Skärmen blir svart, vad ska jag testa nu?
När jag startar datorn så får jag välja mellan att starta den i
Safe mode
Safe mode connected(eller nåt sånt)
Safe mode prompt (nåt sånt)
Eller senast använda inställningar
Starta normalt
Om jag väljer de två senaste alternativen kommer jag förbi när windows xp laddas med logotypen och någon grön grej åker åt höger.. vet inte vad jag ska kalla den men ni vet.. Direkt efter den har laddats klart så blir skärmen svart (som vanligt innan den blir blå och man kmr till inloggningen)
men skärmen förblir bara svart där.
Skärmen blir alltså svart, sedan släcks skärmens lampa ned och sedan tänts den orange och så låter/sprakar det sådär som det kan göra när man har stängt av datorn (crtskärm)
Men i safe mode kommer jag hela vägen fram in i explorer och kan hålla på så när jag hade datorn igång i felsäkert läge så testade jag att avinstallera grafikkortets drivrutiner och sedan starta om datorn. Då startade den helt normalt utan att jag behövde välja något i början eller så.. skitbra trodde jag och installerade dom senaste drivrutinerna och sedan startade om datorn för att de skulle funka. Då blev det exakt samma sak igen. Svart skärm skiten..
Så blev lite sur å skulle dra igång den i safe mode igen å försöka fixa de igen men nu funkade inte safe mode heller, den där långa texten som dyker fram med filer på ens hdd som uppstår direkt när man valt någon av safe mode'sen kom fram som vanligt men där fastnade den.
Prövade att vänta länge men inget hände. Så försökte hundra gånger typ med olika safe modes oså men ingen skillnad
Då resetta jag CMOS och testade safe mode igen och då funkade det igen, kom in i explorer osv.... Jag avinstallerade grafikkortets drivrutiner bums efersom det funkade förragången, rebootade datorn och NU sitter jag här..
vad ska jag göra?
Ska jag tanka ned äldre drivrutiner eller nåt sånt istället?
Jag är inte jättesugen på att göra om den här cirkusen för att skiten inte funkar igen efter jag installerat drivrutinerna
Safe mode -felsäkert läge
P4 2,8GHZ
ATI RADEON 9600XT
1,25GB RAM