro

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SimpanDirr
fungerade hans för dig?

Nej, tyvärr fick jag samma problem ungefär 10 minuter efter att jag även testat acc3pt's lösning.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av acc3pt
Prova detta!

http://www.youtube.com/watch?v=FIatvG1WnJU

Funka för mig!

Verkar som Win7 ger för lite ström default!

Tack till Kyostize!

Har spelat Mass Effect 2 nu 5 timmar i sträck utan krasher eller problem. Det var milt sagt svårt att åstadkomma innan jag testade detta. Bra tips!

Visa signatur

Ryzen 5800X3D, Msi B450 Tomahawk, RX 7800XT, 32 Gb Corsair Vengeance Pro, vattenkylning.

Permalänk
Medlem

Härligt att det verkar funka för några av er iaf!

Hoppas även du löser det Ottooo!

Här är även nya linken till videon

http://www.youtube.com/watch?v=hl2GGGoUk3g

HD kommer väll om några min (Y)

Visa signatur

~Intel Core i5 2.66GHz~ ~Radeon HD5770~

Permalänk
Medlem

Det enda som din video hjälper mig med är att den ger mig ett leende på läpparna när jag hör låten, tyvärr

Får väl bli till att felanmäla mitt kort och antingen byta mot ett nytt (förhoppningsvis) fungerande, eller helt enkelt köra på ett helt annat kort.

Permalänk
Medlem

hehe, pontiak är aldrig fel

Riktigt tråkigt med söndriga komponenter... Vart köpte du det?

Visa signatur

~Intel Core i5 2.66GHz~ ~Radeon HD5770~

Permalänk

Är det ingen som har någon bra lösning på detta ? jag har själv samma probem, mitt spel stängs av i ca 10 secunder och när det kommer tillbaka är jag död :(. Skulle vara grymt skönt med en lösning på detta problem!

Visa signatur

Moderkort: GA-EP45-DS3 Processor: E8500 Grafikkort: Sapphire Radeon HD4870 Minne: Corsair Dominator 4x1024MB 1066MHz CL5 Nätaggregat: CM 620W.

Permalänk
Medlem

Funderar starkt på att skicka tillbaka kortet och byta mot ett Nvidia då mitt enbart har krånglat och ingen har nån lösning....

Sitter med XFX Radeon 5770 1GB DDR5
provat allt med men utan resultat

Visa signatur

i5 6600K 16 GB RAM GTX 760

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tompa86
Funderar starkt på att skicka tillbaka kortet och byta mot ett Nvidia då mitt enbart har krånglat och ingen har nån lösning....

Sitter med XFX Radeon 5770 1GB DDR5
provat allt med men utan resultat

Vart har du köpt det ? Jag har inhandlat det på inet för ca 2 månader sedan... Det är väldigt irriterande när den laggar, ibland kan den göra det 10 gånger i timmen, ibland klarar man sig en hel dag utan lagg... Men oftast så laggar det mycket

Visa signatur

Moderkort: GA-EP45-DS3 Processor: E8500 Grafikkort: Sapphire Radeon HD4870 Minne: Corsair Dominator 4x1024MB 1066MHz CL5 Nätaggregat: CM 620W.

Permalänk
Medlem

Lustigt, sitter själv på XFX 5770 XXX som jag klockat upp i 950MHz (core) och 1360MHz (memory).
Aldrig haft någe problem med det what so ever, kör W7 prof.
Min VDDC enligt GPU-z ligger på 1.0000 V.

Permalänk

Låter bra, önskar att jag hade likadant. Klocken spelar ingen roll för mig, har testat båda med eller utan. temperaturen håller sig på stabila 50 grader load så det är inte heller något problem

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag har samma problem med mitt XFX kort. Acc3pt lösning hjälper inte mig.
Vid uppstart blir det en massa blåa artifakter och datorn hänger sig. Efter några sekunder kommer jag tillbaka och får felmedelandet grafikdrivrutinten har startat om.

Efter detta lirar allt hyffsat förutom lite störande flimmer i BFC2.

Kortet sitter sekundärt i CF med ett Asus kort. Riktigt kass. Ska testa med att bara köra med XFX kortet och se om jag får samma problem då.

Edit: Asus kortet sitter ensamt i och felet kvarstår. Ska testa med att köra XFX kortet ensamt och se om det fortfarande blir artifakter.

Permalänk
Skrivet av Pontus_pg:

Installerade hd 5770 xxx igår och det funkade på xp 32bit men när jag installerade på win 7 32bit med win 7 drivisar så fick jag bara svart bild, så jag körde om datan igen och installera xp så sitter på de nu.

Graffet funkar och allt men de ska igentligen ligga på 875MHz men de ligger på 400mhz nu.
Nån som vet felet?

Var skärmen svart hela tiden eller kan du se något på den alls innan windows startar?

Visa signatur

Ja, det ser rätt kört ut för dig, men börja med att berätta allting från början...

Permalänk

Har nästan exakt samma problem, det händer dock även när jag spelar wow, men inte lika ofta som om jag spelar typ League of legends. händer inte när jag bara surfar ifs.
Jag har dock suttit på mitt sen i sommras och inte brytt mig om att skicka tillbaka till inet, men tror ni att man får pengarna tillbaka ändå? har haft problemet ända sen jag byggde ihop burken :/

Permalänk
Medlem

Har samma problem fast med ett "ZOTAC GeForce GTX 470" och den där grejen du sa med

Citat:

dock en rolig grej om jag ser att artifekterna börjar synas på skärmen och trycker ctrl+alt+del så försvinner skiten med rutan som kommer upp xD

fungerade för mig ett tag fast nu kommer inte detta upp för mig överhuvudtaget längre utan jag får en svart skärm direkt datorn låser sig och måste startas om.