XFX skjuter skarpt med Radeon HD 5970 4 GB

Permalänk
Medlem

Barn har inte råd att köpa den, vuxna människor skulle skämmas ihjäl av att köpa den... Vem är den till för egentligen?

Visa signatur

Allan, please add signature

Permalänk
Medlem

Jag tror ett visst företag behöver se över sina anställda... skulle sälja bättre med en medföljande Tony Tiger Startrek Communicator...

Visa signatur

Om du vill att jag ska se ditt svar så tryck på Citera.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av astrob0y
haha. knivskarp logik

Min flicka har hotat mig med något liknade när jag ville köpa ett gamer tangentbord- det blev ett Illuminated efter en stunds övervägande

teach them about the way of the nerds, gjorde jag med min tjej ^^ eller ja hon gjorde det själv, hon är den som sa att hon göra joinar mig i spel istället för att dra mig ifrån mina "älskade" spel som hon säger xD

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av elghinnarisa
teach them about the way of the nerds, gjorde jag med min tjej ^^ eller ja hon gjorde det själv, hon är den som sa att hon göra joinar mig i spel istället för att dra mig ifrån mina "älskade" spel som hon säger xD

Fast man sätter ju dem på motståndarlaget höhö, I win

Visa signatur

Om du vill att jag ska se ditt svar så tryck på Citera.

Permalänk
Musikälskare
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Grusburk
Behöver man ens fyra gb?

De spelar väll ingen roll? De som har råd med detta kortet bryr sig inte de minsta

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB 6000Mhz DDR5 Dominator ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X

💾 Min retrodator
📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk

HD5970 2GB = 2st HD5850

HD5970 4GB = 2st HD5870

Jag är la inte helt fel ute nu va?

Visa signatur

Main: ASRock Z390 Phantom Gaming ITX/ac | Intel Core i9 9900K | Corsair LPX 32GB 3200CL16 | EVGA RTX 2080 XC Gaming | Corsair SF600 V2 | Samsung 970 EVO 1TB | Louqe S1 Ghost Limestone

Permalänk
Medlem

Börjar jag bli gammal nu eller är alla kort verkligen SÅ stora nuförtiden?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Wiggleforce
HD5970 2GB = 2st HD5850

HD5970 4GB = 2st HD5870

Jag är la inte helt fel ute nu va?

HD5970 2GB = 2st underklockade HD5870

Permalänk
Medlem

10.000 och inget lasersikte? Vad är det för ocker!? För det priset ska man ju ha både lasersikte och granatkastare!

Visa signatur

🖥️:Phanteks Enthoo Evolv X | Ryzen 7 7800X3D | Arctic Freezer II 420 | 6x Noctua NF-P14s Redux 1500 | Asus B650 ProArt Creator | 32Gb Corsair Vengeance 6000Mhz CL30| Samsung 990 Pro 2+1TB | ASUS TUF 3080 12Gb | Corsair RM1000x Shift | Acer XB27HU | Mionix Naos QG | Ducky One 3 Mini RGB |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jetblack
Barn har inte råd att köpa den, vuxna människor skulle skämmas ihjäl av att köpa den... Vem är den till för egentligen?

Om man har haft sommarjobb flera sommrar kan man nog ha pengar

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jetblack

1. Varför skulle vuxna skämmas ihjäl av att köpa detta kort?

2. Barn brukar få sina saker av sina föräldrar.

Jag är 21 år och tjänar tillräckligt med pengar för att köpa detta kort. Varför skulle det vara pinsamt?

Permalänk
Medlem

1000 USD är väl ändå inte 10000...

Visa signatur

Intel i9 10900K | H150i PRO XT | Asus Rog Strix Z490-E Gaming | Asus Strix 3090 OC | G.Skill Trident Z Royal 4x8GB 3600MHZ CL17 | Corsair Force MP600 1TB | Asus Rog Swift PG278QE | EVGA Supernova T2 1600W

Permalänk
Inaktiv

Läckert kort, fjantig kartong.

Kul med fler begränsade utgåvor, även om jag själv inte hör till målgruppen som köper dessa.

Kortet bör bli riktigt fint med Eyefinity och riktigt höga upplösningar.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Grusburk
Behöver man ens fyra gb?

Det blir 2 GB användbart, och dessutom ska kortet kunna driva sex skärmar på upp till 2560*1600, då har man nog användning för allt minne man kan få.

Visa signatur

MSI B850 Gaming Plus WIFI | AMD Ryzen 7 9800X3D | Be Quiet Dark Rock Pro 5 | PNY GeForce RTX 5070 Ti OC | Corsair Vengeance 32GB DDR5 6000MHz CL30 | Samsung 980 PRO 2TB | Corsair RM750x Shift 750W | Fractal Design Define 7

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rinosaur

Fast sen tillkommer momsen också...

Visa signatur

Asus Crosshair IV Formula | AMD Phenom 2 x6 1055T @ 4 GHz | Corsair H50 | 4GB Corsair XMS3 | Fractal Design Define R2, Svart | XFX Radeon HD 5850 BE

Permalänk
Medlem

Kostar lika mycket som min dator kostade ^o^

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rinosaur

Nja men efter moms, tull och transportkostnader så är det nära nog.

Visa signatur

Main Rig FD Define R4 |Intel C2Q Q9650@3.6GHz|Asus P5Q-E|OCZ Reaper 4GB@800MHz|WD6400AAKS|HD6850|Corsair HX650
HTPC HDPLEX H1.S |Intel Core i3 4330|ASRock Z87E-ITX|8GB|128GB mSATA
Work Dell Vostro 3360 |Intel Core i5-3317U|8GB|Samsung 840 Pro 256GB

Permalänk
Medlem

Någon som vet priser på ASUS ROG ARES? Är ju väldigt likt detta förutom lådan då och så har ARES bara stöd för 3 skärmar väl?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av OggeB

Jag är 21 år och tjänar tillräckligt med pengar för att köpa detta kort. Varför skulle det vara pinsamt?

Jag vet ju inte hur du tänker och tycker men skulle jag köpa ett limited edition grafikkort för 10 papp så skulle jag vilja att det kom i ett exklusivare återförslutningsbart metallskal eller dylikt (ungefär som de förbättrar kartongen till CE för vissa spel) inte i ett fodral som såg ut som en leksak till en 7-åring.

Permalänk

Hoppsan, det var ju Nvidia-pris på det där
Coolt dock!

Permalänk
Moderator
Moderator

För de som satsar på 6 skärmar så är nog inte denna gissning av pris avskräckande. Skärmarna är nog det dyraste, för att inte tala om elräkningen varje månad...

Men ja, som tidigare påpekats. För att köra 6 skärmar så är nog inte detta kortet underdimensionerat. Det är rätt mycket data som ska behandlas och skickas ut till en sådan massiv skärmyta.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Avstängd

Usch hata p90

Visa signatur

lolclockers

Permalänk
Medlem

Tja, jag anser att den där borde komma i ett fodral som ser ut som en penis för vem annars försöker XFX sälja den där till än de med mycket pengar, komplex och illa dold avund för andras (större) penisar?

Visa signatur

Science flies you to the moon. Religion flies you into buildings.

Permalänk
Avstängd

Är man 14år så stor diggar man detta =/ tycker det ser löjligt ut =/

Visa signatur

>AMD Phenom™ 1055T@3,8Ghz + NH-D14|Gigabyte GTX460 1GB@ 850/2200mhz|Gigabyte 870A|A-Data 4GB Ram|CM HaF 912+|Creative X-Fi Titanium+Z-5500|Kingston SSD| Och lite till.<

Permalänk
Inaktiv

Som Julafton för en finnig tonåring.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av OggeB

Är du ett barn? barn är allt under 13år....

Efter 13 är man en ungdom

efter 19 är man en vuxen ungdom

sen när man når 25år är man vuxen.

efter 30 är man gammal xD...

Vilken vanlig Svensson ger sin unge en present på 10000:- bara så? Ett körkort för fan Ger hellre mitt barn körkort än ett kort som är ute nästa månad för 10000:-

-lakej- väskan/Fodralet/Lådan är inte en P90

Visa signatur

>AMD Phenom™ 1055T@3,8Ghz + NH-D14|Gigabyte GTX460 1GB@ 850/2200mhz|Gigabyte 870A|A-Data 4GB Ram|CM HaF 912+|Creative X-Fi Titanium+Z-5500|Kingston SSD| Och lite till.<

Permalänk
Medlem

piddeman: ska du bestämma vad folk ska göra med sina pengar?

Visa signatur

يارَبْ إذا أسَأت إلى الناس فَاعْطِني شجَاعَة الإعتذار وإذا أسَاء لي النَّاس فاعْطِنْي شجَاعَة العَفْوَ وَعَلّمنْي أنْ التسَامح هَو أكْبَر مَراتب القوّة وَأنّ حبّ الإنتقام هَو أولْ مَظاهِر الضعْف

Permalänk
Medlem

Jag bryr mig inte om produkten i sig självt, men det är ju kul att se att man gör en scen av AMD's prestandadominans likt man gjorde när GTX295 var hett.

Piddeman, lådan är baserad på P90-designen. Kanske försökte du vara rolig och nämna att lådan inte är ett fungerande skjutvapen, men det är ju bara dumt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av alibababert
och hur många tonåringar har råd med den?

ot: ett vanligt 5970 med 4 gb minne skulle inte skada

Frågan är väl snarare varför de skulle springa runt med det istället för att dra in de i datorn å gibba ?

Visa signatur

Meshilicious, Amd 9950X3D, Asus X870E-I ,96 GB DDR5 6000,RTX5090 FE, Crucial 4TB Pcie5 m.2 / Corsiar Pcie4 4TB, Samsung 57" G9 , Samsung 49" G9 Oled

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lakej
Usch hata p90

Med en P90 äger jag allt och alla (utom A(W)P-jävlarna) i CSS...
P90 rullar fett!:P

Vem tusan blir upphetsad över en låda? Samma typer som gillar kiselpolymer-bröstade-bimbos, eller (bara förpakning inget innehåll)?
Kanske inte den bästa liknelsen i det här avseendet...

Ehum, 4 GB...funkar bara på 64 bitars OS då om man vill ha tillgång till varje bit, annars tämligen meningslöst kort.

Visa signatur

Dator 1. MSI Z370 GAMING PRO CARBON, Intel Core i7 8700K 3.7 GHz 12MB, Gigabyte AORUS GeForce GTX 1080 Ti 11GB, Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3000Mhz CL15 Vengeance, passivt vattenkyld.

Dator 2. MK MSI X79A-GD45, Intel i7-3820 @ 4,0 GHz, EVGA 980Ti med vattenblock, 16 Gig DDR3, vattenkyld

Specialskärm: ~124 tum 3840 X 1080, 178° FOV (2 x BenQ 1070+)